איך לתכנן ולבנות צ'אט-בוט לדף הפייסבוק העסקי שלכם

צ'אט-בוט יכול לקדם את דף הפייסבוק שלכם, לענות על שאלות של הגולשים, לתת הצעות מחיר, לשלוח מיילים, למכור מוצרים, להזמין כרטיסים – ומה לא. בהדרכת וידאו מקיפה בת כשעה וחצי, תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת כדי ליצור צ'אט בוט מוצלח, ואפילו להתחיל ולבנות אחד כזה בעצמכם

אני שונא את כל אותם "עוזרים וירטואליים" שקופצים לנו באתרים שונים, מציגים את "עצמם" ומציעים לנו עזרה. הם משעממים, חסרי ייחוד, וחסרי שימוש ברוב המוחלט של המקרים. לעומת זאת, הצ'אט-בוט שפייסבוק מאפשרים לנו ליצור ולהטמיע – גם בדף העסקי שלנו, וגם באתר – הוא כבר משהו אחר לגמרי, שמסתמן להיות אפיק שיווקי אפקטיבי ומסקרן לגמרי. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא שכל אחד יכול ליצור צ'אט-בוט בעצמו, בקלות, בעזרת כלים חינמיים כמו ChatFuel, שיוזכר בהדרכה זו.

הרעיון מאחורי צ'אט-בוטים בפייסבוק הוא פשוט למדי. אתם מייצרים תרחישי שיחה אפשריים עם לקוחותיכם ומתעניינים, ובונים מהם תרשים זרימה אותו אפשר לממש באחד ממנועי בניית הרובוטים. אנחנו מגדירים אבני בניין לכל שלב בשיחה, יוצרים תפריטים, ומנתבים את הגולש לכיוון המידע שהוא מחפש. למשל, אפשר לתכנת את הבוט לשאול את הפונים באיזה סוג של מידע הם מעוניינים, ולתת לגולשים תשובות בהתאם למה שענו בסעיפים הקודמים. הבוט יכול גם להמליץ ללקוחות על מוצרים, לספק שירות לקוחות לאחר מכירה, לענות לשאלות נפוצות, לתת פרטי קשר ולקחת הודעה עבורנו כדי שנוכל לחזור ללקוח בהקדם.

עוד כלי יעיל שצ'אט-בוט מאפשר הוא היכולת לקרוא תגובות לפוסט ספציפי שנגדיר בדף העסקי. כך אנחנו יכולים לפנות אוטומטית לכל מי שהגיב לפוסט כלשהו בדף שלנו, בהצעת ערך רלוונטית ומידע נוסף. במקום לענות לגולשים אחד אחד, ולנסח תשובה בכל פעם (או לעשות העתק-הדבק מקובץ שהכנו מבעוד מועד), הצ'אט-בוט מספק את המידע הזה בשבילנו בקלות ובאופן אוטומטי ושקוף למשתמש.

ואם כל זה לא מספיק, צ'אט בוטים כוללים מנגנון מובנה שמאפשר לנו – אם קיבלנו אישור, כמובן – לדוור לגולש הודעות בפרקי זמן מוגדרים. אנחנו יכולים לשדר הודעות ידניות או לשלוח הודעות שהגדרנו מראש לפי תרחיש מכירה או שיווק כלשהו. הבוט יכול לספר לגולשים על מאמרים חדשים באתר, לתת להם מידע על מזג האוויר, מניות בבורסה, טיפים בתחום העיסוק שלכם, ועוד ועוד אפשרויות ככל שהדמיון שלכם מאפשר. רוצים כמה דוגמאות? בטח.

  • הבוט של ה-CNN – מספק חדשות ועדכונים מהשטח, בדיוק כפי שהייתם מצפים שהוא יעשה.
  • פונצ'ו נותן עדכוני מזג אוויר ב-push ישירות לתיבת ההודעות שלכם.
  • MojiHunt – בוט מקסים שמאפשר לנו לשחק בתוך נרטיב סיפורי ומשתמש בכלי סטוריטלינג כדי ליצור חווית משתמש מרעננת ומקורית. הוא לא התעדכן כבר די הרבה זמן, אבל עדיין משעשע וחביב ומדגים את היכולות של הפלטפורמה בצורה יפה.
  • Erwin – בוט משחקי נוסף, שאוהב חידות (זהירות, זה ממכר).

את הצ'אט בוט אנחנו יכולים להטמיע באתר שלנו (דרך הטמעת מסנג'ר פשוטה) – ואך כל הפיצ'רים שנמצאים בבוט בפייסבוק, זמינים גם לגולשי האתר, והם יכולים ליצור איתנו קשר ולקבל מידע במקום אחד.

היתרונות של צ'אט בוט הם רבים. אחוז הפתיחה של הודעות מסנג'ר גבוה משמעותית מכל פלטפורמה אחרת שאני פגשתי – בין 85% ל-95% פתיחה להודעות בדיוור ("שידור" בשפת הבוטים), נתון מדהים שמביס כל רשימת תפוצה חזקה ככל שתהיה. נתוני המעורבות (% האנשים שממש ביצעו מה שהבוט אמר להם, כמו להשאיר פרטים או ללחוץ על קישור) אף הם גבוהים ביותר. בנוסף, בוטים נותנים שירות לקוחות מיידי, הם בקיאים בכל המידע הדרוש להם – לא מתבלבלים במחירים, לא טועים במוצרים, תמיד קולעים בול ואומרים בדיוק מה שאמרתם להם לומר (קשה לאמן נציגי שירות לרמה כזו של שליטה ודיוק), ובנוסף, הם אוספים מידע סטטיסטי וביצועים כך שניתן לחקור אותם וללמוד עד אינסוף על קהל היעד שלנו ועל האופן שבו הוא מתקשר איתנו.

כדי לעזור לכם ליצור בוט בחינם ובקלות לעסק שלכם, הזמנתי את ליאור וקנין, יזם ואיש שיווק, להעביר סדנת #זוםעל לחברי הקבוצה שלי בפייסבוק. ליאור העביר שיעור מרתק ומלא תובנות ומחשבות על עתיד הבוטים, וגם הראה לנו, צעד אחד צעד, איך בונים את הבוט המושלם. מוזמנים לצפות:

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: