לוח חגים בינלאומיים למוכרים באינטרנט: אירועי המכירות הגדולים בעולם

אם אתם מוכרים בחנויות אונליין דוגמת אטסי או אמזון, אתם בטח יודעים שבתקופות החגים המכירות מזנקות לשמיים. זה, כמובן, במידה ונערכתם לכך מראש, תכננתם את החנות שלכם בהתאם, ויצרתם מלאי מתאים עם תמחור אטרקטיבי לקונים הנלהבים. הנה אירועי המכירה והחגים החשובים – ומה צריך לעשות לקראתם

אם אתם מוכרים בחנויות אונליין דוגמת אטסי או אמזון, אתם בטח יודעים שבתקופות החגים המכירות מזנקות לשמיים. זה, כמובן, במידה ונערכתם לכך מראש, תכננתם את החנות שלכם בהתאם, ויצרתם מלאי מתאים עם תמחור אטרקטיבי לקונים הנלהבים.

כחלק מההיערכות השנתית, כדאי להכין רשימת חגים ומועדים שסביבם תבצעו מכירות מיוחדות. בחרו את החגים שאליהם אתם (והמוצר שלכם) מתחברים: אם אתם מוכרים בגדי קיץ, לא כל כך הגיוני להתמקד בראש השנה האזרחי (הקפוא), אבל אירועים וחגים המתרחשים באביב ובקיץ הם בהחלט זמן מתאים להשתתף בקדחת המכירות באטסי למשל. כדאי ליצור מוצרים "עונתיים" שיתאימו לאווירת החג, וייאפשרו לכם להגדיל את קהל הקונים הרגיל שלכם ולהרחיב אותו בסוג חדש של לקוחות ומתעניינים.

אמ;לק: רשימת החגים לממהרות –

המכירות החשובות של השנה:
31 באוקטובר – ליל כל הקדושים, האלוויין (Halloween).
23 בנובמבר – חג ההודיה (Thanksgiving).
24/27 בנובמבר – יום שישי השחור (Black Friday) + סייבר מאנדיי – לא בדיוק חג, אבל בהחלט אירוע מכירות משמעותי באינטרנט (ובכלל). הכינו את הסטוקים והמבצעים והתכוננו לקא-צ'ינגים.
24 בדצמבר – ערב חג המולד (Christmas) + ראש השנה האזרחית. נהוג לערוך לפחות חודש אחד של מבצעים והנחות לפני הכריסמס. ראו פירוט בהמשך.
 
מכירות משניות:
14 בפברואר – יום האהבה, הוולנטיין.
16 באפריל – פסחא (חל השנה מאוחר יחסית).
14 במאי – יום האם.
18 ביוני – יום האב.
4 ביולי – יום העצמאות האמריקאי.
 

הערה חשובה על משלוחים: תמיד צריך להקפיד על פירוט זמני המשלוח מישראל לחו"ל בליסטינגז שלכם, ובחגים העניין הזה חשוב כפליים. אנשים מזמינים מוצרים לפני החגים כדי לקבל אותם בזמן – אם אתם מתעכבים במשלוח או חוששים שהמוצר לא יגיע בזמן, חשוב מאוד להודיע ללקוח לפני שמוציאים את החבילה לדרך ומקבלים את אישורו. איחרתם במשלוח? חוששים שהחבילה תתעכב בדואר ישראל? קחו יוזמה ושדרגו אותו לשילוח מהיר יותר, על חשבונכם. כך תרוויחו לקוח מרוצה, ותימנעו מעוגמת נפש (ומשוב שלילי או נייטרלי באתר).

חגים ואירועי מכירות שאסור לפספס:

ליל כל הקדושים, האלוויין (Halloween)

מתאפיין באווירה שובבה ורוויית תעלולים. זה הזמן לחזור לילדות ולהציע מוצרים מפחידים (אבל מחוייכים), תחפושות יצירתיות, מתנות קטנות ל-Trick Or Treat וקישוטים שיהפכו את הבית והחצר לעליזים ומאיימים בו-בזמן. החג מסמן גם את הכניסה לתקופת הסתיו/חורף וזה זמן מצויין לקדם מוצרים חורפיים מפנקים, אביזרים לבית, טקסטיל חמים, נרות ועששיות וכן הלאה. החג נמשך חמישה ימים ובאתר אטסי אפילו יותר.

מתי כדאי להתחיל להעלות מוצרים לליל כל הקדושים: ההמלצה היא להעלות מוצרים להאלוויין לפחות חודשיים לפני החג, כדי לתפוס את קהל המקדימים לקנות ולתכנן את התחפושות שלהם ושל ילדיהם, ואת קישוט הבית. מכירות יכולות להתבצע עד הרגע האחרון ממש. את דחיפת הפרסום והקידום כדאי להתחיל חודש לפני החג (ולהעלות בהדרגה בשבועיים שלאחר מכן). כדאי לשים לב שהקניות של ליל כל הקדושים ממשיכות גם אחרי החג עצמו, וממשיכות עד לחג הבא שמתרחש כחודש לאחר מכן.

חג ההודיה (Thanksgiving)

החג שבו המשפחה האמריקאית הממוצעת מתכנסת סביב שולחן אחד ואוכלת תרנגול הודו, בגדול. אבל זהו גם חג האסיף והשפע, והאמריקאים מאוד אוהבים לקנות מתנות הקשורות לטבע, אדמה, ותחושה של פעם. זה הזמן למכור מוצרי קרמיקה בעלי מראה אדמתי, כלי בית מעץ ואבן, וכל מה שעשוי מחומרים טבעיים או שנראים כאלו. כך גם אפשר וכדאי לקדם מוצרי חורף, ביגוד ואקססוריז (חזקים מאוד בחנויות אטסי בעונה זו) וכן הלאה.

מתי להתחיל לפרסם: גם כאן, ההמלצה היא להתחיל להעלות מוצרים כחודש וחצי – חודשיים לפני החג עצמו, לטובת המקדימים להזמין. את דחיפת הפרסום הגדולה כדאי להקדיש בשלושת השבועות שלפני החג. שימו לב שהחג נופל השנה בדיוק יום לפני יום שישי השחור (שמחה כפולה ומכופלת לקונים ולמוכרים גם יחד).

יום שישי השחור (Black Friday) + סייבר מאנדיי

באינטרנט בלק פריידי הוא רק יריית החימום לחג המכירות המקוון (Cyber Monday). שני ימי המכירות האלו הם הזדמנות נפלאה לרוקן מדפים, להעיף סחורה מהמחסן ולעשות מבצעים חסרי תקדים בחנות שלכם. היערכו מראש לקניות של יום שישי השחור וסייבר מאנדיי הלוהט, הכינו את הקפה בשלוף, והתכוננו למבול פניות, שאלות והזמנות. אם עובדים נכון ומקדמים נכון, זו יכולה להיות חוויה סוחפת, קצת סוחטת אבל מאוד מרגשת (ורווחית!).

מתי להתחיל לפרסם: העלו את המוצרים לאוויר כשבוע לפני התאריך, כאן לא מדובר בחג אליו הקונים מזמינים מראש מתנות, אלא יום קניות עצמו לאחריו תוכלו לספק את המוצרים במשלוח רגיל. מה שכן, כדאי להכין סטוק מוקדם ככל האפשר, לרענן את הליסטינגז שלכם, לשפץ מחירים ולוודא שאתם לא מוכרים במחירי הפסד.

חג המולד (Christmas) +  ראש השנה האזרחית

חד המולד הוא אם כל החגים, המכירות וטירוף הקניות. יחד עם ראש השנה האזרחית (הנחגג כמובן ב-31/12) זהו הזמן שבו האמריקאים נכנסים לשגעת קניות שאי-אפשר להסביר במילים, ומסתערים על חנויות האונליין עם כרטיסי אשראי שלופים. מה אפשר למכור בתקופה הזו? התשובה, בגדול – הכל. מתנות, פריטי אופנה, כלי בית ועיצוב, כל מה שאתם רק יכולים להעלות על הדעת. נמכרים במיוחד מוצרי דקורציה קטנים לחג המולד (קישוטים לאשוח, למשל), מתנות קטנות שיכולות למלא גרביים (קדמו מוצרים באטסי עם מילות מפתח הקשורות ב-stocking stuffers ותבחינו בקסמים!) ועוד ועוד.

מתי להתחיל לפרסם: אני ממליץ להיערך לחג המולד מראש, ולהיות מוכנים עם מלאי מצולם וטקסטים ערוכים כחודשיים לפחות לפני תחילת המכירות. למעשה, אפשר להתחיל להיערך לכל החגים יחד כבר בחודש אוגוסט, ולחסוך עבודה על כל חג בנפרד (תלוי כמובן כמה אתם מתכוונים להשקיע בקידום וכמה מכירות אתם צופים).

עוד חגים ומועדים שכדאי להתייחס אליהם בחנויות הפונות לקהל האמריקני:

14 בפברואר – יום האהבה, הוולנטיין. אירוע מכירות חגיגי שבו מתנות זוגיות ורומנטיות נחטפות כמו לחמניות מהמדפים הווירטואליים של אטסי (ובכלל). מומלץ להתחיל בקידומים כחודש לפחות לפני האירוע.

17 במרץ – יום פטריק הקדוש. חג ירוק ועליז, לא הכי חזק במכירות אבל אמריקאים הם אמריקאים – ותמיד ישמחו לשלוף את הארנק ולרכוש מוצרים עם לוק מיוחד ומתאים לחג האביבי הזה. לחצו כאן למוצרים שיתנו לכם השראה רלוונטית.

16 באפריל – יום ראשון של פסחא. הכינו את הארנבונים החביבים, הביצים הצבעוניות והמוצרים העליזים שמסמנים את האביב. מניסיוני, גל המכירות של פסחא נמשך כשבועיים, ובמסגרתו מחפשים הקונים מוצרי אביב וקיץ (בעיקר בכל הקשור לאופנה ואקססוריז, אבל גם מוצרים לקישוט הבית, דקורציות וכדומה). זקוקים להשראה למוצרים רלוונטים? חפשו כאן (ובקישור הזה בחלוקה לקטגוריות | קישור כללי למוצרי פסחא).

14 במאי – יום האם. מתנות פופולריות במיוחד: אקססוריז ואופנה, קישוטים לבית, כלי בישול והגשה (כמה שוביניסטי, ככה מוכר), הדפסים מיוחדים, מתנות בהתאמה אישית (תכשיטים עם חריטה, מוצרים עם השם עליהם וכדומה). גם מוצרי טיפוח וקוסמטיקה נמכרים היטב לקראת יום האם. מומלץ להיערך מראש עם ליסטינגס מתאימים לאירוע, להדגיש שאתם מאפשרים התאמה אישית ולהבטיח משלוח עד ליום האם עצמו.

18 ביוני – יום האב. כמו יום האם, רק באבא. תחשבו סטריאוטיפים – וקיבלתם את המוצרים הנמכרים ביותר לאבות. כובע מצחייה, חולצה 'שנונה', אקססוריז לגברים, מתנות לגבר, כלי עבודה וארגון, וכל מה שאבות אוהבים (או לפחות כך מלמדים אותנו לחשוב שהם אוהבים). כמו במקרה של יום האם, גם ביום האב יש דרישה גדולה יותר למוצרים בהקדשה אישית ובהתאמה אישית ולכן מומלץ להיערך מראש עם ליסטינגס מתאימים לאירוע.

4 ביולי – יום העצמאות האמריקאי. הכל סביב כוכבים ופסים, צבעוניות הדגל האיקוני והבלתי-נשכח, והחלום האמריקאי. זה הזמן לשלוף את הפטריוטיזם (האמריקאי!) מהבויידעם ולהציע מוצרים קייציים, כייפים ו-ניחשתם נכון – אמריקאים. השראה תמצאו בקישור הזה.

עוד טיפים ומדריכים בנושא מכירות באינטרנט ומסחר אלקטרוני:

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: