בעלי חנויות באטסי? הכירו את המתחרים שלכם בעזרת CraftCount

אתר CraftCount מציע את אחת הדרכים היעילות לשיפור החנות שלכם באטסי: להכיר את התחרות, לזהות את החנויות הפופולריות ואת המוצרים הנמכרים. מדריך מקיף לבעלי חנויות

אחת הדרכים היעילות לשפר את החנות שלכם באטסי היא להכיר את התחרות, את החנויות הפופולריות ביותר בתחום בו אתם עוסקים ואת המוצרים הנמכרים ביותר שלא מפסיקים להיחטף מהמדפים. כאשר משתמשים בו בצורה נבונה (ולא כדי להעתיק או לגנוב רעיונות), ריגול תעשייתי עדין יכול להיות שיטה טובה להשגת מידע ושיפור היצע המוצרים שלכם. מדריך זה יעזור לכם ללמוד כיצד לחקור את המתחרים שלכם ע"י שימוש באתר CraftCount המצויין למטרה זו.

לפני שנלמד איך לעשות את זה, נתחיל בלהבין מה בעצם אפשר ללמוד מחנויות מוצלחות ופעילות שעושות הרבה מכירות, ומדוע זה חשוב לחקור איך המתחרים (המוצלחים) שלכם עובדים. הנה, על קצה המזלג, דברים שאפשר ללמוד מתחקיר מתחרים קצר ופשוט למדי, ועל מה חשוב להתבונן כאשר בודקים חנות מצליחה:

  1. אילו מוצרים אנשים אוהבים ומה הם קונים, אילו חומרי גלם פופולרים, איזה צבעים, צורות וכו'.
  2. תמחור: כיצד החנויות המוצלחות מתמחרות את המוצרים שלהן? כיצד הן מחשבות את עלות המשלוח?
  3. שיווק: האם החנויות הפופולריות מציעות מבצעים מיוחדים והנחות? האם יש להן "באנדלים" של מוצרים (כמו חבילות של Mix and Match)? האם הן פועלות מחוץ לאטסי – בפייסבוק וכדומה?
  4. אילו ביקורות חיוביות אנשים כותבים על המוצרים: מה הם מסמנים כחשוב וחיוני? אילו דברים הם מדגישים כשהם כותבים ביקורת חיובית? מעבר למוצר עצמו – מה שדרג את חווית הרכישה שלהם? האם זו התקשורת עם המוכר/ת? צורת האריזה? זמני המשלוח? דרך קריאת ביקורות חיוביות על מוצרים נוכל ללמוד המון על האופן בו אנשים מגיבים ומה חשוב בעיניהם.
  5. על אותו עקרון – חשוב לא פחות לקרוא איזה ביקורות שליליות אנשים כותבים? מה הן כוללות? מה גרם להם להתאכזב? אילו דברים הורידו את ערכו של המוצר? מה הפך את הרכישה ללא נעימה ולא כדאית מבחינתם?
  6. מהי מדיניות החנות? קראו היטב את הטקסטים המופיעים שם וחפשו את הדברים שהופכים את החנות לייחודית. האם היא מציעה החזרות נוחות ואטרקטיביות? האם יש לה מדיניות משלוחים יוצאת דופן?
  7. התרשמו מהצגת המוצרים בעמוד החנות, כיצד בנוי העמוד הראשי, ומה הקטגוריות בהן נעשה שימוש. האם החלוקה נכונה יותר או יעילה יותר? האם המוצרים נוחים לחיפוש ואיתור על "המדפים" (קטגוריות)?
  8. בדקו את דפי המוצרים עצמם: את הכותרות והטקסטים המלווים, האם הם כוללים קישורים למוצרים משלימים, קטגוריות נוספות וכו'. קראו את הטקסטים היטב ונסו להבין מה הופך אותם לאפקטיביים, גם מבחינת מנועי החיפוש הפנימיים של אטסי, גם מבחינת גוגל (ענייני קידום ו-SEO), וגם מבחינת קהל היעד הקורא את תיאורי המוצר.
  9. תמונות, תמונות, תמונות: באילו תמונות החנויות המצליחות עושות שימוש? כיצד הן מציגות את המוצרים שלהן? איזה צילומים עובדים יותר מאחרים וכו'. לא פעם לפורמט התמונה יש השפעה עצומה על המכירה ועל היעילות של הליסטינג עצמו – ושווה ללמוד מאחרים איך לעשות את זה נכון.

CraftCount: לחקור את המתחרים בקליק אחד

כאן בדיוק נכנס לתמונה אתר CraftCount, המדרג את החנויות המוצלחות ביותר באטסי לפי מספר המכירות. בכניסה לאתר נקבל את רשימת 10 המוכרים המובילים היומיים, ואת מספר המכירות של כל אחד מהם. הרשימה מפוצלת ל-2: רשימת חנויות כללית, ורשימת חנויות שלא כוללת חנויות של מוצרי יצירה, אריזה וכו' (Supplies). חנויות היצירה המוכרות חומרי גלם משנות מעט את הסטטיסטיקות והן פחות רלוונטיות כאשר בוחנים חנויות המוכרות מוצרים בעבודת יד, ולכן הפיצול לשתי רשימות. הנתונים מתעדכנים מדי 24 שעות ונכונים ליום הקודם (כמובן).

CraftCount

מתחת לרשימה נמצאת אפשרות לצפייה במוכרים המובילים לפי חודש ושנה. עלינו לבחור את השנה ואת החודש, ונקבל רשימה של מוכרים הכוללת דירוג, שם, מכירות (חודשיות), קטגוריה, מדינה ותאריך.

CraftCount

 

סרגל הניווט של CraftCount פשוט למדי ומאוד סטרייט-פורוורד במה שהוא מציע:

  • רשימת 10 המוכרים המובילים – יומי (מה שהוסבר קודם).
  • רשימת המוכרים המובילים.
  • רשימת המוכרים המובילים לפי מדינה.
  • רשימת המוכרים המובילים לפי קטגוריה.
  • רשימות מיוחדות (ובהן 2 אופציות: החנויות המנוהלות ע"י גברים באטסי, והחנויות שנבחרו ע"י צוות אטסי – Featured Shops).

רשימת המוכרים המובילים – Top Sellers Summary

רשימה זו כוללת ארבע טבלאות:

  • 10 החנויות המובילות (כללי)
  • 10 החנויות המובילות בתחום עבודות היד
  • 10 החנויות המובילות בתחום מוצרי הווינטג' (בלי Supplies)
  • 10 חנויות המוצרים (Supplies).

המוכרים המובילים לפי מדינה

בלחיצה על הלשונית הזו נגיע לדף ובו נוכל לבחור את האות הראשונה בשם המדינה (במקרה שלנו, I עבור Israel) ואז את המדינה הרצויה לנו. לאחר מכן תוצג לנו רשימת המוכרים המובילים במדינה שבחרנו.

CraftCount

הרשימה כוללת את הדירוג, שם החנות (עם קישור שנפתח בלחיצה), מספר המכירות, קטגוריה, תת קטגוריה ומדינה.

המוכרים המובילים לפי קטגוריה

גם כאן מדובר ברשימה מאוד מובנת: בוחרים את הקטגוריה ותת הקטגוריה המתאימה, ומקבלים את רשימת המוכרים הרלוונטית ומידע על המכירות.

CraftCount

אהבתם את המדריך? עשו לייק לדף הפייסבוק של כאן עובדים בכיף ואל תפספסו שום מאמר.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: