אמזון הנדמייד: המדריך המלא ליצירת הליסטינג (דף המוצר) המושלם
אמזון הנדמייד שופעת ליסטינגים (דפי מוצר) מדהימים ומושכים, עבור יצירות מקסימות מבית-היוצר של אמנים מוכשרים. מה הופך את הליסטינגים האלו לאיכותיים? מגוון של רכיבים מושקעים ואינפורמטיביים המציגים את המוצר באור יקרות, ומצמצמים את הפער שבין הלקוח (המתלבט) לבין הרכישה הנכספת
כאשר מדברים על ליסטינג (עמוד מוצר, Listing) איכותי, בודקים את האפקטיביות של הדף בכל הקשור ללהציג, כמובן, את המוצר המוצע למכירה, להביא תנועה אל תוך החנות ולהפיק ממנה רכישות, ובד-בבד גם לגשר על הפער שנוצר מעצם הרכישה בפלטפורמת מסחר מקוון – הכוונה היא לעובדה שהחוש היחיד כמעט המשתתף ברכישה הוא הראיה, וגם זה באופן חלקי בלבד – שהרי לא ניתן למשש את המוצר, לענוד, לסובב ולבחון.
על-כן, חשוב מאוד להשקיע בטקסטים מפורטים ואינפורמטיביים המכילים כל פיסת מידע שעשויה לעניין את הלקוח, לסקרן אותו, לחבר אותו אל המוצר ואלינו, וכן, להקפיץ אותנו למעלה במנועי החיפוש, ובעיקר - בעיקר להשקיע בתמונות מוצר מרהיבות, המדגישות את ערכי המוצר, כיוון שהן האפשרות הראשונה והכי טובה למשוך את תשומת ליבו של הגולש - הן בדף תוצאות החיפוש והן בליסטינג עצמו. תוך התכוונות לכך שללקוח תהיה חווית רכישה הטובה והמלאה ביותר -- בייסיקלי, למכור לו חוויה ולא רק את המוצר עצמו.
לא בכדי, כ-90% מהקונים בחנויות מקוונות מדווחים כי תמונות המוצר הן הגורם החשוב ביותר לביצוע רכישה.
אז איך נראים ליסטינגים טובים? הנה מקבץ דוגמאות מתוך 6 ליסטינגים איכותיים, שמראות על מה כדאי להקפיד כאשר אתם יוצרים את עמוד המוצר שלכם באמזון הנדמייד.
בחלקו השמאלי של הדף
כותרת המוצר/הליסטינג
כותרת קצרה ומדויקת, בתחביר תקין, הפורטת את כל האינפורמציה הבסיסית אך החשובה ביותר על המוצר, ומכילה כמובן, מילות מפתח שעלו מתוך מחקר מילות מפתח שבוצע מבעוד-מועד:
הכותרת צריכה לתאר, בצורה תמציתית אך מדוייקת, את המוצר המוצע למכירה, הן עבור הלקוח והן עבור מנועי החיפוש.
לכתיבת כותרת טובה ונכונה יש כללים למכביר, וכדאי להעמיק בהם לפני שנגשים לכתוב את כותרת המוצר.
הנה דוגמאות לכותרות מוצלחות (מהחנויות Dorr Ceramics ו-Pottery by Einav Braun, בהתאמה):
תמונות המוצר – תמונה ראשית ותמונות נוספות
התמונות, כאמור, הן הן הרכיב להמחשת המוצר ללקוח והן גם אלה שיכולות לעלות את התעניינות הלקוח מדרגה.
נכון יהיה שכלל התמונות בחנות – הן בדף הבית והן בדפי המוצרים – ידברו את אותה שפה גרפית, שתהיה להן את אותה שפה עיצובית, שישדרו בסינרגיה אווירה מסויימת בחנות וישמרו על אותה רמה ואיכות.
באמזון ה"רגיל" ישנן הנחיות ברורות לגבי התמונה הראשית והתמונות הנוספות, אחת מהן, למשל, היא שהרקע בתמונה צריך להיות לבן "נקי". באמזון הנדמייד נושא הרקע גמיש יותר, אך עדיין מומלץ שיהיה בהיר וללא טקסטורות שימשכו את העין ואת תשומת הלב של הלקוח. כדאי מאוד להכיר את ההנחיות הללו לפני שמתכננים יום צילומים.
תמונה ראשית
חשוב שהתמונה הראשית תהיה תמונה ברורה של המוצר הנמכר, על רקע לבן או ניטרלי אחר שאינו מסיח את הדעת, ללא אובייקטים נוספים – על-מנת שלא לבלבל את הלקוח לגבי איזה מוצר בעצם נמכר בליסטינג, וכן, מוארת היטב ובפוקוס, כשהמוצר כולו נכלל בתמונה (ולא נחתך בקצוות), ומכיל כ-80% מגודל הפריים – או בקיצור, תמונה איכותית ומרהיבה שתעשה לגולשים חשק ללחוץ על כפתור ההוספה לעגלה.
תמונות נוספות
בליסטינג באמזון הנדמייד ישנה אפשרות להוסיף עד שמונה תמונות נוספות (וחשוב לנצל זאת). אילו תמונות נוספות כדאי להעלות?
- תמונות המוצר מזוויות שונות
- תמונות המתמקדות בפיצ'רים מיוחדים של המוצר
- תמונות אווירה ולייפסטייל
- תמונות קלווז-אפ להדגשת טקסטורות/פרטים/גימורים
- תמונות הממחישות פרופורציה
- תמונות המציגות את השימושיות במוצר
- תמונות אריזה, לרבות אריזת מתנה - אם אתם מעניקים אותן בחינם, כברירת מחדל בכל רכישה
- תמונות מתהליך העבודה – מסקיצה ועד פינישים – יכולות להוסיף נופך אותנטי לעבודת-היד
- תמונות של אופציות קסטומיזציה הקיימות – הנושא הזה הוא טריקי, וכדאי לוודא שהתמונות לא יצרו בלבול אצל לקוחות
הנה דוגמא נהדרת - מהחנות Dorr Ceramics - העונה (כמעט) על כל האפשרויות לתמונות:
תיאור המוצר
זהו אחד הטקסטים החשובים בדף המוצר, המאפשר לתארו לפני ולפנים, לתת את מירב האינפורמציה שלדעתכם יהיה חשוב ללקוח לקבל, ולכם כמוכרים – לתת.
מה כדאי שיכיל תיאור המוצר? טקסט תיאורי-שיווקי המוטמע מילות מפתח, פרטים טכניים על המוצר (למרות שיתכן שכבר מצויים בשדות אחרים של הליסטינג, רצוי לרכזם שוב במקום אחד), ודיסקליימרים – אם רלוונטי.
זכרו שאנחנו רוצים ליצור, עבור הלקוח, חווית רכישה הוליסטית, לתאר לו לא רק את הפרטים היבשים והעובדות, אלא, ממש לגרום לו לחוש את המוצר, כאילו היה יכול להושיט יד ולגעת בו.
את מראה ועיצוב התיאור כדאי לשדרג משמעותית באמצעות תגיות HTML, שאם לא, הטקסט כולו יהפך להיות גוש אחד של מלל – במשפט אחד רציף (גם אם הפרדתם אותו לפסקאות, ירדתם שורה בסוף משפט וכו'). זו למשל דוגמא אינפורמטיבית ומעוצבת למשעי, מהחנות Kari Ceramics:
More By
שורה של מוצרים נוספים מהחנות, הנבחרים ומוצגים אוטומטית (הדוגמא מובאת מהחנות Pottery by Einav Braun):
פרטים נוספים על המוצר (Product specifications)
החלק הבא בליסטינג הוא טבלה המכילה פרטים נוספים על המוצר. הם נגזרים מהשדות הרבים (מאוד) המוזנים בעת יצירת הליסטינג (חלק מהשדות הללו, אגב, משתנים מקטגוריה לקטגוריה). ככל שיוזנו יותר שדות, בפירוט רב יותר, כך תצטייר ללקוח תמונה ברורה יותר של המוצר – וזוהי הרי אחת המטרות בליסטינג. מה גם, שפירוט רב יותר יעלה את הסיכויים להמצא ע"י גולשים שונים עם סגנונות, צורות חיפוש ותחומי עניין שונים, המחפשים מוצרים כשלכם.
בחנות Sarah Bak Pottery ניחן שהשקיעו רבות בפירוט:
Reviews
בחלקו התחתון של הליסטינג מופיעים Reviews של לקוחות, אם ישנם. זה קורה אוטומטית ואין מה לעשות שם יותר מדי (חוץ מאשר לעודד את הלקוחות לצלם את המוצרים בביתם ולהעלות תמונה, מה שמשפר משמעותית את ההוכחה החברתית ואת הנראות של החלק הזה בדף המוצר.
Reviews הינם חוות-דעת של לקוחות, על המוצר. גולשים יכולים לכתוב Review על מוצר גם אם לא רכשו מכם מוצר זה באמזון (ובלבד שביצעו לפחות רכישה אחת באמזון) – יש לזה כמובן יתרונות (שכדאי לשקול לנצל) וגם חסרונות. Review מלקוח שרכש את המוצר באמזון יסומן ב-Verified Purchase.
Reviews – המכונים גם Social Proof – כשמם כן הם, יכולים להשפיע על קונים לבצע רכישה (אם הם טובים, כמובן :)). והאיכות והכמות שלהם משפיעות על הדירוג ועל מידת החשיפה של הליסטינג בדף תוצאות החיפוש.
אם לקוח הוסיף ל-Review את תמונת המוצר אצלו (במטבח / תלוי על הקיר / ענוד וכו') – דבר רצוי מאוד בפני עצמו – התמונה תופיע בתוך ה-Review שהשאיר וגם בראש הסקשן של חוות-הדעת.
כמו פה, בחנות DankoHandmade, למשל:
בראש הדף
קטגוריה
הקטגוריה ותתי-הקטגוריות אליהן שויך המוצר מצורפות אוטומטית לראש הדף. כאשר בוחרים לאיזו קטגוריה לשייך את המוצר, כדאי טו-קיפ-אין-מיינד שישנם לקוחות שאינם משתמשים בשדה החיפוש, אלא, מנווטים בתפריטים בין קטגוריות ותתי-קטגוריות.
בחלקו הימני של הדף
הגעה ללקוח
לא כל המוכרים באמזון, משלחים לכל יעד בעולם. כאן ניתן חיווי האם המוכר משלח לכתובת הלקוח או לא.
מחיר
מחיר המוצר הוא תחשיב חשוב ומשמעותי ברווחיות העסק, בתחרות שלו מול ההיצע השוק ובאטרקטיביות שלו אל מול לקוחות – ועל כן לא נכנס כאן אל הנוסחאות והפרמטרים (הרבים) שיש לקחת בחשבון בתמחור מוצרים.
רק אציין שאם וכאשר ישנו מבצע על מחיר המוצר, הוא יראה כך:
עלות משלוח
רבות כבר דובר על משלוח חינם – כן או לא, כדאי או לא, משמעותי או לא. אז כן, יש לכך חשיבות רבה, מהרבה בחינות.
עלות המשלוח המוצגת נגזרת מתוך פרופיל המשלוח שהוגדר בחנות ובהתאם ליעד המשלוח (כתובתו של הלקוח).
In Stock
אינדיקציה להאם המוצר קיים במלאי. אל לנו כמוכרים להגיע למצב שהחיווי המופיע שונה מ-In Stock - משמע המוצר אזל במלאי ועל-כן אינו זמין לרכישה. הכינו עצמכם עם המלאים הנדרשים, בעיקר בעונות העומס והחגים – גם בזה שירותי FBA של אמזון יכולים לסייע. קראו על כך באיך עבודה עם FBA יכולה להקפיץ את העסק שלכם קדימה.
Production Time
הזמן הדרוש עבור ייצור המוצר. אם המוצר כבר קיים במלאי – הזמן המוגדר כאן צריך להיות קטן יחסית ולשקף רק את זמן ניהול ההזמנה, האריזה והוצאת השילוח (ללא משך זמן המשלוח עצמו, כמובן). באם המוצר אינו קיים במלאי, ומוכן עפ"י דרישה – יש להוסיף לזמן הזה את משך הכנת המוצר מ-א' ועד ת', כולל זמן קסטומיזציה, אם נדרשת.
בכל מקרה, חשוב שהגדרת הזמן הזו תהיה אמיתית ומדוייקת עד כמה שניתן – מעין תאום-צפיות עם הלקוח.
ברירת המחדל, אם לא הוגדרה אחרת, היא 1-2 ימי עסקים.
מתודת הספקה
אם המוצר נמכר ומשולח ע"י המוכר עצמו, יופיע הכיתוב Ships from and sold by. אם הוא מסופק באמצעות FBA, יופיע כיתוב Fulfilled by Amazon (משמע, מסופק ע"י FBA). למה זה חשוב? או-הו, כמה שזה חשוב! FBA של אמזון - שהינו שירות, בתשלום, המעניק אחסון, שילוח, שירות לקוחות והחזרות - חוסך למוכרים המון זמן יקר, מאמץ וכאב ראש, ומשדרג משמעותית את חווית הלקוח – מבחינת השירות וזמני המשלוח. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה כאן.
כאן ניתן לראות שבחנות DankoHandmade ההספקה מבוצעת ע"י המוכר:
ולעומת זאת, בחנות Pottery by Einav Braun ההספקה מבוצעת באמצעות שירותי FBA:
Get it
הגדרת טווח הזמנים בהם צפויה להגיע ההזמנה, עפ"י המוגדר מראש בפרופיל המשלוח בחנות, ועפ"י כתובת הלקוח, כמובן. ככל שהלקוח יקבל את המוצר מהר יותר, כך הסיכוי שהוא יבצע רכישה עולה, ולכן כדאי לשקול לשלוח את המוצרים שלכם למחסני אמזון להפצה מהירה בארה"ב, למשל.
התאמה אישית
התאמה אישית - קסטומיזציה - מאפשרת ללקוח לבחור ספציפיקציות במוצר, עפ"י רצונו, מתוך אלו שהוגדרו בליסטינג.
ישנם 3 סוגי קסטומיזציות עיקריים – בחירה מרשימת אפשרויות, הזנת טקסט והזנת מספרים – כאשר הם יכולים להיות מוגדרים כשדות חובה לצורך ביצע הרכישה או כתוספת אופציונאלית.
חשוב שהקסטומיזציה תהיה נהירה ולא תבלבל או תטעה את הלקוח. ואם מנעד האופציות בקסטומיזציה רחב מדי, כדאי לשקול להפריד לליסטינגים שונים.
בחנות IlanAmirJewelry תוכלו לראות שלל אפשרויות קסטומיזציה המוצעות ללקוח, מסוגים שונים, שחלקן בגדר חובה לשם ביצוע הרכישה ואחרות אופציונאליות:
כמות
הכמות המוגדרת למוצר צריכה להיות בתאימות למלאי הזמין ובהתאם להגדרה ב- Production Time. אם השדה הושאר ריק: יופיע הכיתוב Out of Stock בתצוגת הליסטינג ללקוח, אם הוגדרה כמות של 1: לא יופיע כפתור Qty – כך שלקוחות לא יוכלו להזמין יותר ממוצר אחד. כאן בדוגמא הכמות שהוגדרה הינה 4.
Add to Cart
הכפתור, אם כל הכפתורים, הגביע הקדוש - אליו נכוון ונכווין את הלקוח, כדי להגיע להקלקה המיוחלת J.
תמונת המוכר
תמונה מזמינה, שתמשוך את העין והלב, היא תמונה של האמן, מחייך – תוכלו לקרוא על כך בהרחבה במה הופך חנות באמזון הנדמייד לטובה ואיכותית. התמונה גם משמשת כלינק לדף הבית של החנות. הנה דוגמא נהדרת ומזמינה, מהחנות Kari Ceramics:
שם החנות
שם החנות גם הוא מהווה לינק לדף הבית של החנות (Artisan Profile).
Artisan Profile – כאמור, דף הבית של החנות – הינו דף פרופיל האמן וישות החנות שלכם באמזון הנדמייד - המקום בו מוצגים כל המוצרים אותם אתם מציעים למכירה בפלטפורמה, מידע עליכם, על העסק, תחום האומנות, ההשראה שלכם, תמונות מהסטודיו, ועוד.
(שם החנות מופיע גם בפינה הימנית העליונה, תחת הקטגוריה ותתי-הקטגוריות אליהן שויך המוצר).
תחת שם החנות מופיע משפט המתאר את ה-Craft – תחום האומנות בו עוסק האמן. כך זה נראה בחנות DankoHandmade:
על נושאים אלו ועוד רבים אחרים תוכלו לקרוא במאמר הזה, שמציג טיפים חשובים ובדוקים לשיפור נראות וביצועי החנות שלכם באמזון הנדמייד. אל תשכחו להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו שעוסקת במסחר מקוון בינלאומי, שם תמצאו עוד מידע, תכנים מעניינים וכמובן, דיונים ושאלות מהקהילה.