איך להיות מובילי דעה בלי לאבד את האני שלכם ובלי לעצבן את הקהל

בחרו נישה והתמקדות, הישארו תמיד נאמנים לעולמות התוכן שלכם, אל תהססו להגיד לא (מנומס) לכל הצעה לא רלוונטית, הגידו כן רק למה שבאמת מתחבר, צרו תוכן איכותי וייחודי. אירה חרקובסקי, מומחית ואושיית אינסטגרם, בחמישה כללי אצבע למשפיעני רשת

איך להיות מובילי דעה בלי לאבד את האני שלכם ובלי שיגידו עליכם (אחרי שתצאו מהחדר), ״זאת, הפיד שלה פח. כמו לוח פרסומות מהלך״.
אמ;לק – ליצור מהלב וללמוד להגיד לא.
ועכשיו בהרחבה.

אתחיל מזה שבשביל להיחשב כמוביל דעה בתחום מסוים, זה מצריך השקעה אמיתית, רצון לעשות טוב לאנשים אחרים, להוות דוגמא אישית, לבטא את עצמכם בצורה יצירתית ולתת ערך אמיתי לצד השני וכל זה לפני המחשבה של מה ייצא לי מזה.
אחרת, למה ש״תובילו דעה של מישהו״?

אפשר גם להשתמש במקפצה של תוכנית ריאליטי או להיוולד אחרי שנת 2000. זה יציב אתכם בנקודת כניסה גבוהה יותר. אבל היי, גם ״זקנים״ יותר עדיין יכולים לשנות את העולם.

ועכשיו תכלס.
אם אתם מתחזקים פרופיל אינסטגרם לא רע/ יש לכם בלוג/ דף/ קבוצת פייסבוק ואתם רוצים להפוך את עצמכם ואת השם שלכם למותג, הפוסט הזה בשבילכם.

אז איך לקחת את הפוטנציאל שיש לכם ולגרום לכך שיפנו אליכם לשיתופי פעולה באמת מעניינים ושווים וגם ישלמו על כך בהתאם?

כך תעשו זאת:

1. בחרו נישה ספציפית שיש לכם תשוקה ועניין אמיתי בה.

והחוכמה היא לא רק לבחור נישה, אלא להתמקד בעולם תוכן ספציפי בתוך הנישה וליצור תוכן ייחודי, יצירתי ומקורי לכם.

הנה כמה דוגמאות:

  • נישה: טיולים, מיקוד: טיולי אוכל בעולם
  • נישה: אופנה, מיקוד: סטייל מונוכרומטי
  • נישה: אוכל, מיקוד: קינוחים טבעוניים

וזה ממש על קצה המזלג. ככל שתתמקדו יותר, יהיה לכם קל יותר לבנות קהילה שמתעניינת במה שאתם משתפים. אגב, מיקוד יכול לבוא לידי ביטוי לא רק בנושא ספציפי אחד, אלא גם בסגנון התמונות, בשפה שאתם כותבים, בעריכה מיוחדת ובכל דרך בה תבטאו את עצמכם בצורה הייחודית לכם ותיצרו טביעת אצבע משלכם.

2. בחרתם? הישארו נאמנים לעולמות התוכן שלכם.

לדוגמא: הנישה שלך זה טיולים בעולם? אל תתפתי לפרסם שואב אבק או חיתולים. זה יצרום בעין לעוקבים ויוריד את הערך שלך בעיניהם ובעיניי מקבלי ההחלטות בצד השני לגבי למי להפנות קמפיינים והצעות באמת מעניינות.

3. אל תהססו להגיד לא (מנומס) לכל הצעה שהיא לא בדיוק מה שנכון לפיד/ לבלוג/ לדף שלכם.

הרי כבר הבנתם שעוקבים אחריכם בגלל שיש לכם ״סיי״ בנישה שבחרתם.

תאמינו לי, רק יעריכו אתכם יותר כשיידעו שאתם נאמנים לעצמכם ומכבדים את עצמכם ואת העוקבים שלכם. אנשים יודעים לזהות כשמנסים למכור להם משהו, וכשזה לא פוגש את תחומי העניין שלהם, פעם אחרי פעם, זה גורם להם להפסיק לעקוב.

4. הגידו כן אך ורק להצעות שקשורות לעולמות התוכן שלכם.

תשאלו את עצמכם האם ההצעה מלהיבה אתכם ועושה לכם חשק ליצור תוכן ייחודי עבור המוצר הזה? האם אתם באמת יכולים ורוצים להמליץ עליו?

בשונה מדוגמנות, שם ברור שהמוצר לא קשור לפרסונה שמפרסמת אותו, (הדוגמנית ממש לא חייבת להתחבר ולאהוב את הבגד בחייה מחוץ למסך), אתם כמובילי דעה שמים את השם שלכם על כל המוצר שאתם מפרסמים ואתם רוצים לשמור עליו.

אתם צריכים לשאוף לכך שלא רק שהתוכן הממומן שאתם מעלים לא יצרום, אלא שהעוקבים יצאו עם הרגשה ״אני מבין שאני רואה תוכן ממומן, זה נראה ממש מעניין ויצירתי ואני רוצה לבדוק את המוצר״.

5. צרו תוכן ייחודי ואיכותי.

זה הסעיף האחרון, אך הוא החשוב ביותר ומתחבר גם להקדמה שכתבתי.

אל תנסו לחקות אף אחד אחר, תיצרו את הזהות שלכם, תגידו את האמת שלכם, אל תפחדו לנסות, גם אם נכשלים בדרך. החוכמה היא כל הזמן להיות בתנועה, בניסוי, בטעיה ובלמידה.

חסרים לכם ידע וכלים? תלמדו, תשתפרו, תחקרו, תקבלו השראה ותמצאו את הדרך הייחודית והיצירתית לבטא את עצמכם ולתת ערך למי שעוקב אחריכם.

רק ככה באמת נוגעים באנשים והופכים למובילי דעה אמיתיים כמחמאה ולא כמילת גנאי.

 

אירה חרקובסקי היא מומחית אינסטגרם לעסקים.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: