בקורס הדגל שלי תלמדו כיצד לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור העסק שלכם ותבנו תוכנית שיווקית ותוכנית עבודה חודשית. לצד תכנון האסטרטגיה, הקורס יתן לכם כלים מעשיים לשיפור השיווק והגדלת החשיפה והמכירות בעסק.
הקורס כולל 10 שיעורים בני כשעה וחצי כל-אחד, המוקלטים וזמינים לצפייה מיידית, ללא הגבלת זמן.
קצת על המרצה (זה אני!)
שמי טל איתן, אני יועץ אסטרטגי מוסמך, בעל תואר שני במחקר התרבות מאוני' ת"א ותואר שני נוסף במדעי המידע מאוני' בר-אילן, דוקטורנט וחוקר אסטרטגיה. ב-21 השנים האחרונות ליוויתי אלפי עסקים - מתאגידים גדולים דוגמת ynet, שידורי קשת וגופים בינ"ל, ועד עסקים זעירים וקטנים - לפיצוחים אסטרטגיים, בכיף :) בעשור האחרון אני מתמחה באסטרטגיה הומאניסטית, הממוקדת באדם ורווחתו, ומביאה רוח חדשה ומשחררת לשיווק ולמכירות גם לאנשים שקשה להם עם שיווק ומכירות.
קורס "אסטרטגיה שיווקית" נותן ארגז כלים מקצועי ומקיף לעסקים קטנים (ותיקים וחדשים גם יחד), במטרה לגבש אסטרטגיה סדורה ולהבין לעומק את מרכיבי השיווק בעסק הפרטי שלהם. הקורס שם בקדמת הבמה את אפיקי השיווק, ערוצי ההפצה, התכנים והתקציבים שלכם, ומקנה כלים יעילים ומוכחים לבנייה מן היסוד של תשתיות שיווקיות לעסק הקטן. זהו קורס יסודי ומעמיק, המוצע במחיר ידידותי וזמין לכל עסק.
בקורס תלמדו כיצד לכתוב תוכנית שיווקית, להבין את קהלי היעד אליהם פונה העסק, להגדיר יעדים איכותניים וכמותיים ולמדוד אותם, לבנות משפכים שיווקיים והגדרות הנעות-לפעולה ועוד. בנוסף, תלמדו איך הופכים אסטרטגיה למעשית - וכיצד בונים תוכנית עבודה (לו"ז משימות) ברמת השבוע, החודש, הרבעון והשנה.
משך הקורס: 8 שיעורי ליבה בני שעה וחצי כל אחד, ו-2 שיעורים בנושאים מתקדמים. הקורס זמין לרכישה וצפייה מיידית. כל אחד ממפגשי הקורס בנוי מהרצאות ממוקדות וגדושות בתוכן בנושאי הליבה של השיווק.
הקורס מיועד לבעלי עסקים קיימים שקמו 'תוך כדי תנועה' וזקוקים ליסודות שיווקיים ואסטרטגיים, יזמים העומדים לפני הקמת עסק חדש ועסקים שמרגישים שאינם ממצים את הפוטנציאל העסקי שלהם, וזקוקים לעבודה מאורגנת ומסודרת ובו בזמן כזו שמשאירה מקום ליצירתיות ואלתור.
הוא עוזר לעסקים ולאנשים המתקשים בשיווק להתיידד עם עבודת השיווק ולעשות אותה בקלות רבה יותר - ואפילו בכיף :) בקורס נלמד כיצד לשווק בצורה חכמה וממוקדת, בדרך אחרת, יצירתית, אנושית ונעימה. בקיצור - הקורס יעזור לכם למצוא את הדרך הנכונה עבורכם לשווק: להבין את קהל היעד ולהתאים אליו את המסרים והפעילות השיווקית בכל הערוצים המתאימים.
תוכלו לקרוא עוד עשרות המלצות כאן :)
המהדורה החדשה של הקורס מורכבת מ-8 שיעורי ליבה ו-3 שיעורים בנושאים מתקדמים.
כל אחד מהשיעורים כולל תרגילים לעבודה עצמית, תרגילי הגשה ושאלון אינטראקטיבי ללמידה. בנוסף, כוללים השיעורים חומרי עזר כמו טבלאות, קובצי אקסל ומסמכים נוספים שיעזרו לכם בגיבוש התוכנית השיווקית והאסטרטגיה. מומלץ לפנות זמן ללמידה עצמית ולהכנת שיעורי הבית בין המפגשים.
בשיעור הראשון נלמד מהי אסטרטגיה ומהו שיווק, נכיר גישות ושיטות להגדרת המושגים בהתאמה לצרכי העסק הקטן. נכיר את יסודות האסטרטגיה ונלמד על ערכי ליבה וערכים מבדלים, על שימוש במעטפת הערכים לשיווק, למשיכת הלקוחות הנכונים לנו והרחקת לקוחות בעייתיים.
בשיעור זה נעסוק באופן יסודי במיפוי חוזקות וחולשות בהיבט השיווקי, זיהוי והדגשת נקודות הבידול והערך כהכנה לגיבוש אסטרטגיית שיווק. נלמד אסטרטגיות שיווקיות העושות שימוש בניתוח SWOT - חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות - אסטרטגיות תיקון, היפוך, פיצוי, היערכות והימנעות.
בשיעור זה נלמד כלי ניתוח של השוק שבו העסק פועל או עתיד לפעול: אפיון גבולות הזירה, מחקר מתחרים מקיף (כולל ניתוח ערוצי הפצה), יצירת תרשים מיצוב נוכחי ומיצוב רצוי בשדה. נלמד כיצד לערוך מחקר השראות איכותני ומה אפשר ללמוד ממנו לפעילות העסקית.
בשיעור זה נלמד טכניקות לניתוח ויצירה של מיצוב ובידול בזירה, נגדיר תבחינים מבדלים וניצור אסטרטגיות מיצוב ובידול עבור העסק. בחלקו השני של השיעור נלמד על מושג הצעת הערך ועל האופן שבו אנו מגדירים הצעות ערך אפקטיביות.
הבנת קהל היעד היא אחד השלבים החשובים בתכנון ויישום האסטרטגיה השיווקית. לכן נקדיש לנושא את שיעור מספר 5 - נלמד על סוגי קהלים, איך מזהים את קהל היעד הנכון עסק, כיצד בודקים האם אנחנו פונים לקהל הנכון ועוד. נבנה פרסונות שיווקיות שבהן נוכל להשתמש ביישום התוכנית השיווקית שאנו כותבים בקורס.
שיעור זה מתמקד בתוכן השיווקי הקבוע והמשתנה ובערוצי השיווק השונים שבהם אנו פועלים. נלמד כיצד למצוא את פלטפורמת השיווק המתאימה לצורכי העסק שלכם, ונסקור אסטרטגיות יעילות ובדוקות לשיווק של עסקים קטנים בערוצים שונים.
השלב הבא ביצירת אסטרטגיה שיווקית הוא הצבת יעדים שיווקיים והגדרת המטרות - העסקיות, הכלכליות, המקצועיות, האישיות וכמובן, השיווקיות. בין היתר נעסוק ביעדי מיקרו ומאקרו, ההבדל בין מטרה ליעד, פירוק יעדים למשימות ובניית תוכנית עבודה ליישום התוכנית האסטרטגית שיווקית שאנו כותבים בקורס.
בחלקו הראשון של שיעור זה נעסוק בקביעת תקציבי השיווק. נבחן את התקציבים האפשריים בעסק ונכיר כלים לבדיקת החזר השקעה (ROI) ככלי להערכת ביצועי קמפיין שיווקי, נכיר גישות ושיטות לקביעה ובדיקה של תקציבי השיווק בעסק, ונלמד תכנון עלויות והוצאות הפרסום והשיווק.
בחלקו השני של השיעור נדון בניהול השיווק - ונלמד כיצד אנו מוציאים לפועל את התוכנית השיווקית שכתבנו במהלך הלימודים בקורס. בסיכום השיעור נקבל הנחיות להשלמת התוכנית השיווקית והפניה להמשך הלמידה העצמאית למתקדמים, בעזרת השיעורים המוקלטים המצורפים לקורס זה.
למרות שמשפכים שיווקיים אינם חלק מתוכנית שיווקית קלאסית, יש להם תפקיד משמעותי בשיווק בימינו, בפרט כשמדובר בשיווק דיגיטלי. משתתפי קורס "אסטרטגיה שיווקית" יוכלו ללמוד לעומק את נושא המשפכים השיווקיים ב-2 שיעורים מוקלטים ללמידה עצמית. השיעורים נחתמים בתרגילים אותם יש לצרף כנספח לתוכנית השיווקית הנכתבת במהלך הקורס.
שיעור 9 - מבוא למשפכים שיווקיים (נושא מתקדם)
בשיעור זה נלמד על המושג "משפך שיווקי", על המרכיבים של משפך שיווקי קלאסי - חשיפה, עניין, רצון ורכישה - ועל התכנים השונים שעלינו להציע למשתמשים בכל אחד משלבי המשפך השונים. לסיכום השיעור, נמפה את המשפכים השיווקיים הפעילים בעסק שלנו.
שיעור 10 - משפכים שיווקיים מתקדמים (נושא מתקדם)
שיעור זה מוקדש למשפכים שיווקיים מתקדמים, ונלמד בו משפכים כמו המשפך הקלאסי, משפך מהיר, משפך מוצר גנרי, משפך יוקרה, משפך טיפוח לידים ומשפך מצטבר. נדון לעומק בסוגיות של הנעה לפעולה והתנהגות צרכנים, נלמד כיצד כותבים משפך שיווקי בעזרת טבלה ידידותית ואיך מגדירים את ההנעות לפעולה בכל אחד מהשלבים.
לפרטים נוספים ובדיקת התאמת הקורס לצרכים שלכם, כתבו לי הודעה לווטסאפ של 'כאן עובדים בכיף' ואשמח לעזור: 0526969860.