שיווק בפינטרסט: איך לרתום את פינטרסט לקידום העסק שלכם

עם יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים בחודש, פינטרסט מהווה זירה יעילה במיוחד לקידום המוצרים שאתם מוכרים אונליין. אבל שיווק בפינטרסט אינו "שגר ושכח" – צריך לדעת לעשות אופטימיזציה לטקסטים ולתמונות, להשתמש נכון בכלים שעומדים לרשותכם, ובעיקר – לשפר את הנוכחות של המוצרים שלכם במנוע החיפוש הפנימי שלו (ועל הדרך לשדרג את המופע שלכם בגוגל). מדריך

עם מעל 100 מיליון משתמשים פעילים בחודש, פינטרסט מאוד שונה מאיך שהיא נראתה רק לפני חמש שנים כשהיא הוקמה. אם פעם היא הייתה רשת חברתית נישתית היום היא משחקת במגרש של הגדולים. פינטרסט אומנם לא נועדה בבסיסה להיות רשת צרכנית, אבל הרבה מאוד מהגולשים ברשת הזו הם אנשים שהאצבע שלהם על העכבר די קלה, בייחוד לאחר שהם נחשפים במשך כל השהות שלהם באתר לכל המוצרים היפים והמושכים ביותר בעולם.

יחד עם זאת, צריך להבין כי כמו כל רשת חברתית, רק להרשם ולעשות לייקים לכמה לוחות זה לא ממש מספיק. אם אתם באמת רוצים להביא תנועה איכותית לאתר המכירות שלכם, אתם צריכים להקדיש זמן ומחשבה לכמה דברים.

הדבר הבסיסי ביותר הוא להיות משתמשים פעילים – כלל אצבע שנכון לכל רשת חברתית. תשכחו מ"להיכנס, לשגר, ולשכוח", כאסטרטגיית שיווק. הסיכוי שזה יעבוד שואף לאפס. אתם צריכים להיות חלק פעיל מהאתר, להציף תכנים כמו משתמש רגיל ובמקביל לשלב את התוכן השיווקי שלכם. זה כולל ליצור לוחות חדשים, לעקוב אחרי אנשים, להגיב לפינים מעניינים, לשתף ועוד.

אבל לצד זה יש עניין נוסף שחשוב להקפיד עליו, והוא אופטימיזציה למנועי חיפוש.

אני מניח שהמחשבה הראשונה שלכם היא אופטימיזציה לגוגל, אבל למרות שזה בהחלט חלק מהעניין, ועל זה ארחיב בהמשך, המאמץ העיקרי שלכם צריך להיות במנוע החיפוש הפנימי של פינטרסט. עם אוקיינוס המוצרים שמופיעים בפינטרסט הסיכוי שמישהו יבצע חיפוש בגוגל ויגיע דווקא למוצר שלכם הוא די נמוך, אלא אם הוא מאוד (מאוד) ייחודי. מה שיותר מעניין הוא החיפוש הפנימי בתוך הרשת החברתית. החיפושים בפינטרסט, באופן טבעי, הרבה יותר ממוקדי מטרה מחיפושים בגוגל ולכן חשוב מאוד לבצע להם אפוטימיזציה על מנת שהמאמצים שכבר השקעתם ביצירת המותג או הפרסונה שלכם ברשת ישאו את התוצאות הטובות ביותר.

איך עושים אופטימיזציה לחיפוש בפינטרסט?

הטיפים הבאים אולי ישמעו לכם טריוויאלים או מובנים מאליהם אבל דווקא אלה הם החלקים שנוטים לשכוח מהם או לא לתת להם את מלא תשומת הלב. אם תקפידו עליהם, תגיעו לחשיפה הרבה יותר איכותית וטובה ותקדמו את המוצרים שלכם טוב יותר.

עשו אופטימיזציה לשם המשתמש שלכם.

בהנחה ושם המשתמש שאתם רוצים עדיין לא תפוס, בחרו את שם המשתמש שהכי קרוב לשם המלא של העסק שלכם. שימו לב שקיימת מגבלה של 3-15 תווים ואי אפשר להשתמש ברווחים, תווים מיוחדים או ניקוד. אם שם העסק נכנס במלואו אז מעולה, אם לא – נסו לקצר את השם אבל באופן כזה שעדיין ישמע הגיוני וקרוב לשם המלא. כך הלקוחות החוזרים שלכם יוכלו למצוא אתכם, לעקוב אחריכם, ולגלות את המוצרים שלכם באופן שוטף.

השתמשו בלינקים לאתר שלכם באיזור ה About בפרופיל שלכם.

האופן שבו האלגוריתם של גוגל בוחר באיזה מיקום להראות תוצאות מהאתר שלכם מושפע גם מאיפה מגיעים אליו לינקים. הכנסה של לינקים מאתרים מוכרים ומובילים כמו רשתות חברתיות נותן דחיפה למאמצי הקידום שלכם בגוגל (בחינם!). וגם בלי קשר לגוגל, לינקים בפרופיל שלכם יכולים בקלות לשלוח לאתר שלכם קונים פוטנציאלים, וזו הרי המטרה העיקרית אם יש לכם אתר מכירות. שימו לב שיש צורך להזין את הלינק בשדה ייעודי.

השתמשו במילות המפתח של העסק שלכם בתיאור הפרופיל שלכם.

חשוב שתסבירו לעוקבים שלכם ולגולשים באתר בכלל מה המהות של העסק שלכם ולמה לדעתכם הוא אמור לעניין אותם. אם אתם חושבים שהעסק שלכם מתאים לכולם, אז תחשבו שוב. אל תנסו לירות לכל הכיוונים, מצאו קהל מטרה ממוקד שבו תרכזו את המאמצים שלכם – זה יהיה לכם הרבה יותר משתלם בטווח הארוך. השתמשו במילות מפתח שמתארות את העסק שלכם בצורה המדויקת ביותר, ערכו מספר חיפושים בפינטרסט כדי לראות מה עולה בתוצאות, ונסו להתברג לרשימה.

השתמשו במילות המפתח של העסק שלכם בשמות הלוחות.

בהמשך לסעיף הקודם, תיאור מדוייק של הלוחות שלכם ומה הם כוללים יעזור לגולשים להבין מה הם צפויים למצוא שם ויעזור לכם להביא גולשים שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים. בזמן שאתם בוחרים שמות נסו לחשוב כמו המשתמשים באתר ואיך הם ינסו לחפש את המוצרים שיש לכם. בו זמנית, כדאי לנסות לשמור על ייחודיות מסויימת. אל תגזימו עם השמות ואל תתנו כותרת ארוכה מדי – כי אז מהר מאוד זה יהפך להיות שקוף שזה מאמץ לקלוע לטעמו של מנוע החיפוש ולא לצורכיהם של הגולשים. מצאו את נקודת האיזון בין שם ממוקד קידום לבין שם מובן, פשוט ובהיר. אם יש ספק, העדיפו תמיד את הגולשים ולא את הרובוטים – כלל שנכון לכל מאמצי השיווק באינטרנט ולקידום במנועי חיפוש בפרט.

הוסיפו תגיות בתיאורים של הפינים שלכם.

תגיות, האשטאגים, עוזרים גם למנוע החיפוש וגם לגולשים להבין מהו הפריט שיצרתם לו פין חדש, אבל יותר מזה הם עוזרים להבין את הקונטקסט שלו. למשל, אם תשימו תמונה של שעון יבינו שזו תמונה של שעון. אם תוסיפו האשטאג #חגים #כריסטמס או לחלופין #חתונה אז כבר יהיה יותר ברור מה ההקשר של השעון הספציפי הזה, דבר שלא יראה טוב בכותרת של המוצר. התיוגים מקשרים את המוצר אל תוך הסביבה החווייתית המתאימה ורומזים על השימושיות שאתם מייעדים לו. ניתן להיעזר בתיוגים שונים כדי לקדם את אותו המוצר לקהלים שונים. אבל אל תיסחפו עם יותר מדי תיוגים, השתמשו בהם בזהירות, ובכמות סבירה.

עדכון (אוגוסט 2016) – ההאשטאגים בפינטרסט כבר פחות רלוונטיים ועל פי מחקרי שימושיות שונים עולה כי האפקטיביות שלהם נמוכה עד לא קיימת, כך שאפשר להתעלם מהם.

נצלו את השטח שנותנים לכם בתיאורי הפינים.

לכל פין יש עד 500 תווים שניתן להוסיף. מלבד התגיות שכבר ציינתי, אז יש אפשרות להיות מאוד יצירתיים עם הטקסט. לפעמים הטקסט הזה הוא מה שגרום לגולש להגיע דווקא למוצר שלכם ולא למוצר אחד זהה של משתמש אחר. היו יצירתיים, הוסיפו כיתובים איכותיים ומעניינים, ונסו למשוך את תשומת ליבם של הגולשים כדי למשוך אותם ללקוחות שלכם ובהמשך גם לחנות שלכם.

איך להשתמש בפינטרסט כדי לשדרג את המיקומים שלכם בגוגל

אם עד עכשיו התמקדמנו במנוע החיפוש הפנימי של פינטרסט, יש עוד כמה דברים חכמים שכדאי לכם לעשות בשביל לשפר את המיקומים שלכם דווקא בגוגל. המידע אמנם תקף גם לפלטפורמות מכירה ייעודיות כמו אטסי, אבל בפלטפורמות כאלה אין גישה מלאה לכל האפשרויות שיוצגו ברשימה הבאה, ולכן ההמלצות כאן מתאימות בעיקר לאתרים בבעלות מלאה שלכם.

השתמשו בתיאורי ה-ALT של התמונות שלכם.

מניח שחלקכם חושב שאני מדבר סינית, אבל זה ממש פשוט. תגית ה-ALT היא בסה"כ תגית ידידותית למנועי חיפוש (ולמוגבלי ראיה) שמסבירה להם מה בעצם ניתן לראות בתמונה. מנוע חיפוש לא "רואה" ולכן גם לא תמיד יודע לנתח את התוכן של התמונה, ולכן הוא חייב להעזר בטקסט בכדי לעשות את זה. תוכלו למצוא הסבר קצר וברור כאן. כהשלמה לתגית ה- ALT אני ממליץ בחום לתת לקבצי התמונות שאתם מעלים שמות בעלי משמעות כמו ruby_bracelet.jpg במקום IMG_2938.jpg – גם זה יסיע למנועי החיפוש להבין מה התמונה מציגה לגולש.

עדכון (יולי 2016) – פינטרסט החליפו את מנוע העלאת התמונות שלהם, וכעת שם הקובץ משתנה אוטומטית ע"י המערכת, כך שהעצה הזו כבר לא תקפה ולא תעזור לקידומים (אלא אם הם שומרים את המידע בשדה נסתר במסד הנתונים ומשתמשים בו לחיפושים, לעולם לא נדע).

צרו שמות לוחות מעניינים.

באחד הסעיפים הקודמים הזכרתי את נושא שמות הלוחות, וזה נכון גם לכאן. אל תשתמשו בשמות ברירות המחדל שפינטרסט מציע לכם, יש עוד אלפי לוחות עם בדיוק אותו שם וזה ממש לא עוזר למנוע החיפוש למצוא אתכם. שמות ייחודיים יעזרו לכם להתבלט בתוך החיפוש הפנימי של פינטרסט אבל גם להגיע לדירוגים אטרקטיביים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

חפשו מילות מפתח בתיאורי הלוחות שלכם.

גם כאן, בהמשך לסעיפים הקודמים על תיוגי הפינים עצמם, חשוב לנצל את המקום שנותנים לכם תיאורי הלוחות. נצלו את ההזדמנות על מנת להכניס מילות מפתח שהכי מתאימות וייעודיות לעסק שלכם. רצוי ואף מומלץ לבצע מחקר מילים על הפריטים שאתם מתכננים להעלות לפינטרסט על מנת למצוא מה יהיה הכי רלוונטי ויעניק חלכם את התוצאה הטובה ביותר, וזה – בתקווה – ישלח גולשים רלוונטים לאתר שלכם ויגדיל את המכירות.

עוד טיפים משובחים שישפרו את המכירות שלכם:

שאלות? הצעות? רעיונות? עשו לייק לדף של "כאן עובדים בכיף" בפייסבוק והישארו מעודכנים.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: