אטסי ממתחילים למתקדמים: צעד צעד לקראת החנות המושלמת שלכם

פתיחה והפעלה של חנות באטסי יכולה להיות שוחקת וסיזיפית, ובעלי חנויות רבים מרגישים אבודים נוכח כל המידע שמסתובב שם בחוץ. כדי לעשות סדר בבלאגן, ריכזתי במאמר אחד את הקישורים החשובים לפי נושאים ושלבים – משלב המתחילים ועד למתקדמים – כדי שתוכלו להשלים פערים וללמוד במהירות להביא את החנות שלכם למצב טוב, פעיל ומוכר

ברבות השנים כתבתי ופרסמתי עשרות מדריכים, מאמרים, טיפים ותכני וידאו בנושא הקמת, ניהול ושיווק חנות באטסי. זו אחת מזירות המסחר החביבות עלי ביותר, וליוויתי עשרות חנויות באופן אישי, כמו גם הדרכתי מאות משתתפים בקורסים מתקדמים ומתמחים ברחבי הארץ. מתוך היכרות עומק עם השטח, אני יודע שהפעילות באטסי יכולה להיות שוחקת וסיזיפית, ושבעלי חנויות רבים מרגישים אבודים נוכח כל המידע שמסתובב שם בחוץ. כדי לעשות סדר בבלאגן, ריכזתי במאמר הזה את הקישורים החשובים לפי נושאים ושלבים – משלב המתחילים ועד למתקדמים – כדי שתוכלו להשלים פערים וללמוד במהירות להביא את החנות שלכם למצב טוב, פעיל ומוכר.

נתחיל במתחילים: איך להקים חנות באטסי – צעד צעד

המדריך המלא לפתיחת חנות באטסי הוא מאמר מצולם שמיועד לאנשים שעדיין אין להם חנות באטסי, ורוצים לפתוח אחת. הוא מציג, שלב אחר שלב, את כל הדברים שתצטרכו לעשות כדי להקים את החנות החדשה שלכם, ומפרט בעזרת צילומי מסך והסברים, את הנקודות הקטנות-גדולות שכדאי להכיר בזמן שמקימים חנות חדשה.

להטמיע גוגל אנליטיקס בחנות שלכם באטסי

עדיין אין לכם גוגל אנליטיקס בחנות? עכשיו הזמן להתקין אותו. זהו אחד הכלים החשובים לניהול חנות באטסי, ולמעשה, לכל אתר אחר שאתם מנהלים ברשת. זהו כלי חינמי של גוגל שנותן מידע סטטיסטי מקיף ביותר על הגולשים המבקרים באתר שלכם, ביצועי האתר מבחינת מהירות, מבנה, קידום במנועי החיפוש (SEO) ועוד אינספור נתונים חשובים שצריך להכיר. במדריך הזה תלמדו כיצד להתקין גוגל אנליטיקס בחנות שלכם באטסי, ולהתחיל לקבל מידע על תנועת הקונים בחנות.

באותה הזדמנות, אל תשכחו להגדיר יעדים למסחר מקוון, כדי לעקוב אחר המכירות שלכם בגוגל אנליטיקס ולקבל כלים ומידע חשובים על הקונים שלכם. אלו שני צעדים שחשוב לבצע גם ברמת המתחילים (בעת הקמת החנות) וגם אם יש לכם חנות ותיקה שטרם חוברה לאנליטיקס ועוד אין לה הגדרת יעדי מסחר מקוון. אל תפספסו אותם ואל תדחו אותם לפעם אחרת – עשו זאת עכשיו, עם המדריכים המצורפים זה לא אמור לקחת לכם יותר מ-15 דקות. גג.

הצילו, החנות שלי לא מצליחה להתרומם!

אם החנות שלכם תקועה ולא מצליחה לעמוד בציפיות שלכם, ולמרות כל ההשקעה אתם עדיין מדשדשים במכירות נמוכות או אפילו מתמודדים עם דממה מוחלטת, אל דאגה, אתם לא לבד. חנויות רבות שהחלו את דרכן ולא מצאו אותה עדיין, וחנויות מצליחות שניזוקו בעקבות שינויים באלגוריתם או שינויים אחרים בתוך אטסי, נמצאות בדיוק באותו המקום. במיוחד בשביל מקרים כאלו, כתבתי את המאמר שכותרתו "מה עושים כשהחנות באטסי לא מצליחה להתרומם", שכשמו כן הוא, מציע מגוון רעיונות וטיפים שיעזרו לחנות שלכם להתעורר לחיים.

לערוך מחקר דמוגרפיה

אם כבר יש לכם נתונים מגוגל אנליטיקס, על פני תקופה סבירה (של שלושה חודשים, ורצוי כמובן יותר), תוכלו לערוך מחקר דמוגרפי על קהל הקונים שלכם, להבין מאיפה הם מגיעים (בעולם, ובאינטרנט, כיצד הם מצאו אתכם) ומה הנתונים האישיים שלהם (גיל, מגדר, השכלה, תחומי עניין, ועוד). במאמר הזה תלמדו כיצד לערוך מחקר דמוגרפי שיעזור לכם לשפר את ביצועי החנות ולדייק את קהל היעד שלכם. הוא מתאים, אגב, גם לבעלי חנויות אחרות, כמובן, ולא רק לחנויות באטסי.

מלבד הגולשים בחנות שלכם, תוכלו ללמוד גם על המתחרים שלכם באטסי, בעזרת אתר CraftCount. כדאי לעשות זאת כשרוצים לשדרג חנות קיימת או לתכנן חנות חדשה, וכדי להבין מי השחקנים החזקים בזירה שלנו, מה הם עושים נכון ואיך גם אנחנו יכולים ללכת בדרכם וללמוד מההצלחה שלהם.

למצוא מילות מפתח חדשות למוצרים

תמיד כדאי לערוך מחקרי מילות מפתח לצורך קידום המוצרים גם במנוע החיפוש הפנימי של אטסי, וגם במנועי חיפוש שונים, ובראשם גוגל. יש אינספור כלים לביצוע מחקרי SEO, חלקם מכוונים במדויק לאטסי ועוזרים לבעלי חנויות למצוא את התגיות והכותרות המתאימות ביותר למוצרים שלהם.

אני מגוון בין הכלים שבהם אני משתמש ומחליף ביניהם לפי הצורך. הבסיסי הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל, כלי אמין ביותר ונוח לשימוש. גם keywordtool.io עוזר למצוא מילות מפתח חדשות, הוא אחד החביבים עלי. יש גם טריק פשוט ויעיל לשימוש בפינטרסט כדי למצוא תגיות וכותרות טובות לחנות שלכם באטסי (ובכלל), בעזרת מנוע החיפוש הויזואלי המצויין שלו. בצורה זו אנחנו יוצרים ליסטינגז (עמודי מוצר) שמתאימים לחיפושים בפינטרסט ועוזרים לשיפור ביצועי החנות ברשת החברתית הויזואלית הפופולרית.

ובזמן שאתם עורכים מחקר מילות מפתח, אל תשכחו את תיאוריית הזנב הארוך ואת הקשר ההדוק שלה לקידום חנות באטסי ושיפור המכירות. מאמרי SEO רבים נוספים תמצאו כאן.

שיווק חנות באטסי בקלות (ובכיף!)

אחרי שהקמנו חנות, שדרגנו את הטקסטים, הכנסנו תגיות מצויינות, הוספנו צילומים מוצלחים, הגיע הזמן לחלק המעניין – השיווק והפרסום של החנות והמוצרים שלכם, בתוך אטסי, ומחוצה לה. יש מגוון דרכים לעשות זאת, הנה כמה השיטות הקלות והחשובות. לא עשיתם את זה עדיין? קראו את המאמר ניהול וקידום חנות מקוונת, שמהווה נקודת פתיחה טובה לשיפור חנות אטסי קיימת.

איך מתחילים לשווק באטסי, ואיך ליצור קשר עם גלריות וחנויות אחרות? אלו שתי שאלות מרכזיות שעליהן עניתי במאמר הזה. תמצאו בו טיפים מוצלחים להתחלת הפעילות השיווקית שלכם באטסי ומול גלריות ונציגים.

בשלב הבא, חשוב ללמוד כיצד לערוך קמפיין פנימי באטסי (Promote) כדי לקדם את המוצרים שלכם. קידום באטסי הוא לא עניין מסובך, אבל דווקא בגלל זה צריך לדעת איך לעשות אותו נכון כדי לדייק את התקציבים ולוודא שאינכם מבזבזים כסף לחינם. המדריך הבא ילמד אתכם איך לערוך קמפיין קידום באטסי להגדלת המכירות שלכם בקלות וביעילות (ובעיקר – בלי לשרוף סכומים בלי תוצאות).

כדאי להשתמש באחד מכלי השיווק החביבים של אטסי, ה-Shop Updates. במאמר הבא תלמדו איך להשתמש בעדכוני החנות באטסי כדי לספר את הסיפור שלכם, להגביר את התנועה לחנות ובתקווה גם את המכירות.

מגוון רעיונות יצירתיים ומעניינים תמצאו במאמר הבא – קא-צ'ינג למתקדמים, שכולל טיפים לשיווק החנות בתוך אטסי, וגם היבטים שונים של שירות לקוחות שכדאי להכיר וליישם.

שיווק החנות מחוץ לאטסי

לאחר שהפעלנו את כל כלי השיווק בתוך אטסי, הגיע הזמן שנצא החוצה, לקידומים מחוץ לאטסי. תחילה נפנה לקידום בפינטרסט, אחד הכלים הטובים לשיווק חנות באטסי. כאן תמצאו מאמרים ומדריכים מצויינים על שימוש בפינטרסט ככלי קידום ושיווק, ותוכלו להתחיל לשווק את החנות שלכם שם.

בשלב הבא נפנה אל פייסבוק, שמציעה מגוון רעיונות נהדרים לשיווק וקידום החנות. אם אין לכם זמן לקרוא מספר מאמרים, אני מציע שתתחילו עם המאמר הזה, שמראה כיצד להשתמש בפייסבוק כדי להשיג יותר חשיפה (ומכירות) באטסי. הטיפים שבתוכו מתאימים לביצוע מיידי והם פשוטים, נגישים ומהירים. משם כדאי לבדוק את השיווק בטוויטר וגם להכיר את פוליוור – עוד רשת ויזואלית מצויינת לקידום חנות אטסי.

הדרכות וידאו

בקבוצת GoEtsy – אטסי למתקדמים שאני מנהל בפייסבוק, מתקיימים מעת לעת מפגשים והרצאות בחינם ובתשלום סמלי לחברי הקבוצה. מפגשי "אטסי בראנץ'" הם מפגשים חינמיים שבהם אנו נפגשים ללמוד נושא מסויים באטסי ומלבנים שאלות ונושאים שונים שעולים ע"י המשתתפים. כאן תוכלו לצפות במפגש הראשון, שבו נועה פלדמן ואנוכי הדגמנו את חשיבותו של המשפך השיווקי באטסי, שיטות לתיוג וקידום – ועוד טיפים לניהול חנות.

עוד כלי שיווקי ראשון במעלה הוא אינטסגרם הידוע לטובה ככוח שיווקי ויזואלי התומך בחנויות אטסי ויוצרים המוכרים שם. כאן תמצאו הדרכה בסיסית שתלמד אתכם – צעד צעד – על איך לפתוח ולנהל חשבון אינסטגרם. זו הדרכה מקיפה ומעניינת, שכוללת אינספור טיפים מוצלחים שיעזרו לכם להתחיל ולרתום את כוחה השיווקי של אינסטגרם.

רשימה זו של מאמרים תתעדכן מעת לעת עם מדריכים חדשים, וידאוז והדרכות אונליין. אתם מוזמנים להצטרף לרשימת התפוצה כדי לקבל את העדכונים ישירות למייל שלכם, וכמובן, מוזמנים לקבוצת האטסי שלי ולקבוצת "אסטרטגיה שיווקית בכיף", לדיונים מרתקים ומעשירים, סדנאות, קורסים והכשרות בנושאי שיווק, פרסום, מכירות ומסחר מקוון.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: