צ'קליסט: 17 טיפים בדוקים לשדרוג החנות שלכם באמזון הנדמייד

יש הרבה דברים שיכולים להפוך חנות אינטרנטית בזירת המסחר אמזון הנדמייד למוצלחת - הבאנר ותיוג מוצרים בו, תמונות מרהיבות, About מסקרן ומושך, תיאורי מוצר מפורטים ונאמנים למציאות, המוצרים עצמם, כמובן, ועוד ועוד. טיפים, השראות ודוגמאות מנצחות לדף הבית של חנות באמזון הנדמייד (Artisan Profile)

בין אם יש לכם חנות באטסי, אמזון או כל פלטפורמה אחרת - דף החנות הראשי הוא אחד החשובים ביותר כשזה מגיע למכירות וליצירת הקשר עם קהל המבקרים בחנות שלכם. הוא המקום שמציג את מיטב הסחורה, ויש בו את כל הפונקציות שתמצאו בחנות פיזית: מחלון הראווה שיציג את המוצרים המושכים ביותר, ועד מדפים שעליהם הסחורה מסודרת בצורה נעימה ונוחה להתמצאות. במאמר זה נדבר על דף הבית של חנות באמזון הנדמייד - מתחם עבודות היד של אמזון - ועל כל הפונקציות שהוא צריך לכלול.

דף הבית של החנות באמזון הנדמייד נקרא Artisan Profile, פרופיל האומן. הוא מאפשר להציג אינפורמציה אישית ולספר על האמן, האומנות שלו, תהליך היצירה, מה נותן לו השראה, ולחשוף את היצירות אותן הוא מציע למכירה בפלטפורמה. זהו המקום ליצור את הקשר האישי והאינטימי עם גולשים ולקוחות פוטנציאליים.

איך עושים את זה? בואו ונתחיל מראש הדף כלפי מטה, ונסקור את כל המרכיבים השונים שיש בדף הזה ומה כדאי וצריך לעשות איתם.

באנר החנות

הדבר הראשון שרואים בכניסה לחנות הוא הבאנר הראשי וככזה, הוא בעצם מהווה את "חלון הראווה" של החנות. איך ליצור באנר מוצלח? כאן נכנס לשימוש הדמיון שלכם - עצמו לרגע את העיניים ונסו לדמיין איך הייתם רוצים שיראה חלון הראווה בחנות הפיזית-הדמיונית שלכם (או אולי אפילו יש לכם אחת כזו). דמיינתם? נהדר. צלמו את המוצרים שלכם וצרו את הויז'ואל שראיתם בדמיונכם. נראה מרהיב, נכון?

הנה דוגמא (מהחנות Noita Designs) לבאנר מהמם, מושך, שכאילו באמצעות קסם קורא לנו להכנס אל החנות כדי לראות מה עוד יש לה להציע:

תיוג מוצרים בבאנר

בניגוד לחנות פיזית, בבאנר בחנות מקוונת - לפחות באמזון הנדמייד - יש אפשרות לתייג מוצרים מתוך החנות, על-מנת שגולש שרואה בבאנר דבר-מה שמצא חן בעיניו, יוכל לעבור ממנו ישירות אל דף המוצר (הליסטינג) הרלוונטי, ללא צורך לשוטט ולפשפש בחנות בחיפוש אחר אותו מוצר שראה בבאנר. זוהי דרך נהדרת לקידום הלקוח אל עבר המוצר ורכישתו. כך זה נראה בדף הבית של Kari Ceramics:

שם החנות

מתחת לבאנר ניתן לראות את שם החנות. OK, זה לעיתים אישיו, אני יודעת. למה זה אישיו? כי לרב נרצה ששם החנות ישקף את שם העסק או הסטודיו שלנו, אבל אם השם שלנו הוא בעברית, לעיתים, איך נאמר, באנגלית זה לא ישמע אותו הדבר או לא תהיה לו אותה המשמעות. אם זה המקרה, או לחילופין, השם שרציתם כבר תפוס - מה עושים? מוצאים שם כמה שיותר קליט וזכיר (מהמילה זיכרון), כזה שיתגלגל על הלשון – באנגלית – ושיהיה כמה שיותר קל לזכור ולהתחבר אליו. רצוי להקדיש לכך מחשבה - אמנם יש אפשרות לשנות את השם מאוחר יותר, אך לעיתים ה-URL לחנות אינו משתנה בהתאם. דוגמא לשם קליט - החנות Dorr Ceramics:

טקסטים בדף הבית של החנות

הטקסטים ב-Artisan Profile נועדו להציג את האמן והאומנות שלו, את תהליך היצירה ואת ההשראה. ובעיקר, ליצור את הסקרנות והקשר האישי-אותנטי הכל-כך מתבקש בפלטפורמה שנועדה למכירת עבודות-יד, כמו אמזון הנדמייד, ולספק ללקוח הפוטנציאלי חוויה אינפורמטיבית ועוטפת של עולמכם.


Craft

משפט קצר (50 תווים סה"כ) המתאר את תחום האומנות בו אתם עוסקים, על-מנת לתת מסגרת כללית למוצרים שימצא הגולש בחנות שלכם. התמונות בחנות אמנם יספרו זאת בצורה ברורה יותר (אין מה לעשות, תמונה אחת אכן שווה אלף מילים) אבל כדאי לתת מושג כללי על האומנות שלכם. הטקסט הזה, כמו שאר הטקסטים בחנות, משמש כמובן גם מנועי החיפוש. כך, למשל, מוצג בחנות Noita Designs שהוזכרה קודם:

Inspiration

זה המקום לספר מה נותן לכם השראה, להוציא את הרגש אל הכתב, ולספר ממעמקי הבטן והלב איך ומאיפה באה ההשראה. משפט-שניים יהיו מספיקים.

פסקה זו תחתם בשם שלכם, מה שינחה את הלקוחות באיזה שם אתם מעוניינים שיפנו אליכם. וכן, מוסיף עוד נופך אישי ומעלה שלב בהתקשרות עם הלקוח. (מוצג מתחת לקו המפריד בראש החנות). ההשראה ב-Artisan Profile של Dorr Ceramics:

תמונת בעל החנות

תמונה מזמינה, שתמשוך את העין והלב, היא תמונה של האמן, מחייך. ניתן כמובן להציג כאן כל תמונה שהיא - כמו גם את לוגו העסק, או תמונה בה נראה האמן בעת תהליך היצירה, אך תמונה כזו לרב לא תהיה בקלווז-אפ מספק בה יראו פני האמן בבירור – ועל-כן אפשרויות אלה פחות מומלצות.

שימו עצמכם בפרונט – הרי העסק זה אתם ואתם זה העסק, ולקוחות מעוניינים לדעת ולהכיר את האמן העומד מאחורי היצירה. אם לא היתה כאן ייחודיות וערך מוסף, באותה המידה הם היו יכולים לרכוש מוצר אחר, שאינו אישי, ואפילו מיוצר אי-שם בסין הרחוקה.

בתמונה הזו למשל, בחרה המוכרת, בחנות Victoria Eggs Handmade, להציג את עצמה - ממחויכת ומקסימה - ועל-הדרך, לשרבב לתוך התמונה מוצרים אותם היא מציעה למכירה בחנות – רעיון מוצלח:

אייקון מדינה

אייקון מפת מדינת המוצא של האמן מתווספת אוטומטית, על-פי כתובת המוכר כפי שהוזנה במערכת. (אין אפשרות להסיר).

Featured Products

אם סוקרים את החנות מלמעלה למטה, זהו המקום הראשון בו מוצגים מוצרי החנות – והוא ממוקם בחלקה העליון, יחסית. כאן מוצג מקבץ של עד 4 מוצרים שהוחלט למנף (אם בוחרים פחות מ-4 מוצרים, חשוב לוודא איך זה נראה בנייד. העדיפות היא להציג 4 מוצרים, ולא פחות).

אילו מוצרים כדאי להציג בחלק זה? את המוצרים הכי נמכרים ופופולריים שלכם – אלה שמביאים הכי הרבה תנועה לחנות ו/או מכירות. אם החנות עדיין חדשה ואין ברשותכם את הסטטיסטיקות הדרושות, בחרו המוצרים מתוך נסיונכם בזירות מסחר אחרות (כמו אטסי) באתר הפרטי או אפילו מירידים בהם לקחתם חלק. או, ניתן להשאיר זאת בידי אמזון – כך שתבוצע בחירה אוטומטית של ארבעת המוצרים בעלי כמות האינטראקציות הגבוהה ביותר של לקוחות.

גישה אחרת, אגב, גורסת שיש למנף דווקא את המוצרים בעלי הכי פחות תנועה ורכישות, על-מנת לנסות להפיח בהם תנועה. או, בגישה שלישית – של גם וגם – 2 מוצרים פופולריים ו-2 מוצרים מעוטי אינטרקציה.

אילו ארבעת המוצרים שנבחרו בחנות Urban Industrial Craft:

 

אודות / About

סקשן ה"אודות" (About) נועד לפרט על עצמכם ועל העסק. כאן המקום לספר איך התחלתם, עם אילו חומרים או תהליכים מיוחדים אתם עובדים, למה בחרתם בתחום האומנות הזה (או שמא הוא זה שבחר בכם), ואם תרצו, הכניסו גם משהו אישי יותר (אבל רק אם אתם רוצים ומרגישים עם זה בנח) – על המשפחה, הילדים, היכן אתם גרים, השקפת עולם ועוד. כל מידע שיעניין את הלקוחות, יקרב אותם אליכם, יציג את הייחודיות והערכים שלכם וייצור בידול. הנה דוגמא נחמדה, מהחנות Kari Ceramics (שאפילו מתחברת לישראל ?)


Production Methods

על-מנת לתאר יותר לעומק את תהליך היצירה, ולחבר את הקונה הפוטנציאלי אליכם ואל המוצרים – תארו כאן את תהליך היצירה, כתבו על המוצרים שלכם, החומרים בהם אתם עושים שימוש וטכניקות מיוחדות. זו, למשל, דוגמא לתיאור מיוחד ושונה, מהחנות DankoHandmade:


Custom Orders

אמנים המציעים מוצרים מקוסטמים (Customization) יציגו כאן פרטים בנוגע לקיסטום, כמו איזה סוג קסטומיזציה הם מציעים (גודל, צבע, קראט ועוד) ומהו משך הזמן ליצירת קסטומיזציה (עד 30 ימים). למה זה חשוב? גם על-מנת להציג ללקוחות ומתעניינים את מגוון ושפע האפשרויות שניתן לרכוש אצלכם בחנות, וגם על-מנת לבצע מעין תאום-ציפיות מבחינת משך הזמן הנדרש להכנת מוצרים מקוסטמים. אלו ההגדרות שניתנו לכך בחנות IlanAmirJewelry:

Detailed Seller Information / Shipping and Policy info

שני הלינקים יובילו בפועל לאותו הדף, המכיל פירוט בדבר מדיניות החנות – משלוחים, פרטיות ועוד, פידבקים שקיבל המוכר מלקוחות (כולל ציונים ותוכן הפידבקים, לפי טווחי זמן שונים), FAQs, אריזות מתנה, דפי עזרה נוספים, לוגו וכו'. כך זה נראה בחנות DankoHandmade:


מדיניות

אציין שהמדיניות והנהלים המוגדרים בחנות לא יכולים לסתור או להפר את נהלי ומדיניות אמזון. חשוב גם לקחת בחשבון שלקוחות פוטנציאליים יירתעו ממדיניות נוקשה מדי.


Feedbacks

פידבקים הם חוות-דעת, של לקוחות שביצעו רכישה בחנות, על המוכר ועל השירות שהוא מעניק (אריזה, שילוח, תיאור נכון של המוצר וכו').

מוכר עם Feedback שאינו טוב, יכול להיות מושעה ממכירה באמזון, וקונים יבחרו לבצע רכישה ממוכר אחר. לעומת זאת, פידבק טוב, יכול לעודד קונים לרכוש אצל אותו מוכר ויעורר אצלם תחושת ביטחון.

More About

עד כה, בדף הבית של החנות, תיאור תהליך היצירה ותחום האומנות נעשה באמצעות טקסט בלבד. כאן יוכלו כעת הגולשים לראות את הדברים כמות שהם ולהכנס אל-תוך עולמכם בעזרת המחשה ע"י תמונות. זה המקום להציג תמונות מרהיבות מהסטודיו וסביבת העבודה שלכם. כדי לשוות לכך אותנטיות מרבית, בקשו מהצלם לצלם אתכם בפעולה - כך שגם ידי האמן שלכם יופיעו בתמונה. ניתן להציג עד 3 תמונות.

הנה דוגמא איכותית לתמונות כאלה, מהחנות IlanAmirJewelry:

All Products

אחרי שהקונים הפוטנציאליים קראו עליכם ועל העסק, על תהליך היצירה וההשראה, ראו את תמונתכם המחויכת ניבטת אליהם מהמסך, למדו עליכם ועל סביבת העבודה – ולמדו להכיר אתכם ולחוש את עולמכם, הו-אז הם מגיעים אל החלק האחרון בחנות, המרכז את היצירות והמוצרים הנהדרים שאתם מציעים למכירה.

המטרה היא, שבשלב הזה, הם כבר מרגישים איזשהו חיבור אישי ואינטימי איתכם, כמעין היכרות מעל דפי האינטרנט – והחיבור הזה הוא-הוא שידרבן אותם – מעבר למראה המוצרים עצמם, כמובן – להתעניין, ואף לבצע רכישה. שלל המוצרים בחנות Urban Industrial Craft:

 

אלו הדברים החשובים שצריך לבדוק (ולארגן) בדף הבית של חנות באמזון הנדמייד, כדי לשפר את הביצועים ולהגדיל את המכירות שלכם. במאמר הבא בסדרה, נפגוש שישה ליסטינגים שכדאי ללמוד מהם, בצירוף הסברים, דוגמאות ורעיונות שיכולים להקפיץ את הליסטינגים שלכם למעלה. אל תשכחו להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו שעוסקת במסחר מקוון בינלאומי, שם תמצאו עוד מידע, תכנים מעניינים וכמובן, דיונים ושאלות מהקהילה.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: