פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ: המדריך המלא

פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה הינה פרוצדורה הכוללת חתימה על מסמכים רבים ומסורבלים, אימותיי חתימה של עו"ד וברוב המקרים גם הכנת אישורי עו"ד לשירותים מסוימים של הבנק ופרוטוקולים. עו"ד רון הדר עושה סדר בתהליך ומסביר אילו מסמכים כדאי להכין מראש – ומה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

יש לכם רעיון מבריק שישנה את העולם ואתם כבר לא יכולים לחכות עד להשקת המוצר? רגע לפני ההסתערות על עולם היזמות והקמת עסק שיזרים לכם לא מעט מזומנים לחשבון הבנק, יש להתעסק עם הפרוצדורה של פתיחת חשבון בנק לחברה שנראית תמימה אך יכולה להיות מציקה ולבזבז לכם זמן וכסף יקרים. פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה הינה פרוצדורה הכוללת חתימה על מסמכים רבים ומסורבלים, אימותיי חתימה של עו"ד וברוב במקרים גם הכנת אישורי עו"ד לשירותים מסוימים של הבנק ופרוטוקולים.

בתהליך פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה, מעורבים מסמכים שונים. לדוגמה:

  • אישור עורך דין לפתיחת חשבון בנק הכולל חותמת עם לוגו של משרדו.
  • אישור בעלי עניין בחשבון.
  • פרוטוקול ביצוע עסקאות בטלפון או באינטרנט.
  • פרוטוקול  של פתיחת החשבון בסניף הבנק הספציפי.
  • פרוטוקול הכולל את החלטת חברי הדירקטוריון לפתיחת חשבון בנק.
  • פרוטוקול מורשי חתימה ומינוי מנהלים.
  • אישור עורך דין לצורך הנפקה של כרטיס אשראי בחברה
  • תעודות זהות: במסגרת פתיחה של חשבון הבנק יש לצרף את תעודות הזהות של מורשי החתימה.
  • דוחות כספיים: אם מדובר על חברה בפעילות יש לצרף דוחות כספיים.

 החלטת האסיפה הכללית –  דירקטוריון החברה

לאחר שביצעתם את הפרוצדורה של  פתיחת חברה בע"מ יש להתחיל בפרוצדורה של פתיחת חשבון בנק לחברה. תחילה יש לקבל החלטה במסגרת ישיבת דירקטוריון של החברה בדבר פתיחת חשבון בנק וכן לציין מי המורשים לפעול בשם החברה אם כמנהלים ו/או כמורשי חתימה. במידה וקיימים שני מייסדים ומעלה ניתן להחליט על הרכב החתימות (כל אחד לחוד או ביחד) וגם מאיזה סכומים. לדוגמא: 2 יזמים מחליטים (על מנת לא להטריח במקרה שאחד למשל נמצא בחו"ל) שזכויות החתימה בכל סכום מתחת ל-5,000 ₪ יהיו של כל אחד מהם לחוד ומעל 5,000 ₪ תידרש חתימה משותפת של שני הבעלים על כל צ'ק או הוראה לבנק. בנוסף קיימת רשימת המסמכים הנ"ל  שיש למסור לבנק לאחר שהוכנו והוחתמו ע"י הדירקטורים/בעלי המניות בחברה ואומתו ע"י עו"ד.

מעוניינים לפתוח חשבון בנק לעסק – האם לעבור בנק או להישאר בבנק הנוכחי?

אחת השאלות שרבים שואלים לפני פתיחת חשבון היא האם לפתוח חשבון בנק בבנק בו אתם מנהלים את החשבונות האישיים שלכם או אולי כדאי לשקול מעבר לסניף בנק אחר.

אין תשובה שתמיד נכונה, הכול תלוי בתנאים שהבנק מספק לכם. במקרה של חברת סטארטאפ, ישנם בנקים אשר ביכולתם לספק שירות מהיר יותר תוך שימוש בפיצ'רים באפליקציות מתקדמות לצורך ביצוע פעולות בחשבון הבנק או מעניקים שירותים בנקאיים והטבות בעסקאות מט"ח מעבר לים ומתן הלוואות אטרקטיביות. לעומת זאת, אם אתם מרוצים מהשירות בבנק הנוכחי, הרי כדאי להישאר ולא לבצע את המעבר. יש חשיבות להתייחס למספר סוגיות חשובות בהתלבטות איזה סניף בנק לבחור כגון: דמי ניהול, מיקום, ואחת הסוגיות החשובות ביותר היא  זמינות של בנקאי בדואר האלקטרוני ובנייד, היות והזמנים השתנו והכל היום חייב לעבוד במהירות וביעילות.

היתרון בחשבון בנק עסקי – הוא מעניק שליטה בהוצאות

נדמה כי היתרון המרכזי של פתיחת חשבון בנק לעסק זה אפשרות השליטה בהוצאות.  לא מעט בעלי עסקים עשויים למצוא את עצמם במינוס בשל חוסר היכולת לעקוב אחר הוצאות העסק בשל חשבון בנק המנוהל ביחד עם החשבון האישי (במידה ואתם עוסק פטור או מורשה), מה שמונע את שגשוג העסק. אם אתם עדיין עוסק מורשה לפני המעבר לחברה בע"מ, מומלץ לפתוח חשבון עסקי נפרד מהחשבון הפרטי בשלב כמה שיותר מוקדם.

הכנת המסמכים לבנק בצורה הכי יעילה ומהירה

כפי שכבר הסברנו, המסמכים לפתיחת חשבון בנק לחברה מסורבלים ובהמון מקרים גורמים לטרטורים ובזבוז זמן של היזמים שלא ממלאים את המסמכים כמו שצריך וצריכים ללכת הלוך ושוב כמה פעמים לעו"ד ולבנק ולהמתין בסניף שעות ארוכות על מנת לפתוח סוף סוף את החשבון המיוחל. בסניפי בנק שונים (אפילו באותו בנק) קיימים בהמון מקרים הבדלים בין המסמכים השונים לפתיחת חשבון בנק. על מנת לחסוך בזמן יקר מומלץ עוד לפני רישום החברה לבקש מסניף הבנק שיעביר לכם את המסמכים השונים במייל ולהעביר לטיפול של עורך דין לצורך הכנת המסמכים בהתאם לדרישות, כך שביום הקמת החברה כל המסמכים יהיו כבר מוכנים ומה שנשאר לכם זה רק להגיע לסניף הבנק פעם אחת ולפתוח את החשבון.

עו"ד רון הדר הוא מנכ"ל חברת Ettorney – רישום חברה אונליין.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: