מתכנן מילות המפתח: כך תקדמו את החנות שלכם באמזון ואטסי

בעזרת מתכנן מילות המפתח של גוגל תוכלו לחקור את המתחרים שלכם, להכיר את אוצר המילים של הלקוחות שלכם – ובעיקר – לקדם את החנות שלכם ולשפר את המכירות. כך תיצרו רשומות (Listings) מצויינות ויעילות באתרי מסחר דוגמת אטסי, אמזון, מרמלדה וכדומה. מדריך

אני מאוד אמביוולנטי לגבי אופטימיזציה וקידום אתרים במנועי חיפוש (SEO), בעיקר משום שהשוק נמצא במאבק מתמיד בין גוגל לבין מקדמי האתרים. זו תחרות בה אף אחד לא מנצח: שיטות ה"קידום" שעבדו אתמול לא רלוונטיות להיום, גוגל מכניסה שינויים מאסיבים באלגוריתמים שלה וכל ההשקעה שאנשים עשו באתרים שלהם יורדת לטמיון בין לילה. ליטרלי. מאז ומתמיד האמנתי ש"קידום" אתרים הוא בעצם לעשות דבר אחד פשוט: לכתוב טקסט יעיל, מפורט, שימושי, מעניין, רלוונטי ועתיר קישורים רחבים יותר ומעמיקים מיותר עבור הגולשים – וגוגל כבר תלמד למקם אותו נכון במנוע שלה. בהקשר זה, ממליץ לכם לקרוא את המאמר "גוגל סוגרת ל'מומחי' ה-SEO את הברז" – כדי ללמוד איך לא לעשות את זה.

ומצד שני, יש כמה כללים פשוטים שחשוב לשמור עליהם, כאשר מבקשים לקדם תוכן מסוים, ויש גישות שונות לגבי בחירת ותכנון מילות המפתח והתיאורים, שבתורם יעזרו לגולשים למצוא את הרשומה שלכם בתוך הררי המידע הממלאים את הרשת.

זה חשוב במיוחד כשמדברים על ה-listings שלנו באתרי המכירות השונים, דוגמת אטסי, אמזון ואיביי. בחירת מילות המפתח (תגיות), טקסטים וכותרות היא חלק חשוב מהעבודה על הקמת האתר, ואסור להקל בה ראש. בפוסט זה אני רוצה להתמקד בכלי אחד שיעזור לכם לדייק את המוצר שלכם בחנות, וכן יסייע לכם ללמוד איך לגשת בכלל לכל הנושא של קידום אתרים. המטרה העיקרית של מדריך זה היא לעזור לכם ללמוד את אוצר המילים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ולדעת כיצד לפנות אליהם ולדאוג שהם ימצאו אתכם בחיפושים שהם עורכים ברשת.

מתכנן מילות המפתח של גוגל: ללמוד על נפחי החיפוש ועל קהל המטרה שלכם

מדובר בפתרון מוכר וידוע לכל מקדם אתרים ובלוגר (אבל פחות לבעלי חנויות, ולכן ראוי להציגו בהקשר הזה): מתכנן מילות המפתח של גוגל. זהו כלי שגוגל פיתחה למשתמשי רשת הפרסום שלה, המעלים קמפיינים במנוע החיפוש הפופולרי בעולם ולאתרים השותפים ברשת הפרסום שלה. כדי להשתמש בו, אתם צריכים מנוי פרסומי (אותו פותחים בחינם בכמה קליקים באתר). מדריך זה לא מסביר את כל הפונקציות של מתכנן מילות המפתח, אלא להראות איך אפשר לרתום אותו לצרכים שלנו – קידום החנות שלנו באטסי ואמזון, למשל.

כדי ללמוד קצת יותר על השימוש בכלי, צפו בסרטון ההדרכה הקצר הבא:

וכעת, בואו נראה איך אפשר להשתמש במתכנן מילות המפתח לקידום החנות שלנו. ראשית, בתפריט נבחר כלים > מתכנן מילות המפתח ונגיע למסך הבא:

מתכנן מילות המפתח של גוגל

נבחר באפשרות הראשונה, "חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה", ויפתח לנו טופס שבו נוכל להזין אפשרויות שונות ולהגדיר איזה סוג של חיפושים אנחנו רוצים לערוך.

מתכנן מילות המפתח של גוגל

בשדה הראשון נוכל להזין מונחים שאנחנו רוצים לבדוק. לדוגמה: אם אנחנו מייצרים תכשיטים בעבודת יד, נכניס ביטויים כמו – תכשיט, תכשיטים, טבעת, טבעות וכן הלאה. כדאי לבדוק וריאציות שונות על אותה מילה (תכשיטים מול תכשיט) כדי לבדוק את נפחי החיפוש לכל ביטוי ולכל מושג. שימו לב שהאלגוריתם החדש למדי של גוגל יודע להתמודד עם שגיאות כתיב בצורה לא רעה בכלל, ולכן לא כדאי לכלול בתיאור שלכם מילות מפתח "שגויות" בניסיון "לדוג" משתמשים שטעו בהקלדה. מעבר לכך שזה לא כל כך שימושי, זה גם נראה מאוד גרוע בדף המוצר שלכם, ולדעתי מוריד מערך ה-listing.

השדה השלישי, קטגוריית המוצרים, יסייע למקד את מתכנן מילות המפתח של גוגל כך שייתן לכם מושגים קרובים יותר לשדה הסמנטי של המושג/ים אותו/ם אתם רוצים לקדם. כדאי להריץ חיפוש עם קטגוריה ובלי קטגוריה, כדי לקבל רעיונות והשראה לכיתובים ותיוגים שונים.

באפשרויות "מיקוד", יש לבחור את המדינה אליה אתם פונים ואת השפות. אם אתם מקדמים את החנות שלכם במרמלדה, השאירו את "ישראל" כיעד מיקוד, ובחרו "עברית" בשפות. אם אתם מקדמים חנות באטסי, אמזון וכדומה, בחרו "כל המדינות" או את המדינה אליה אתם מטרגטים ואת השפות הרלוונטיות (לרוב: אנגלית). השאירו את טווח התאריכים ל-12 חודשים לקבלת חיפוש שנתי, הקטינו את הטווח (מומלץ להקטין אותו, לחצי שנה, למשל) כדי לקבל מידע מדויק יותר ועדכני יותר או הגדילו אותו (שנתיים+) כדי לקבל תמונה כללית יותר של התנהגות דפוסי החיפוש בשנים האחרונות.

כיצד לרתום את מתכנן מילות המפתח ללמוד על המתחרים שלכם

אבל הכוח העיקרי של מתכנן מילות המפתח הוא בהנדסה-לאחור, או הנדסה הפוכה (Reverse engineering) לעבודת התחקיר שעשו בעלי חנויות אחרים. לשם כך, בחרתי את החנות "ScribblePrintsCo" באטסי, שהיא חנות שוברת שיאים שביצעה, עד היום, למעלה מ-83 אלף מכירות (!) מאז נפתחה באפריל 2014. בואו ננתח את ההצלחה שלהם דרך מתכנן מילות המפתח.

בשלב ראשון, נזין את דף החנות הראשי (לינק) בשדה השני במתכנן מילות המפתח ("דף הנחיתה שלך"). נסיר את המיקוד לישראל (נבחר: "כל המיקומים", "כל השפות") ונלחץ על "קבל רעיונות".

מתכנן מילות המפתח תחקיר מתחרים

תחת הטאב "רעיונות לקבוצת מודעות" נקבל מקבץ מילות מפתח הקשורות למושגים רחבים יותר. זהו עיקרון הזנב הארוך, Long Tail: הרבה מילים תחת אותו שדה סמנטי יגיעו לקהל רחב ביותר, גם כאשר ביטוי החיפוש שלנו מדויק למדי (למשל: "Event Planning"). לכל קבוצת מילים נוכל לראות את ממוצע החיפושים החודשי, שייתן לנו אינדיקציה טובה למדי לגבי הפופולריות של הנושא במנוע החיפוש של גוגל, ועל בסיס זה נוכל להעריך את ביצועי התיוגים והכיתובים שנבחר לליסטינג של החנות שלנו.

תחת הטאב "רעיונות למילות מפתח" נקבל (הפתעה!) רעינות למילות מפתח ? זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים. אלו מילות המפתח הפופולריות ביותר בדף אותו אנחנו בודקים (במקרה הזה, הדף הראשי של ScribblePrintsCo).

רעיונות למילות מפתח

אם נלחץ על "ממוצע חיפושים בחודש" הרשימה תתמיין לפי נפחי החיפושים. מן הסתם, נחפש את החיפושים הפופולריים ביותר, ונשתמש בהם לתיאור המוצרים שלנו. במקרה הזה, אפשר לראות שתכנון אירועים מככב, ויחד איתו כל מה שקשור לסטיקרים (תחום פופולרי ביותר בארה"ב בעיקר).

לאחר שלמדנו איך עובד הדף הראשי של החנות, נבדוק listings של מוצרים ספציפיים שדומים / זהים לאלו שאנחנו מוכרים. נכניס את כתובת הליסטינג לשדה "דף הנחיתה שלך", ונלחץ על "קבל רעיונות". מתוך התוצאות נלקט את מילות המפתח הפופולריות ביותר, שגם מתארות את המוצרים שלנו, מן הסתם. לא כדאי לבחור במילים לא רלוונטיות ולא קשורות למה שאנחנו מוכרים ומקדמים. המטרה שלנו אינה להטעות את הגולשים, אלא לעזור להם למצוא את החנות שלנו ואת המוצרים שלנו בחיפושים.

מתכנן מילות המפתח: לא רק לתיוגים

נשמע מוזר, אבל מתכנן מילות המפתח לא מיועד רק לתיוגים. את המילים שנדלה באמצעותו, יש לשלב בצפיפות גבוהה למדי בטקסטים שלנו בחנות. הכניסו את הביטויים לכיתובים השונים, לעמודי המוצרים, לתיאורים ולעמודי האודות שלכם. אל תהססו להשתמש בווריאציות שונות, לא צריך להיאבק בשימוש במילה בצורתה "הנקייה", גוגל מספיק חכם לדעת ש-Events Planning ו-Event Planning זה בערך אותו הדבר, ויודע לזהות מקילומטרים נסיונות "לרמות" ע"י חזרה מיותרת על אותו ביטוי אלף פעם בטקסט.

יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות עם כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, וכדאי לכם מאוד לשחק בו קצת ולראות איזה רעיונות הוא מציע לכם. בדקו את עמודי המוצר שלכם, את המתחרים שלכם, את החנויות הפופולריות באטסי ואמזון, וכן הלאה. זהו כלי מאוד שימושי ומאוד יעיל שיסייע לכם לשפר את הניראות שלכם במנועי חיפוש, יקדם את המוצרים שלכם ויעזור לטקסטים שלכם להיות מדויקים יותר וברורים יותר עבור קהל הגולשים והלקוחות שלכם.

עוד טיפים וכלים בנושא מסחר אלקטרוני וקניות באינטרנט:

 

 

קרדיט תמונות: Sean MacEntee, CC BY 2.0

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: