כיצד להשתמש בפינטרסט כדי למצוא תגיות וכותרות טובות לחנות שלכם

מלבד השימוש בו ככלי שיווקי לקידום החנות שלכם, פינטרסט יכול לעזור לנו למצוא מילות מפתח איכותיות ויעילות לחנויות שאנחנו מנהלים אונליין. המדריך הקצרצר הבא יציג בפניכם – צעד אחר צעד – את אחת השיטות הקלות (ובו בזמן, גם יעילות) לחיפוש תגיות וביטויים אפקטיביים

אנשי SEO, משווקים, מנהלי חנויות ואתרי מסחר מקוון מכירים את הנוהל: אנחנו כל הזמן נמצאים בחיפושים אחר מילות מפתח ותגיות טובות יותר, כותרות מדוייקות יותר וטקסטים מוצלחים יותר בעבור עמודי המוצר שלנו. יש לכך מספר סיבות. ראשית, ככל שיש לנו תגיות רבות ואיכותיות יותר, אנחנו מעלים את הסיכוי שהמוצרים שלנו יעלו בחיפושים הפופולריים והחזקים. שנית, הגיוון תורם לקידומי המוצרים, מאפשר לנו ליצור שכפולים ו-A/B Tests איכותיים יותר, ועוזר מאוד לחיזוק הנוכחות של האתר במנועי החיפוש השונים (SEO). סיבה שלישית נוגעת לגולשים – ככל שנגוון בתגיות, כותרות וטקסטים, כך הסיכוי שהגולשים שמגיעים לחנות/מוצר יבצעו רכישה גבוה יותר. אם נקלע בדיוק למה שחיפשו, הסבירות להמרה עולה ביחס ישיר.

יש דרכים רבות למצוא מילות חיפוש איכותיות ואינספור כלים שבהם ניתן להשתמש לצורך בניית הטקסטים האלו בחנות שלכם. הפעם אני רוצה להמליץ על טיפ קטן אך בו בזמן גם יצירתי ויעיל מאוד, לחיפוש תגיות בעזרת פינטרסט.

הסיבה שתגיות (וגם כותרות וטקסטים, כמובן) שמגיעות דרך פינטרסט יעילות לנו, נוגעת לאופן שבו הרשת החברתית הוויזואלית הזו עובדת. הניסיון שלי עם עשרות חנויות מראה פעם אחר פעם שפינטרסט משיגה אחוזי המרה גבוהים ביותר ביחס לרשתות אחרות, ללא השקעה כלכלית בפרסום ממומן. לכן, אם נשתמש בפינטרסט כדי לתייג את המוצרים שלנו, נעלה את המופעים שלהם בפינטרסט עצמה, וגם נתרום לחיזוק החנות שלנו באטסי, אמזון, איביי או באתר עצמאי שאנו מנהלים, ולמעשה בכל פלטפורמה אחרת בה נשתמש.

כיצד למצוא מילות מפתח חדשות בעזרת פינטרסט?

דרך אחת היא לחפש (בעזרת מנוע החיפוש הפנימי של פינטרסט) מוצרים לפי הכותרות שלנו. אני בחרתי להדגים זאת על ידי חיפוש למוצר "Indigo Japanese Pottery". בכוונה בחרתי בביטוי בן שלוש מילים ולא טקסט קצר יותר, אבל תוכלו לבצע את החיפוש על ביטויים קצרים בני מילה או שתיים, או ארוכים (ביטויי זנב ארוך). נעבור על תוצאות החיפוש השונות, ונמצא את ה-PIN הדומה ככל האפשר למוצר שלנו ומופיע גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש.

חיפוש תגיות בעזרת פינטרסט

אני בחרתי בשלושה האגרטלים הקטנים בשורה השניה משמאל. נלחץ על ה-pin ונציג אותו במלאו.

חיפוש תגיות בעזרת פינטרסט

כעת נשמור בקובץ (זה יכול להיות אקסל, קובץ מסמך, קובץ טקסט או כל דרך אחרת בה אנו שומרים מידע לשימוש עתידי) את הכותרת של הפין הספציפי הזה. Japanese Pottery Set Of 3 Indigo – זו אמנם לא כותרת מפתיעה במיוחד, אבל ייתכן והיא תיתן לנו השראה ראשונית לכותרת המוצר שלנו.

זו, כמובן, רק ההתחלה. מכאן נלחץ על אייקון זכוכית המגדלת הנמצא בפינה הימנית העליונה של הפין, ונעבור למסך חיפוש לפי ויז'ואל.

חיפוש תגיות בעזרת פינטרסט

עכשיו אתם מדברים! מיד נקבל מוצרים דומים, כשבחלק העליון יש תגיות שבהן נוכל להשתמש, וכל אחד מהפינים המוצגים במסך המרכזי (מימין) הוא פוטנציאל למילות מפתח וכותרות חדשות ומעוררות השראה. למשל, נגלה שהביטוי Bud Vase רלוונטי למוצר הזה ונוכל לצאת ממנו לחיפוש נוסף בהמשך.

כעת נראה שעל התמונה עצמה (משמאל) יש שלוש נקודות לבנות. כשנלחץ על אחת מהן, פינטרסט ימקד את החיפוש באובייקט הספציפי שבו בחרנו, ויבצע פילטור של תוצאות החיפוש לתוצאות מדויקות עוד יותר.

 

שוב נקבל תוצאות חיפוש, הפעם ממוקדות יותר, ובכל אחת מהן כותרת פוטנציאלית וכמובן מילות המפתח בחלק העליון. לחצתי על אחד הפינים בצד ימין, וביצעתי את התהליך שוב:

חיפוש תגיות בעזרת פינטרסט

מרשימת התגיות קיבלתי השראה לביטוי Cobalt Blue שבו אשתמש, ומצאתי גם יופי של כיוון לתיאור תחושתי ו'חי' יותר של המוצר: Dark Blue Ombre.

וכן הלאה וכן הלאה. כפי שקורה לנו באופן טבעי בפינטרסט, אנחנו יכולים לנדוד בין פינים שונים, לקפוץ בין מילים ומילות מפתח, להגיע ללוחות מעניינים ולמצוא אינספור השראות למילים, ביטויים, טקסטים וכל מה שצריך כדי לבנות עמודי מוצר משודרגים.

מעבר לכך שמדובר בדרך יעילה שיווקית שמבטיחה שעמודי המוצר שלנו יהיה Pinterest Ready, היא גם מהנה מאוד ואינטואיטיבית יותר משאר הכלים הכבדים שיכולים לעייף ולבלבל.

תוספת קטנה לסיום: לאחרונה גוגל שינו במעט את אלגוריתם חיפוש התמונות שלהם, וכעת הוא מציע מגוון רחב יותר של ביטויים שיכולים לשמש לצורכי קידום ו-SEO. נסו לחפש מוצרים בגוגל תמונות ולראות האם ביטויי החיפוש המוצעים שם יכולים לתרום לשיפור החנות שלכם.

עדכון חיפוש תמונות בגוגל

עוד טיפים ומדריכים שיעזרו לכם לנהל חנות מוצלחת

ואם זה לא מספיק, בקישור הזה תמצאו מאמרים על חיפוש מילות מפתח ותגיות, שימוש בכלים ל-SEO ועוד.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: