שיווק קבוצת פייסבוק: איך לגרום לאנשים לגלות ולהצטרף לקבוצה שלכם

כיצד אנחנו מעודדים משתמשים חדשים לגלות ולהצטרף לקהילה שלנו? איך אנחנו גורמים לחברים בקבוצה להזמין את חבריהם שהקהילה רלוונטית עבורם? ומדוע חשוב לשים את הערך לגולש בפרונט ככלי עיקרי בגיוס חברים חדשים לקהילה? מקבץ שיטות שיעזרו לכם לפרסם את קבוצת הפייסבוק שלכם ולמשוך אליה משתמשים איכותיים חדשים

כיצד אנחנו מעודדים משתמשים חדשים לגלות ולהצטרף לקהילה שלנו? איך אנחנו גורמים לחברים בקבוצה להזמין את חבריהם שהקהילה רלוונטית עבורם? ומדוע חשוב לשים את הערך לגולש בפרונט ככלי עיקרי בגיוס חברים חדשים לקהילה?

זה נושא רחב שקשה לסכם אותו במאמר אחד, ולכן אתמצת אותו לעקרונות היסוד שהם די ברורים ומובנים ליישום. אם תרצו ללמוד את הנושא בהרחבה, כדאי שתבדקו את קורס ניהול הקהילות שלי, בו אני מלמד את איך להקים ולנהל קהילת פייסבוק שיווקית.

הדבר הבסיסי ביותר הוא לספק את התוכן הטוב והמאנגייג' (מעורר מעורבות). לא רק כזה שיביא לייקים או תגובות, אלא גם כזה שיגרום לאנשים למעורבות רגשית, כזו שאי אפשר למדוד בפייסבוק. שיקבלו השראה. שיקבלו עצות. צורות חשיבה אחרות וזוויות הסתכלות שונות.

החוויה בתוך הקבוצה היא כמעט הדבר היחיד שיש לנו עליו שליטה, והאלגוריתם של פייסבוק יודע את זה היטב. לכן, פעילות תוכן חזקה בקבוצה תביא לכך שהקהילה תתחיל לגדול אורגנית. זה קורה מכמה סיבות. בתור התחלה, אנשים מזמינים את החברים להצטרף לקבוצה, כי הם רוצים לחלוק איתם את האוצר והמרחב שמצאו. בנוסף, יותר ויותר אנשים רואים את הקבוצה בפיד ובהמלצות כי האלגוריתם 'מרגיש' שהקבוצה חיה ונושמת, ומציע אותה לאנשים נוספים. במקביל, משתתפי הקבוצה מתחילים להמליץ עליה, לחברים, בקבוצות אחרות, בתגובות לדיונים.

רק בשביל לקבל חיזוק

לפעמים, לצד העבודה והצמיחה האורגנית של קהילות המנוהלות היטב, נרצה לבצע מהלכי קידום אחרים, כדי להביא לגדילה מהירה יותר של הקהילה שפתחנו. במקרה כזה, נוסיף מאמצי קידום חיצוניים, כמו קמפיין ממומן, הצעת ערך בדף העסקי שמפנה לקבוצה, דיוור בניוזלטר שנחתם בהזמנה לקבוצה, הוצאת תוכן מקורי מהקבוצה לתקשורת הכללית לצורכי יחצ (למשל, פוסט מרגש של אחת המשתתפות בתוכנית הבוקר) ועוד.

שורת המפתח היא שקהילות הן תופעה חברתית אנושית בסיסית ביותר, וע"י הפעלת כלים חברתיים ותשומת לב ורגישות לחברי הקבוצה ולדינמיקות הסוציאליזציה, אפשר ליצור מרחב ייחודי ומבודל שיגרום לאנשים להגיע 'מעצמם'. בשורה התחתונה, זה הכל סוציולוגיה. בואו ונראה כמה שיטות שיעזרו לכם לפרסם את קבוצת הפייסבוק שלכם ולמשוך אליה משתמשים איכותיים חדשים.

היסודות

בשלב ראשון, עלינו לוודא שכל ההגדרות של הקבוצה רלוונטיות ואפקטיביות. כך זה יבטיח שמי שכבר גילה את הקבוצה, יבין אם היא מתאימה לו או לא. כדאי לשים לב לדברים הבאים:

  1. שם הקבוצה ברור ומובן, וכולל בתוכו מילות חיפוש רלוונטיות (לא חובה, אבל מומלץ - בעיקר בנושאים שבהם יש קבוצות רבות וחיפושים רבים של תוכן).
  2. איזור גיאוגרפי מוגדר וברור (אם רלוונטי לאופי הקבוצה העסקית שאתם מנהלים).
  3. תיאור הקבוצה - מנוסח בצורה ברורה, מסביר במשפטים הראשונים למי הקבוצה מיועדת ומה היא מציעה למצטרפים.
  4. תנאי ההצטרפות לקבוצה מספרים מה אופי הקבוצה ומה אפשר למצוא בה. אל תחשבו על התנאים רק כתנאים, אלא כמסמך שיווקי לכל דבר שאמור לספר לחברים החדשים מה מצפה להם כשיכנסו פנימה.
  5. במקרה של קבוצה פתוחה: כדאי שהפוסטים שאתם נועצים בראש הקבוצה יכללו את מיטב תכני הקבוצה, ויהיו שימושיים גם לחברי הקהילה הקיימים וגם למצטרפים החדשים.
  6. אם הצלחתם למצוא תגיות רלוונטיות, השתמשו בהן כדי לעזור לפייסבוק לקדם את הקבוצה.

קידום אורגני לקבוצת פייסבוק

בשלב הבא נתייחס לקבוצה שאנו מנהלים כאל כל אפיק שיווקי אחר. כמו שאנו מקדמים אתר או דף פייסבוק, כך עלינו גם לפעול לקידום הקבוצה. מבחינה אורגנית, אפשר לבצע את הפעולות הבאות:

  1. קידום הקבוצה באפיקי השיווק האחרים שברשותנו: אתר, רשימת תפוצה, דף פייסבוק, אינסטגרם ועוד. כל פלטפורמה שיכולה להיות רלוונטית. הקידום צריך להיות קבוע, אחת לתקופה. דוגמאות לקידומים: תכנים שמדברים עליהם בקהילה, פוסטים מעניינים, סיכום פעילות כלשהי וכו'.
  2. הזמנת חברים רלוונטיים בלבד להצטרף לקבוצה.
  3. השתתפות פעילה בקבוצות אחרות ופרסום הקבוצה ברגע שאפשר ומתאים.
  4. מתנה דיגיטלית שמותנית בהצטרפות לקבוצה הסגורה.
  5. כתיבת תכנים באתר שלנו / אתרים אחרים והפניה לקבוצה להצטרפות.
  6. תכני וידאו (ערוץ יוטיוב שמפנה לקבוצה, IGTV).
  7. שיתופי פעולה לקידום הקבוצה: עבודה עם משפיענים, בלוגרים, שיתוף פעולה עם אנשים מהשדה המקצועי שלנו או מקצועות חופפים.
  8. יחסי ציבור וחשיפה במדיה - מציאת הסיפור האישי/מקצועי, נושאים מעניינים, פניה לתוכניות טלוויזיה, רדיו, בלוגים, אתרים, עיתונים, וכדומה.
  9. מומלץ לפרסם בקבוצה, אחת לתקופה, פוסט המזמין את החברים להזמין את החברים שלהם להצטרף. פוסטים כאלו, כשהם מנוסחים טוב בתוך קהילה פעילה וטובה, מביאים מצטרפים חדשים ואיכותיים.
  10. לא לשכוח להוסיף את הקישור לקבוצה בכל זירות הפעילות שלכם (גם החתימה במייל נחשבת :)).
  11. הפניית לקוחות/אנשים שאתם פוגשים לקבוצה, באירועי נטוורקינג, הרצאות שאתם מעבירים, ובכל אינטראקציה עסקית או חברית, דברו על הקבוצה (המהדרין אף יכינו כרטיס ביקור במיוחד עבורה).
  12. ועוד שפע רעיונות שיווקיים שונים ומשונים (כולל שיווק אופליין).

קידום ממומן לקבוצת פייסבוק

לאחר שהקידום האורגני נעשה בצורתו הטובה ביותר נפנה לשימוש בקידום ממומן. גם כאן יש לנו מספר אפשרויות רחב, כיד הדמיון הטובה עלינו. הנה כמה דוגמאות זריזות שעולות לי בראש:

דוגמאות לקידום / שיווק הקבוצה בתשלום:

  1. קידום ממומן בפייסבוק: קמפיין לקהל היעד הרלוונטי והפניה להצטרפות לקבוצה.
  2. קידום ממומן בגוגל (מצויין לקבוצות מקצועיות וקבוצות טכניות).
  3. קידום ממומן באינסטגרם (מניסיוני, עובד לא רע לקבוצות בתחומי עניין כמו אופנה, לייפסטייל).
  4. רכישת שטחי פרסום באתרים / תוכן שיווקי / כתבה ממומנת והפניה לאתר.
  5. אירועי יח"צ בתשלום, מסיבות השקה, רכישת זמן מסך בתוכניות טלוויזיה ופרסום הקבוצה בתוכנית.
  6. פרינט: מגנטים, גלויות, מתנות ממותגות.
  7. אפיקי פרסום אחרים (רדיו, עיתונות, פרסום אונליין וכדומה).
  8. ועוד.

אני מציע להתייחס אל קבוצת הפייסבוק השיווקית/עסקית שלכם ככל נכס אחר שאתם מבקשים לקדם. צריכה להיות לה תוכנית מסודרת של תוכן ותמהיל שיווקי, הבנה ברורה של קהל היעד שנמצא בקבוצה והצרכים שלו, כתיבה שיווקית שמותאמת ליעדים העסקיים, השיווקיים והמיצוביים ועוד.

זה נשמע מורכב, אבל כאשר מפרקים את כל המרכיבים האלו ליסודות, מגלים שבסופו של דבר קהילה היא גוף חברתי חי, נושם ומשתנה, שצריך טיפוח ואהבה עד שהוא פורח ועומד בפני עצמו. השלבים הראשונים של הקהילה הם החשובים, וככל שתעבדו מסודר ומאורגן יותר, תוכלו להגדיל את הסיכויים להצלחת הקהילה שאתם בונים כאפיק שיווקי ועסקי.

ואם כבר הגעתם עד כאן - מציע לכם שוב להעיף מבט בקורס שלי "הקמה וניהול קבוצת פייסבוק שיווקית". הוא יסודי ומקיף, והוכיח את עצמו ככלי חשוב ואפקטיבי עבור בעלי עסקים רבים להקים ולתחזק קהילות פייסבוק פעילות ורווחיות.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים:
חובה להזין כתובת אימייל
הכתובת שהוזנה אינה חוקית