תחקיר אסטרטגיה שיווקית: 12 שאלות יסוד בשיווק

יש שאלות מסויימות שהמחשבה עליהן מעירה את גלגלי המוח, עוזרת לחשוב בצורה חדה ובהירה, ומציפה מחשבות יצירתיות ומעניינות. בקובץ הבא (אותו תוכלו להוריד בחינם לשימושכם) תמצאו 12 תרגילים מעניינים שיעזרו לכם לענות על סוגיות יסוד בשיווק העסק שלכם

כאשר אנו ניגשים לכתיבת תוכנית שיווקית או לגיבוש אסטרטגיה שיווקית עבור העסק שלנו, יש כמה דברים פשוטים, אבל אפקטיביים, שיכולים לשפר משמעותית את העבודה ולחדד את המסרים שלנו בצורה הטובה ביותר. מעבר לשאלות היסודיות הנוגעות לחזון העסק, לערכי הליבה שלו, לבידול, ולשאר סוגיות בסיס בשיווק, מצאתי שיש שאלות מסויימות שהמחשבה עליהן מעירה את גלגלי המוח, עוזרת לחשוב בצורה חדה ובהירה, ומציפה מחשבות יצירתיות ומעניינות.

אני משתמש בקובץ שתמצאו כאן למטה דרך קבע, כתרגיל הכנה למשתתפי קורסי האסטרטגיה השונים שלי. אלו שאלות תמימות למראה, אך אל תטעו בהן – כאשר תתיישבו ותתחילו לענות עליהן, ברצינות וביסודיות, תבינו שאפילו הדברים הבסיסיים ביותר בעסק הם עמוקים ויסודיים.

חלק מהשאלות מציף ומפזר, הוא עובד על חשיבה יצירתית, על דמיון ועל מחשבה רחבה ומבוזרת. החלק השני הוא אינטגרטיבי, והוא מעודד ציר חשיבה אנליטי, שיוצר הקשרים ורשתות לוגיות. יש לזה הסבר אקדמי מפורט (כתבו לי אם תרצו לשמוע), אבל בפועל, התוצאה היא מסמך פרקטי ומהנה שעוזר לנו לחשוב לעומק על העסק שלנו, אופיו ומאפייניו.

 

הורדת קובץ

 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: