שולחים הודעות פרסומיות לאנשים במסנג'ר? אתם חייבים להפסיק עם זה

זה שורף לכם את הזמן, שוחק את המותג ופוגע באמינות שלכם. אתם נמצאים בסיכון משפטי לחטוף תביעת ספאם ופייסבוק עלולים להרחיק אתכם בגלל הטרדת משתמשים. כל הסיבות להפסיק ולשלוח הודעות פרסומיות במסנג'ר

אני לא יודע מה קרה לאחרונה, אבל אני מקבל המון הודעות פרסומיות לתיבת המסנג'ר שלי. כך הוזמנתי לסדנת עיסויים, יריד למכירת כלים ועסק לשטיפת רכבים. אמנם זה קצת מתחרז, אבל זה גם ממש מטריד ולא פחות חשוב: לא חוקי.

דיונים משפטיים זו לא ההתמחות שלי (בשביל זה כדאי לקפוץ לקבוצת הפייסבוק שואלים עו"ד בכיף), אז אסתפק בלומר שבהרבה מקרים זה לא חוקי לשלוח הודעות פרסומיות למשתמשים שלא אישרו לנו לעשות זאת, והם יכולים לתבוע (ולזכות) ב-1,000 ש"ח על כל הפרה כזו. כל הודעה אלף ש"ח. תחשבו כמה קידום ממומן או כמה פעילות שיווקית, למשל, יכולתם לעשות בכסף הזה.

מעבר לצד המשפטי של העניין, וגם אם זה היה חוקי לגמרי, עדיין לא כדאי היה לשלוח הודעות פרסומיות לאנשים אקראיים. במאמר זה אתייחס לצד האסטרטגי של העניין ואסביר מדוע אם אתם שולחים הודעות פרסומיות לאנשים בפייסבוק - כדאי לכם להפסיק.

טיעון 1 - חבל על הזמן

כאשר אתם שולחים הודעה למי שלא נתן לכם אישורו, במשלוח אקראי לכל רשימת החברים שלכם, אחד אחד, אתם מבזבזים זמן ואנרגיות על פעולה שהחזר ההשקעה עליה קלוש, במקרה הטוב. כי עם כל הכבוד, אין לי שום עניין בסדנאות עיסויים, לא אסע שלוש שעות לכל כיוון (אפילו לא בשביל מכירת חצר של כלי בית בעבודת יד, מרגשים ככל שיהיו), והפעם האחרונה ששטפתי את הרכב שלי הייתה אי-שם ב-2004 כשעוד הייתה לי מאזדה 323F בצבע אדום בוהק (נו, נולדתי בלוד וגדלתי ברמלה, היה לי סטייל ערסי קצת).
יש 200 פעולות אחרות שאתם יכולים לעשות בזמן הזה, ודווקא כן יקדמו את העסק שלכם.

טיעון 2 - זה גורם לכם להיראות נואשים

זה גורם לקהל איכותי וטוב לחשוב שאתם נואשים. מותג יוקרתי בחיים לא יתנהל בצורה כזו. עסק מצליח בחיים לא ישווק בצורה כזו. במו ידיכם אתם עושים לעצמכם נזק תדמיתי.

טיעון 3 - זה מנג'ס ת'חיים

זה מטריד, זה תוקפני, זה מציק. בדיוק הדברים שאנחנו לא רוצים שיחשבו עלינו, כאשר אנחנו משווקים. פניה עסקית במסנג'ר (אפיק פרטי), ללא הזמנה או עניין מצד הלקוח, היא הפרה של כללים לא כתובים בין החברים שלכם בפייסבוק לבינכם. אל תהיו קקות ואל תציעו לאנשים חברות רק כדי לשווק להם. זה דוחה, לא רק עסקית, אלא גם בינאישית. לא מתנהגים ככה.

טיעון 4 - זה מסכן אתכם מול פייסבוק ושוחק את המותג

זו בד"כ פניית העתק&הדבק, מה שחושף אתכם לסיכון בחסימה ע"י פייסבוק שממש לא אוהבים פעולות ספאם חוזרות על עצמן. בנוסף, זו פניה שאין בה שום דבר אישי, היא אנונימית וזרה, וזה מגוחך במיוחד כשמדובר במוצרים שאתם עומלים עליהם שעות, עבודות יד ושירותים שאתם מעניקים באופן אישי. זה חותר בדיוק תחת המסרים שאתם כן צריכים לקדם.

טיעון 5 - זה עלול לעלות לכם הרבה כסף

כפי שהזכרתי בתחילת המאמר - מדובר ב-1,000 ש"ח לכל הפרה, ללא הוכחת נזק, וכן, זה תופס גם במסנג'ר (יש פסיקה בנושא). אם שלחתם הודעה ל-100 אנשים, ו-5 יתבעו אתכם, תצטרכו להיפרד מ-5,000 שקלים. האם היריד החגיגי שהזמנתם אותי אליו יכניס כזה סכום? האם סדנת העיסויים שלך באמת שווה את הסיכון הזה?

טיעון 6 - מודעות גדלה לחוק הספאם

ככל שיותר אנשים מפיצים ספאם, כך יותר אנשים נעשים מודעים לחוק הספאם. רמת הסיכון שאתם חשופים אליה עולה, בכל יום ויום.
ככל שיותר אנשים נוקטים בשיטה הזו, היא הופכת יעילה פחות ופחות, כי הצרכנים שמקבלים את ה!#@ הזה מתחילים להתעלם והופכים אדישים. לספאם הראשון אתה מתייחס, בשני אתה מרפרף, בשלישי אתה מוחק, ברביעי אתה מתעצבן. בחמישי, בתקווה, אתה תובע.

בקיצור

יש כ"כ הרבה כלים מעולים לשווק, אל תעשו שטויות ואל תפרסמו את עצמכם בדרך שחושפת אתכם לתביעה או "רק" לפגיעה במוניטין יקר הערך שלכם. בסופו של דבר, בין אם אתם מוכרי מוצרים או נותני שירות, השם שלכם והאמינות שלכם הם בין הנכסים העיקריים - ולפגוע בהם בשביל הסיכוי הקלוש שמישהו יבוא לסדנה המסאז'ים שלכם - זו פשוט טעות חמורה.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: