בינה מלאכותית בשיווק: ברוכים הבאים למהפכה שתשנה את האופן שבו כולנו עובדים, משווקים ויוצרים
כלי בינה מלאכותית (AI) הופכים במהירות לחלק בלתי-נפרד מהיומיום שלנו, ועכשיו הזמן להכיר את התחום, את הכלים המובילים - ואת האפשרויות החדשות שנפתחות בפנינו כמשווקים, יוצרי תוכן ובעלי עסקים. במאמר זה תוכלו ללמוד כיצד הכלים האלו יכולים לעבוד עבורכם (ויש גם רשימה גדולה של כלים ועזרים שממש כדאי לכם להכיר)
ב-2023 הפכו כלי בינה מלאכותית לנושא לוהט ומרכזי על סדר יומם של משווקים ובעלי עסקים בישראל ובעולם. זאת, לאחר שמספר כלים פורסמו והפכו בבת אחת נגישים לציבור רחב של משתמשים. בבת אחת נפתחו בפנינו אפשרויות רבות, עם כלים חדשים ועולמות חדשים לגלות ולחקור. הפוטנציאל עבורנו - כיוצרים, משווקים, בעלי עסקים - הוא עצום.
ChatGPT - להתכתב עם גאון
מנוע זה בנוי בממשק של צ'אט המדמה שיחה אנושית בשפה רגילה. אתם יכולים לשאול את הצ'אט שאלות, לבקש ממנו עצות והמלצות ואפילו לבקש ממנו לעשות בשבילכם את העבודה, כמו למשל לכתוב פוסט שיווקי לפייסבוק, לבנות חמישה דיוורים ברשימת תפוצה, לערוך ניתוח SWOT מעמיק לעסק שלכם, להציע רעיונות לפעילויות שיווק לקראת החגים - ועוד אלפי שימושים עסקיים ואישיים. אין כמעט גבול לאפשרויות שהמנוע הזה מציג בפנינו, וכמשווקים זה כלי מצויין שצפוי לשנות את כללי המשחק.
הצ'אט יודע לייצר עבורנו סוגים רבים של תכנים שיווקיים, והוא מבין מושגים כמו הנעה לפעולה ואפילו יודע לתכנן משפכים שיווקיים מצויינים:
כדי ללמוד עוד על השימושים העסקיים והשיווקיים ב-ChatGPT, הירשמו לסדנת המבוא שלי בסכום סמלי וכייפי :)
Midjourney AI - לגור עם מעצב על
אם ChatGPT הוא גאון בטקסטים, מידג'רני הוא התאום האמנותי המופרע שלו. מדובר במנוע בינה מלאכותית גרפי עם יכולות כמעט בלתי-נתפשות. אחד השימושים החשובים שלו עבורנו, כמשווקים ובעלי עסקים, הוא היכולת לייצר דימויים בזמן אמת בהתאם לפקודה פשוטה שאנחנו כותבים לו. במקום לחפש תמונה - אנחנו יכולים לייצר אחת, באופן מיידי. למשל, לכתבה הזו ייצרתי איור של אשה עובדת עם רובוט במשרד הביתי שלה, ובחרתי את האופציות החביבות עלי, מתוך אינספור סגנונות:
עוד שימוש יומיומי עבורי הוא ביצירת הדימויים הוויזואליים לפוסטים שאני מפרסם ברשתות החברתיות, וגם עבור המצגות שאני יוצר עבור הקורסים, הסדנאות וההרצאות שאני מלמד באופן פרטי ובאקדמיה. למשל, לאחרונה העברתי סדנת בינה מלאכותית מקיפה לסטודנטים ב-NYU, ויצרתי את כל תכני המצגת (חוץ מהלוגו של האוניברסיטה) בעזרת כלי בינה מלאכותית.
למידג'רני יש מנוע גרפי שיודע ליצור שילובי צבעים מדויקים, מרהיבים וחכמים, לעצב בהתאמה ממשקים לאתרים / דפי נחיתה, ולהוביל את הקו הגרפי הזה אל תוך השיווק שלנו, לדוגמה, בוויז'ואלים שנפרסם ברשתות החברתיות.
בשנים הקרובות נראה יותר ויותר מעצבים גרפים עוברים למידג' כבסיס לעבודה שלהם. יותר בעלי עסקים יוכלו להוביל את התהליכים האלו, כי ידעו לתמלל לאנשי/ות המקצוע מה הם רואים בעיניי רוחם. זה צפוי להקפיץ את הרמה הגרפית, את האסטרטגיה הוויזואלית, את האחידות והעקביות הכל כך חשובה בשיווק. זה גם עשוי ואף צפוי לשנות לגמרי את כל הדרך שבה אנחנו ניגשים בכלל לחיפוש של תמונה, איור או כל תוכן ויזואלי אחר לעסק שלנו.
אחד הכיוונים המעניינים שחלק מהמפתחים הולכים אליו, הוא ייצור של גרפיקה וקטורית, טכנולוגיה שנמצאת כרגע עוד בשלב טרום החיתולים, אבל כבר מניבה תוצאות ראשוניות מספקות - ומסתמנת להיות מבטיחה מאוד. המשמעות של גרפיקה וקטורית היא רבה, ובין היתר כוללת יכולות עריכה (הכנסת שינויים, עימוד, צבעוניות) וגם היכולת לעבור בקלות בין רזולוציות (למשל, לצורך הדפסה באיכות גבוהה).
רוצים להיכנס לעניינים או לפחות להכיר את האפשרויות השונות? צפו בהרצאת מבוא למידג'רני, אפשרויות ושימושים:
המהפכה כאן, והיא כאן כדי להישאר
קורה כאן משהו גדול ומעניין. כשטרנדים קודמים צפו בשוק - כמו ה-NFT - נחרתי בבוז. זה היה מעניין, אבל לא באמת-משמעותי עבור רובנו. סתם משהו נחמד שקרה, כמו הביטקוין. לכמה אנשים זה שינה את החיים, אבל זה לא נגע ברובנו. מה שקורה עם ה-AI שונה לגמרי. הפעם אנחנו רואים כאן רצף של פיתוחים שמפציעים לשוק בזה אחר זה. הטכנולוגיה הגיעה לרמת בשלות מספקת לצאת לעולם, הכסף זורם בכמויות לא נתפסות, מה שרק יאיץ את ההתקדמות.
אחרי שהבאזז הנוכחי ירגע (והוא ירגע) נישאר עם המציאות והטכנולוגיות שעומדות לרשותנו. והיום - הבוקר - זה הזמן להתחיל ללמוד ולחקור את הנושא, להיכנס אליו לעומק, לחשוב על המשמעויות שלו (גם האתיות, גם הפסיכולוגיות, גם הפילוסופיות).
אני בטוח שהאדם הקדמון חטף כמה כוויות מהמדורות הראשונות שהבעיר, ואולי גם היו אסונות גדולים שקשורים באש באיזו מערה באפריקה. אבל כשם שהאנושות לא ויתרה על האש - עד היום, כך אני מעריך שהיא לא תסכים (ולמעשה גם לא תוכל) לוותר על ה-AI.
ומה לגבי זכויות יוצרים?
הנושא של זכויות היוצרים של יצירות AI עומד כרגע בדיון ער בעולם ואפילו לא הגיע עדיין לדיון בבימ"ש. עליכם להתייעץ בנושא עם איש/ת מקצוע שמבין בתחום (לא רק של זכויות יוצרים, אלא ספציפית של AI, וספציפית של כל כלי וכלי), ויוכל לתת המלצה בת-סמכא באופן ספציפי למקרה שלכם.
אני ממליץ תמיד להשתמש בחומרים מקוריים משלנו או כאלו שהזכויות עליהן משוחררות, להיעזר בעיצובים שהם ברשות הרבים - ולכבד יוצרים ויוצרות שעבדו שעות על פיתוח השפה הייחודית שלהם, ע"י גיבוש קוד אתי / משפטי התואם לשימושים שאנחנו עושים בפלטפורמות המרגשות האלו. אפשר להתייעץ בנושא בקהילה המשפטית שלנו, שואלים עו"ד בכיף.
כלי בינה מלאכותית שכדאי למשווקים להכיר
יצירת תמונות, איורים וצילומים
https://midjourney.com