הכירו את הכלי הפשוט שיעזור לכם למצוא רעיונות לפוסטים ותכנים לקידום אורגני בגוגל

AnswerThePublic הוא כלי לביצוע מחקר מילות מפתח וביטויים על בסיס חיפושים בגוגל - ויכול לשמש אותנו כנקודת פתיחה טובה ליצירת מגוון רחב של תכנים. ניתן להשתמש בו כדי למצוא רעיונות למאמרים בגוגל, לסרטוני וידאו שנצלם ונעלה ליוטיוב, לדפי מידע באתר שלנו או אפילו פוסטים לרשתות החברתיות. המדריך הבא ילמד אתכם כיצד להשתמש בו כדי להפיק תוכן שיווקי איכותי ואפקטיבי עבור העסק שלכם

כמשווקים אנחנו צריכים ליצור כמויות גדולות למדי של תוכן שיווקי: תוכן קבוע (כמו דף 'על אודות' ומידע על המוצרים/שירותים), תוכן משתנה ירוק-עד (מאמרים, סרטי וידאו ותכנים שנותרים יציבים לאורך זמן ולא משתנים תכופות) ותוכן משתנה (פוסטים ברשתות החברתיות, דיוורים וכדומה). התוכן צריך למלא הרבה מאוד פונקציות: למשוך קהל חדש, להעמיק את הקשר עם הקהל במעלה המשפך השיווקי, לעודד אנשים לפעולה ורכישה, לבנות לנו אוטוריטה או מיצוב חיובי, לסקרן, לעניין, למשוך, לחדש, כל הזמן, בלי הפסקה.

זה מאוד מעייף ולפעמים נגמרים לנו הרעיונות או הנושאים. 

הכירו את answerthepublic.com - כלי מחקר אינטרנטי שמשמש לביצוע מחקר מילות מפתח וביטויים על בסיס חיפושים בגוגל - ויכול להיות עבורנו נקודת פתיחה טובה ליצירת מגוון רחב של תכנים. אתם יכולים להשתמש בו כדי למצוא רעיונות למאמרים בגוגל, לסרטוני וידאו שנצלם ונעלה ליוטיוב, לדפי מידע באתר שלנו או אפילו פוסטים לרשתות החברתיות. 

העקרון מאחורי הכלי הוא פשוט: אתם מקלידים מילת מפתח, המערכת סוקרת מגוון מקורות מידע (בראש ובראשונה רשימת ההשלמה האוטומטית של גוגל ומגמות חיפוש במנוע החיפוש שלה), ומציגה לכם רשימה של חיפושים נפוצים ושכיחים. במילים אחרות, אם תחפשו "עגילי זהב", תקבלו את הדברים שהכי מעניינים אנשים בנוגע לעגילי זהב:

בחלק העליון של המסך, הממשק מקבץ עבורנו את החיפושים לפי סוגים: מילות שאלה, מילות יחס, השוואה, סידור לפי הא"ב וביטויים קשורים. בכל אחת מהקטגוריות נמצא את הביטויים השכיחים ביותר בחיפושים והם מאותתים למנוע החיפוש (כמו גם לכלי הזה, ולנו, כמשווקים שעושים שימוש במידע) שהאנשים מחפשים מידע ספציפי בנוגע לשימושים במילת המפתח שהוקלדה. 

לדוגמה, אם נבדוק בטאב של השאלות לאחר שנחפש את הביטוי "עגילי זהב", נמצא שם שאלות כמו "האם עגילי זהב הם היפואלרגיים", "האם עגילי זהב מחלידים", "האם עגילי זהב יכולים להתעקם", "כמה עולים עגילי זהב", "איך לנקות עגילי זהב", "האם עגילים בציפוי זהב יפגעו לי באוזניים", "האם עגילי זהב גורמים זיהום" ועוד.

בטאב של מילות היחס נקבל תוצאות שונות, אף הן מייצגות את החיפושים המרכזיים בנושא: "עגילי זהב לילדים", "עגילי זהב זולים קרובים" וגם "עגילי זהב עם פנינה". אם נסקור את החיפושים האלו נבין מה הקהל שלנו מחפש, חושב וצריך, ונוכל להתאים את המסרים השיווקיים שלנו בהתאם. 

הממשק נטען בתצוגה הוויזואלית (כמו בצילום המסך למעלה), ואם תלחצו על לשונית המידע (Data) תוכלו לראות את החיפושים הנפרדים לפי מילת השאלה ולשמור אותם לשימושכם:

בלחיצה על Image תקבלו תמונה של השאילתא:

במורד הדף תמצאו נתונים נוספים, כמו ביטויים קשורים ודומים, הרחבה והעמקה במילות המפתח ועוד. אני ממליץ להתחיל ולכתוב תוכן העונה על השאלות הראשונות שקפצו בחלק העליון של הדף - אלו נושאים שחשוב להתייחס אליהם בשיווק שלכם, בין אם בתוכן הקבוע וירוק-העד (מאמרים באתר, דפי שאלות ותשובות) ובין אם בתוכן המשתנה (פוסטים מתחלפים). לאחר שיש לכם את כל התכנים הבסיסיים האלו, תוכלו להמשיך הלאה לתכנים הפחות נפוצים בחיפושים.

העיקרון זהה לתחום השירותים, כמובן. לדוגמה, שיעורי גיטרה:

מלבד תוצאות החיפוש ורעיונות לתוכן שיווקי, יש לנו כאן הזדמנות להבין מה קורה בשוק שבו אנחנו פועלים. בדוגמה של שיעורי הגיטרה אפשר לראות שחלק נכבד מהחיפושים שואל "האם אני יכול ללמד גיטרה", "כמה לגבות על שיעור גיטרה", "איך להיות מורה לגיטרה". החיפושים האלו מעידים שמדובר ככל הנראה בשוק תחרותי ושיש הרבה מאוד אנשים שרוצים להיות מורים לגיטרה. מכאן אפשר להסיק שמורה מנוסה ומקצועי צריך להציג את עצמו ככזה, ליצור בידול בין המורים "המתלבטים" שמחפשים "האם אני יכול ללמד גיטרה" ולבנות אסטרטגיה שיווקית שתיקח בחשבון את מה שקורה בשוק.

מאיפה מתחילים?

הממשקים מאוד פשוטים וקל להתמצא בהם. מה שחשוב לעשות זה לבחור נכון את מילות המפתח שלכם, ולעבוד לפי סדר יעיל, כדי לא להיות מוצפים במידע. כשזה מגיע לחיפושים מהסוג הזה, השיטתיות היא המפתח למחקר יעיל ואני ממליץ על הסדר הבא:

  1. מילות מפתח ישירות מתוך המוצרים או השירותים שלכם - יש לבצע חיפוש לכל קטגוריה באתר מסחר (טבעות, שרשראות, עגילים) ולכל סוגי החומרים שאתם עובדים איתם, בהצלבה (טבעת זהב, שרשרת כסף). זה נשמע כמו המון עבודה, אבל התוצאות חוזרות על עצמן ומהר מאוד תראו שיש מגמה ברורה בנושאים שמעניינים את הקהל שלכם - ולכן חשוב כ"כ להתייחס אליהם. 
  2. מילות מפתח כלליות מהמקצוע שלכם - יש את הביטויים האלו שקשורים בפרופסיה שלנו, במקצוע שבחרנו ובמה שאנחנו עושים. זה יכול להיות כותרת המקצוע ("הדרכת הורים" או "פסיכולוג ארגוני"), נושא מתוך המקצוע ("שיווק ברשתות חברתיות"), ענף, מגזר או נישה ("טיפול נגד חרדה", "טיפול בנשים חרדיות") וכדומה.
  3. כדאי להתייחס גם לאובייקטים בשדה המקצועי שלכם - "מחבט טניס", "מחברת חלומות", "אבקת מרק ללא גלוטן".
  4. חלופות למוצרים/שירותים שלי בשוק - על מנת להבין איך אנשים מחפשים את המוצרים שלי, לעומת מוצרים אחרים שיושבים על אותה קטגוריה (לדוגמה: פיצה מול פלאפל).

מהביטויים שאספנו נוכל להפיק פוסטים שיווקיים מצויינים, משום שהם מגיעים מתוך חיפושי הגולשים בגוגל ולכן יש בהם התעניינות טבעית מצד הקהל. הם אולי יישמעו לכם משעממים ובסיסיים אבל הרבה פעמים הקהל שלנו לא מבין בדברים שנראים לנו מובנים מאליהם, כאנשי מקצוע. לכן, אל תהססו לכתוב, לצלם ולפרסם תוכן בנושאים אלו גם אם הם נראים לכם כמו משהו שכולם יודעים ושאין לכם כלום מה לחדש בו.

כדאי שאת התכנים החשובים תכניסו בשוטף לרשימת הנושאים שעליהם אתם כותבים. אם לחזור לדוגמה של עגילי הזהב, חשוב שבכל תקופה מסויימת (למשל: חודש) תפרסמו פוסט קצר שמדבר על אחת השאלות (או על כולן, בסרטון/טקסט של שאלות נפוצות ותשובות). אתם ממש לא חייבים לחזור על עצמכם כמו תוכי: אפשר לצלם סרטון שמראה איך מנקים טבעת, פוסט טקסטואלי קצר שמסביר במילים, תמונות שמראות שלב אחרי שלב, שוב פעם טקסט קצר, הפעם בשלבים ממוספרים, לאחר מכן נעלה וידאו בהילוך מהיר של ניקוי עגילים ועוד ועוד. את הפוסטים האלו כדאי לפרסם בערוצי השיווק שלכם בתדירות יציבה וקבועה.

האתר answerthepublic נותן בחינם מספר מצומצם של חיפושים בכל יממה. אם לא תרצו לרכוש מינוי PRO (המתאים בעיקר לסוכנויות פרסום/שיווק ולא לעסקים קטנים, למיטב התרשמותי) תצטרכו להיות מאוד ממוקדים בחיפושים שלכם ומקסימום, אם צריך, חזרו לאתר למחרת ותוכלו לחפש שוב. בנוסף, הוא מאפשר חיפושים באנגלית בלבד, ולכן תצטרכו לתרגם את המונחים ורק אז לבצע את החיפוש (אם אתם פונים לקהל הישראלי דובר העברית, כמובן).

ועכשיו נותר לכם רק לחשוב על הביטויים שאתם צריכים לחפש ולצאת לדרך.

 

לפני פיזור: אם אתם צריכים כלים חדשים לכתיבה שיווקית אפקטיבית, שיטות שיהפכו את הפקת התוכן השיווקי לקלה וזורמת יותר והנחייה צמודה בלימודי הכתיבה השיווקית, כדאי שתבדקו את הקורס המקיף שלי לפיתוח, הפקה ויצירת תוכן שיווקי. זהו הקורס האולטימטיבי ליוצרי תוכן שיווקי, שבו אני מלמד באופן יסודי ומעמיק איך יוצרים תוכן שיווקי יעיל - בקלילות ואפילו בכיף. בקורס נלמד טכניקות כתיבה שיווקית, נכיר מאגרים חינמיים מקוריים, נצלם סרטוני וידאו, נחשף להשראות ובעיקר - ניצור הרבה תוכן איכותי :)

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: