איך מתחילים לשווק באטסי וכיצד יוצרים קשר עם גלריות וחנויות?

אילנה שאלה איך מתחילים לשווק באטסי, והציירת מהגליל מרגישה שהמכירות באינטרנט לא מספקות אותה ורוצה לעבור למכור גם בעולם האמיתי, אבל לא יודעת מהיכן להתחיל. הנה כמה רעיונות, טיפים והנחיות שהיו לי עבורן

איך מתחילים לשווק באטסי?
אילנה

שלום לאילנה ותודה על השאלה שנראית במבט ראשון מאוד קטנה ותמימה, אבל מחביאה בתוכה אינספור היבטים, זוויות, סוגיות ואפשרויות. אני יכול לכתוב עשרה מאמרים שונים על "איך לשווק באטסי" (למעשה, כבר כתבתי המון כאלו, כאן), אבל בכל זאת אנסה להתחיל ולהציג את עיקרי הדברים, ואיך כדאי לגשת לסוגיה הזו.

בגדול, יש שלושה אפיקים לשיווק באטסי. האפיק הראשון הוא קידום בתוך אטסי, זאת אומרת, יצירת תנועה של גולשים שכבר נמצאים באטסי ומפשפשים להם בחנויות אחרות / מחפשים מוצרים שונים, אל תוך החנות שלך. תחום זה כולל קידום אורגני של הפריטים, בחירת מילות מפתח וכותרות נכונות, טקסטים מדויקים, ועוד, וקידום ממומן שבו אנו עורכים קמפיינים בתשלום בתוך אטסי (כולל באופציית ה-Promote שלהם, בגוגל שופינג, ובעזרת קופונים ומבצעים).

האפיק השני הוא הזרמת תנועה מבחוץ אל תוך אטסי. במקרה כזה, נהוג לדבר על קידום דרך רשתות חברתיות – רשתות 'רגילות' (פייסבוק, טוויטר שחזקה מאוד בקהל האמריקאי למשל) ורשתות ויזואליות (פינטרסט, אינסטגרם, טאמלבר ושות'). בכל הרשתות אפשר לעשות קידום אורגני פלוס קידום ממומן, לפי הצרכים שלך.

נדבך נוסף לתנועה החיצונית, ולהגדלת המכירות דרך אסטרטגיה שיווקית, היא בניית נוכחות חזקה למותג שלך ע"י פניה לבלוגים, אתרים רלוונטיים, דמויות מפתח ברשתות חברתיות, עיתונות אפילו – כדי שיפרסמו את הפריטים שלך. זה תחום שלם ומוצלח מאוד שבו יוצרים קשרים ולינקים נכנסים לחנות שלך מכל מיני מקורות.

וכמובן שיש את כל נושא המודלים ה"חוץ-אטסיים" שאני אוהב במיוחד. לטעמי, אסור להישאר רק בגבולות אטסי או האינטרנט בכלל, אלא לצאת החוצה, ליזום שיתופי פעולה, לחשוב על מודלים עסקיים מורחבים כמו B2B ולא רק מכירה ישירה ללקוחות אלא מכירות גדולות יותר, לגופים מסחריים שונים וכן הלאה.

זה אינסוף כיוונים ואפשרויות וכל אחד מהם עולם שלם בפני עצמו. העיקר לא להיבהל, לחשוב לאן את רוצה להגיע, לבדוק איפה את נמצאת היום, ולהתחיל לשרטט את הדרך לשם. זה ייקח קצת זמן וידרוש השקעה, אבל אם תעשי זאת נכון ובצורה מתודית ומאורגנת, תגיעי בוודאות לתוצרים טובים.

איך לשווק ברשתות חברתיות? אילוסטרציה

אני מציירת ומוכרת עבודות אונליין, אבל מרגישה שלא ממצה את הפוטנציאל שלי. אולי מיהרתי לצאת לעולם, ופתאום בא לי לחזור הביתה, למכירות בישראל? אולי אפילו בחנויות?
הציירת מהגליל

השאלה שלך משלימה את השאלה הקודמת וממשיכה מאותה נקודה: לא להיסגר באינטרנט. זו אמנם סביבה נהדרת ומלאת פוטנציאל והזדמנויות למכירה, ואפשר להצליח ובגדול ע"י פעילות מסחרית אונליין, אבל אם את מרגישה שאת לא ממצה את היכולות שלך, ומדגדג לך להתחיל למכור גם בארץ, אז למה לא, בעצם?

במקרה של תמונות, הייתי מכין רשימה של גלריות ומקומות שמוכרים תמונות וגם הדפסים – גם אתרי אינטרנט (5070 ודומיהם) וגם חנויות (גלריה פחות מאלף מאוד חזקה, ויש עוד כמה). שימי לב להפרדה בין חנויות וגלריות שמוכרות עבודות אמנות כפריטי עיצוב (פחות מאלף למשל) וגלריות שמציגות עבודות אמנות לאספנים וכדומה. אלו קהלים שונים, דפוסי עבודה שונים וכו'. בשלב ראשון, וכהמשך למכירות באטסי, ממליץ לבחור באופציה של עיצוב לבית, חנויות אמנות נגישות וכדומה.

מומלץ לכתוב מסמך פנייה מסודר לכל אחת מהגלריות ולכל אחד מהאתרים. לא רק העתק-הדבק, אלא מסמך שמספר קצת עליך, על האמנות שלך, ועל ההתאמה הספציפית שלך לגוף שאליו את פונה. ליזום קשר במייל ורצוי שגם בטלפון, לכל הפחות. אם את יכולה לגשת פיזית אל הגלריות (כדאי לתאם פגישה קודם) – זה עדיף, כמובן.

במקביל, לחשוב על שיתופי פעולה מעניינים. אני למשל, שידכתי לקוחה שלי שמציירת בע"ח לעמותת תנו לחיות לחיות – היא מצירת כלבים עזובים שמחפשים בית, והם מפרסמים אותה. הציורים נמכרים והכסף מועבר כתרומה לעמותה (להוציא הוצאות זמן ועבודה שהיא מקבלת). מאיירת נוספת שעבדתי איתה, יצרה שת"פ מרתק עם השף שגב משה – היא מציירת על הצלחות למסעדת הקונספט שלו. שיתופי פעולה נוספים אפשר ליצור כיד הדמיון הטובה (וכולנו אנשים יצירתיים, אז מדוע שלא לנצל את הכישרון הזה גם לענייני שיווק?). הנה כתבה שכתבתי בדיוק על הדוגמאות האלו.

לך, וגם לאילנה, אמליץ שלא להישאר רק באונליין, ולא רק בגבולות אטסי. ככל שתחשובנה על העסק שלכן כעסק ולא רק כחנות, כך תוכלו לגדול מהר יותר וטוב יותר. זו התרחבות מאוד מרגשת ונכונה עסקית ואישית והיא תביא איתה שפע של הזדמנויות חדשות ומשמחות.

לשאלות הקודמות במדור:

יש לכם שאלה למדור? רוצים להתייעץ? הצטרפו לקבוצה, כתבו לדף הפייסבוק שלי, או צרו איתי קשר במייל

קרדיט תמונות: Joe The Goat Farmer, Some rights reserved

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: