איך למנוע מגולשים ממדינות מסויימות לקנות מהחנות שלי באטסי?

טיפ קצר אך חשוב ושימושי לבעלי חנויות באטסי – כיצד תוכלו להגביל את המדינות אליהן אתם שולחים מוצרים, כדי למנוע רכישות ממדינות אליהן אתם לא רוצים לשלוח מוצרים מטעמי מסים, מכס, עלויות משלוח וכו'. בממשק שבו יוצרים את פרופילי המשלוח (Shipping Profiles) נוכל ליצור פרופיל ובו לקבוע לאילו מדינות אנחנו כן שולחים מוצרים, כך שהמוצג לא יהיה זמין לגולשים ממדינות לא רצויות לנו. כך תעשו זאת בקלות

האם מוכר באטסי יכול להגביל את אוכלוסיית הקונים שלו למדינות ספציפיות? זאת אומרת – האם אפשר למכור למדינות ספציפיות, ולא למכור לאחרות? 

אטסי הוא זירת מסחר בינלאומית והמטרה היא לעודד חנויות למכור לכמה שיותר קונים, מכמה שיותר מדינות. זה גם האינטרס שלנו, כמוכרים בשוק הגלובלי. עם זאת, ניתן ליצור כמה מצבים שבהם אנחנו מוכרים מוצרים למדינות ספציפיות או – על דרך השלילה – מוכרים לכל המדינות חוץ ממדינות מסויימות.

בממשק שבו יוצרים את פרופילי המשלוח (Shipping Profiles) נוכל ליצור פרופיל ובו לקבוע לאילו מדינות אנחנו כן שולחים מוצרים, כך שהמוצג לא יהיה זמין לגולשים ממדינות לא רצויות לנו. את הפרופיל הזה נשייך לכל המוצרים בחנות, או למוצרים ספציפיים שאנחנו רוצים להגביל.

איך מונעים משלוח למדינות ספציפיות?

הדרך היסודית, הנכונה, והארוכה (מה לעשות?) היא לבנות פרופיל משלוח שבו נכניס כל מדינה ומדינה אליה אנחנו כן שולחים, בנפרד.

בפרופיל הזה לא נכניס רק את המדינות אליהן אנחנו לא מעוניינים למכור.

במידה וגולש הנמצא באחת מהמדינות הלא-רצויות יבקש לרכוש את הפריט – הוא יצטרך להזין כתובת באחת מהמדינות אליה אנחנו כן שולחים. אחרת, לא יוכל לבצע את הרכישה.

מתי זה טוב?

כאשר יש מדינות ספציפיות שאנחנו לא רוצים לשלוח אליהן, בגלל שיקולי מכס, מיסים, חוקים מקומיים או אפילו אידיאולוגיה אישית. באופן כללי, אני ממליץ לשלוח לכל המדינות, אבל לפעמים יש מצבים שבהם לא משתלם לנו להתעסק בבלאגן של המשלוח – למשל, כמו במקרה של משלוח מוצרים למדינות עמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים, מה שדורש ביורוקרטיה מיוחדת, או במקרה של סין, הידועה בקרב יוצרים ומעצבים כארץ ההעתקות הבלתי נגמרות.

אפשר לבנות פרופיל משלוח עם מדינות ספציפיות, כשרוצים למכור רק אליהן – למשל – אם יש לנו מוצרים שאנחנו רוצים למכור לקהל הישראלי בלבד. אפשר לפתוח פרופיל משלוח ובו תופיע רק אפשרות אחרת, ישראל, והוא יכלול את המחיר לפרטים כבדים, כאלו שלא נרצה למכור מחוץ לארץ, וכן הלאה.

צילום מסך מאטסי

הדרך הקצרה (אבל הפחות טובה)

במקום לבנות פרופיל ארוך ולהכניס, אחת אחת, את כל המדינות אליהן נרצה לשלוח, נבנה פרופיל כללי ופשוט נקבע מחיר גבוה מאוד למדינות ספציפיות, אליהן אנחנו לא רוצים לשלוח.

המטרה היא שהמחיר הגבוה יהיה חסם עבור הקונה, והוא לא יבצע את הרכישה.

אני פחות אוהב את האופציה הזו, למרות שהיא קלה ומהירה, בגלל שהיא יוצרת מצב של אנומליה שנראית מוזר ובעיניי לא מקצועית כ"כ. עדיף להתאמץ, פעם אחת, ולבנות פרופיל משלוח ספציפי למדינות אליהן אנחנו כן שולחים (גם אם זה כל העולם), ולהחריג ממנו את המדינות הלא רצויות.

מה עדיף?

ומה האופציה הטובה ביותר, תשאלו? לדעתי אנחנו לא צריכים להגביל, מראש, משלוח למדינות כלשהן. עלינו להציע משלוח בינלאומי, לכל המדינות, ולהתמודד עם כל הזמנה בנפרד. הגיעה הזמנה ממדינות ערב? דברו עם הקונה ונסו למצוא כתובת אחרת באירופה או ארה"ב. ברוב המקרים זה עובר חלק. לא הסתדר? בדקו אפשרות למשלוח דרך אחד משירותי הדואר שכן שולחים למדינות שאיתן אין לישראל יחסים דיפלומטיים, כמו הדואר הצרפתי.

בעיניי, חבל לפספס מכירות, ואולי גם לקוחות טובים ונאמנים, בגלל מכשול ביורוקרטי שפותרים פעם אחת ולתמיד.

יש לכם שאלות על אטסי, מסחר אלקטרוני, שיווק או קידום? מוזמנים לשאול על הקיר של "כאן עובדים בכיף" בפייסבוק, ואשמח לענות

לטיפים נוספים בנושא אטסי, לחצו כאן. למאמרים ומדריכים בנושא מסחר מקוון, בקרו בקישור הבא.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: