כשהקמתי את מותג ״ממלכת החלומות״ היה לי ויז׳ן ברור למכור את המוצרים שלי לצרכן הפרטי (קמעונאות), ובעיקר לאימהות צעירות שמחפשות עבור ילדיהן מתנות יפות עם תוכן.

למען האמת, החלום שלי היה בינלאומי. תכננתי בזמנו למכור את המוצרים שלי ובראשם את הספר "אבקת הקסמים" בכל העולם ואף תרגמתי והוצאתי את הספר לאור באנגלית.

אלא שעוד בשלב הקמת העסק, באחת משיחות היעוץ הראשונות שלי עם טל (איתן), הוא הציע שאנסה לשווק את הספר והמוצרים הנלווים לחנויות כאן בישראל.

אני בתגובה נעמדתי על שתי רגליים אחוריות ולא הבנתי על מה הוא מדבר? מה הקשר בין זה לבין מה שתכננתי בראשי כשחלמתי על העסק שלי? מה עם החנות האינטרנטית המפונפנת שרציתי?

על אף ההלם ובגלל שאני ממושמעת וסקרנית, הלכתי ולמדתי את הנושא (שיווק והפצה לחנויות) על בוריו.

התחלתי מללכת פיזית לחנויות קרובות לבית, לדבר עם הבעלים, לדלות כל פיסת מידע שנתנו לי, לחקור במדיה, לנתח ולהשוות בין החנויות, שיטות מכירה, צורת העבודה, תנאי התשלום וכו' והמשכתי בלהשתתף בתערוכות לבעלי עסקים ולייצר קשרים אמיתיים וטובים עם בעלי חנויות, עצמאים, כמוני.

מהר מאד הבנתי שלשווק ולמכור לחנויות וארגונים (B2B) זאת הדרך הנכונה לי ולמותג שלי. שאת המוצרים שלי הרבה יותר קל, משתלם וכדאי לי למכור כך.

בהמשך הנחתי תשתית רחבה של שיתופי פעולה עם מוסדות, ארגונים וחברות שונות, קידמתי את המוצרים והעסק שלי וגם קידמתי את הקולגות שלי. שיתופי הפעולה שפרשתי אפשרו לי ולעסק יציבות כלכלית וצמיחה בטוחה, הם הרחיבו את מעגל המכרים והחברים שלי וסיפקו לי המון הנאה. למדתי שלפעמים חשוב מאד לבחון את העסק במשקפיים ריאליות, להבין שהמשאבים מוגבלים ולשאול, כל הזמן, איפה רצוי, מומלץ ונכון (כלכלית) להשקיע את הזמן והאנרגיה (המוגבלת) שלנו.

היום אני מעבירה את הידע שלי הלאה. חשוב לי לחשוף בעלי עסקים לעוד אפיקי שיווק מוצלחים מעבר לחנות האונליין האישית שלהם. את המוצרים שאתם יוצרים ומייבאים ניתן לשווק ולהפיץ לחנויות, ארגונים וחברות, אפשר לשלב את זה עם מסחר מקוון אבל זאת ממש לא חובה ולא תמיד יהיה כדאי.

שיתופי פעולה מוצלחים יקדמו את העסק שלכם מאד, בין אם אתם יוצרים ובין אם אתם נותני שירותים הם יתנו לכם גב, יאפשרו לכם לצמוח בצורה בטוחה אם רק תתכננו אותם נכון. לכולנו הזדמנויות מדהימות ותתפלאו לשמוע שלרוב הן ממש מתחת לאף.

אני מזמינה אתכם לפתוח את הראש לעולם שלם של חיבורים, שיתופים ושיתופי פעולה, להתייעץ איתי כאן ובקבוצות,

שלכם,

ליהי

קבוצת הפייסבוק של העסק