יצירתיות בקלות: אליזבט גילברט מסבירה מדוע ואיך לטפח את היצירתיות

יצירתיות היא בעצם גאונות. כך לפי אליזבט גילברט, שמשתפת אותנו ברעיון הרדיקלי, האומר שגאון איננו איזה אדם "נדיר", אלא שלכולנו "יש" גאונות. אנחנו רק צריכים לדעת איך לפתח אותה ולהשתמש בה. הרצאה משעשעת, אישית ומרגשת להפתיע של מחברת רב המכר "לאכול, להתפלל, לאהוב"

יצירתיות היא עניין מורכב, מסבירה אליזבט גילברט, היא מקיפה מגוון רחב של הנחות חברתיות וכוללת סטריאוטיפים רבים, שהופכים את האנשים היצירתיים למעניינים, אך גם מתוסכלים לעתים. "אבא היה שלי מהנדס כימיה, ואף פעם אף אחד לא שאל אותו 'אתה לא מפחד להיות מהנדס כימיה?', אבל כשאתה עוסק במקצוע שעוסק ביצירתיות, באמנות, הפחד הוא חלק בלתי-נפרד מתהליך היצירה". דרך הדוגמה הפשוטה הזו מדגישה אליזבט גילברט, מחברת הספר "לאכול, להתפלל, לאהוב" את אחת הבעיות עמן מתמודדים אנשים יצירתיים, ובפרט אנשים שהצליחו במשימות ובפרויקטים בעברם ומתמודדים כעת עם הפחד מכישלון של אחרי ההצלחה.

יצירתיות

בהרצאה קולחת, משעשעת ומרתקת מציגה גילברט את התהליכים שאיתם אמנים ואנשים שעוסקים ביצירתיות – כמו יזמים, לדוגמה – צריכים להתמודד, ועם התגובה החברתית שהתהליך הזה מצריך. לטענתה, כאדם יוצר העוסק ביצירתיות על דרך קבע, עליך לפתח לעצמך "מרחק בטוח" בינך לבין החרדה והפחד מפני התגובה ליצירה שלך. ללמוד איך לא להיכנע לקשיים הפנימיים והחיצוניים, שייאפשרו לנו לפתח באופן מלא ובטוח-בעצמו את היצירתיות הכמוסה בכולנו. 

זה נכון לכל כך הרבה דברים בעסק שלנו: אנחנו צריכים את היצירתיות כדי לגבש אסטרטגיה שיווקית יעילה ותחרותית, לייצר תכנים מקוריים ומעניינים עבור שיווק באמצעות תוכן ועוד. לכן, כעצמאים כדאי שנלמד לפתח את כישורי היצירתיות שלנו ולהכיר אותם לעומק. 

אם אתם משווקים בעצמכם או 'רק' עוסקים באמנות, ביצירתיות, בתרבות – אל תפספסו את ההרצאה הנפלאה הזו על יצירתיות. מובטח שהיא תעורר בכם את ההשראה ואת החשק ליצור ולעשות משהו חדש, ותעלה בכם תהיות לגבי התהליכים שעוברים עליכם בזמן שאתם ניגשים לעבודת המוח שלכם.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: