חמש סיבות קצרות לכך ששיווק טוב מעלה את הרווחיות ומשפר את הביצועים של העסק שלכם

מה הקשר בין השיווק בעסק שלכם, לבין השורה התחתונה בהכנסות? מדוע שיווק נכון משפיע על המקצועיות שלכם, אפילו שהוא לגמרי לא קשור למה שאתם עושים? איזה דמיון יש בין שיווק לבין קניית נכסים, ומה הקשר בינו לבין הורדת מחירי הפרסום והקמפיינים שלכם? חמש תובנות קצרות – יחסית – על שיווק ועל העסק שלכם

הידעתם שכשאתם לומדים לשווק, אתם יכולים לגבות מחירים גבוהים יותר ולהגדיל את אחוזי הרווח בעסק שלכם? הנה חמישה סעיפים קצרים (נו, במונחים שלי) שיסבירו לכם בדיוק למה ואולי ישכנעו אתכם, סופסוף, ששיווק הוא דבר חשוב ונהדר – ולא משהו שיש ממה לפחד ממנו או להיות מוטרדים בגינו. שנתתחיל?

1. הגדלת המגע וההשפעה שלכם בזירה העסקית.

יותר אנשים מכירים אתכם, פונים אליכם וקונים מכם. הביקוש שלכם עולה בהתאמה לאיכות השיווק שתעשו ורמת השליטה שלכם בתכנים השיווקיים. המשמעות היא שאתם תמכרו יותר מוצרים או שירותים, ותוכלו לבלום ביקושים ע"י העלאת המחיר או/ו מציאתדרכים יעילות יותר לעבוד. בנוסף, שיווק מעלה את היכולת (כמו גם הצורך) שלכם לבצע הזמנות גדולות יותר של חומרי גלם, ועל ידי כך משפר את עמדת המו"מ שלכם, ומעלה את הרווחיות.

2. יעילות וניצול נכון יותר של הזמן.

שיווק יעיל גוזל הרבה פחות זמן מאשר שיווק לא יעיל. ברגע שאנחנו לומדים לשווק זה הופך להיות יותר ויותר טבעי עם הזמן, משתלב לנו בלו"ז ונהיה חלק מהיומיום העסקי. זה משאיר לנו יותר זמן לדברים אחרים: עבודה בעסק, פיתוח מוצרים חדשים, התקשרות טובה יותר עם ספקים/לקוחות, או פשוט לקחת זמן לעצמנו. כפועל יוצא של זה, אנחנו חוסכים לעצמנו זמן יקר (אחד המשאבים החיוניים כל כך לכל עסק בימינו) ועל ידי כך גם הרבה מאוד כסף. כך שלצד העליה בהכנסות יש גם מימד משמעותי של חיסכון הולך וגדל בזמן.

3. הורדת מחירי הפרסום.

שיווק יעיל חוסך כסף בהוצאות הפרסום. אם ננתח את העוגה של שיווק-פרסום-מכירות, נראה שככל שנשווק יותר נוכל להשקיע פחות משאבים באפיקים האחרים של פרסום ומכירות. כמעט תמיד מדובר בחיסכון כלכלי ניכר ומשמעותי, משום שאפיקי הפרסום דורשים הזנה מתמדת והשקעת זמן, אנרגיות, משאבים, וכמובן כסף, כדי לתחזק את הקמפיינים באוויר ולגרום להם להמשיך לעבוד לאורך זמן. השיווק מספק מעטפת שלמה של תוכן ומשמעויות, והפרסום תומך בו כל הדרך אל המכירה המיוחלת, ועל ידי כך מוריד את העלות של הפרסום. בטווח הרחוק – שיווק טוב זול יותר, משמעותית, מפרסום סיזיפי ומתמשך

4. יצירת נכסים במקום שכירת תשומת לב.

שיווק מתמקד בבניית נכסים. אוטוריטה, מוניטין, תקשורת טובה עם הקהל, יחסים טובים עם הלקוחות, אתר מצליח, קבוצת פייסבוק פעילה. כל אלו עובדים בשבילכם גם כשאתם ישנים: הגולשים מבקרים באתר שלכם כשאתם לא זמינים, הלידים נכנסים אל תוך משפכי השיווק המוכנים לקלוט אותם – ועם עבודה נכונה, אנחנו יוצרים לאט לאט נכסי נדל"ן שיווקיים שבתורם מניבים תשואה שאינה פאסיבית ב-100%, אבל בהחלט מצריכה פחות ופחות מאמץ. וזו גם עבודה לטווח רחוק שבונה את העתיד שלנו ומבטיחה אותו טוב יותר.

רבים מאיתנו גרים בדירה שכורה, מבחירה או מכורח, אבל במציאות הפיננסית, לעסק צריך שיהיה בית. השיווק עושה בדיוק את זה: הוא מניח תשתיות ובונה קירות ואפילו מסדר את הצנרת (מי אמר משפך שיווקי?). החדשות הטובות הן, ששיווק לא מצריך משכנתא ל-30 שנה, וגם לא צריך הון התחלתי גבוה במיוחד. אפשר פשוט ללמוד, להרחיב אופקים, להתנסות, לטעות, לשפר, ולבנות בהדרגה את פורטפוליו ההשקעות השיווקיות שלכם. התוצאה היא חיסכון כספי ניכר והנחת תשתיות לאוטומציה ולשיפור ביצועים עסקיים ואישיים.

5. שיפור המקצועיות של העסק.

התמחור שלכם, שלנו, נגזר מכמה שאנחנו מקצועיים במה שאנחנו עושים. איש מקצוע חדש בתחום, יתמחר וינצל את הזמן שלו פחות מאיש מקצוע ותיק ועתיר ניסיון. אותו הכלל עובד גם על שיווק. מאחר ושיווק הוא חלק מה-DNA של העסק, שיווק טוב פירושו התמקצעות רבה יותר של העסק ושלנו, כנותני שירות. מן הראוי שנקבל על כך תגמול. אם אתם מומחים גדולים במקצוע שלכם, ולא נוגעים בשיווק (בין אם אתם או/ו מי מטעמכם, כמובן) – אתם שוחקים במו ידיכם את איזור הרווח בעסק שלכם. אם תהיו גם אנשי שיווק טובים, תוכלו להעלות את המחירים שלכם, והלקוחות ימשיכו להגיע, בכלל השיווק האפקטיבי שלכם. זה מגדיל את הרווחיות ומשפר ביצועים פיננסיים ועסקיים.

בשורה התחתונה

יש עוד אינספור סיבות ללמוד לשווק. אחת מהן, היא שזה כיף, ברגע שאנחנו מוצאים את המקום שלנו ואת הסגנון המתאים. מצאו את הכלים שמתאימים לכם. את השפה שמרגישה לכם נכון. את קהל היעד המדויק שפועל עבורכם. יש כל כך הרבה דברים משמחים, מהנים, יצירתיים, מאתגרים לעשות עם שיווק – שזה פשע, ממש ככה, לא לעשות אותו, ללמוד אותו, ולמצוא את הכיף שבתוכו. מעבר לעובדה שזה יתרום מאוד לחוסן העסקי שלכם, לביצועים הפיננסים, ולכסף שיישאר לכם בכיס בסוף החודש – זה יכול להיות מסע מאתגר ויצירתי ומהנה – ויש יאמרו אפילו רוחני ואישי.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: