שיווק באטסי: מה זה "אוצרות" ואיך משתמשים בהם כדי לקדם את החנות שלכם

אם יש לכם חנות חדשה באטסי בטח כבר שמעתם על "אוצרות" או Treasuries – אבל מה בדיוק זה אומר, איך משתמשים בזה ומה הדרך הטובה ביותר לשווק את עצמכם בעזרתם? המדריך הבא ילמד אתכם איך ליצור, לנהל ולהגדיל את המכירות בעזרת אוצרות

עדכון חשוב: בסוף ספטמבר 2016 אטסי הודיעו על ביטול האוצרות (Treasuries) באתר. בחברה טוענים כי הסיבה היא הירידה המשמעותית ברייטינג של האוצרות וביעילות הנמוכה שלהם ביצירת מכירות. עם זאת, הם "שכחו" לציין כי הירידה נבעה מסדרת שינויים שהם הכניסו באתר, שכללה העלמת האוצרות מדפי המפתח השונים והסתרתם בעמודים פנימיים נידחים – כפי הנראה במטרה לדחוף את המוכרים להשתמש בכלי פרסום בתשלום. לא יודע מה אתכם, אבל אני אתגעגע לפיצ'ר הזה, שלפני כמה שנים היה אחד הכלים השיווקיים היותר מוצלחים שלהם.

* * *

אחד הכלים המעניינים שאטסי מציעה לקונים ולמוכרים בה הוא האפשרות ליצור "אוצרות", Treasury ביחד או Treasuries ברבים. זוהי בעצם גרסה למעין רשימת קניות שבה אנו אוספים פריטים אהובים מחנויות שונות באטסי, ומרכיבים ממנה לוח השראה ומכירות. אם אנו הופכים את האוצרות שלנו לפומביים הגולשים יוכלו למצוא אותם דרך מנוע החיפוש באתר או דרך גוגל, וכמובן אם נשלח להם קישור במייל או דרך הרשתות החברתיות שלנו.

אם אתם צריכים שכנוע, הנה הדגמה של היכולות של אוצרות. לקחתי חנות חדשה מהניילונים (עם 0 תנועה) ופתחתי לה אוצר. מיד חלה קפיצה בכניסות, מתעניינים, לבלובים – ומיילים חמים. ככה זה נראה בסטטיסטיקות:

Your Etsy Shop Stats

ההבדל בין אוצרות ללבלובים

כלי שיווק פופולרי אחד הוא "לבלוב" – סימון מוצר מסויים בחנות בלב (פייבוריט), כך שהוא צף בפיד של המלבלב ומופיע ברשימות המעקב שלו. גולשים יכולים ללבלב פריטים שהם אוהבים, אך כאשר בעלי חנויות עושים זאת, בדרך כלל מדובר בפרגון לא-מילולי שאומר "אהבתי אותך, אהוב אותי בחזרה". זהו סוג של קידום הדדי, והוא חלק מהשיח הלא כתוב אך מאוד מובחן וחשוב באטסי עצמה.

אוצרות הם שדרוג של לבלובים הדדיים: כבעלי חנויות אנו יכולים ליצור מקבצים של מוצרים תחת נושא מסויים (פירוט והשראה בהמשך) – ובכך לאגד מוצרים מהחנות שלנו או/ו מחנויות אחרות. נהוג להחזיר טובה למי שהכניס אותנו לאוצרות שלו ולגמול לו בהכנסת מוצרים שלו לאוצרות שלנו. קארמה, פרגון הדדי ותחושת קהילתיות הם משהו שתרוויחו מיד, ואם תעבדו נכון, תוכלו גם לראות טראפיק נכנס לחנות ועם הזמן גם התעניינות במוצרים שלכם ואפילו הזמנות.

ההבדל בין פינטרסט, פוליוור ואוצרות

על פניו אוצרות באטסי דומים ללוחות ההשראה של פינטרסט או הסטים של פוליוור. ובמידה רבה זה נכון: בכל המקרים מדובר בקישורים לפריטים המאוגדים תחת נושא מסויים (מ"מתנות ליום האם" ועד לוח שכולו מוקדש לצבע מסויים, פרי או סגנון – חפשו לוחות בשם "אננס", למשל, ותבינו מיד את הכוונה).

השוני בא לידי ביטוי במספר מישורים: ראשית, המוצרים שם יכולים להיות אך ורק מאטסי ולא משום מקור אחר. שנית, יש מגבלה על מספר המוצרים (מינימום 4 מוצרים, מקסימום 16). שוני מרכזי נוסף הוא התפקיד של האוצרות האלו בקידומים – מלבד האיתות למוכרים והחשיפה לקונים, לאוצרות יש מופע נוסף במנועי חיפוש והם תורמים במידה מסויימת ל-SEO של החנות שלכם. בקיצור, כדאי לעשות אותם ?

כיצד יוצרים אוצר?

בעמוד הראשי של אטסי ישנו תפריט "More Ways to Shop" ובו תמצאו קישור לאוצרות (בשם treasury). משום מה אטסי מחביאים את הקישור הזה, אבל זה לא אומר כלום על חשיבותו.

אוצרות באטסי

בדף עצמו נגלה רשימה של אוצרות המסודרים כברירת המחדל לפי Hotness: אוצרות פופולריים יצופו קודם כאשר החם ביותר למעלה. ניתן למיין את האוצרות לפי סדר יצירתם.

אוצרות

ניתן לחפש אוצרות דרך תיבת החיפוש, ליצור רשימה (Create a List), לעיין באוצרות שכבר יצרנו בעבר (Your Treasury Lists) וכן לצפות בתיוגים המובילים היום.

טיפ חשוב: התיוגים המובילים חשובים לא רק ליצירת האוצר שלכם אלא גם לשיבוץ בחנות. הם מגלים לנו על האופן שבו חושבים משתמשי אטסי – גם הקונים וגם המוכרים – ונותנים לנו אינדיקציה טובה לגבי מילות המפתח והנושאים המעניינים את הקהל. מומלץ להשתמש בהם גם בתכנים שאתם יוצרים בחנות שלכם, החל בעדכוני החנות וכלה בליסטינגז שלכם.

ניצור אוצר על ידי לחיצה על "Create a List".

אוצרות באטסי

בכותרת נמלא את הטקסט המתאים ביותר שמתאר את האוצר שלנו. הפעם אני רוצה ליצור אוצר שעוסק באננסים (יודע שהטרנד כבר מאוס, אבל אני רוחש לפרי הזה חיבה מאז הייתי ילד ואין לי שום עניין להפסיק!). אקרא לו "!Pineapple Alert". כעת, אזין תיאור קצרצר, אבחר את הפרטיות (פומבי או פרטי), ואכניס תגיות.

אוצרות אטסי לאלופים: תנו למילות המפתח לעבוד בשבילכם

את התגיות אני ממלא בשיטת התיוג החביבה עלי: חיפוש בכלי מילות המפתח של גוגל לצורך הגדלת הנראות של הרשימה שלי במנוע החיפוש וקידום אורגני (SEO). כאן תמצאו מדריך מאוד מפורט המסביר כיצד להשתמש בו לצורך כתיבת מילות מפתח מתאימות, ובקישור הזה תמצאו מדריכים רבים נוספים בנושא תחקירי מילות מפתח (שחשוב מאוד להכיר).

כאשר חיפשתי סתם "אננס" קיבלתי המון תוצאות לא קשורות לנושא שאני מתמקד בו (למשל: מתכוני אננס, הוראות לגידול אננס וכן הלאה). לכן התחלתי את החיפוש שלי עם ביטוי ממוקד יותר – Pineapple gifts. התוצאות היו נהדרות:

מילות מפתח

סידרתי אותן לפי ממוצע חיפושים בחודש כדי להשתמש בטובות ביותר. בחרתי את המילים המתאימות, והכנסתי אותן לתגיות.

כעת אחפש מוצרים מתאימים בעזרת מנוע החיפוש של אטסי. אני יכול לחפש פשוט "אננס" או להתמקד בביטויים שאני מקדם. במקרה שלי עשיתי גם וגם (תמיד הייתי מהמשקיעים). שימו לב שבחיפוש יש למחוק את האפשרות "שולחים לישראל" כדי לא להגביל את עצמנו רק לחנויות ששולחות ארצה (יש הרבה חנויות ששולחות רק בתוך ארה"ב ואירופה, למשל, וחבל לפספס את המוצרים שלהן באוצרות שלנו).

חיפוש אננס באטסי

כאשר מוצאים מוצר שאוהבים ורוצים להכניס לאוצר, לוחצים לחצן ימני על התמונה ומעתיקים את ה-URL/כתובת. בדפדפן כרום זה נראה ככה:

העתק קישור

המהדרין גם ייכנסו לליסטינג עצמו, יעניינו בפרטים ויוודאו שהמוצר מתאים לטעמם במפרט שלו.

את הכתובת שהעתקנו מכניסים לתוך השדות הריקים באוצר (מתחת לתיבת התמונה הריקה) ולוחצים על OK. ממלאים את מספר המוצרים הרצוי (אני אוהב לוחות סימטריים ומנצל את כל 16 המקומות בד"כ).

יצירת אוצר באטסי

ברגע שסיימנו נלחץ על Save כדי לשמור – וזהו! האוצר שלנו באוויר ומתחיל לעבוד בשבילנו.

Pineapple Alert by Yafit Bilu Lasri on Etsy

אנחנו יכולים לערוך את האוצר ע"י לחיצה על הלינק "Edit" או למחוק אותו לחלוטין (Delete, כמובן).

רעיונות לאוצרות שיעזרו לקידום החנות שלכם

  • צרו אוצרות ש"מתכתבים" עם המוצרים שלכם בחנות. אם אתם מוכרים תכשיטים, אוצר בסגנון "מתנות ליום האם" יכול להיות רעיון נהדר – בעיקר אם תכניסו לתוכו 3-4 פריטים מהחנות שלכם.
  • גוונו במחירי הפריטים. גיליתי שאוצרות יעילים כוללים בתוכם פריטים זולים ויקרים גם יחד. עם זאת, אפשר ליצור אוצרות פרימיום עם מוצרים יוקרתיים בלבד, או אוצרות עם פריטים זולים ונגישים. במקרה כזה, ציינו זאת מפורשות בכותרת האוצר ובכיתובים ("מתנות יוקרתיות" או "מתנות בהישג יד").
  • הודיעו לבעלי החנויות שהוספתם את המוצר שלהם לאוצר. בעלי החנויות יקבלו התראה על כך שהוספתם את המוצרים שלהם לאוצרות שלכם ועשויים לפנות אליכם. לא כדאי ולא מנומס לבקש מהם להוסיף אתכם לאוצרות שלהם, אבל בהחלט אפשר לומר משהו כמו "אהבתי את המוצרים שלך ובחרתי להוסיף אותם לאוצר שלי! המשך יום מקסים". לכל הפחות תגרמו למישהו לחייך.
  • צרו אוצרות "ליד" המוצרים שלכם. אם אתם מייצרים תכשיטים עם אבנים יקרות – פתחו אוצר של קריסטלים, מעמדים לקריסטלים וכן הלאה. הישארו בתוך העולם שבו אתם מתעסקים או מתעניינים.
  • הביעו את הטעם המופלא והנהדר שלכם. ברצינות: יש לכם טעם נפלא וסגנון ייחודי, אל תהסו להביא אותו לידי ביטוי. בחרו מוצרים נהדרים ויפים שאתם הייתם רוצים לקנות.
  • כדאי לפרגן לחנויות מישראל. כל ישראל חברים וכו', וגוד קארמה זה משהו שתמיד עוזר בחיים.
  • אל תחששו לכלול מוצרים מחנויות "מתחרות". בחרו מוצרים שלא זהים לאלו שלכם או דומים אבל שונים (במחיר, למשל :)). אני מאמין בשיתופי פעולה ופחות בתחרות, והגישה הזו הביאה אותי מאוד מאוד רחוק עם החיים האישיים והמקצועיים שלי. כדאי לכם לנסות לאמץ אותה (זה גם טוב ללב ולנפש).
  • תיהנו מכל רגע. אל תיצרו אוצרות "כי צריך" אלא כי אתם רוצים, נהנים ועושים כיף תוך כדי. שיווק הוא לא הדבר הכי נעים בעולם לרוב האנשים שאני מכיר – אבל אם תמצאו את הפאן בתוך כל זה, הוא יהיה הרבה יותר פשוט (ולדעתי גם הרבה יותר יעיל).

תוסף אוצרות לדפדפן

ניתן ליצור אוצרות במהירות בעזרת תוסף חינמי שאפשר להוריד ולהתקין על הדפדפן שלכם (לכרום בלבד). התוסף מקצר משמעותית את התהליך והופך את יצירת האוצרות לקלה ופשוטה מאוד, והוא מאפשר לכתוב גם הודעות ישירות לבעלי החנויות שאת המוצרים שלהם הוספתם לאוצרות שלכם (פלוס מציג חיווי למקרה בו בחרתם מוצרים שונים מאותה חנות, למקרה ותרצו לבחור מוצרים מחנויות שונות, לשם הגיוון). בנוסף מתווסף לינק שמציג את האוצרות שהוסיפו את המוצרים שלכם לתוכם (תוכלו להגיע לדף הזה אם תקלידו בשדה החיפוש בעמוד האוצרות shop:storeName – כאשר storeName הוא שם החנות שלכם).

TreasuryBox

Beautiful and Colorful Prints by Yafit Bilu Lasri on Etsy

עוד טיפים מצויינים לשיווק ומכירות באטסי (ובכלל!)

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: