מתחביב לעסק: חמישה סיפורים מעוררי השראה

חמישה סרטונים מעוררי השראה, על אנשים שמצאו את האומץ, עשו את הצעד והפכו את התחביב שלהם לעסק. חלקם התמודדו עם משברים קשים בחיים ויצאו מהם מחוזקים, אחרים הגיעו לנקודות שבר וטיפסו כל הדרך למעלה, ויש גם את אלו שבלי יותר מדי דרמות או משברים, פשוט עשו את הסוויץ' הזה. בקרוב אצלכם?

השבוע נפל לי האסימון, כשהבנתי שאני מכיר עשרות אנשים (בעיקר נשים, יש לציין) שהפכו את התחביבים שלהם למקצוע. רצה המקרה ואני מוקף באנשים מעוררי השראה, שהחליטו יום אחד לצאת מהמירוץ שמאפיין כמעט את כולנו, קיבלו החלטה להגשים את החלומות שלהם, ויצאו לדרך כעצמאיים במשרה חלקית או מלאה. מעצבים שעובדים מהבית כפרילנסרים, מעצבות אופנה ואקססוריז שמוכרות מוצרים מהאינטרנט, אנשי שיווק שמעבירים קורסים אונליין ואופליין, אמנים נפלאים שמוכרים עבודות לקהל קונים נאמן בעולם, יוצרות שמעבירות סדנאות חווייתיות ליצירה, יזמים ויזמיות שפתחו עסקים קטנים ובינוניים בעשר אצבעות – ועוד המון דוגמאות מעוררות השראה לאנשים שפשוט עשו את זה, והצליחו, בקטן או בענק, כל אחד ואחת בדרכו ובדרכה.

אחד הדברים שמרגשים אותי הוא לשמוע את סיפורי ההצלחה של האנשים האלו. בראש ובראשונה, כי הם ממלאים אותי בהשראה והנאה. יש משהו נפלא בלגלות איך מישהו אחר הצליח, ועשה את מה שאני חולם עליו. נוספת על כך התחושה שאני חלק ממשהו, מקהילה הולכת וגדלה של אנשים שמאסו במסלול הרגיל של קריירה ועשו משהו עם החלומות שלהם. זה נהדר להחליף חוויות, לשתף בבעיות, לחלוק שאלות, תהיות, ספקות ושמחות גדולות-קטנות על הישגים ואתגרים.

לכן, ריכזתי כאן חמישה סיפורים באמת מעוררי השראה, של אנשים שמצאו את האומץ, עשו את הצעד והפכו את התחביב שלהם לעסק. חלקם התמודדו עם משברים קשים בחיים ויצאו מהם מחוזקים, אחרים הגיעו לנקודות שבר וטיפסו כל הדרך למעלה, ויש גם את אלו שבלי יותר מדי דרמות או משברים, פשוט עשו את הסוויץ' הזה. כל סיפור כזה הוא עולם שלם של חששות ופחדים שקדמו להחלטה ולצעד לעשות את השינוי מתחביב לעסק, ולכן כדאי לצפות בהם ובאחרים, ולראות איך זה מרגיש להגשים את החלום ולפעול כדי להגשים אותו.

אני מקווה, ומאמין, שתאהבו את הסיפורים האלו ותמצאו אותם מרגשים ומעשירים, בדיוק כפי שאני מצאתי אותם. צפייה מהנה!

איך ממירים את החוויה האנושית – אומץ, שמחה, תקווה, פחד, עצב – לעבודות אמנות ויזואליות? כיצד מתרגמים רגשות לחפצים שאנשים רוצים לקנות ולקשט איתם את הבית? הכירו את הקרמיקאית Mitsy Sleurs, שיצרה בובות מטריושקה ("בבושקה") רוסיות מלאות קסם ומוכרת אותן ב-etsy. בסרטון היא מספרת על התהליך שעברה, על החיים שלה כיוצרת, ועל החוויה האנושית הבסיסית שכולנו יכולים להזדהות איתה.

הרצון לעזור לאנשים עם מוגבלויות יחד עם הצורך העסקי ששוק אביזרי ועזרי ההליכה והניידות מציג, הביא את היזמים האלו ליצירת מוצרים נהדרים שמשנים, מילולית, את חייהם של אנשים אחרים. זו השראה עמוקה ויסודית לראות איך יזמות עסקית רווחית משולבת יד ביד עם תרומה עמוקה ואמיתית לחברה, וכיצד השימוש במסחר אלקטרוני עוזר לפרוץ את גבולות העולם ומסייע לנגישות של מאות ואלפי אנשים.

מותגים תוצרת בית, איזו כותרת שובת לב לסיפורים של יזמים שהצליחו במו ידיהם להקים מותגים חזקים ומשמעותיים מהבית שלהם. אופנה, לייפסטייל ומשפחה הם תחומים חזקים מאוד בכל הקשור להפיכת תחביב לעסק, והמרת תחומי עניין לכוח כלכלי חזק ומשמעותי. בדרך, לומדים המון על הצרכים של בני-האדם, ואיך אפשר ליצור איתם קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר מאלו שמציעים התאגידים הגדולים.

גברים, זה בשבילכם. הנה בחור שהפך את מתכוני הברביקיו שלו לעסק שמגלגל סכומים גדולים, רק בזכות התבלין הסודי שמורכב מאומץ ותעוזה. הסרטון הזה מלמד אותנו שהכישרון לא חייב להישאר במטבח, ושאם יש לכם מתכון מנצח אתם בהחלט יכולים לתרגם אותו לכסף, להתפרנס ממנו, ולהוסיף טעם טוב יותר לחיים שלכם ושל אחרים.

בכל פעם שאני צופה בסרטון הזה, אני לא יכול שלא לחייך מהאיש המקסים שהפך את התחביב שלו (מגיל 6!) למקצוע. מלאכות קדומות נראות לי תמיד קסומות ומיוחדות, רומנטיות ונוגעות ללב, וכשמכירים את הסיפור שלו, ורואים איך הוא הפך את אמנות הטוויה בנול לעסק מצליח – מבינים שהכל אפשרי, אם מחליטים לעשות את הצעד.

עוד מדריכים וטיפים:

קרדיט תמונות: יוטיוב,

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: