5 החנויות הישראליות המובילות באטסי (ואיך הן עושות את זה)

איך חנות אחת הצליחה לעשות 77,500 מכירות? מי המעצבת שכבשה את אטסי עם עבודות נפלאות שמוכרות אלפי עותקים? איך הופכים גרביון משעמם ללהיט (ועושים המון כסף בדרך)? סקירה של נבחרת החנויות הישראליות שהלהיבו את הקונות באטסי, איך הן עשו זאת ומה אפשר ללמוד מהן על מסחר אלקטרוני וניהול חנות מכירות באטסי (ובכלל)

בישראל פועלות כמה חנויות אטסי מוצלחות מאוד עם עשרות אלפי מכירות ומחזורים של מאות אלפי דולרים בשנה. הפעם בחרתי להתמקד ב-5 החנויות הישראליות עם מספר המכירות הגדול ביותר באטסי. סיקרן אותי לדעת מה הן מציעות (ואיך), כמה פריטים הן מחזיקות במלאי, איך הן מציגות את המוצרים ומהם המודלים העסקיים איתם הם עובדים.

כל חנות נבדקה לעומק לפי מספר מדדים. ראשית נבדקו הנתונים הטכניים היבשים: מספר מכירות, מספר ביקורות (Reviews) והציון הממוצע, מספר פייבוריטים, תקופת הפעילות וכמובן – מספר המוצרים (וטיבם). בשלב השני בדקתי מדגמית עמודי מוצרים מבחינת מדדי SEO וניסוח טקסטים, ובחנתי מספר תבחינים המעידים על מודל השיווק והמכירות, כמו סגנון הכתיבה, אופי הטקסטים, רמת הפירוט, איכות הכתיבה, התייחסות למילות מפתח נכונות, קישורים. עוד נבדקו מרכיבים כמו משלוח וסוג הביקורות הניתנות על החנות, וכיצד היא מגיבה אליהן – אם בכלל.

לבסוף בדקתי את הפעילות של אותן חנויות ברשתות החברתיות השונות, כדי להבין האם ההצלחה שלהן מגיעה משיווק מחוץ-לאטסי או שהיא מתנהלת כולה באטסי עצמה.

הערה חשובה לפני שמתחילים: בגלל הבחירה במספר מכירות כקריטריון הסינון, החנויות המופיעות ברשימה זו עובדות על כמויות ואינן מייצגות את הרוב המוחלט של סוחרים באטסי (בפרט לא כאלו המייצרים עבודות יד). רובן חנויות העובדות ב"פס ייצור" ומשלחות מוצרים מתוך סטוק ענק קיים. עם זאת, בחלקן יש לא מעט מוצרים בעבודת יד או יצרנות אישית. שתיים מבין ה-5 הן חנויות Wholesale המוכרות מוצרי גלם לעבודות אחרות (תכשיטים) אך לכולן מאפיינים של ייצור מתועש או מתועש-חלקית.

וכעת, בלי הפרעות מיותרות – קבלו את הכוכבים הישראלים של אטסי.

במקום הראשון – Holylandstreasures

עם יותר מ-77,500 מכירות, זוהי החנות הישראלית המצליחה ביותר באטסי. בחנות נמכרים תכשיטים בטווח מחירים רחב, שמתחיל ב-6 דולר ועד כ-400 דולר לטבעות נישואים ואירוסים. היא פועלת משנת 2010, ולמעלה מ-20 אלף איש הוסיפו אותה למועדפים. בחנות 874 מוצרים למכירה (רבים מהם מוצרים עם וריאציות).

הדגש הוא על מוצרים זולים ונמכרים, וזהו גם דפוס המכירות החזק ביותר בחנות. המוצרים הנמכרים ביותר הם נזם פשוט ובסיסי לאף, עשוי גולדפילד בעיצוב מינימליסטי. הנזם מגיע במספר עיצובים ואפשרויות, וקיימת אופציה למוצר בהתאמה אישית. מוצרים אלו נשלחים בדואר מעטפות ולכן מחיר המשלוח אף הוא אטרקטיבי.

Holylandstreasures

לחנות כ-10,500 ביקורות, רובן המוחלט חיוביות (הממוצע הוא 5 כוכבים). הקונות כותבות ביקורות מפורטות על המוצר ועל כמה שהן אוהבות אותו ומרוצות ממנו, מה שללא ספק מהווה זרז חיובי למכירות.

איך הם עושים את זה, ומה אפשר ללמוד מהם? 

החנות מדגימה את כוחו של הזנב הארוך במכירות – מספר עצום של מוצרים, במחירים סופר נגישים וזולים, עם משלוח פשוט וקל. החנות עובדת חזק מאוד על כמויות והפעילות שלה ברשתות חברתיות מינורית עד לא קיימת (בפייסבוק למשל יש פחות מ-1,000 לייקים על הדף העסקי, והפוסטים המתעדכנים בו כמעט נטולי מעורבות וחשיפה).

במקום השני – ArtCult

ArtCult פועלת מרמת השרון מאז 2009. בחנות נמכרים מוצרים להורדה והדפסה, דפים דיגיטליים לקולאז'ים וקבצי אמנות. יש לה מעט יותר מ-56,000 מכירות עד כה, וכמעט 20 אלף ביקורות חיוביות ברובן המוחלט. מספר האנשים שהוסיפו את החנות לפייבוריטים הוא כ-17 אלף איש. בחנות למעלה מ-1,000 פריטים למכירה. המוצר הזול ביותר עולה 4.88 דולר והיקר ביותר נמכר ב-5.51 דולר – טווח מחירים מצומצם ביותר ותחרותי מאוד.

 

Printable Goods Digital Collage Sheets Art files by ArtCult

איך היא עושה את זה, ומה אפשר ללמוד ממנה? 

החנות הזו משקפת בצורה מושלמת גם את עקרון הזנב הארוך, וגם את עקרון ה-Make One, Sell Many – יוצרים את הקובץ פעם אחת ומוכרים אותו מאות (ולפעמים גם אלפי) פעמים. ההורדה הישירה חוסכת את ההתעסקות עם משלוחים ושירות לקוחות, והמחיר הנמוך הופך את התהליך כולו לכדאי. החנות עובדת היטב מבחינת SEO – המוצרים מגוונים ומקודמים בצורה טובה, הטקסט בכל מוצר כתוב טוב ומאוד אינפורמטיבי ומזמין.

ניכר כי עיקר הפעילות היא באטסי – דף הפייסבוק מונה פחות מ-3,000 אוהדים, והעדכון האחרון (נכון למועד כתיבת המאמר הזה, באפריל) הוא מה-21 בינואר. מעורבות הגולשים בדף היא בהתאם – שואפת לאפס. אבל מי צריך את פייסבוק, כשיש לך מודל עסקי מנצח? ?

יש הנחה על רכישת כמות – 20% על 5 פריטים, 25% על 10, 30% על 20 פריטים, 35% על 30 פריטים ומעלה (המימוש בעזרת קוד קופון אוטומטי המופיע כבר בליסטינג עצמו). הנחה נוספת של 10% ניתנת על כל קנייה חוזרת בחנות, וגם כאן מדובר בהנחה אוטומטית.

מבחינה עיצובית, החנות קולעת בדיוק לטרנדים והיא מעודכנת מאוד בכל מה שחם ופופולרי. ההדפסים נפלאים וצבעוניים מאוד, השימוש בטיפוגרפיה מוצלח ונעשתה עבודת תכנון מרהיבה. הדגמת המוצרים והאפשרויות הבלתי-נגמרות שלהם גם היא מצויינת: ניתן לראות איך ההדפסים משמשים לכרטיסי ברכה, תמונות לבית, פוסטרים, ואפילו הדפסים על טקסטיל, לוחות ועוד. זו חנות סופר מוצלחת בעיניי ואני כל כך גאה במנהלת החנות (אותה איני מכיר אישית) על העבודה הנהדרת שהיא עושה. שאפו, בתיה!

במקום השלישי – oritdotan

לאורית דותן יש את החנות הישראלית השלישית המצליחה באטסי – עם כמעט 48 אלף מכירות, יותר מ-20 אלף ביקורות חיוביות וכמעט 13,000 מעריצים מאז פתיחתה ב-2008. בחנות נמכרים חרוזי וכפתורי וינטג' צבעוניים ומגוונים מאוד, עזרים ליצירה ולתכשיטנות, במבחר רחב של צבעים וסגנונות. זוהי חנות Wholesale המתמקדת במכירות מוצרי גלם, המובילה בארץ. המחיר מתחיל מכ-3 דולרים (לסט של 6 כפתורים) ומגיע ל-115 דולר למוצר היקר ביותר (סט שכולל כ-450 חרוזי זכוכית). מספר המוצרים בחנות (אתם יושבים?): 3,641. כן, קראתם נכון – שלושת אלפים שש מאות ארבעים מוצרים, ועוד אחד, למזל.

VINTAGE Buttons Beads Jewelry supplies Swarovski by oritdotan

 

איך היא עושה את זה ומה אפשר ללמוד ממנה?

גם החנות הזו מדגימה את מה ששתי הראשונות עושות היטב: הרבה מוצרים, תמחור תחרותי = המון מכירות. הליסטינגז מנוסחים בצורה פשוטה ובהירה, ומבחינת SEO הם טובים (אם כי יש מקום מסויים לשיפור).

נקודה מעניינת היא הפנייה של אורית לקונים הישראלים: ברוב הליסטינגז ישנו טקסט מפורט בעברית המסביר על הזמנה ורכישה מישראל. זה מוסיף טאץ' מצויין ומוצלח שמראה איך אפשר לנהל דיאלוג כפול – עם קהל הרוכשים בחו"ל ובו בזמן עם הקהל הישראלי. כל הכבוד על הרעיון היצירתי.

עוד משהו שאורית עושה יפה הוא הקישור לחנות הנוספת שיש לה באטסי ובה היא מוכרת בובות בעבודת יד וחומרי גלם ליצירת בובות (oritdotandolls). כל מוצר כולל הפניה לחנות הבובות שלה, שנוסדה לפני החנות הגדולה והמצליחה (ב-2007). בחנות הזו המכירות צנועות יותר, אבל גם הן מרשימות מאוד: 1,800+ מכירות, כ-4,000 מעריצים וכמעט אלף ביקורות חיוביות. מספר הפריטים בחנות השניה עומד על 132.

במקום הרביעי – zdpfindings

החנות של זאקי זאבי פועלת באטסי משנת 2008 (שנה טובה לחנויות ישראליות, כך מסתמן), והיו בה עד היום למעלה מ-30 אלף מכירות. לחנות כ-8,000 מעריצים ומספר דומה של ביקורות חיוביות. החנות מוכרת חומרי גלם לייצור תכשיטים ישירות מהיצרן, מה שהופך אותה לחנות ה-Wholesale הישראלית השנייה ברשימה שלנו. בחנות 2,295 מוצרים, כשהזולים ביותר הם בתמחור של כ-3 דולר והיקרים נמכרים ב-111 דולר לערך (100 עגילי סטרלינג).

Your Jewelry Supplies Directly from the by zdpfindings on Etsy

מה אפשר ללמוד מהחנות?

דפי המוצר מפורטים מאוד וכתובים טוב. הבסיס להצלחה הוא – ממש כמו בדוגמאות הקודמות – מגוון רחב של מוצרים במחירים מאוד נמוכים והתבססות על הרבה מכירות.

המשלוח הוא בדואר מעטפות רגיל ולכן זול ואטרקטיבי לקונים: המחיר אחיד לכל העולם. משלוח חינם מעל 120 דולר בהזנת קוד קופון הופך את הדיל כולו למשתלם עוד יותר לרוכשים. ישנה אפשרות לשדרוג המשלוח בתוספת תשלום (משמעותי).

במקום החמישי – tattoosocks

איזה רעיון יצירתי, אמנותי, שובב ומדליק! גרביים וגרביונים בהדפסים נפלאים המזכירים קעקועים (ויש גם תחתונים לאמיצות). חמוד ויפה, והקונות מתלהבות ממש כמוני מהמגוון הרחב של פריטים (466 מוצרים). החנות פועלת משנת 2006, והיו בה 23 אלף מכירות. למעלה מ-53 איש הוסיפו אותה למועדפים שלהם, ויש לה 6,500+ ביקורות חיוביות, נלהבות ומפרגנות מאוד. איזה כיף של חנות ואיזה יופי של עיצובים.

התמחור מתחיל ב-13.50 דולר ומגיע ל-79 דולר לסט של 4 גרביונים. ניתן לרכוש הדפס על רגל אחת או שתיים בתוספת תשלום קטנה.

Tattoo Tights Doberman one size full length closed by tattoosocks

מה אפשר ללמוד מהם?

לפני הכל: יצירתיות, ובשפע. העיצובים מחוייכים והומוריסטיים, יש בהם המון קסם אישי וטאץ' ייחודי שהופך אותם למשהו אחר ושונה בנוף המקובל. וכמובן, הטריק הרגיל שכל החנויות ברשימה הזו כבר הפנימו מזמן: הרבה מוצרים, מחירים אטרקטיביים. גם כאן המשלוח ניתן במחיר אחיד למדינות נבחרות.

דפי המוצר מפורטים ומנוסחים יחסית טוב, עם טקסט שחוזר על עצמו (מה שפוגע בנראות החנות ב-SEO). למרות ההצלחה הגדולה שלה, זיהיתי מהר מאוד כי החנות לא מתקרבת אפילו למימוש הפוטנציאל המסחרי שלה וחבל: עם עבודת שיווק ו-SEO נכונה יותר, החנות הייתה עפה לגבהים חדשים. אבל גם בלי זה היא עושה יופי של עבודה שאפשר ללמוד ממנה המון.

לראשונה אנחנו רואים חנות שבאמת פעילה בפייסבוק ועושה עבודה טובה בזירה החברתית. לדף שלהם יש כמעט 6,000 עוקבות והמעורבות בו גבוהה למדי (מעולה ביחס למוצר נישתי). תדירות פרסום הפוסטים ואיכותם ניתנת לשיפור אבל היי – הם עסוקים בלייצר את המוצרים המדהימים שלהם – וטוב שכך. השמועה אומרת שהם עובדים על אתר חדש (כאן), ומעניין לראות איזה מהלך שיווקי הם יעשו איתו.

יש לכם חנות מוצלחת באטסי? ספרו על זה לעולם! צרו קשר דרך דף הפייסבוק של כאן עובדים בכיף או דרך הפרופיל האישי שלי ?

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: