פייסבוק משיקה כלים מתקדמים למסחר אלקטרוני
הרשת החברתית הפופולרית משיקה פיילוט חדש, במסגרתו יוכלו בעלי עסקים להציע לגולשים את המוצרים שלהם על בסיס מידע אישי ודפוסי שימוש שהרשת החברתית אוספת עליהם. עסקים יוכלו למכור מוצרים בניוזפיד, מבלי שיצטרכו לתחזק חנויות יקרות או לשלם עמלות גבוהות לאתרי מכירות
אם אתם מבלים את רוב הזמן הפנוי (והלא פנוי) שלכם בפייסבוק, אז למה שלא תעשו שם גם את הקניות שלכם? על זה בדיוק חשבו קברניטי הרשת החברתית, וכעת הם משיקים מיזם חדש שמבקש לשנות לחלוטין את כללי המשחק של הסחר האלקטרוני.
מזה זמן רב, מציגה פייסבוק כלים רבים הפונים לעסקים, ומקלים עליהם לגשת לגולשים במינימום מאמץ ועלויות, כמו למשל טפסים לאיסוף לידים ישירות מהרשת החברתית הפופולרית. המטרה היא לגרום ליותר ויותר עסקים, להשקיע יותר ויותר כסף בפלטפורמה אחת (פייסבוק, כמובן), ולרכז את פעילותם העסקית באתר הפופולרי.
כחלק מהמאמץ פייסבוק משיקה פיילוט חדש במסגרתו יוכלו בעלי עסקים להציע לגולשים את המוצרים שלהם על בסיס הררי המידע שפייסבוק אוספת עליהם. זו לא הפתעה גדולה שהשירות יושק רק במובייל, נכון לרגע זה. פייסבוק מהמרת, באופן די מוצדק יש לציין, שרוב הפעילות ברשת, כולל הקניות שהיום מתבצעות בעיקר באמצעות הדסקטופ, תעבור לסמארטפונים. העתיד, כך נראה, נמצא בכף היד שלנו – והוא הולך להיות רווחי מאוד לעסקים.
החידוש בשירות, שבשלב זה זמין לקומץ עסקים שפייסבוק בחרו בקפידה, הוא שבמקום שהרשת החברתית תהיה רק פלטפורמת פרסום כמו שהיא היום, בה גולשים נחשפים למודעות ומשם מגיעים לאתרים של העסקים השונים, בעלי העסקים יוכלו למכור את המוצרים שלהם ישירות בתוך האפליקציה של פייסבוק, ללא צורך בהשקעה בהקמת ותחזוקת אתר איקומרס גדול ומסובך.
במקביל יוכלו בעלי העסקים לנצל את מערכת הפרסום של פייסבוק על מנת להגיע לגולשים הכי רלוונטים ובעלי סיכויי הרכישה הגדולים ביותר – מה שיהווה יתרון מאוד משמעותי בהשוואה לפלטפורמות אחרות.
לא רחוק היום שבו תדברו עם חברים בצ׳ט של פייסבוק על החופשה החלומית הבאה שלכם, ולמחרת תוכלו לקנות ישירות מהפיד שלכם כרטיס טיסה בדיוק ליעד שעליו דיברתם.
עוד על מסחר אלקטרוני:
קרדיט תמונות: פייסבוק,