אמזון בישראל: איך ועל מה זה משפיע, ומה צריך לעשות כדי להצטרף כמוכרים בפלטפורמה

אמזון החלה זה מכבר את פעילותה בישראל, והיא קורצת לקהל הישראלי במגוון רחב של דרכים בתקופה האחרונה. כל מה שצריך לדעת על זירת המסחר החדשה שנפתחה, על החידוש ללקוחות ועל הפוטנציאל למוכרים - וגם - מדריך שמסביר צעד אחר צעד איך להתחיל למכור לקהל הישראלי באמזון

אמזון החלה לא מכבר את כניסתה לישראל, מה שבא לידי ביטוי בכמה מישורים, המשפיעים גם על חווית הרכישה מצד הלקוח וגם על אפשרויות המכירה שנפתחו עבורנו. מאמר זה פורט את מגוון ההשפעות של כניסת אמזון לישראל, וצעדים פרקטיים שכדאי לנקוט, בעיקר כמוכרים בפלטפורמה.

נתחיל בשאלה החשובה: מה זה אומר עבור הלקוחות?

לפני שאנחנו מבינים את המשמעויות של מכירה באמזון, עלינו להיכנס לנעליו של הלקוח הפוטנציאלי ולהבין כיצד הוא חושב ומתנהג ואילו שינויים הוא עתיד לפגוש בממשקים החדשים של אמזון. זו הבנה של חוויית הלקוח והיא משמעותית לפני שיוצאים לדרך וחושבים על מכירה לקהל המקומי דרך אמזון.

ההבדל העיקרי הוא שכעת - לקוחות שיחפשו באמזון מוצרי Ships Locally (שילוח מקומי) ימצאו מוצרים של מוכרים ישראלים הרשומים לתוכנית Local Delivery. זה אולי נשמע כמו ניואנס קטן, אבל בעידן שבו יותר ויותר ישראלים מחפשים וקונים מוצרים באמזון, זו עשויה להיות בשורה שיווקית חשובה לעסק שלכם. 

הגלישה בעברית מתאפשרת במחשב ובנייד (באמצעות דפדפן ובאפליקציה; במכשירי אנדרואיד ו-iOS). כולל תמיכה בעברית, תיאורי מוצר בשפת הקודש, ועוד. הגולשים יכולים גם לבחור הצגת מחירים בשקלים, כך שמעכשיו, הגלישה והרכישה באמזון, לישראלים, הופכות לקלות, מובנות ונגישות יותר.

מה זה אומר למוכרים?

היתרון העיקרי הוא בכניסה לפלטפורמה בשלב שהיא עדיין דלילה, יחסית, ממתחרים. באמצעות רישום לתוכנית יזכו המוכרים לנראות וחשיפה גבוהות יותר של מוצריהם, בדף תוצאות החיפוש, בפני לקוחות ישראליים – מה שיעניק יתרון על-פני מתחרים מחו"ל, וכן, סיכויים גבוהים יותר לחשיפה במשבצת פרסום ייעודית ואטרקטיבית (BuyBox) ברכישה ע"י לקוחות מקומיים.

מוצרים של מוכרים ישראליים יהפכו לאטרקטיביים יותר בעיני לקוחות ישראלים - בזכות זמן משלוח קצר יחסית, עלות משלוח קטנה יותר, וללא צורך במעבר במכס – הן מבחינת עלויות נוספות והן מבחינת עיכובים.

כדאי לדעת - תוכנית Local Delivery רלוונטית גם למוכרים באמזון הנדמייד (Amazon Handmade), ובתנאי שהם עומדים, כמובן, בתנאי הסף שאמזון הגדירה, ומובאים כאן.

הצטרפות לתוכנית Local Delivery בישראל יכולה להוות נקודת מפנה חשובה עבור מוכרים ישראלים באמזון. זו אמנם זירה חדשה שעדיין לא ברור כמה תתפוס ותצליח, אבל אני חושבת שהפוטנציאל שווה את השקעת הזמן.

מהן הדרישות והעלויות למכירה באמזון ישראל?

ההצטרפות לתוכנית Local Delivery – היא בחינם. אין עלויות נוספות למוכר וגם לא עמלות. דרישות הסף של אמזון הן יחסית פשוטות:

  • חשבון מוכר (Seller) פרו - Professional Selling Plan - ב-Amoazon.com.
  • החזקת מלאי בארץ והזמנות המסופקות מכתובת שילוח בישראל, ע"י המוכר – Fulfillment by Merchant, או FBM בקיצור. אם לצטט את אמזון: "תנאים הכרחיים לתוכנית ה-Local Delivery הם החזקת מלאי זמין למילוי הזמנות והמצאות כתובת שילוח בישראל".
  • זמן משלוח: 2-3 ימים או 3-5 ימים (Standard Shipping) למשלוח בתוך ישראל.

הנקודה הבעייתית העיקרית היא זמן המשלוח: אם אתם שולחים את הפריטים בדואר רגיל, הסיכוי שתוכלו להתחייב על 3-5 ימים נמוך מאוד. במקרה כזה, כדאי לבדוק חלופות לשילוח מהיר יותר - זה יעיל בלי קשר לאמזון, אלא דווקא לחוויית השירות שאתם רוצים להעניק ללקוחות שלכם.

איך נרשמים כמוכרים באמזון ישראל

ההרשמה מחולקת ל-2 שלבים: הראשון הוא הרשמה בסיסית לתוכנית, והשלב השני הוא עדכון תבנית (פרופילי)המשלוח, כדי לוודא שאתם עומדים בסעיף הסף של משלוח מהיר בתוך עד 5 ימים.

שלב 1 – הרשמה לתוכנית Local Delivery:

תחת תפריט ה-Settings נכנס אל Shipping Settings

בחלקו העליון של המסך יופיע באנר חדש המציע לנו להצטרף לתוכנית Local Delivery בישראל.

יש לקרוא את ה-Seller Agreement ולאשר באמצעות סימון הצ'קבוקס. אחרי האישור "ידלק" כפתור Enroll Now ואז ניתן יהיה ללחוץ עליו.

בחלון ההודעה הראשון שיופיע נִשָאֵל האם אנחנו מעוניינים לבצע עדכון רוחבי ואוטומטי בכל תבניות המשלוח המוגדרות בחנות, או לבצע העדכון באופן ידני. ליתר ביטחון, כדאי לעשות זאת בצורה ידנית, כדי לוודא שאתם לא עושים טעויות או משפיעים על פריטים שלא תרצו להשפיע עליהם.

על המסך תופיעה הודעה המאשרת שהרישום לתוכנית Local Delivery בישראל בוצע בהצלחה, ושכעת יש להשלים את עדכון תבניות המשלוח.

 

שלב שני – עדכון תבניות משלוח (פרופילי משלוח):

נכנס אל תבנית המשלוח הראשונה שאנו מעוניינים לעדכן, במצב עריכה (Edit), ונגלול אל הסקשאן החדש בתבנית, המיועד למשלוח לישראל –

ברגע שנסמן את הצ'קבוקס של Standard Shipping, יופיע חלון הודעה המבקש לוודא שאכן קיים לנו מלאי בישראל לצורך הספקת הזמנות.

לאחר אישור ההודעה, נזין את הנתונים בשדות:

  • משך זמן המשלוח (Transit Time)
  • ועלות המשלוח (Shipping Fee),

עבור לקוחות מקומיים.

לאחר שנשמור את תבנית המשלוח, זה יראה כך - כולל התגית LOCAL DELIVERY, תחת הסקשאן החדש של ישראל:

אם ישנן תבניות משלוח (פרופילי משלוח) נוספות, יש לבצע את אותם עדכונים והגדרות גם בהן, כמובן.

זהו, סיימנו לבצע את ההרשמה והעדכון של תוכנית Local Delivery.

מכירות נעימות לכולםן! :)

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: