איך לנהל ולהוביל קבוצת פייסבוק מוצלחת: תובנות חדשות ממחקר ישראלי
קבעו כללי התנהגות ברורים ואכפו אותם באופן שוויוני • העניקו תמיכה והדרכה אישית לחברי הקבוצה כדי לחזק את תחושת השייכות והמחויבות • עודדו את החברים לחשוב באופן ביקורתי ולהציע רעיונות חדשניים • השתתפו בדיונים באופן פעיל • השתמשו באוריינות דיגיטלית ובכישורי המידע שלכם • היו שקופים בפעילותכם והקפידו על מוסר ויושרה - ועוד המלצות ותובנות ממחקר חדש שלי ושל ד"ר טלי גזית, שראה אור בכתב העת האקדמי Technology in Society
בעידן הדיגיטלי של היום, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ממלאות תפקיד מרכזי במערכות שיווקיות ומשפיעות באופן משמעותי על התנהגות הצרכנים ומעורבות המותגים. מנהלי קבוצות בפייסבוק, במיוחד, מחזיקים בכוח והשפעה משמעותיים בתוך קהילותיהם, ומשפיעים על התנהלות הקבוצות והחלטות החברים בהן. לפי דו"ח בזק האחרון, השימוש העיקרי של ישראלים בפייסבוק הוא מעורבות וקריאה בקבוצות, מה שהופך אותן לבסיס מצויין לפעילות שיווק ומכירות.
מאחר וקבוצות הן מרכזים חשובים להעברה של מידע, תמיכה, היכרות והמלצות, למנהיגים יש תפקיד משמעותי וחשוב. מנהלי הקבוצות לא רק מקדמים שיחות ומנהלים תוכן, אלא גם משפיעים על קבלת החלטות ועל הפעילות היום-יומית של החברים בקבוצה. הם מעצבים את תפיסת העולם, מלמדים, חושפים את חברי הקבוצה למידע, כלים ושיטות חשיבה חדשות, ויכולים אפילו להשפיע על שינויים משמעותיים שאנשים עוברים בחייהם, המקצועיים והאישיים גם יחד. למנהלים יש שליטה כמעט מלאה באופי הקבוצה ובדיונים, הם יכולים לאשר ולדחות חברים ותכנים, ולכן חשוב להבין את האופן שבו הם פועלים ואת המאפיינים והתכונות שהופכים אותם למנהיגים טובים יותר - ואת הקבוצות למרחבים יותר יעילים, בריאים וחיוביים.
תוכן זה שמור לחברים בלבד
אבל עכשיו אפשר להירשם בחינם :)
יש להיכנס לחשבון או להירשם בחינם בטופס הבא: