תוכנית עסקית מקוצרת להורדה בחינם

אם אתם חושבים להקים עסק חדש, לשדרג את העסק הקיים שלכם או פשוט מתעניינים ביזמות, התוכנית העסקית היא אחד המסמכים שהכי כדאי לכם להכיר. הנה מסמך להורדה חינם, שיעזור לכם להבין איך בנויה ומנוסחת תוכנית עסקית יסודית ומקצועית

אם אתם חושבים להקים עסק חדש, לשדרג את העסק הקיים שלכם או פשוט מתעניינים ביזמות, התוכנית העסקית היא אחד המסמכים שהכי כדאי לכם להכיר. בעיניי, זהו אחד החלקים החשובים בכל תכנון וביצוע עסקי, ואני אוהב לקרוא תוכניות עסקיות (טובות וגם גרועות), ותמיד מוצא מה ללמוד מהן.

עוד בנושא תוכנית עסקית:

הקובץ הזה הוא דוגמה לתוכנית עסקית, ובא לתת לכם דוגמה לאיך מסמך כזה צריך בכלל להיראות. יצרתי אותו על ידי שילוב של שני מסמכים נפרדים, לשני עסקים נפרדים אך דומים. הראשון הוא צימר ייחודי בנוף האירוח בישראל, הפונה לאנשי עסקים ויוצרים, והשני הוא עסק למתן שירותים משלימים לאוכלוסיית הסובלים מכאב כרוני על ידי מטפלים מוסמכים.

איחדתי שני עוסקים כדי שתהיה לכם דוגמה רחבה ככל האפשר של איך כותבים תוכנית עסקית ואיזו לוגיקה עומדת מאחוריה.

כדאי לשים לב לחשיבה של תוכנית עסקית נכונה, ולכמה היא שימושית. לא מדובר בסתם מסמך שנועד להיראות טוב עבור משקיעים או שותפים עתידיים, אלא כלי עבודה אמיתי ומיידי, שמשפר את ביצועי העסק מהרגע הראשון.

תוכנית עסקית טובה גם מניחה תשתית לפעילות השיווקית, קידום המכירות ויחסי הציבור, והתייחסתי לזה בהרחבה בפרקים העוסקים בנושא. כדאי לכתוב גם תוכנית אסטרטגית עבור העסק שלכם, במקביל (או במקום) התוכנית העסקית. תוכלו לעשות זאת בקלות בעזרת הקורס שלי - אסטרטגיה שיווקית: לבנות וליישם תוכנית שיווקית לעסק שלכם, המותאם לצורכי העסק הקטן.

אני מקווה שהתוכנית הזו תעזור לכם ותיתן לכם קריאת כיוון לגבי התוכנית האישית שלכם.

להורדת הקובץ

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: