מדריך: כיצד להטמיע גוגל אנליטיקס בחנות שלכם באטסי
אחד הכלים החשובים שכל מנהל/בעל חנות באטסי צריך להכיר הוא גוגל אנליטיקס. במדריך הבא נלמד כיצד לחבר אנליטיקס לחנות שלנו באטסי בקלות ובזריזות
אחד הכלים החשובים שכל מנהל/בעל חנות באטסי צריך להכיר הוא גוגל אנליטיקס. מדובר בכלי מורכב ביותר, שכולל אפשרויות רבות ברמות שונות ומגוונות של ניתוח ומעקב, והוא יעזור לכם ללמוד על דפוסי השימוש באתר, על האופן שבו גולשים מתנהגים, ואפילו לזהות תקלות, בעיות ודברים שתוכלו לתקן כדי לשפר את ביצועי החנות והגדלת המכירות.
לכן, כחלק מהקמת החנות שלכם, או שדרוג חנות קיימת, חשוב להטמיע את קוד המעקב של גוגל אנליטיקס בחנות. הכלי ניתן בחינם והשימוש בו אינו כרוך בתשלום.
מהרגע שהקוד מוטמע הוא מתחיל לצבור נתונים באופן אוטומטי ושקוף, מבלי שעליכם לעשות דבר. גם אם לא תגעו בו, הנתונים יצטברו ותוכלו לנתח אותם – לבד, או בעזרת איש מקצוע – בהמשך. למעשה, ככל שיש יותר נתונים, על פני תקופה יותר ארוכה, כך אפשר ללמוד יותר על החנות והשינויים שעוברים עליה, על דפוסי השימוש ועל זהותם של המבקרים בה.
1. בתפריט Your Shop נבחר ב-Shop Settings ומשם ב-Options.
2. בדף שנפתח נבחר בטאב Web Analytics
3. אם אין לנו עדיין חשבון בגוגל אנליטיקס, ניצור אחד בעזרת לחיצה על הקישור Create a Google Analytics account.
4. ייפתח דף חדש בגוגל אנליטיקס. מבנה הדף עשוי להשתנות מעת לעת (גוגל אוהבים לחדש), אבל העיקרון נשאר זהה. עלינו לגשת ל-Sign In או Register.
5. נבחר באפשרות Analytics בתפריט הצד (או משמאל).
6. נגדיר את המיילים והמידע שנרצה שגוגל ישלחו לנו במייל מעת לעת. זה שלב פורמלי ופחות חיוני, וניתן לערוך את ההעדפות בכל שלב בהמשך. יש ללחוץ על Save Preferences לסיום.
7. יווצר לנו חשבון חדש (לאחר שנעשה Login, אם איננו מחוברים לחשבון כלשהו בגוגל/ג'ימייל) – ומשם נעבור לחשבון האנליטיקס.
8. נעבור ללשונית Admin בתפריט הראשי.
9. ממנה, נדלג בזריזות ל-Account (צד שמאל בממשק באנגלי, ימין, כמובן, בממשק בעברית). נלחץ על הרשימה ונבחר ב-Create new account.
10. כעת נגדיר את האתר שלנו. ב-Account Name נרשום את שם החשבון הרצוי, למשל – "חנות האטסי שלי". הכניסו שם שיהיה לכם קל לאתר ולזכור.
למתקדמים: אם יש לכם יותר מחנות אחת (או שתרצו לשייך כמה אתרים/חנויות תחת החשבון שלכם), תנו שם כללי, כמו "האתרים שלי".
11. ב-Website Name הכניסו את שם החנות. ניתן לחזור על מה שכתבתם בסעיף הקודם או שם ספציפי יותר, במידה והחשבון משמש אתכם לכמה חנויות/אתרים.
12. נזין את כתובת האתר שלנו בשדה Website URL. אל תשכחו לסמן https:// בשדה הבחירה משמאל לכתובת.
13. נבחר את הקטגוריה – כמו למשל Arts and Entertainment. אל תילחצו אם אינכם מוצאים את הקטגוריה המושלמת, וחפשו את הקרובה ביותר לתחום שבו החנות שלכם עוסקת.
14. נסמן את איזור הזמן – ישראל, אם אתם מתגוררים בארץ – כדי שנוכל לצפות בדוחות על פי שעון ישראל.
15. לסיום, סמנו אישור, ובחלון שייפתח (תנאי השימוש) – קראו את התנאים (כן, בטח) ואשרו אותם.
16. כעת ניגש ללשונית Property ונבחר בחשבון שהגדרנו קודם.
17. נלחץ על Tracking info > Tracking Code.
18. בצד הטופס (מימין, בממשק באנגלית) נראה את הכותרת Tracking ID ומתחתיו מספר שמתחיל ב-UA ולאחריו מספר, ובסופו מקף ומספר נוסף. זהו קוד המעקב שלנו, אותו עלינו להכניס לאטסי.
19. נחזור לאטסי, ובשדה המתאים נכניס את הקוד (במקרה הזה – UA-86462974-1ׂׂ) במקום המתאים:
20. לסיום נלחץ על Save ונמתין לאישור.
21. זהו! הקוד מוטמע באתר.
22. כעת נבדוק שהקוד עובד ותקין. לשם כך, נפתח דפדפן חדש (אני ממליץ לעבור לדפדפן אחר, ולא זה שאיתו אתם עובדים כרגע, או גלישה בסתר בדפדפן הנוכחי), וניכנס לחנות שלנו באטסי.
23. בחשבון האנליטיקס ניגש ל-Reporting ונבחר ב-Real Time ומתחתיו ל-Overview:
24. אם הכל עובד כשורה, נראה משתמש/ים מחובר/ים לאתר ונדע שהחיבור תקין.
במדריכים הבאים נלמד כיצד להגדיר גישה לנתונים דמוגרפיים על המשתמשים שלנו ונכין דוחות מותאמים אישית. אבל בינתיים, נוכל להיות רגועים ובטוחים שהנתונים שלנו נאספים באופן שוטף ע"י גוגל אנליטיקס וממתינים לשימושנו העתידי.
אוהבים נתונים? רוצים ללמוד כדי להשתמש בהם? הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות –
- לערוך מחקר דמוגרפי שיעזור לכם להקפיץ את המכירות בחנות
- להשתמש בטכניקות מתחום הזנב הארוך כדי להגביר תנועה
- להשתמש במתכנן מילות המפתח כדי לשדרג את התכנים שלכם
יש לכם שאלות? משהו לא ברור? אל תהססו ליצור קשר, דרך הדף של "כאן עובדים בכיף" בפייסבוק.