אני שמח להנגיש לציבור הרחב את אחד הקורסים שאני מלמד באוניברסיטת בר-אילן. הקורס זמין ללמידה עצמית, בקצב שלכם, במחיר סמלי ("דמי רצינות").
בקורס נכיר תיאוריות פסיכולוגיות וסוציולוגיות, שיטות שונות לגיבוש אסטרטגיה לפעילות ברשתות, כלים לניתוח ויצירה של תכנים והבנה מעמיקה ביותר של תופעות מרתקות ברשתות החברתיות. בקורס משולבים גם תרגילים ובחנים שיעזרו לכם ללמוד היטב את החומר וליהנות מכל הכלים.
חדש: קורס אקדמי ללמידה חופשית!
הקורס נלמד במסגרת התואר השני במחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן ועכשיו פתוח גם לציבור הרחב ללמידה עצמית בתשלום סמלי ביותר ("דמי רצינות" 🥰).
שימו לב: הקורס הציבורי המוצג כאן אינו מקנה נקודות זכות אקדמיות. לקבלת נקודות הזכות, יש ללמוד את הקורס דרך האוניברסיטה כחלק ממסלול לתואר שני או שלישי.
קורס זה מציג בפני הלומדים את העולם העשיר של המדיה החברתית וניהול התוכן העדכני לימינו, וכולל התנסות מעשית בגיבוש אסטרטגיה ויצירת מגוון רחב של תכנים.
יוצרי התוכן בימינו הם רבים ומגוונים: משווקים, עסקים, ארגונים חברתיים, מנהיגים, מובילי קהילות, משפיענים ומשתמשים מן השורה - כולם עוסקים ביצירה וניהול של תכנים והצגה עצמית ברשתות החברתיות ובמרחבים דיגיטליים נוספים. סוגי התוכן רבים ביותר: מציוצים קצרצרים ועד מאמרים ארוכים ומפורטים, סרטוני וידאו, סטוריז, צילומי סטילס, איורים ופודקאסטים, רשימות תפוצה ומועדוני חברים מקוונים.
הקורס נלמד בתואר השני במדעי המידע באוני' בר-אילן, וכעת מוצע לציבור הרחב במחיר סמלי. בכך, אני מקווה להנגיש את הידע האקדמי, המחקרים והתובנות - ולתת לאנשים כלים להבנה, ניתוח ופעילות ברשתות החברתיות.
בסיומו של קורס זה, הסטודנט ידע/יהיה מסוגל:
📅 משך הקורס: הקורס בנוי ללמידה במשך סמסטר אחד (שלושה חודשים), שיעור אחד בשבוע.
עם זאת, ניתן ללמוד בקצב האישי שלכם.
👨🏼🏫 אורך כל שיעור: כשעה עד שעתיים אקדמיות.
⏰ זמן מומלץ ללמידה: שעתיים עד שלוש שעות בשבוע.
שיעור 1 - מבוא לקורס, מושגי יסוד ועקרונות מארגנים.
מושגי ליבה בחקר הרשתות: השוואה חברתית, תסמונת "החיים היפים", בועות פילטור, חוכמת ההמונים, פסיכו-סוציולוגיה של הרשת
שיעור 2 - הצגת העצמי ברשת, התיאוריה של גופמן ובניית פרסונה
שיעור התרעננות, חזרה ותרגול
שיעור 3 - סוגי הון וייצוגיו ברשתות החברתיות, התיאוריה של בורדייה וסוציולוגיה של הרשת; ניתוח סוציו-סמיוטי של תכנים ברשתות
שיעור זה זמין ללמידה בחינם כאן
שיעור 4 - מבוא לאסטרטגיה ואסטרטגיית תוכן
שיעור 5 - אילו צרכים אנשים צורכים ברשת, וכיצד נוכל ליצור אותם - אסכולת השימושים והסיפוקים
שיעור התרעננות, חזרה ותרגול
שיעור 6 - מדיה חברתית: פלטפורמות, טרנדים וכלים
שיעור 7 - מודלים מחקריים ותיאורטיים לכתיבת תוכן ברשתות החברתיות - חלק א'
שיעור 8 - מודלים מחקריים ותיאורטיים לכתיבת תוכן ברשתות החברתיות - חלק ב'
שיעור 9 - כלי AI להפקת תוכן לרשתות החברתיות
שיעור 10 - סיכום הקורס והנחיות לעבודת הגמר
שמי ד"ר טל איתן, אני חוקר את הסוציולוגיה והפסיכולוגיה של הרשת, אסטרטגיה שיווקית וטכנולוגיות בעידן הדיגיטלי. מוזמנים לקפוץ לבקר באתר המחקר שלי באוניברסיטת בר-אילן, וגם באתר מעבדת השלומות (Well-Being), המרכז את מחקריי בתחום האסטרטגיה ההומאניסטית.
אתם מוזמנים להירשם לקורס האקדמי שלי וללמוד אותו באופן חופשי בזמן ובמקום המתאימים לכם, ותוכלו גם לבחון את הידע שלכם באמצעות בחנים דיגיטליים ומטלות למידה.
הקורס זכה למשובי הוראה כמעט מושלמים (4.84/5).
קראו חלק מהמשובים שהסטודנטים בבר-אילן כתבו על הקורס:
"מאוד נהניתי ללמוד אצל טל! והא מעביר את החומר בצורה חווייתית וברורה. בנוסף גם החומר מאוד מעניין ורלוונטי לחיים. מקווה שיהיו עוד קורסים בסגנון."
"הקורס התנהל בצורה מעניינת ומרגשת. הפרופסור היה כריזמטי, מקצועי וקשוב לתלמידים.
חומרי הקורס היו מגוונים וברורים. אני מציע שתקחו את הקורס הזה כדוגמה ללמידה אידיאלית.
המשימות בקורס היו מעניינות ואפשרו לי להבין טוב יותר את החומר. המורה נתן לנו הזדמנות לתרגל בנוסף (לא להערכה) את הטכניקות שנלמדו בקורס, והייתה בקשר לאורך כל הקורס.
הקשבתי לקורס הזה בהנאה רבה, והלוואי וכל הקורסים היו כאלה."
"הקורס היה מאוד מעניין, מסודר, רלוונטי ומלמד.
המטלות תאמו את מה שלמדנו והיה מאוד נוח ללמוד את הקורס בצורה מקוונת. המרצה היה זמין ובא לקראתנו במטלות ובשיעורים השונים."
"ההרצאות היו מאוד מאורגנות, מעניינות וטל נותן הרבה השראה ופידבקים מעודדים. סוג הלמידה הזאת היה מותאמם לחומר הנלמד.
סרטונים נהדרים, מטלות מאוד מלמדות. אחד הקורסים המתוקשבים החביבים עליי.
טל מאוד נחמד, הקורס והמצגות מאוד אסתטיות ומאורגנות, הקורס תורם ומועיל."
"המרצה מאוד קשוב לסטודנטים ומלמד בצורה מעניינת את תכני הקורס".