פינטרסט לבעלי חנויות ברשת: איך להשתמש בפינטרסט לקידום חנות אונליין

המוטיבציה העיקרית שלנו בפינטרסט היא להעביר את הגולש ממוד של Browsing למוד של Shopping ומשם ל-Buying הנכסף. אנו עושים זאת על ידי פרסום תכנים רלוונטיים לקהל היעד שלנו, ומשלבים בתוכם באופן מתוחכם מוצרים מהחנות שלנו. מדריך מעמיק ויסודי למשווקים בפינטרסט

פינטרסט היא כלי שיווקי מצויין בארגז הכלים של מוכרים בזירה הבינלאומית (וגם הישראלית, לסוגים מסוימים של מוצרים ושירולים). היא מאפשרת לנו שימוש בוויזואלים חזקים - תמונות אווירה ותמונות מוצר - כדי לקדם את החנות המקוונת שלנו. 

בואו נעשה יישור קו קטן לפני שמתחילים, עם כמה עובדות קצרות על פינטרסט:

  • פינטרסט היא רשת חברתית ויזואלית. עיקר השימוש בה הוא לצורך איסוף רעיונות והשראות, אך גם לביצוע רכישות של מוצרים שונים.
  • בעוד שברשתות חברתיות אחרות מדברים על אותנטיות וחשיפה 'גולמית', בפינטרסט הדגש הוא על FINE: הצילום חייב להיות מוקפד, איכותי ומשדר "קנו אותי".
  • בפינטרסט יש רוב נשי מובהק, מה שישפיע על הבחירות שנעשה באופי וסוג התכנים שנקדם, בצילומים וכו'.
  • בשנים האחרונות אנו רואים דפוסים הולכים ומתחזקים של חיפושים בפינטרסט: אנשים עברו מצפייה פאסיבית בתכנים ואיסוף נעיצות, לחיפושים יזומים אחר מוצרים.

מבחינת מכירות, אנחנו יכולים לדבר על שני תרחישים עיקריים שבהם לקוחות מגיעים לחנות שלנו בעקבות שיטוט בפינטרסט:

  • דפדוף אקראי בנעיצות, היתקלות בפריט מסקרן, לחיצה על הקישור וביקור בחנות.
  • חיפוש מכוון של מוצר, היתקלות בפריט ולחיצה על הקישור. במקרה כזה, סיכויי ההמרה (הרכישה) עולים משמעותית לעומת התרחיש של חשיפה אקראית.

היסודות: כיצד משתמשים בפינטרסט לשיווק וקידום חנות?

  • פינטרסט עוזרת לנו לחשיפה כחלק מתוכנית קידום התוכן (Content Marketing Strategy). אנחנו יכולים לקדם מוצר, פוסט בבלוג, וידאו ועוד.
  • חשיפה: קהל רחב ואיכותי של אנשים עם העדפות אסתטיות גבוהות שאכפת להם מסביבת החיים שלהם, אופנה, לייפסטייל ועוד – ומוכנים להוציא על זה כסף.
  • 71% מהאנשים מושפעים לחיוב לביצוע רכישה בעקבות המלצה של חבר / משפיען בסושיאל - פינטרסט תומכת בקבלת החלטה חיובית לרכישה.
  • הומניזציה למותג: להפוך חנות סטטית למשהו אישי שמספר לנו על הטעם ועל ההעדפות של בעלי המותג. גם כאן ההמלצה תהיה דומה לזו שברשתות חברתיות אחרות - מותגים אישיים מושכים יותר סקרנות ועניין, ויוצרים מעורבות גבוהה יותר בקהילת העוקבים שלהם.
  • בניית קישורים תומכים ל-SEO: אלבומי פינטרסט חזקים מקודמים היטב בגוגל וגוגל תמונות.
  • כמובן: %המרה גבוה של מבקרים/קונים.

מה נרצה שיקרה בשיווק בפינטרסט?

המוטיבציה העיקרית שלנו בפינטרסט היא להעביר את הגולש ממוד של Browsing למוד של Shopping ומשם ל-Buying הנכסף. אנו עושים זאת על ידי הצפת הגולש בתכנים רלוונטיים הנושקים לתחומי העניין שלו, ומשלבים בתוכם באופן מתוחכם מוצרים מהחנות שלנו.

בשלב ראשון אנחנו צריכים לדאוג שהגולשים ימצאו את הלוחות שלנו. לשם כך, עלינו לבנות לוחות שתואמים לתחומי העניין שלהם, כשאת ההעדפות של קהלי היעד אנו מגלים בעזרת כלים שונים מתחום האסטרטגיה השיווקית, כמו מחקר קהלים או מחקר מתחרים.

בשלב הבא עלינו לסנכרן בין האתר לבין הפרופיל שלנו בפינטרסט. לכן נקים לוח (Board) לכל קטגוריה / סקשן בחנות - עבור כל קטגוריית מוצר, נקים לוח משלו. לדוגמה, אם אתם מוכרים תכשיטים, הקטגוריות והלוחות בפינטרסט יהיו: טבעות, שרשראות, עגילים, צמידים. לוחות אלו נקראים "לוחות ליבה" או "לוחות ישירים" בשפת השיווק.

התוכן בלוחות צריך לשלב תכנים מגוונים ולא רק מהחנות שלכם. כדי שהלוחות יהיו עשירים ומעניינים, עליכם להוסיף פריטים מגוונים באותה קטגוריית תוכן. אם הלוח עוסק בעגילים, הוא צריך לכלול דוגמאות לעגילים באסתטיקה דומה שמתאימה לאותו קהל יעד (זוכרים? אסטרטגיה!) ממגוון מקורות: פינים שמצאנו בפינטרסט, תכנים שחיפשנו במיוחד ברשת כדי "לייבא" לפינטרסט, וכמובן, תכנים מהחנות שלנו. אני ממליץ על יחס שווה בין החלקים (שליש לכל קטגוריית תוכן).

חשוב לייבא תוכן ממקורות חיצוניים

פינטרסט אוהבת תוכן חדש: האלגוריתם מזהה גולשים שמייבאים תכנים חיצוניים וחדשים שלא ננעצו עדיין (ולא "נחרשו") ולכן תציף אותם יותר בדירוגים. לכן עלינו לדאוג שלפחות שליש מהפעילות שלנו – במידת האפשר – תכלול חיפוש והצפה של תכנים איכותיים ובעלי ערך גבוה עבור הגולשים שלנו.

את התוכן אפשר (כמובן) למצוא ברחבי הרשת, בעזרת חיפושים בגוגל ומנועי חיפוש ייעודיים לנישה שלכם (אם בא לכם להשקיע). בלוגים נישתיים, מגזינים, אתרי תוכן, קבוצות פייסבוק (יש להוריד את הקובץ ולפרסם אותו בלוח שלכם, אבל רק לאחר שקיבלתם אישור מבעל הזכויות, כמובן).

טיפ קטן שיעזור לכם למצוא תכנים בקלות: הצטרפו לרשימות התפוצה של אתרים בנישה שבה אתם פועלים, קבלו עדכונים על מאמרים עם פרסומם – ומהרו להיות בין הראשונים לנעוץ אותם.

סוגי התוכן שאנשים מחפשים בפינטרסט

  • מוצרים מיוחדים ויוצאי דופן (שאין לכולם)
  • עיצובים מעוררי השראה
  • תוכן הומוריסטי עם קריצה
  • מדריכים – DIY וטוטוריאלז
  • כושר, דיאטה ותזונה, איפור, שיער
  • ולהבדיל: אוכל מושחת, קינוחים over the top, ומתכונים באופן כללי – תחומים חזקים לחובבות הלייפסטייל, מצויינים כלוחות תומכים לאופנה / תכשיטים
  • עיצוב הבית
  • משפטים מעוררי השראה

טיפ: כדאי לבדוק על בסיס קבוע את איזור ה-Popular כדי לקחת רעיונות ונושאים חמים (וגם להגיב על הפינים שם ולנעוץ אותם אצלכם / לייבא תכנים דומים).

על מה כדאי להקפיד בבחירת הנעיצות?

  • צילומים איכותיים (גם הצילומים שלכם וגם ממקורות חיצוניים צריכים להיות ממש מוצלחים).
  • תוכן ייחודי – לא משהו שראינו כבר אלף פעם. חפשו תוכן חדש.
  • מגוון – אם יש לכם לוח שעוסק בטבעות, הציגו מגוון רחב ומסקרן של טבעות מתקופות שונות, חומרים שונים וכו'.
  • שקלו לפתוח section לכל סוג של טבעות (טבעות פלסטיק, זהב, כסף, משובצות, וכו').
  • החליטו האם אתם נותנים ללוחות שלכם שמות יצירתיים או סטנדרטיים. שמות יצירתיים ימשכו יותר תשומת לב, ואילו שמות גנריים יהיו יותר קלים לחיפוש ואיתור. גם החלטה זו תתקבל לפי היעדים השיווקיים שבתוכנית האסטרטגית שלכם.

 

ולסיכום: כמה רעיונות שיעזרו לכם לקחת את השיווק בפינטרסט לשלב הבא.

השתמשו בווידאו, והרבה ממנו. זהו תחום שנמצא בעליה בכל אתרי הסושיאל, וגם בפינטרסט. כדאי לבדוק איך הגולשים שלכם מגיבים לתכני וידאו קצרצרים ולשקול לשלב אותם בתפריט הנעיצות. זה מצויין לקידום בלוג ואתרי מסחר עצמאיים שבהם אפשר לשלב וידאו בדף המוצר, אפשר להעלות וידאו של המוצר ולשייך את הקישור לליסטינג בחנות.

חשבו על שימוש יצירתי בקופונים. אפשר וכדאי ליצור קופונים ייעודיים לגולשי פינטרסט, עם קוד הנחה ספציפי עבורם (רצוי לא להגביל את הזמן כי דברים יכולים לצוף על פני תקופות ארוכות).

צרו לוחות לפי חגים, ימים חשובים ועונות השנה. אם יש לכם מוצרים המתאימים לאירועים ספציפיים או חגים, אל תפספסו את ההזדמנות לזכות בעוד חשיפה דרך חיפושים בפינטרסט. 

התאמת מוצרים לטרנדים. אם אתם מזהים טרנד חזק בפינטרסט, שקלו להשתמש בו כדי ליצור מוצרים חדשים. למשל, קרמיקאים יכולים לזהות בקלות שיש עליה בביקושים לכלים מסויימים, וליצור אותם כדי "לעלות על הגל". כנ"ל לגבי כל תחום שהוא: אופנה, תכשיטים, אוכל וכו'.

אינפוגרפיקות עובדות מצויין בפינטרסט. בעזרת מדריכים ויזואליים ניתן להעביר מידע טכני (איך למדוד טבעת, למשל), ולהשתמש בנעיצות בצורה יצירתית ע"מ להניע קונים אל החנות שלכם.

תגמול עוקבים. נסו לזהות מי העוקבים שנועצים הרבה תכנים שלכם, מעורבים בתכנים שלכם – ותנו להם צ'ופרים מעת לעת. קופוני הנחה, הטבות, מתנות קטנות וכדומה. אפשר לפתוח לוח ייעודי לעוקבים שאוהבים אתכם במיוחד, ולהציע שם את המוצרים שלכם במחירים מיוחדים לחברי המועדון.

הגרלות, למי שמתחבר. אני, אישית, לא אוהב להשתמש בהגרלות ככלי שיווקי, אבל פעמים רבות (ובעיקר בהגרלות חכמות שמתוכננות היטב ובהתאם ליעדים האסטרטגיים) ניתן להשתמש בהגרלות כדי להיחשף לקהל חדש ומתדויק לעסק. גם בפינטרסט אפשר לערוך הגרלות ממש כמו בפייסבוק וברשתות אחרות. כמו תמיד, גם כאן אמליץ לקרוא את תנאי השימוש בפינטרסט ועל בסיס זה להחליט על סוג ההגרלה/הטבה שאתם רוצים להציע לקהל. זה יכול לעזור גם לקידום שלכם וגם להגדלת החשיפות והרכישות.

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: