אטסי מעלה עמלות ומשיקה חבילות בתשלום חודשי קבוע
אטסי הודיעה על העלאת עמלת המכירה מ-3.5% ל-5%, ומעתה העמלה תכלול גם את מחיר המשלוח. החל ביולי השנה יוכלו החנויות להצטרף למסלול "פלוס" בתשלום חודשי של 36 שקלים לחודש (מחיר היכרות שעולה בינואר 2019 ל-72 שקלים לחודש), ולקבל גישה לכלי פרסום ושיווק מתקדמים. כל מה שצריך לדעת – וגם מה שצריך לעשות – בעקבות ההכרזה של אטסי
עדכון מסקרן נוסף מאטסי, והפעם חדשות פחות משמחות עבור המוכרים: במרקטפלייס הודיעו על העלאת עמלות גורפת והוספת פיצ'רים חדשים, אבל רק ללקוחות שישלמו עבור מנוי חודשי. בנוסף, הורחב מוקד שירות הלקוחות של אטסי, וכעת הם יספקו מענה טלפוני 24/7 לפניות של מנהלי חנויות וקונים.
הפרט החשוב ביותר בעדכון הנוכחי נוגע לעמלות: החל ב-16 ביולי, עמלת המכירה תעלה מ-3.5% (העמלה כיום) ל-5%. בנוסף לכך, העמלה תכלול מעכשיו גם את מחיר המשלוח ותחושב לפי הסכום הכולל ששילם הלקוח ברכישה. באטסי מסבירים את העלאת העמלה בכך שהם זקוקים לתקציב נוסף לפיתוח ולשיפור פעילות המרקטפלייס. את החלת העמלה גם על דמי המשלוח, הם מסבירים ברצונם להתמודד עם מוכרים לא אתיים שהתחמקו מתשלום עמלות ע"י הורדת מחיר המוצר והעלאת מחיר המשלוח.
ביולי יושקו גם חבילות פרימיום חודשיות: מנוי בתשלום חודשי שירחיב למנויים המשלמים את אפשרויות עיצוב והתאמת החנות לצרכיהם, לצד כלי שיווק חדשים.
בעלי חנויות שלא יישלמו מנוי חודשי, יוכלו להשתמש בממשק כפי שהוא כיום, לרבות כלי הקידום הממומן. באטסי מבהירים כי חנויות שישלמו על חבילת מנוי לא ייהנו מקידום במנוע החיפוש או העדפה בקידומים השונים באטסי, אלא רק מנגישות לפיצ'רים חדשים וכלים נוספים שלא יהיו זמינים למנויים בגרסת החינם.
מחיר חבילת "פלוס" יעמוד על 36 שקלים לחודש, מיולי 2018 ועד לסוף השנה (מחיר היכרות). מינואר 2019 יעלה מחיר החבילה ל-72 שקלים לחודש. החבילה תכלול בתוכה כלים לעיצוב נראות החנות, הדגשת מוצרים ותבניות חדשות לעיצוב באנר החנות. כלי נוסף יהיה האפשרות להודיע לקונים על חזרה של מוצר לסטוק – וע"י כך לנצל את דפי המוצרים שירדו מהאוויר. עוד מציעה חבילת הפלוס אפשרות לחיבור דומיין ישירות לחנות האטסי, ומי שירכוש אותה יקבל גם 15 קרדיטים חודשיים לליסטים + 18 שקלים בחודש עבור קידום ממומן באטסי (Promoted Listings).
חבילת ה"פרימיום" תושק במהלך 2019 ומחירה טרם פורסם. החבילה כוללת את הכלים בחבילת החינם והפלוס, ואיתם כלים נוספים: אפשרויות ניהול לעסקים גדולים שבהם מספר עובדים, גישה מהירה לשירות הלקוחות של אטסי ומענה מהיר לבעיות.
אז מה כדאי לעשות כעת?
בשלב ראשון, עליכם להחליט האם להמשיך עם המחירים הנוכחיים בחנות, ובכך לספוג את העלאת העמלות (על חשבון הקטנת הרווחיות שלכם), או להעלות את מחיר המוצרים ב-1.5%, ואת מחיר המשלוחים ב-5%.
בשלב השני, עליכם להחליט האם אתם זקוקים לחבילת הפלוס, ולשם כך אני ממליץ לחכות ולראות אילו כלים יהיו בה והאם הם באמת דרושים עבור העסק שלכם. כרגע נראה שמלבד ענייני אסתטיקה, היתרון המשמעותי היחיד של חבילת הפלוס הוא עבור עסקים שרוצים לאפשר ללקוחות להירשם לעדכונים על מוצרים שירדו מהמלאי.