פינטרסט לעסקים: כך תפעילו חשבון פינטרסט מנצח
הרשת החברתית פינטרסט עושה לתמונות את מה שיוטיוב עשה לווידאו. כיצד תשתמשו בה כדי לקדם את העסק שלכם, מהו Rich Pin ו-Buyable Pin, איך מתרגמים "נעיצות" למכירות ומה הופך לוח למומלץ. מדריך
אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני, מוכרים מוצרים אונליין או מקדמים את העסק שלכם ברשתות החברתיות, בטח כבר שמעתם על פינטרסט, רשת חברתית ויזואלית שבה מיליוני משתמשים (ובעיקר משתמשות) אוספים צילומים מעוררי השראה וקישורים מרתקים במגוון תחומים. זהו אתר עתיר רעיונות וידע, ותמצאו בו כמעט הכל: אופנה, לייפסטייל, אמנות עכשווית וקלאסית, מתכונים מוצלחים, טיפים לגינון, תוכניות דיאטה וכושר, בתים מעוצבים להפליא, תוכניות DIY ("עשה זאת בעצמך"), אינספור תחביבים וגם מוצרים למכירה.
כשמדברים על שימוש עסקי בפינטרסט, נהוג להתייחס לשלושה מרכיבים עיקריים שהרשת החברתית מאפשרת לעסקים: הפצת קישורים לתוכן שלכם ברחבי הרשת, הצגת מוצרים למכירה ויצירת תדמית ומיתוג אונליין. אם עובדים נכון, זו יכולה להיות פלטפורמה שיווקית נהדרת ליוצרים, אמנים ובעלי חנויות אינטרנט, העוסקים במסחר אלקטרוני ומקדמים את מוצריהם ברשת.
בחשבון הפינטרסט הפרטי שלי יש כ-80 אלף גולשים, ואני שותף בניהול לוחות אחריהם עוקבים מאות אלפי גולשים. לאחר שנים ארוכות של עבודה ברשת הזו, למדתי הרבה על איך לרתום אותה נכון לצרכינו, ואני שמח לשתף אתכם בכמה מהתובנות שצברתי עם הזמן. ב-2012 כתבתי עבור ynet מדריך מפורט על פינטרסט, איך להפעיל מנוי מוצלח וכיצד למשוך עוקבים. כעת, אני רוצה לקחת את הידע הזה קדימה ולהדגים בפניכם איך אפשר להפוך את זה לכסף, טראפיק לאתר שלכם ותדמית ציבורית.
לפני הכל, אל תשכחו לפתוח מנוי עסקי או להפוך את המנוי הקיים שלכם מפרטי – לעסקי. לאחר מכן, צפו בסרטון הקצר על Buyable Pins – המרכיב המרכזי שיעזור לכם לקדם את המכירות שלכם משמעותית.
קידום מכירות בעזרת פינטרסט: איך לעשות את זה נכון
רוב האנשים מבקשים לבצע מכירות דרך פינטרסט, וסבורים שקידום פירושו המרת גולשים לשקלים/דולרים. הם צודקים חלקית בלבד. בעוד שקידום מכירות הוא חשוב, לבניית תדמית טובה וביסוסה יש חשיבות גבוהה ביותר, לשיפור ביצועי המכירות שלכם בהמשך הדרך. לפני שאתם חושבים על הפעילות שלכם בפינטרסט (ובעצם, בכל פלטפורמה שיווקית אחרת) דרך החור שבגרוש, אני מציע לכם לחשוב כמו התאגידים והמותגים הגדולים, ולדבר על תדמית ומיתוג. בהמשך נלמד לתרגם את זה לכסף, אבל בתור התחלה, נסו לבסס את עצמכם כמקור מידע, השראה, עניין ותוכן. זה הרבה יותר כיף ומעניין, אם תשאלו אותי.
כדי להתחיל ולבנות קהילת עוקבים, עליכם לענות על מספר שאלות, ולספק תשובה ברורה וחדה ככל האפשר לכל אחת ואחת. פינטרסט היא מרחב מאוד מגוון וככל שתדייקו את התשובות שלכם, תוכלו לקלוע יותר למטרה. לנוחיותכם, הנה רשימת השאלות, ותשובות לדוגמה מעסק (דמיוני!): "סטודיו רינה לטבעות זהב בעבודת יד".
-
מהו תחום העיסוק המרכזי שלי?
- אני עוסקת ביצירה ומכירה של טבעות זהב מקוריות ומיוחדות בעבודת יד. כל טבעת היא יחידה מסוגה, מעוצבת בקפידה, בסגנון אלגנטי, שיקי ומודרני.
-
אילו תחומי עיסוק "לוויניים" משיקים לעיסוק המרכזי שלי?
- תכשיטים באופן כללי (לא רק בעבודת יד, ולא רק טבעות)
- אקססוריז ומוצרי אופנה משלימים (משקפיים, תיקים, נעליים)
- אופנת גברים ונשים (בגדים)
-
אילו תחומי עיסוק "משלימים" יש לעיסוק המרכזי שלי? אילו תחומים "מדברים" את אותו סגנון ואופי ופונים לאותו קהל מטרה?
- עיצוב הבית
- Arts and Crafts
- סטיילינג
- טיפוח אישי: עיצוב שיער, איפור, שופינג
-
מה מאפיין את המותג שלי? את המוצרים שלי? את התדמית שאני רוצה ליצור?
- יוקרה
- אלגנטיות
- שיק
- מודרניות ועדכניות
- קביעת טרנדים
- עבודת יד – ייחוד, מקוריות
-
מיהו "הלקוח האידיאלי" שלי?
- נשים בגילאי 25-50, פאשניסטיות, מובילות אופנה אבל בעלות סגנון קלאסי
- בעלות הכנסה פנויה גבוהה
- רוכשות מוצרים ברשת
- מקושרות ומחוברות, מובילות דעה
-
מהו הערך שאני מציע לגולשים שעוקבים אחרי? מה הם מרוויחים מזה?
- חדשות ועדכונים על טרנדים בתחום הליבה (טבעות), תחומי לוויין (תכשיטים, אופנה) ובתחומים המשלימים (עיצוב, טיפוח, איפור, סטיילינג, שופינג).
- ויז'ואלים נהדרים וקישורים למוצרים שווים במחירים טובים.
- השראה: רעיונות מקוריים לשימוש במוצרים שלי (ושל אחרים).
- קישורים לתכנים מרחבי הרשת הרלוונטיים לקהל העוקבים שלי (סקירות אופנה, סרטוני וידאו, מדריכים לעיצוב/איפור וכו').
-
מה אני מציע שאחרים לא מציעים?
- התמקדות בטבעות
- מוצרים מיוחדים וחד-פעמיים
- מוצרים בעבודת יד מוקפדת ומקורית
- השראה בתחום ממוקד ורחב גם יחד
הפירוט כאן הוא חלקי בלבד – יש לשאוף לנסח תשובות מפורטות בהרבה, להתייחס לכמה שיותר פרטים ולכלול כמה שיותר נתונים. ברגע שנסיים לענות על השאלות, תהיה לנו תוכנית עבודה מסודרת. נדע אילו לוחות לפתוח, איזה תוכן לכלול בהם וכן הלאה.
הנה דוגמאות ללוחות פינטרסט הנובעים מהרשימה לדוגמה:
- לוח קידום מכירות – הטבעות שלי (כולל רק עבודות של היוצרת)
- לוחות כלליים – לוחות שאוספים טבעות לפי סוגים, קהלי יעד וכו':
- טבעות זהב
- טבעות לגברים
- טבעות בעיצובים מיוחדים
- טבעות וינטג' והיסטוריות (אוספים מוזיאוניים, יצירות מופת וחוד החנית של התחום, טבעות של יוצרים ידועים ומוכרים)
- טבעות בעבודת יד
- טבעות זולות
- וכן הלאה – לוחות שונים העוסקים בטבעות מכל מיני סוגים ומינים.
- לוחות לוויין: אקססוריז, אופנה, שופינג, עיצוב וכדומה.
אל תוך הלוחות הכללים שעוסקים בטבעות ננעץ תוכן שנאסוף מרחבי פינטרסט אבל גם מחוץ לאתר עצמו. כאן יהיה עלינו לחפש בפורומים, בלוגים, אתרים וכו' – ולאסוף תוכן מעניין ומקורי לנעוץ בתוך הלוח שלנו. חשוב מאוד להקפיד להכניס חומר חדש אל תוך פינטרסט, ולא רק "להציף" תוכן שכבר קיים (וננעץ עד אינסוף).
יחד עם התוכן הזה נשלב את העבודות שלנו, לא בנעיצה ישירה אלא דרך לוח קידום המכירות שלנו. לדוגמה, רינה צריכה להעלות טבעת זהב שעיצבה אל תוך לוח הקידום "הטבעות שלי", וממנו לנעוץ-מחדש (repin) את התוכן בתוך אחד מהלוחות הכלליים. כך יוצרים flow נכון יותר של תוכן, ומספקים חשיפה אורגנית, בחינם, ללוח קידום המכירות – דרך הלוח הכללי (שסביר שייזכה להרבה יותר חשיפה משום שיכלול יותר תוכן ויעסוק בתחום רחב יותר).
הרעיון הוא פשוט: מעלים את התוכן שאנחנו רוצים לקדם ללוח ממוקד מאוד (אפילו איזוטרי), ממנו נועצים את הפין אל תוך לוח כללי יותר וכן הלאה. הגולשים יעקבו אחר הלוח הרחב והכללי ("תכשיטים" ימשוך יותר עוקבים מאשר "טבעות זהב בעבודת יד"), ייחשפו לתכנים, וכאשר יגדילו את האייטם הם יגיעו לפריטים קשורים מתוך הלוח האיזוטרי, המצומצם, אותו רוצים לקדם.
מה כדאי לכלול בכל pin
בפינטרסט התמונה היא זו ששולטת, אבל אסור להסתפק רק בה. יש להוסיף לכל pin שאנחנו נועצים באתר (בפרט כאלו שאנו רוצים לקדם) תוכן נלווה, כמו למשל:
- כותרת ברורה, מדויקת וחדה. אין טעם לכתוב "תכשיט יפה!", עדיף לכתוב משהו כמו "טבעת נישואים לאשה, מזהב 24 קראט בעבודת יד".
- תגיות. גם בפינטרסט שימוש בתיוגים (#האשטאגים) יעיל ועוזר לחיפוש ולהצפה של התוכן בלוחות ודרך מנוע החיפוש. #gold #jewelry #ring יהיה כיוון טוב להתחיל בו, אבל גם #design #handmade ו-#weddingring יהיו מילים מצויינות. חשוב להקפיד על התאמה בין התיוגים ב-# לבין כותרת התמונה.
- לינקים. על ה-Pin לכלול קישור מדויק לדף רכישת המוצר בחנות שלכם. אם אין לכם דף מוצר ואתם רק מקדמים את המותג, קשרו את הלינק אל דף מידע ספציפי לטבעת אותה אתם מקדמים, או לקטגוריית הטבעות הכללית. קידום לעמודי פייסבוק אפשרי אבל פחות מומלץ (הוא זוכה לדירוג נמוך יותר באלגוריתם החיפוש של פינטרסט. בכלל, פינטרסט לא אוהבים את פייסבוק ומקשים על שיתוף תכנים מתוך הרשת החברתית הפופולרית).
- מחיר. על פי רוב, בקישור לחנויות (למשל – אטסי (etsy)) יופיע ב-pin מחיר המוצר והוא יתעדכן במקרה של הנחה. בפינטרסט יש מגוון rich pins שמאפשרים לשלב metadata נלווה שהופך את הנעיצה שלכם להרבה יותר יעילה, ויראלית ושימושית עבור הגולשים. תוכלו ללמוד עוד על הנ"ל במדריכים שלהם (המיועדים בעיקר ללקוחות עסקיים).
דוגמאות, לוחות מומלצים, מדריכים והשראה:
- לוח המשמש לקידום מוצרים (קישורים לחנויות אונליין)
- מתכונים מוצלחים (שימוש חכם ב-rich pins מסוג מתכון)
- מדריכים, טיפים והצעות לשימוש ב-buyable pins כלקוחות וכן כמפרסמים
- חדשות ועדכונים מבית פינטרסט
- חשבון הפינטרסט האישי שלי – מוזמנים לעקוב כדי להתעדכן ולשמור על קשר