FBA על קצה המזלג: לאחסן, לשלוח ולספק שירות לקוחות דרך אמזון

אמזון מציע למוכרי מוצרים בינ"ל שירות שכולל אחסון, שילוח, שירות לקוחות והחזרות. תשתית השילוח של אמזון יכולה לשמש אתכם בכל זירות המכירה שלכם (אטסי, אתר עצמאי) ומאפשרת אסטרטגיית גדילה רחבה ומשמעותית יותר לעסקים בצמיחה

שירות ה-FBA (ראשי תיבות של Fulfillment by Amazon) הינו שירות בתשלום שאמזון מציעה למוכרים בזירת המסחר המקוון הבינלאומית. השירות כולל אחסון, שילוח, שירות לקוחות והחזרות, והוא מאפשר לכם לשלוח את המוצרים שלכם למחסני אמזון ומשם כל תהליך האספקה והטיפול בלקוח נעשה בלעדית ע"י אמזון, בזריזות וביעילות.

לשילוח בעזרת אמזון יש כמה יתרונות משמעותיים, העיקרי שבהם הוא שהמלאי במחסני אמזון מוצע ללקוחות במשלוח חינם (3-5 ימים) ובמקביל, מסווג גם כ-Prime (משלוח תוך יומיים). תוכנית הפריים של אמזון מונה למעלה מ-100 מיליון מנויים, שמעדיפים לצרוך מוצרי פריים, צורכים בתדירות גבוהה יותר מהלקוחות 'הרגילים' באמזון ומוציאים הרבה יותר כסף בכל רכישה, ולרוב רוכשים מספר מוצרים בכל קניה, ולא מוצר בודד. כך שבעזרת FBA אנו מקבלים את סיווג הפריים למוצרים שלנו, ומעלים משמעותית את סיכויי המכירה והיקפיה.

יתרון נוסף של שילוח בעזרת אמזון הוא בביטחון שהלקוחות חשים כלפי השירות של אמזון, הנחשב לאיכותי, אמין ומהיר. בנוסף, אמזון מציעה שירותים נוספים כגון אריזת מתנה, שילוח מהיר בתוך יום ועוד.

יתרונות נוספים של שימוש ב-FBA לצורך אחסון ושילוח מוצרים במסחר המקוון:

  • חיסכון ניכר בזמן ועבודה
  • ניהול ההזמנות של הלקוחות -אמזון מטפלים בעצמם באספקת ההזמנות של הלקוחות, לכן זה חוסך מהמוכר זמן ומאמץ של טיפול בהזמנות
  • שילוח הזמנות (כולל מעקב, אובדן ועוד)
  • שירות לקוחות מצויין - ניתן למכור יותר ולתת מענה איכותי יותר ללקוחות, ולהתפנות לעבודה השוטפת במקום למשימות טכניות ולוגיסטיות מלחיצות
  • טיפול בבקשות החזרה ואפשרות לאיסוף מהיר של מוצרים
  • הפיכת המוצרים לאטרקטיביים ביותר בעזרת משלוח חינם ללקוחות וזמן אספקה מהיר
  • משלוח מהיר, שאינו מתאפשר בשילוח מישראל
  • סיווג כ-Prime

למעשה, FBA מאפשר לעסק המעוניין לצמוח, להתייעל ולהתפתח משמעותית, על ידי יצירת תשתית לוגיסטית רחבה ומקצועית. תשתיות השילוח שלכם ב-FBA יכולות לשמש אתכם לכל ערוצי המכירה: בין אם זו חנות באטסי או אתר עצמאי משלכם. כך שלמעשה תוכלו להפקיד את כל הצד הלוגיסטי של שילוח בידיה האמונות והמקצועיות של אמזון, ותפנו לעצמכם זמן רב יותר ליצירה ולשיווק המוצרים שלכם. 

בניגוד למה שרבים חושבים, שילוח באמצעות אמזון מתאים גם לאנשים היוצרים מוצרי אמנות ועבודות שהן One of a Kind. ניתן לקטלג כל מוצר בנפרד דרך ממשקי הניהול של אמזון, מה שאתם עושים ממילא כאשר אתם מכינים את הליסטינג שלכם בחנות.

למי זה לא מתאים?

FBA לא מתאים לכולם. בראש ובראשונה, מוצרים שכוללים התאמה אישית, וכמובן לא יכולים להיות מוכנים מראש במחסנים. גם מוצרים מתכלים, מוצרים הדורשים תחזוקה שוטפת או מוצרים שיש בהם התיישנות, אינם מתאימים לשילוח בעזרת אמזון. 

אבל הסיבה העיקרית שלא להשתמש ב-FBA קשורה דווקא בכם. אם נפחי הפעילות בחנות שלכם לא מספיק גדולים, והמוצרים 'שוכבים' על המדף תקופה ארוכה, השילוח בעזרת אמזון עשוי להיות יקר מדי ולא משתלם עבור העסק הקטן. אם יש לכם מלאי גדול ומעט מכירות, סביר להניח שלא ישתלם לכם להחזיק את המוצרים ב-FBA, ובמקום זה, להתמקד בגיבוש תוכנית אסטרטגית להגדלת העסק והמכירות. 

איך מתקדמים?

רוצים הדרכה מעמיקה יותר?

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: