עסקים משווקים לעסקים: עקרונות היסוד לבניית אסטרטגיה לשיווק ומכירות לעסקים (B2B)
הוספת מודלים של B2B לעסקים תורמת רבות ליציבות שלהם ומאפשרת ליצור זרם הכנסות פחות או יותר קבוע, במקביל או במקום פנייה לקהל הפרטי. במאמר זה נלמד כיצד מגבשים ומוציאים לפועל אסטרטגיה מהודקת לשיווק Business to Business ומהם העקרונות החשובים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך
מודלים עסקיים המבוססים על מסחר בין עסקים (B2B - Business to Business) הם משמעותיים ביותר לעסקים רבים, שחלק או עיקר פעילותם הוא מול עסקים אחרים (קטנים ו/או גדולים). בדרך כלל, מדובר בעסקאות גדולות יותר, רווחיות יותר ויציבות יותר - במובן הזה שניתן להיערך אליהן מראש באמצעות פעולות יזומות, בניגוד, למשל, לפעולות שיווק שבהן אין לנו באמת שליטה על התנהגות הקונים ועל התוצאות.
הניסיון שלי מראה שהוספת מודלים של B2B לעסקים תורמת רבות ליציבות שלהם, במובן הזה שהיא מאפשרת ליצור זרם הכנסות פחות או יותר קבוע, במקביל או במקום פנייה לקהל הפרטי. זה מאוד מתבקש: במקום למכור 100 ספלים ל-100 לקוחות פרטיים, אנחנו מוכרים 100 ספלים ללקוח עסקי אחד. ברוב המקרים, אם נבצע אנליזה לביצועי העסק נגלה שעלויות השיווק, הפרסום, המכירות נמוכות משמעותית כשזה מגיע למכירה לעסקים וארגונים, בטח ביחס לצרכן הפרטי.
תוכן זה שמור לחברים בלבד
אבל עכשיו אפשר להירשם בחינם :)
יש להיכנס לחשבון או להירשם בחינם בטופס הבא: