חדש בממשקי הניהול של אטסי: ניהול מתקדם של וריאציות ומלאי

ממשק ניהול המוצרים באטסי זוכה למתיחת פנים, עם שדרוג משמעותי בכל הקשור לניהול וריאציות ומלאי. מעתה ניתן להוסיף מק"ט לכל מוצר ולכל וריאציה, לנהל מלאי מפורט יותר, ולהוסיף מאפיינים שיעזרו לשיפור הנראות של המוצרים בחיפושים. המדריך הבא יעזור לכם להבין ולהשתמש בממשקים החדשים בקלות ובכיף

בימים האחרונים הושקו מספר עדכונים משמעותיים לממשקי הניהול של חנויות אטסי, ובראשם אפשרות מתקדמת לניהול מלאי המוצרים והווריאציות השונות שאתם מציעים בחנות. במדריך הבא אסקור את ממשק ניהול המלאי ואת הדרך שבה כדאי להשתמש בו לשיפור ניהול החנות שלכם.

למי זה מתאים?

השדרוג שאטסי הכניסו למערכת משפיע בעיקר על יצרנים המוכרים מוצרים שאינם One of a kind ו-One piece. הוא מאפשר להציע מספר וריאציות שונות על אותו המוצר (לדוגמה: צבע, גודל, גימור וכו'), להוסיף מספר סידורי פנימי (מק"ט) לכל מוצר ולכל וריאציה, להוסיף תמחור שונה לכל אופציה (כפי שהיה עד כה) וחידוש אחד מרענן – לנהל את המלאי ברמת הווריאציה.

איך זה עובד?

נניח ואתם מוכרים ספלי קרמיקה ב-3 גדלים (גדול, בינוני, קטן) וב-2 צבעים שונים (שחור ולבן). זה אומר שיש לכם 6 סוגי ספלים, לפי הווריאציות הבאות:

  • ספל קטן – שחור
  • ספל בינוני – שחור
  • ספל גדול – שחור
  • ספל קטן – לבן
  • ספל בינוני – לבן
  • ספל גדול – לבן

בעמוד ניהול הליסטינג תוכלו להזין את הווריאציות השונות, את הכמות במלאי לכל יחידה ואת המחיר לכל וריאציה.

ניכנס ל-Your Shop ומשם ל-Listing Manager.
נלחץ על דף המוצר (ליסטינג) שאנחנו רוצים לערוך.
בתוך הממשק נגלול לאיזור מלאי ומחיר (Inventory and pricing).

ניהול וריאציות באטסי

שימו לב שכעת אפשר להוסיף SKU (מספק קטלוגי). הנתון שנכתוב שם יופיע אך ורק בתוך ממשק הניהול של אטסי, בעמוד ההזמנה ובתוך מנהל הליסטינגז. הוא נועד לשימוש פנימי שלנו, על מנת שיהיה לנו קל להתמצא במלאי.

מתחת לאופציה הזו יש את איזור הווריאציות (Variations). כדי להוסיף וריאציות למוצר, נלחץ על הכפתור Add Variations.

ניהול וריאציות באטסי

אטסי מציעים מגוון מוגדר של וריאציות מומלצות – אם כי תוכלו ליצור וריאציה מותאמת אישית משלכם. ניתן לבחור צבע, גודל, קוטר, וכן הלאה.

במקרה הזה, ולשם ההדגמה, בחרתי להוסיף צבע. ניתן לסמן את האפשרויות הבאות:

  • מחיר שונה לכל צבע (כפי שהיה בעבר, יש לסמן V אם כן)
  • כמויות שונות במלאי לכל צבע
  • מק"ט שונה לכל צבע

בשדה של Add color options נוכל לבחור מתוך רשימת הצבעים שאטסי הגדירו מראש (מומלץ, מטעמי חיפוש ואופטימיזציה), או להוסיף צבע משלנו (במקרה ויש לנו צבעים חדשים שאין באתר, או שילובי צבעים כמו אדום-לבן ואדום-שחור, במקרה של הדפסים ודגמים שונים).

לאחר שתכניסו את כל האפשרויות לוריאציות, לחצו על Save and continue.

ניהול וריאציות באטסי

בדוגמה הזו הכנסתי ארבעה צבעים למערכת: בז', זהב, ורוד, וזהב ורוד (אם כבר טרנד, אז עד הסוף). לכל צבע יש מק"ט משלו, מחיר שונה וכמות לפי המלאי שיש לי בחנות.

אם נכניס שתי אפשרויות בחירה או יותר, תיווצר לנו רשימה מפורטת שתכלול את כל שילובי האפשרויות. לשם הניסוי, הוספתי וריאציה של קוטר (12, 14 ו-16 ס"מ). התוצאה היא:

ניהול וריאציות באטסי

שימו לב שהממשק עולה עם סטטוס Sold out בגלל שלא הכנסתי כמות. ברגע שאכניס כמות, הסימון Sold out יעלם.

האפשרות Visible הניתנת להדלקה/כיבוי מאפשרת לכם להעלים מוצרים מדף המוצר. למשל, אם אינכם רוצים למכור ספלים שחורים (למרות שיש לכם אותם במלאי), כבו את האפשרות ע"י לחיצה על הכפתור הכתום. אם מוצר מסויים אזל מהמלאי, הוא עדיין יופיע כאופציה בעמוד המוצר, אך הלקוחות לא יוכלו לסמן אותו. במקרה כזה, ייתכן ותרצו להעלים את האופציה הזו כדי למנוע בלבולים. אני ממליץ להשאיר את החיווי על כך שהווריאציה אינה זמינה, על מנת שהקונים יבינו שהמלאי שלכם מוגבל ושהוא עשוי להסתיים, ולכן כדאי למהר ולרכוש ?

מאפיינים (אטריביוטים)

אטסי הוסיפו גם אפשרות של מאפיינים, Attributes, אותם תוכלו לשייך לכל מוצר במלאי שלכם. זה שדרוג-לייט לאפשרויות שהיו זמינות בעבר, וכעת מקבלות מקום משמעותי יותר בעמודי הניהול. אני משער שהמטרה היא להנגיש את המידע הזה הן למנוע החיפוש ע"מ לאפשר חיפושים לפי אטריביוטים, והן כדי להוסיף חיווי מתאים בעמודי המוצר גם עבור המשתמשים המגיעים לעמוד המוצר עצמו. עוד אפשרות היא שהנתונים הנ"ל ישמשו, בנוסף, גם להוספת חיוויים ומעטפת ה-Meta Data במנועי החיפוש והדיספליי של רשתות חברתיות, דוגמת פינטרסט, לצורך התממשקות עתידית (אם זה נשמע לכם כמו סינית, זה בסה"כ אומר שאטסי יכולה, ברמת העקרון, להעביר לרשתות חברתיות מידע מקיף יותר ורלוונטי יותר על המוצר שלנו).

עדכון (15/3): כפי ששיערתי, היום אטסי הודיעה כי האטריביוטס החדשים אכן ישפיעו על אלגוריתם החיפוש ועל מיקומי המוצרים בדף תוצאות החיפוש. השינויים תקפים החל מה-27/3/17 וישפיעו על כל המוצרים בזירת המכירות. טרם ברור כיצד הדבר ישפיע על הדירוגים של המוצרים ואיך זה ישנה את דפוסי הקידומים האורגניים של המוצרים, אבל דבר אחד בטוח: אם עדיין לא התחלתם להזין את הפרטים האלו בעמודי המוצר שלכם, זה הזמן לעשות זאת.

עוד מדריכים שיעזרו לכם לנהל את החנות שלכם באטסי טוב יותר:

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: