האם כדאי לי לפתוח חנות באטסי?

פתיחת חנות באטסי היא לא עניין מסובך, ויש בה פוטנציאל רב ביותר שכדאי לנצל. עם זאת, חשוב לעשות את זה נכון, להכיר את השוק ולדעת איך לגשת אליו בצורה חכמה ואפקטיבית. איך תדעו האם זה מתאים לכם?

נושא המסחר האלקטרוני בכלל, ופתיחת חנות באטסי בפרט, עולים בחודשים האחרונים על הפרק וזוכים לפופולריות גבוהה ביותר בישראל. אנשים רבים שואלים אותי "האם כדאי לי לפתוח חנות באטסי?". זו שאלה לא פשוטה במיוחד, שצריכה לקחת בחשבון את הרצונות והצרכים של היזם, הזמן הפנוי העומד לרשותו והיכולת שלו לשלוט בצדדים הטכניים של תהליך המכירה. אז איך יודעים אם כדאי או לא?

חנות באסטי לא מתאימה לכולם

על פניו, התשובה פשוטה: כל אחד צריך חנות באטסי. אבל האמת היא שיש אנשים שיוכלו לפתח את העסק שלהם בצורה טובה יותר תוך התמקדות בזירת פעילות אחרת (לדוגמה: אתר מכירות בארץ, מכירות ישירות לספקים ולקוחות וכדומה). לא כל מוצר מתאים למכירה באטסי, וכאשר יש לכם עדיין קהל גדול שטרם הגעתם אליו בישראל, כדאי להתמקד בו ולהשקיע מאמצים שיווקיים ביצירת קשר איתו. קהל מקומי כמעט תמיד יותר נוח לעבודה מבחינה ניהולית: המשלוחים יותר מהירים ופשוטים, השפה אינה מהווה מחסום ויש דרך פשוטה וקלה לתקשר עם הלקוח בטלפון אם צריך, ואפילו להיפגש לביקור בחנות / גלריה במידת הצורך והרצון.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לשאול את עצמכם את השאלה הבאה: להפוך תחביב למקצוע: האם אתם בנויים לזה? היעזרו במדריך (בקישור) כדי להתלבט ולקבל החלטה בנושא.

חנות באטסי תתאים למי שרוצה לפתח את העסק שלו לקהל הבינלאומי, להרחיב את השוק ולשווק את העבודות במחירים שונים מהמחירים בארץ. היתרונות של חנות באטסי הם רבים, ולא זה המקום לפרטם. עבור אנשים רבים, הפוטנציאל הגלום בחנות כזו הוא עצום ומאפשר פריצה אמיתית לקהלים חדשים, מכירות רבות והכנסות הולכות וגדלות. זו זירת מכירות פעילה ואטרקטיבית שכדאי בהחלט לשקול להיכנס אליה.

לא מספיק להקים חנות באטסי – צריך גם לנהל

אבל צריך לזכור שהעבודה שלכם לא נגמרת בהקמת ופתיחת החנות, אלא גם (ובעיקר) בניהול שלה מסביב לשעון. לענות למיילים ושאלות של לקוחות, לטפל מיידית בהזדמנות, לשלוח את המוצרים כמה שיותר מהר, להתחייב לזמני אספקה וכן הלאה. נוסף על עבודת הניהול עצמה, יש לייצר את המוצרים (במקרה של עבודות יד), לדאוג לניהול העסק ועוד. אתם צריכים לשאול את עצמכם האם יש לכם מספיק זמן ואנרגיות לטפל בדברים אלו, שלפחות בהתחלה, דורשים זמן וסבלנות מרובה.

לצד זה, יש לטפל בכל נושא השיווק וקידום המכירות. זה כולל ניהול של דף פייסבוק מקצועי, שימוש במדיה חברתית נוספת דוגמת פינטרסט, אינסטגרם וטאמבלר, ועריכת קמפיינים במנועי חיפוש ופייסבוק לפי הצורך. וכמובן, אסור לשכוח מבצעים, אירועי מכירות, חגים… בקיצור – המון עבודה.

היעזרו במדריך ניהול וקידום חנות מקוונת: כך תעשו את זה נכון כדי להבין את היקף העבודה שניהול חנות באטסי ידרש מכם והאם אתם יכולים לעשות זאת בזמן העומד לרשותכם. חשבו גם האם זה סוג של סגנון חיים שמתאים לכם: עבודה סביב חגים יכולה להיות מהנה מאוד לאנשים מסויימים, אך גם מתישה ומעייפת עבור אחרים. אם אתם טובים בתכנון מראש, זה יקל עליכם מאוד את העבודה באטסי ויחסוך לכם המון לחצים. אם אתם פחות טובים בזה, קחו את זה בחשבון בקבלת ההחלטה לגבי פתיחת חנות.

האם האנגלית שלי טובה מספיק?

מגבלה נוספת המטרידה רבים והיא משמעותית ביותר בקבלת ההחלטה על פתיחת חנות באטסי היא ידיעת השפה האנגלית. מצד אחד, אנשים חוששים – ולא תמיד בצדק – מכך שהאנגלית שלהם לא טובה מספיק. זה המקום להדגיש שהאנגלית לא חייבת להיות ברמת שפת אם, אבל היא בהחלט צריכה להיות מקצועית, טובה וקומוניקטיבית. תוכלו להיעזר במתרגמ/ת לצורך כתיבת עמודי המוצר שלכם באטסי, ולנהל את השיחות עם לקוחות בהתכתבות לאט ובזהירות ?

אפשרות אחרת היא לקחת קורס מזורז באנגלית עסקית, או אפילו כמה שיעורים פרטיים קצרים לרענון. כשלקוחות מבקשים ממני, אני תמיד שמח להמליץ להם על דאלוויי, בית ספר מקסים ללימוד אנגלית שבו אפשר ללמוד באווירה חמה וביתית מאוד, להתגבר על מחסומי השפה ולהתאמן על תקשורת ראויה וטובה עם לקוחות בחנויות אונליין. האנגלית בשום מקרה ובשום אופן לא צריכה להיות הדבר שעוצר אתכם. אל תתנו לפחד שלכם מהשפה לקלקל את סיכויי ההצלחה שלכם בעולם ובכלל.

חסמים טכניים אחרים

ישנם חסמים נוספים שכדאי לקחת בחשבון כאשר שוקלים לפתוח חנות באטסי. אתם צריכים לחשוב היטב על הסעיפים הבאים, ולמצוא תשובות למה שאינכם יודעים או בטוחים בו.

  • האם רמת ההתמצאות שלי במחשבים ואינטרנט מספיקה?
  • האם אני יודע להשתמש בדף פייסבוק עסקי? אם לא – האם אוכל ללמוד לעשות זאת, ובאיזה אופן ועלות?
  • האם אדע כיצד לפתוח קמפיינים פרסומיים הדרושים בד"כ לקידום חנות באטסי? אם לא – האם יהיה מי שיוכל לסייע לי בכך בחינם/בתשלום? האם יש לי היכן ללמוד לעשות זאת בעצמי (ובכך לחסוך כסף?)
  • האם אוכל לנהל את העסק במשך כל השנה? אם לא – מתי העסק יפעל ובאיזו מתכונת?
  • האם אוכל להתחייב לייצור / משלוחים בלוחות הזמנים שנקבעו באתר?

אל תהססו להתייעץ עם איש מקצוע

פתיחת חנות באטסי היא לא עניין מסובך, ויש בה פוטנציאל רב ביותר שכדאי לכם לנצל. עם זאת, חשוב לעשות את זה נכון, להכיר את השוק ולדעת איך לגשת אליו בצורה חכמה ואפקטיבית. חבל לבזבז זמן, משאבים ולא מעט כסף על חנות שלא תעבוד לכם טוב, תאכזב אתכם ותגרום (אולי) לפגיעה במוטיבציה שלכם.

לכן כדאי להקדיש להחלטה הזו – ולתכנון שלה – מחשבה מרובה, להתייעץ עם חברים, בעלי חנויות ואנשים שפועלים בזירה, ובמידת הצורך להתייעץ גם עם איש מקצוע פרטי. מדובר בד"כ בייעוץ בן שעה עד שלוש שעות, במסגרתו תענו יחד עם היועץ על שאלות חשובות לקראת קבלת ההחלטה על פתיחת חנות באטסי או אלטרנטיבות אחרות. ייעוץ כזה יחסוך לכם כסף רב ועגמת נפש, וייאפשר לכם להתחיל את העסק החדש שלכם ברגל ימין.

אתם מוזמנים תמיד לשתף אותי ברעיונות שלכם, לשאול שאלות או להתייעץ. צרו קשר בעזרת הטופס בקישור – ואשמח לסייע לכם ככל שאוכל. 

כדאי גם לעשות לייק לדף “כאן עובדים בכיף” בפייסבוק ולהרשם לרשימת התפוצה שלנו כדי לא לפספס את התכנים הרלוונטיים עבורכם.

כתבה זו היא חלק מסדרת מדריכים בנושא הקמת חנות למכירת עבודות יד (או בכלל) באינטרנט. ניתן למצוא מדריכים נוספים בעמוד הבא.

קרדיט תמונות: Designed by Freepik,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: