פוליוור למתקדמים: איך להשתמש ב-Polyvore לקידום החנות שלכם

פוליוור היא אחת מההחמצות השיווקיות הגדולות של בעלי מותגים וחנויות בישראל. מדובר ברשת חברתית נהדרת שבה הגולשים "מדברים ביזנס" ונכנסים כדי לרכוש מוצרים. במדריך הבא, של איתמר דור און, תוכלו ללמוד כיצד להפיק מפוליוור את המיטב ואיך להשתמש בה כדי לקדם את המוצרים שלכם לקהל קונים ממוקד ואיכותי

עדכון (אפריל 2018) – רשת פוליוור נרכשה על ידי ssense.com ושינתה את ייעודה. בסמוך לסגירה, צצו מספר פלטפורמות מתחרות המציעות פונקציונליות דומה המפורטת במאמר זה (ובהן fashmates.com, chicvore.com ואחרות) – אך טרם ברור איזו מהן, אם בכלל, תמלא את החלל שהותירה אחריה פוליוור עם סגירת שעריה סופית.

~~

זה מכבר איתמר דור און ואני פרסמנו מספר כתבות על הרשת החברתית Polyvore, וקיבלנו בעקבות הפרסומים פידבקים רבים והרבה שאלות מלקוחות, ששאלו שביל מה טובה הרשת הזאת ואיך אפשר לנצל אותה לטובת קידום חנויות אונליין. בכתבה דיברנו בעיקר על איך להתחיל להשתמש ברשת והוספנו כמה טיפים שיעזרו לכן להתחיל.

בעקבות הביקוש הרב היום אני מתכוון להרחיב לגבי אסטרטגיות שימוש ברשת שיאפשרו לכם ״לסחוט את המיץ״ מהעבודה שתשקיעו בה, וכיצד להשתמש בה ככלי שיווקי מקורי, כייפי ואפקטיבי מאוד.

מי קהל היעד של פוליוור וכיצד הוא קשור אליכן

כפי שציינתי בכתבה הקודמת פוליוור לא פונה לקהל הישראלי – דרך הצצה בנתוני הגולשים באתר באמצעות SimilarWeb אפשר לראות, באופן לא מפתיע, שהמדינות המרכזיות שמשתמשות באתר הן ארה״ב, קנדה, אנגליה ואוסטרליה. לכן הכתבה וכל פעילות שתבצעו ברשת הזו תהיה רלוונטית רק במידה שקהל היעד שלכן הוא בעיקר במדינות הללו.

ניתוח התנועה בפוליוור

מה ההבדל בין סטים לאוספים/קולקציות

שאלה נוספת שאנחנו נשאלים הרבה היא מה ההבדל בין Set ל-Collection? האמת שהתשובה די פשוטה. סטים הם אוסף של פריטים שמאוגדים תחת נושא מסויים, בעוד שאוספים הם קבוצה של סטים שונים, כשרצוי שיהיה ביניהם קשר נושאי מסויים (אך זו לא חובה).

לדוגמה, סט אחד יכיל פריטים שמיועדים לעיצוב המטבח וסט אחר יכיל פריטים המיועדים לחדר השינה. האוסף – או הקולקציה – יאגד את הסטים השונים תחת נושא רחב יותר, למשל "טרנדים לעיצוב הבית".

פוליוור ככלי שיווקי

מה זה תבניות וכיצד משתמשים בהן

אלמנט שלישי שניתן למצוא ברשת הוא  Template (תבנית) – תבניות מתפקדות למעשה בדיוק כמו Set אבל באופן שמכיל מראש כמה פריטים או צורת עיצוב מסויימת שמכילה בתוכה מראי מקום המאפשרים להכניס פריטים לפי בחירת המשתמש.

דוגמה אקראית שמצאתי אפשר לראות כאן. תבניות אלה טובות בעיקר אם אתן מעוניינות לעשות תחרות פתוחה לקהל (תזכורת: האופציה קיימת רק לאחר שפתחתן קבוצה) אך להגדיר את התחרות תחת נושא מסויים או ליצור קו שיקשר בין כל המועמדויות.

תבנית גם מאפשרת ליצור קו גראפי ועיצובי מאחד, המאותת לגולש או לגולשת שמדובר בחלק מתוך ליין שלם של תכנים רלוונטיים וקשורים, וליצור זהות מיתוגית מהודקת יותר.

פוליוור למתקדמות – להיכנס לראש של הקונים

אם משווים נפחי גלישה, פוליוור היא רשת שאמנם מביאה פחות תנועה לאתרים לעומת פייסבוק, פינטרסט וכדומה,  אבל מבין כל הרשתות החברתיות היא הרשת שמביאה את התנועה של הגולשים שקונים הכי הרבה פר רכישה בממוצע.

עובדה זו הופכת את פוליוור לכל כך חשובה למשווקים – האנשים הגולשים בה מדברים ביזנס, ומגיעים לאתר שלכם במטרה לרכוש, ולא סתם להסתכל או לקבל השראה. בנוסף, ככל שהזמן עובר, הרשת גדלה יותר ויותר והיקפי התנועה – והרכישות – שהיא מספקת גדלים בהתאם.

על מנת באמת לנצל את הפוטנציאל של פוליוור צריך להבין מה בעצם הגולשים באתר מחפשים ואיך הם עשויים לבצע אינטראקציה עם המותג שלכן. הגולשים בפוליוור מנצלים את הרשת בעיקר לצורך 3 הסיבות האלה:

גילוי – שיטוט אקראי באתר מאפשר לגולשים לגלות מותגים ומוצרים חדשים שהם לא היו חשופים אליהם קודם. האתר למעשה מהווה מעין חלון ראווה של כלבו דימיוני ענק שבו כל המותגים מציגים את המוצרים שלהם וייתכן בהחלט שגולש שישוטט באר יתקל במוצר שלכן שהוא אפילו לא ידע שקיים כמוהו או לא ידע שהוא צריך.

השראה – אם נתייחס לתהליך הפסיכולוגי של הרכישה, שלב ההשראה הוא שלב מעט יותר מתקדם. זה השלב שבו הגולש כבר מחפש אחר משהו באופן אקטיבי אך הוא עדיין לא יודע מה בדיוק ולכן מחפש השראה. אם המוצר שלכם יתפוס לו את העין בשלב זה, הוא כנראה יהיה הרבה יותר נכון לקנות את המוצר.

השוואת מחירים – מכיוון שלכל הפריטים שמופיעים באתר יש כבר מחיר (בשונה מפינטרסט למשל) והם גם מסודרים באופן נוח לפי קולקציות וסטים אפשר לבצע השוואת מחירים של מוצרים דומים די בקלות. אפשר לנצל את הפלטפורמה על מנת למצוא מוצר דומה מאוד בעלות נמוכה יותר.

%d7%a4%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%a6%d7%99%d7%94

כיצד להשתמש בכלים של פוליוור לצורך קידום החנות שלכן

ספרו את הסיפור של המותג שלכן. אם אין לכן מותג ברור ואתן מוכרות בעיקר יצירות אישיות שלכן, זה יהיה המקום המתאים לספר את הסיפור האישי שלכן. על מנת להשיג את זה צרו סטים, רצוי כמובן בשילוב הלוגו שלכן, שיחמיאו למוצרים שלכן. אל תחששו מלשים את עצמכן במרכז, אם זה מורכב או קשה, היעזרו במדריך הבא.

צרו תוכן חדש ורענן, והימנעו משכפול תכנים. חוץ מזה שזה לא באמת מעניין לראות עוד מאותו הדבר זה פוגע בכן באופן ישיר, גם מבחינת הקידום וגם מבחינת איבוד קהל העוקבים בכל אחת מהרשתות החברתיות שבהן אתן פועלות. לכל פלטפורמה – פינטרסט, אינסטגרם, פייסבוק, פוליוור – השפה הייחודית לה והסגנון המתאים לה. לכן כדאי שאת אותה יצירתיות שאתן מפגינות במוצרים שלכן, תפגינו גם באופן שבו אתן מייצרות תוכן עבור פוליוור והגולשים.

שלבו קישורים לחנויות/אתרים אחרים. אם אתן מוכרות רק חולצות, לדוגמה, אתן יכולות להוסיף מוצרים משלימים של חברות אחרות וליצור סט נפלא שידבר לקהל רחב ויביא תנועה איכותית לאתר. אמנם יהיו לינקים גם לאתרים אחרים, אבל מכיוון שאתן לא מוכרות את אותם מוצרים זה לא אמור לשנות לכן – והטראפיק שתקבלו יהיה גדול יותר ואיכותי יותר. שלא לדבר על נקודות הקארמה שהדבר ייתן לכן, ועל הפוטנציאל לקבל לינק חוזר מחנויות אחרות.

בדקו את המילים הפופולריות והחזקות בחיפושים. אל תשכחו לעשות מחקר מילים לפני שאתן מתחילות להכין סטים על מנת לקלוע כמה שיותר קרוב לחיפושים הרלוונטים.

שיווק בפוליוור – זו רק ההתחלה

ישנן עוד שיטות רבות אותן תוכלו ליישם בפרופיל שלכן בפוליוור, אך ההמלצות שהבאנו במאמר זה יספקו לכן תשתית טובה להתחיל ממנה את השיווק הבאמת-רציני שלכן ברשת. במאמרים הבאים שנפרסם כאן נספר על כלי שיווק נוספים בפוליוור, דוגמת שיתופי פעולה תוכניים וקידום בעזרת בניית אוטוריטה ומיתוג אישי – ואם הנושא מעניין אתכן, כדאי להירשם לתפוצה שלנו ולהצטרף לדף הפייסבוק של "כאן עובדים בכיף" לעדכונים נוספים בנושא פוליוור (ובכלל).

לשאלות, הצעות והערות, כתבו תגובה כאן בתחתית הכתבה, ונשמח לעזור.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: