פינטרסט נכנסת למסחר האלקטרוני ומרחיבה את ה-Buyable Pins
בעלי חנויות אינטרנט? הנה חדשות חשובות בשבילכם: הרשת החברתית הוויזואלית, פינטרסט, תאפשר לבעלי חנויות ויוצרים למכור מוצרים אונליין ישירות דרך האפליקציה. השירות זמין בשלב הזה למשתמשי iOS בארה"ב בלבד, אך בקרוב יורחב לכלל המשתמשים
הרשת החברתית הוויזואלית פינטרסט (Pinterest) ממשיכה בפיילוט שלה בארה"ב ומכניסה כלי מסחר חדשים המאפשרים למכור מוצרים ישירות דרך האפליקציה. בשלב זה השירות המציע מסחר אלקטרוני פונה לגולשים מארה"ב בלבד, המשתמשים באפליקציות iOS באייפון ובאייפד, אולם בחברה מעריכים כי בתוך חודשים ספורים יורחב השירות בהדרגה לגולשים מכל העולם.
- מדריך: כיצד תשתמשו ברשת פינטרסט כדי לקדם את העסק שלכם: מהו Rich Pin ו-Buyable Pin, איך מתרגמים "נעיצות" למכירות ומה הופך לוח למומלץ
פינטרסט הציגה לפני מספר חודשים את ה-Buyable Pins, שמאפשרים לקונים לרכוש את המוצר מתוך האפליקציה בעזרת כפתור Buy Now בצבע כחול. תהליך המכירה הוא ידידותי מאוד, פשוט – ומהיר. בלחיצה על הכפתור נשלף פאנל עם פרטים נוספים וכן אפשרות לרכישה דרך טופס Checkout פשוט ומינימליסטי. הרשת, הפופולרית בעיקר בקרב נשים, מנסה ליצור חווית קנייה ספונטנית ומרגשת, ומתבססת על מחקרי שימושיות והבדלים בצריכה בין המגדרים.
בממשק החדש של אפליקציית פינטרסט, מופרדים פיני הקנייה (Buyable Pins) באיזור מקודם באפליקציה, והם מודגשים בעיקר בעמודי חיפוש – כפי הנראה במטרה לפתות גולשים המחפשים תוכן מסויים לבצע רכישה של המוצר אותו חיפשו. בפתיחת הפין מוצגת החנות המוכרת, המחיר, תיאור, תמונה, מידע נוסף, תיוגים – וכמובן – כפתור רכישה. כמו כל פין אחר, גם את הפינים המכירתיים של פינטרסט המשתמשים יכולים לנעוץ בלוחות הפרטיים והציבוריים שלהם.
המשתמשים יכולים לסנן את תוצאות החיפוש, לקבוע מחיר מינימום ומקסימום, ולמיין את התוצאות לפי מספר משתנים (מחיר עולה/יורד, פופולריות וכו'). בתוך הפין ניתן לצפות במידע על וריאציות מוצר: צבעים, מידות, דוגמאות, ולבחור את המוצר המתאים. תהליך הרכישה עצמו, יש לציין, מתנהל כולו בתוך האפליקציה והמשתמש אינו יוצא מפינטרסט לאתר חיצוני כלשהו. הסליקה מתבצעת דרך Apple Pay.
לצורך המהלך חברה פינטרסט לחמישה ענקי מסחר אלקטרוני ברשת: Shopify, DemandWare, IBM, Bigcommerce ו-Magento. כל אחד מהם סיפק פלטפורמת מסחר משלו, דרכה ניתן לנהל את המוצרים, החנות ותהליכי הרכישה. בימים אלו נרקמים שיתופי פעולה עם אתרי מסחר ומערכות קומרס נוספות, דוגמת shopial – שעד כה התמקדה בהקמת חנויות בפייסבוק.
לקנות דרך פינטרסט: איך זה נראה?
האמת? פשוט, ידידותי וכייפי. הנה אנימציה קצרה שמדגימה את כל תהליך הרכישה – מהרגע שהמשתמש זיהה מוצר שמעניין אותו, ועד הרגע שאחרי ההזמנה והסליקה. צפו:
למכור דרך פינטרסט: איך זה עובד?
אם יש לכם חנות אונליין או אם אתם שוקלים להתחיל למכור באינטרנט, החדשות הטובות הן שפינטרסט תציע לכם פלטפורמה חדשה ונוחה, שפונה לקהל נשים ממוקד ואיכותי מאוד. הכוח העיקרי של פינטרסט הוא בידע העצום שהיא אוספת על העדפות המשתמשים שלה. האלגוריתמים שלה מנתחים את תחומי העניין שלנו ואת הטעם שאנחנו מפגינים בכל פעם שאנחנו מסמנים פין כ"אהוב" או נועצים אותו באחד הלוחות שלנו. על בסיס הפעילות שלנו הם בונים מפה מדוייקת למדי, ובאמצעותה מציעים לנו לוחות שאנחנו עשויים לאהוב, פינים שיקלעו בדיוק לסגנון שלנו – ועכשיו גם מוצרים ש(כנראה) ממש נרצה לקנות. בקליק אחד.
את ניהול הקטלוג נעשה דרך ממשק ייעודי הנפתח לנו כאשר אנחנו מחוברים כמנוי עסקי ורשומים לשירות שלהם. כדי לקבל קוד כניסה, יש להירשם בקישור הבא. אפשרות נוספת, היא לנהל את החנות והמוצרים דרך פלטפורמת המסחר בה בחרנו, למשל – חנות Magento או שירות Shopify.
נקודה מעניינת בקשר ל-Shopify: התמיכה של הפלטפורמה שלה בהתממשקות לחנויות אטסי. היא מאפשרת חיבור מיידי לחנות שלכם באטסי, וניתן לשאוב את כל המידע מהחנות הקיימת ישירות אל הפלטפורמה החדשה של שופיפיי.
כמה זה עולה?
המחיר (והעמלות) משתנים מפלטפורמה לפלטפורמה. ב-Shopify למשל המחיר מתחיל מ-29 דולר/חודש, עבור חבילת הבסיס (Basic) שתאפשר לכם להקים חנות עצמאית אונליין, עמדת Point of Sale לגבייה, וכן חנות בפייסבוק וכמובן, גם פינטרסט. אין הגבלה על מספר המוצרים או נפח הקבצים שתוכלו להעלות לאתר שלכם. ב-bigcommerce חבילת הבסיס עולה 29.95 דולר/חודש, אך לכל מכירה יש עמלה בסך של 1.5%. המחירים דומים בשאר החברות, ונעים בסביבות ה-30-40 דולר לחבילת הבסיס.
השורה התחתונה
פלטפורמת המסחר האלקטרוני של פינטרסט עדיין לא נפתחה לציבור הרחב והיא אינה זמינה בשלב הזה למשתמשים מישראל. אבל לא רחוק היום בו היא תיכנס אל תוך חיינו ותציע מקום נוסף להציג, לקדם ולמכור את המוצרים שלנו. לכן כדאי להקדים וללמוד על הטכנולוגיה החדשה ועל הכלים שפינטרסט מציעה לגולשיה, כדי שנוכל להיות בין הראשונים להקים ולבסס חנות כשהאופציה תיפתח לישראל.