ניהול ושיווק העסק הקטן בזמן מלחמה: מה אומרים המחקרים ואיך נוכל לשפר את המצב
מלחמת "חרבות ברזל" יוצרת מצב חסר תקדים במשק הישראלי, עם פגיעה קשה ועמוקה בעסקים הקטנים. המלחמה הובילה לירידה בהכנסות עסקים, פגיעה ברווחיות ובעיות תפעוליות, שיווקיות ורגשיות. במאמר מקיף זה אני סוקר את הספרות האקדמית והמקצועית בתחום, ומציע כיווני חשיבה אפשריים לשיפור פעילות העסק גם בזמנים הקשים שכולנו עוברים
אירועי ה-7/10/23 ומלחמת "חרבות ברזל" שפרצתה בעקבותיהם, יצרו מצב כמעט חסר-תקדים בחברה הישראלית. למעלה מ-1,000 ישראלים נרצחו, כ-240 אנשים נחטפו ומוחזקים, נכון לרגעים אלו, בשבי החמאס, אלפי ישראלים פונו מבתיהם באיזורי העימות בדרום הארץ ובצפונה. מצב הרוח של כולנו נמצא בשפל שלא ידענו כמותו וקשה, יותר מאי-פעם, לשווק ולקדם את העסק בסיטואציה כל כך עצובה ושוברת לב. גיוס המילואים הנרחב, ירי רקטות כמעט יומיומי על רוב אזורי הארץ, סגירת בתי הספר והגנים, סוגיית החטופים והחזרתם הביתה והעובדה שמלאכת זיהוי הנרצחים טרם הושלמה, יצרו תקדים קשוח, בלתי-נתפס, עבור המשק כולו ובפרט עבור עסקים קטנים, הרגישים ממילא לכל שינוי סוציו-כלכלי במשק.
למצב הקשה ויוצא הדופן הזה יש השלכות עמוקות על רוב העסקים בישראל: חלקם הפסיקו את פעילותם או צמצמו אותה מאוד, ונראה שרוב העסקים חווים וימשיכו לחוות ירידה בהכנסות, פגיעה ברווחיות, בעיות תפעוליות ומצבי קצה פיננסיים ותפעוליים שלא ראינו עדיין כמותם.
תוכן זה שמור לחברים בלבד
אבל עכשיו אפשר להירשם בחינם :)
יש להיכנס לחשבון או להירשם בחינם בטופס הבא: