מוכרים ברשת? כך תשדרגו את החנות שלכם עם Google Correlate

Google Correlate הוא כלי שימושי שעוזר לחלץ מילות מפתח חדשות וביטויים מתוך מגמות החיפוש בגוגל. הוא עוזר לשדרג את עמודי המוצר ותורם ל-SEO של החנות. המדריך הבא ילמד אתכם כיצד להשתמש בו ביעילות – ובקלות

מוכרים באינטרנט מחפשים תמיד אחר כלים ושיטות לקידום החנות שלהם. אם יש לכם חנות באמזון, אטסי, איביי, מרמלדה, או אתר עצמאי משלכם, אתם בוודאי מכירים את הצורך התמידי במציאת מילות מפתח חזקות וביטויים אפקטיביים, שיעזרו למוצרים שלכם לקפוץ בחיפושים של הקונים הפוטנציאליים, ולזכות לדירוגים גבוהים יותר בתוך זירת המסחר וגם במנוע החיפוש של גוגל עצמו. יש כלים רבים ושונים העוזרים לנו במשימה (פירוט מלא ומדריכים תמצאו כאן) – והפעם אני רוצה לכתוב בקצרה על Google Correlate – כלי נהדר ושימושי, שמדגים לנו את הקשר בין ביטויי חיפוש שונים, ומרחיב את האופן שבו אנחנו מסתכלים על הליסטינגים שלנו ועל התכנים שבתוכם.

Correlate מציג הקשרים, או סמיכות, בין מילות/ביטויי חיפוש שונים. בפשטות, הוא מאפשר לנו להכניס מילה (למשל: "עדשים"), ומציע ביטויי חיפוש שקרובים בהיקפם ואופיים למילה איתה התחלנו. הנה דוגמה:

חיפוש ב-Correlate של גוגל

בדוגמה הזו – שמסבירה בדיוק את הכוח של הכלי ומה הוא יכול לעשות עבורנו – אנחנו יכולים לראות כיצד מילה אחת (במקרה שלנו, "עדשים") יכולה להציג מספר רחב של ביטויים – עדשים כתומות, עדשים ירוקות, וגם שעועית, אפונה, שעועית לבנה, אפונה יבשה, ואפילו מתכון למרק. אם נלחץ על "Show More" נקבל רשימה הולכת וגדלה של ביטויים רלוונטיים יותר (ופחות). למשל: דייסת קוואקר, מרק עדשים כתומות (או ירוקות), ירקות, מתכון למרק עדשים, גריסים ועוד.

מעניין לראות ביטויים מרחיבים שמרמזים על ההקשר שבו אנשים מחפשים "עדשים". כך למשל מציג Correlate מילים כמו "גרביים", "מגף", ואפילו "הודיס" – וזה הגיוני, כי עדשים וחורף הולכים נפלא יחד. בהמשך הרשימה נמצאים "טרנינג", "שעון לדוד (שמש)", "מים חמים", "נעלי בית", ואפילו – לא עלינו – "אינהלציה". כי מה זה חורף, בלי שפעת עונתית?

דרך הדוגמה של "שעועית" אנחנו מגלים את הפוטנציאל של הכלי החביב הזה. אבל איך הוא יכול לעזור לנו בכתיבת הליסטינג המושלם? לשם כך בחרתי במילת החיפוש הפופולרית בקרב מוכרים אונליין – christmas. העונה שבה קדחת הקניות תוקפת את האמריקאים (ולא רק אותם), והתחרות פורחת. הנה מה ש-Correlate מספר לנו על חג המולד:

כריסמס ב-Correlate

בשביל מה זה טוב? קודם כל, כדאי שנוסיף את הביטוי christmas לחנות שלנו לקראת החגים – נתייג בו מתנות רלוונטיות, מבצעים חגיגיים ועוד. אבל אם כבר עשינו את זה, Correlate מציע לנו מילים נוספות שנוכל לשלב בליסטים שלנו – למשל, Holly Jolly Christmas Sale יכול להיות ביטוי חינני שיעשיר את מגוון ה-SEO שלנו בחנות. זהו ביטוי זנב ארוך (מאוד) וספציפי (מאוד מאוד), אבל אפשר להניח שהוא יתרום לקידום החנות שלנו, ולכל הפחות יוסיף אווירת חג ושמחה. אל תאמינו לי, סמכו על Correlate.

אם נסמן את האפשרות "Exclude terms containing", כריסמס יירד לגמרי מהביטויים ונקבל סט אחר של תוצאות:

חיפוש ב-correlate

בגלל אופי החיפוש קיבלנו ביטויי חג עליזים, שיתרמו לנו במיוחד אם יש לנו בלוג חגיגי שמשמש אותנו לקידום החנות/אתר שלנו (ואם לא, אתם מפספסים את אחד מכלי הקידום והשיווק החזקים והיעילים, ולראייה – אתם כאן, לא?). אבל איך להשתמש ב-Correlate כדי לחלץ מילות מפתח רלוונטיות – ספציפית – לליסטינגז שלנו?

הנה, לדוגמה, מה שקורה כאשר בוחרים לחפש תכשיט או תכשיטים.

חיפוש תכשיטים ב-correlate

הפעם אנחנו מקבלים תוצאות יותר יעילות, שמראות לנו את קרבת הזיקה של ביטויים ביחס ל"תכשיט". למשל, Wine Charms, סטרלינג סילבר, וגם מוצרים אחרים שהולכים טוב עם תכשיטים, מותגים ועוד. אבל זו רשימה די מבאסת, נכון? כדי לשפר אותה, נקפוץ ל-Compare US States. אמנם, לא לכך התכוון המשורר, אבל התוצאה תהיה הרבה יותר שימושית עבורנו:

גוגל correlate

כאן אנחנו רואים שאנשים מחפשים תליון צלב, תוהים לגבי האיות הנכון של Jewelry, ומתעניינים באימוני כושר לנשים (אנו חיים בעולם נפלא, אבל גם מאוד מדכא, יש להודות). נוכל לראות שאנשים מעוניינים לדעת כיצד להסיר דבק מתכשיטים (רעיון נהדר למאמר לבלוג שלכם), תכשיטים לנשים בהריון, את הנפש התאומה, עוגת תותים, וגם קנאה ויום הולדת 43 (בעלי חנויות תכשיטים מכירים היטב את "תסמונת גיל 43 הנפלא". נסו לטרגט נשים בגיל הזה ותחזו בקסם!).

כמו הרבה כלי מילות מפתח טובים, Correlate מעניק לנו נקודת פתיחה ליצירתיות: הוא לא נותן לנו מילות או ביטויי חיפוש מסוג "הדבק ושכח", אלא מציג בפנינו את העולם הסמנטי של חיפושי גולשים. עם עבודת מחקר, הכנסת מילים שונות וניסיונות מרובים, תוכלו למצוא רשימה ארוכה ואפקטיבית של ביטויי חיפוש שישדרגו את החנות ואת התוכן שלכם, ויעזרו למוצרים שלכם לקפוץ גבוה יותר אל ראש רשימת תוצאות החיפוש. ועל הדרך, תלמדו המון על איך אנשים מחפשים, על דפוסים סוציולוגיים ואפילו קצת-פסיכולוגיים, וכל אותם דברים שאני מתעסק בהם באוניברסיטה וסופסוף מצאתי להם שימוש מעשי ויעיל בחיי היומיום. הידד!

עוד על חיפושים, קידומים ו-SEO למוכרים:

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: