ניהול וקידום חנות מקוונת: כך תעשו את זה נכון

רעננו את המלאי, שפרו את התמונות, ערכו מחקר מילות מפתח, שדרגו את הפעילות שלכם בפייסבוק, צאו במבצעי מכירות מיוחדים ועוד טיפים יעילים שיעזרו לכם בניהול וקידום חנות באטסי, אמזון ואתרי מכירות אחרים

ניהול וקידום חנות אטסי (וגם באתר Amazon Handmade החדש) הוא נושא חם ומבוקש היום בשוק. מדי שנה מצטרפים אלפי מוכרים חדשים לאתר הפופולרי, וגם מספר הקונים עולה בהדרגה ובאופן קבוע, ולכן קיימת חשיבות גבוהה ביותר לקידום נכון של החנות שלכם באתר, כמו גם השיווק שלה באתרים חיצוניים, רשתות חברתיות, וכדומה.

מוכרים רבים שכבר עשו את הצעד לקראת פתיחת חנות באטסי, ארגנו את המלאי, צילמו את המוצרים, העלו אותם לאתר, קבעו מחירים, ביררו משלוחים – ואז הם פשוט יושבים ומחכים. מדי פעם מגיעה איזו הזמנה קטנה, או התעניינות מעוררת תקווה, אבל ברוב המקרים, תוך זמן לא רב החנות "נעצרת", והיא לא מצליחה להתרומם. היא מוכרת, אבל בהחלט לא מספיק. בדיוק במקום הזה יש להיכנס לפעולה, ולהתחיל לפעול ברצינות לקידום החנות שלכם. הנה כמה טיפים בסיסיים שיעזרו לכם להתחיל.

שפרו את התוכן שלכם: תמונות, כיתובים, תיוגים

אחד המדדים העיקריים להצלחה של חנות אטסי הוא איכות התוכן שיוצר החנות העלה. ב"תוכן" הכוונה לכל מה שאתם מזינים לממשקי הניהול של האתר: כותרות מושכות ומפורטות, צילומים ברורים, יפים ומרשימים (ובו בזמן גם אינפורמטיביים), מילות מפתח נכונות, הסברים על המוצר, החנות, היוצר/ת, מדיניות המשלוחים וההחזרות וכן הלאה.

שלב ראשון בשיפור חנות "תקועה" או מדשדשת, יהיה לתקן את התוכן הנ"ל ולהביא אותו לרמה הגבוהה ביותר שאפשר. זה הזמן לחשוב על צילום מקצועי יותר של המוצרים, לשנות את הטקסטים ולהפוך אותם ליותר מכירתיים, מעניינים ומושכים, לספר את הסיפור מאחורי המוצר, להדגיש את הייחוד שלו ולהפוך את ה-listing ליותר מעמיק ומעניין. שיפור נוסף יש לבצע במילות המפתח של הדף, וכן צריך להתחשב בשיטות קידום במנועי חיפוש, SEO, שישפרו את הסיכויים שהמוצר יעלה בתוצאות חיפוש בגוגל וכן במנוע הפנימי של אטסי.

ארגנו את הפריטים מחדש

חנות אטסי מבולגנת אינה שונה מכל חנות אחרת בעולם. אנשים אוהבים סדר ובהירות, ומעדיפים לקנות כאשר ברור להם מה הם רואים ואיך הם מגיעים למוצרים שהם מחפשים. גם בשיטוט אקראי בחנות, אנחנו בכל זאת רוצים איזה קו מארגן שקושר את המוצרים ביחד והגיוני יותר מאשר פיזור אקראי שלהם. דמיינו שהחנות הווירטואלית שלכם היא בעצם חנות אמיתית, ועם הדימוי הזה בראש, נסו לסדר את המוצרים על מדפים. מה צריך להיות ליד מה? אילו מוצרים משלימים זה את זה וצריכים להיות מדף מול מדף? אילו קטגוריות ישרתו יותר את קהל הקונים והקונות שלכם? בכל הקשור לניהול וקידום חנות באטסי, אני אוהב להתייחס לסידור הקטגוריות בחנות כמו אל ניקיון פסח – הזדמנות להיפטר מקטגוריות קטנות עם מספר מועט של פריטים, חיזוק קטגוריות מוכרות ופופולריות עם פריטים חדשים וכן הלאה. במקום לחשוב ברמת המוצר הבודד, חשבו במדפים בחנות אמיתית.

מדף פירות וירקות בסופרמרקטחנות מסודרת תמיד עושה חשק לקנות.

רעננו את המלאי

לאחר שביטלתם קטגוריות לא פופולריות, הקמתם קטגוריות חדשות וראיתם איזה קטגוריות צריך לחזק, עברו על המלאי שלכם ועל המוצרים שאתם יכולים ורוצים לייצר, ושבצו אותם מחדש במדפים. זה הזמן ליצור קולקציות חדשות, מוצרים משלימים, להציע וריאציות למוצרים אהובים ופופולריים בחנות, לתת לגולשים אפשרויות התאמה אישית של פריטים, ובקצרה, פשוט להכניס רוח חדשה לחנות, בצורת פריטים חדשים ומעניינים.

צאו במבצעים

כולם אוהבים מבצעים שווים. אם אתם מחזיקים במלאי תקוע, עדיף לכם להוריד משמעותית את המחיר רק כדי להניע את החנות ולהתחיל לבצע מכירות. זה יתרום לדירוג שלכם, יעלה את סיכויי החשיפה שלכם באטסי ובכלל, ויגדיל את המוניטין החיובי שלכם. כך תקבלו גם יותר חוות דעת, תשיגו יותר קונים וקונות, ובאופן כללי תשפרו את הביצועים שלכם ולו רק באופן זמני. חיסול מלאי שלם או חלקי טוב לחשבון הבנק וגם לנפש, והרבה פעמים הוא נותן לבעלי החנויות הקצת-עייפים ומוטרדים זריקת מרץ כל כך חשובה ונחוצה.

פתחו דף פייסבוק מושקע

אם יש לכם דף פייסבוק, סביר להניח שהוא לא ממצה ב-100% את הפוטנציאל שלו. אפילו לא קרוב לזה. נצלו את ההזדמנות שאתם מרעננים את החנות והמוצרים ומציעים מבצעים חדשים לשדרג את דף הפייסבוק שלכם. העלו צילומים של מוצרים, ערכו מבצעי-בזק לחברי הדף, פרסמו מוצרים בהנחות מיוחדות, הציפו תוכן מעניין, מסקרן ורלוונטי לתחום העיסוק שלכם (לא רק קידום מסחרי) וכו'. השקיעו בעיצוב הגרפי של העמוד, שפרו את זמן התגובה שלכם לפניות גולשים בהודעות פרטיות, הוסיפו קישורים רלוונטיים, ולבסוף אל תחששו להוציא סכום קטן על קמפיין ממומן לקידום הדף שלכם לקהל מטרה מוגדר ומפולח.

+נהלו דפים ברשתות חברתיות: המשך ישיר לדף הפייסבוק, יהיה להקים לחנות שלכם באטסי עמודים וחשבונות בכל הרשתות החברתיות הרלוונטיות לתחום שלכם. לוחות פינטרסט פופולריים מאוד יכולים לקדם את מכירות המוצרים שלכם, וכך גם דפי אינסטגרם, טאמבלר, טוויטר וכו'. בכל רשת חברתית יש כללים וחוקים לא כתובים שונים, וכדאי ללמוד קודם את השפה והסגנון המקובלים ברשת לפני שמתחילים לקדם את החנות. כאן מדובר בריצה לטווח רחוק, ומטרת הרשת החברתית והנוכחות שלכם בה היא לקדם את המודעות למותג, למוצרים ולחנות שלכם ובעיקר לבנות קהילת קונים חוזרים.

קמפיינים: קידום ממומן של חנות אטסי

בהחלט אפשר לערוך קמפיין קידום ממומן לחנות באטסי: זה אפילו מתבקש. תוכלו לערוך קמפיינים פנימיים בתוך אטסי עצמו, להריץ קמפיין מודעות מילים או תמונות ברשת הפרסום של גוגל Adwords, להעלות קמפיין בפייסבוק, ולהשקיע סכום קבוע או משתנה של כסף בפעילות קידום מסחרית.

מסלול נוסף (בו לא משלמים בכסף אלא במוצרים) הוא התוכן השיווקי בבלוגים, תחום לוהט ומבוקש בכל הקשור לקידום חנויות באטסי ובכלל. בלוגרים, לרוב, לא מרוויחים כסף מהכתיבה שלהם (וחבל!), אבל בהחלט ישמחו לקבל מוצרים מהחנות שלכם לבדיקה, סקירה וכתיבה באתר שלהם. חברות ענק משלמות לבלוגרים בעולם סכומי עתק על כתבות אוהדות, מנהג בעייתי ולא אתי שהייתי מציע לכם להמנע ממנו מהרבה סיבות. אתם, לעומת זאת, יכולים לפנות לכותבים וכותבות אהובים עליכם, להציג את עצמכם, להציג את החנות שלכם באטסי ואת המוצרים שלכם, ולהציע להם שיתוף פעולה כלשהו. בישראל פועלים בלוגים נהדרים ופופולריים שיעזרו לכם להגיע לקהל יעד מפולח, ממוקד ומדויק. אם תגיעו למסקנה שהלקוחות שלכם קוראים בבלוג, כדאי לכם לפרסם בו (בחינם או תמורת מוצרים) כדי להגיע אליהם. זה יותר זול ויותר יעיל מכל קידום ממומן, על פי רוב.

בשורה התחתונה

ניהול וקידום חנות אטסי הוא לא עניין פשוט, אבל הוא גם לא מסובך. אם אתם הולכים לאיבוד או צריכים עזרה, כדאי לפנות לאיש מקצוע שישמח לסייע לכם ולהנחות אתכם בתהליך. שירות כזה אינו עניין יקר, והוא בהחלט מחזיר את עצמו בתוך זמן קצר, ואם מיישמים את ההמלצות אפשר, ברוב המקרים, להגיע לתוצאות נהדרות ולשפר את המכירות בחנות שלכם. אם אתם זקוקים להמלצות ועזרה, צרו קשר ואשמח לסייע. הצטרפו לדף "כאן עובדים בכיף" בפייסבוק, ותוכלו לשאול שאלות, להתייעץ ולקבל המלצות שימושיות ויעילות שישפרו את ניהול וקידום החנות שלכם באטסי (ובעצם, בכל אתר מכירות אחר).

עוד מאמרים ומדריכים שכדאי לקרוא:

קרדיט תמונות: Paul Townsend, CC BY-ND 2.0, Wiennat Mongkulmann, Some rights reserved

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: