הו-הו-הו, הסיילים הגדולים כבר כאן: כך תכינו את החנות שלכם באטסי ובאמזון למכירות החגים

עונת הסיילים באטסי ואמזון כבר החלה, ועכשיו ממש הזמן לעשות כמה צעדים (יחסית) פשוטים שיעזרו לכם להקפיץ את המכירות: שדרגו את הליסטינגז בצילומי אווירה, פזרו את רוח החג באמצעות מחקר מילות מפתח, ערכו קמפיינים חכמים, תכננו מבצעים מוצלחים – ועוד טיפים שאסור לכם להחמיץ

עונת הסיילים הגדולה של אתרי המסחר החלה, ומכל עבר אני מקבל עדכונים מרגשים מלקוחות וחברים בקבוצת GoEtsy בפייסבוק על עלייה בצפיות ובמכירות. כמדי שנה, גם השנה הגל הנוכחי החל בסוף אוקטובר, והוא צפוי להגיע לשיאו לקראת סוף נובמבר ותחילת דצמבר. כדי לעזור לכם לעשות סדר בעניינים, הנה כמה טיפים זריזים לשדרוג החנות שלכם.

שלב ראשון: נתחו את נתוני האנליטיקס

כדי להבין את דפוסי הרכישות בחנות שלכם, יש לנתח את נתוני התנועה דרך ממשקי הסטטיסטיקה של אטסי, ובפרט להשתמש בגוגל אנליטיקס. חקרו את התנועה בחודשים האחרונים, ובעיקר התמקדו בדפוסי הרכישה והביקורים בחודשים אוקטובר-דצמבר בשנים הקודמות (במידה ויש לכם חנות ותיקה, כמובן). בדקו את מילות המפתח, ראו אילו ביטויים קופצים לראש החיפושים בחנות שלכם בתקופת הסיילים, מה מביא גולשים – ומה פחות – ושנו את הליסטינגז שלכם בהתאם. אם לא חיברתם את פיצ'ר ההמרות באנליטיקס שלכם – ואם זה נשמע לכם כמו סינית – קראו כאן איך לעשות את זה. היום, בבקשה.

שלב שני: בדקו את הקמפיינים ושדרגו אותם

כעת נעבור על הקמפיינים ונבדוק בכל אחד מהם את הביצועים בחודשים האחרונים – זה הזמן לעשות ניקיון אורוות, להעיף מה-promote ליסטינגז לא יעילים (כאלו ששותים לכם את התקציב, ולא מכניסים מכירות), במודעות החזקות, שהביאו צפיות ומכירות לחנות, בדקו את מילות המפתח האטרקטיביות ביותר, והשוו אותן לאלו שמצאתם בניתוח האנליטיקס. הרכיבו רשימה מסודרת, וגשו לפזר את הביטויים החדשים בכל הליסטינגז הקיימים בחנות, כפתותי שלג בערב חג המולד. כאן תוכלו לקרוא יותר על שיטות לביצוע קמפיינים חכמים באטסי.

זה הזמן גם לתגבר את הקמפיינים: אם הקמפיינים עובדים כמו שצריך, וגם אם לא, האמת, כדאי להעלות את תקציב הפרסום שלכם פי 2 לפחות. יש לכך שתי סיבות עיקריות: בחודשי הפרסום, יותר חנויות מפרסמות באטסי, בתקציבים גבוהים, והקמפיינים שלכם עלולים להיפגע אם יישארו על תקציב נמוך. הסיבה השניה היא שיותר כסף פירושו, כמעט תמיד, יותר חשיפה. אם עבדתם נכון בשלבים הקודמים ויישמתם את תהליכי העבודה הנכונים על החנות (כאן תמצאו מאמרים בנושא) – תוספת תקציב תתגבר את הביצועים בתקופה שבה הצרכנים עומדים מול המסך עם הארנק בשלוף ומוכנים לבצע הזמנה.

שלב שלישי: עיצוב חזות החנות וצילומים חדשים

שימו מוזיקת כריסטמס ברקע, שתו כוס גדולה של אג נוג והדביקו דיבקון בכל משקוף בבית (ולא לשכוח נשיקה לאהוביכם בכל פעם שתעמדו מתחת). ועכשיו, הביאו את האווירה הזו בדיוק אל תוך החנות שלכם. אל תהססו לצלם מחדש את הפריטים שלכם עם אקססוריזים חגיגיים שמסמלים את הכריסטמס, השתמשו בצבעי החג (אדום, ירוק ולבן), החליפו את תמונת הקאבר של החנות, והו-הו-הו, אם הייתם ילדים טובים, המתינו לביקור הקאצ'ינגים (הגרסה של אטסי לסנטה קלאוס).

נשמע מסובך? אז זהו – שממש לא. למשל, תראו איזה יופי של צילומים העלתה לקוחה שלי, מירב חסקי מ-boxox, לחנות האטסי שלה. כל מה שצריך זה קצת יצירתיות, שרשרת נורות, וכמה ענפים של ברוש (!) מהחצר. אצטרובלים יוסיפו טאץ' חו"ל מרענן.

הכינו את החנות שלכם לסיילים
(צילום: מירב חסקי)

צאו לשוטט בין חנויות האטסי השונות, חפשו צירופי מילים כמו Christmas sale ו-Gifts, וכמובן, פשפשו במדריך המתנות של אטסי לכבוד החגים כדי לראות איזה מוצרים מקודמים אצלם היטב, ומה הם שמים בפרונט. אם יש לכם מוצרים דומים, הידד, שימו אותם בקדמת החנות שלכם (ושימו עליהם קצת כסף, בפרסום). אם לא, קחו השראה ועצבו את החנות שלכם בהתאם לחנויות השוות שמצאתם בתחקיר הקטן הזה שלכם.

שלב רביעי: קטגוריות, רבותיי, קטגוריות

אם כבר הזכרתי את מדריך המתנות של אטסי, זה הזמן להתעמק בקטגוריות שהם בחרו עבורו השנה. חובבי הטכנולוגיה, אוהבי הקפה, פודיז, המתלבשים הטובים, המכורים לספרים, מפנקי החיות ורוכבי האופניים, הם רק חלק מהקהלים שאטסי מטרגטים השנה. העיפו מבט ברשימה שלהם, ונסו לחשוב אילו מהפריטים שלכם יכולים להתאים לכל אחד מהקהלים האלו. מצאתם? הידד! צרו קטגוריות מתאימות בחנות שלכם, שכפלו אליהן את הליסטינגז המתאימים, וערכו את הכותרות, הטקסטים והתגיות כך שיתאימו במדויק לקהל היעד החדש שלכם.

שלב חמישי: ערכו מבצעים (והרבה)

כולם אוהבים מבצעים, בעיקר האמריקאים, שרגילים לסיילים הגדולים של העונה. מדוע שלא נפרגן להם באיזו הנחה מכובדת – ולא, מבצע של 10-15% ממש לא נחשב בעיניהם 'שווה'. זכרו – הם אמריקאים – ושימו מבצעים באמת שווים כדי להגיע לקהל רחב יותר, גדול יותר, שיגדיל לכם את המכירות בחנות, יעלה את החשיפות, וישפר את ביצועי החנות. הנה כמה המלצות לתכנון ועריכת מבצע מכירות יעיל ומוכר.

שלב שישי: קמפיינים ברשתות חברתיות

קצרה היריעה מלהכיל את כל הדברים שאתם יכולים – ובינינו, צריכים – לעשות לקראת הסיילים הגדולים בכל הקשור לרשתות החברתיות. אבל בגדול אוכל להמליץ לכם לערוך קמפיינים ממוקדים בפייסבוק, ולשים דגש אינטנסיבי על הנוכחות שלכם באינסטגרם ופינטרסט. מוזמנים לקרוא מדריכים בנושא ממש כאן, בקישור.

חג סיילים שמח לכולם :)

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: