ChatGPT למשווקים ובעלי עסקים: הפקודות החשובות שאתם חייבים להכיר

כלי הבינה המלאכותית ChatGPT יכול לכתוב עבורנו דפי מוצר מצויינים, לנסח פוסטים לרשתות החברתיות, לערוך טקסטים קיימים, להתאים אותם לקהלי יעד ולערוצי שיווק שונים, ואפילו לנסח עבורנו מיילים לרשימת התפוצה ולבנות מוצרים דיגיטליים מקצועיים. הנה כמה פקודות שכל משווק ויוצר תוכן צריך להכיר

מנוע הבינה המלאכותית ChatGPT מאפשר לנו לייצר - בצורה פשוטה ונוחה להבנה והתמצאות - מגוון עצום של תכנים שיווקיים לקידום ופיתוח העסקים שלנו. במאמר זה אציג בפניכם חמישה שימושים אפשריים, כדי להדגים את היכולות של הכלי ואת הפוטנציאל שהוא מציג בפנינו, המשווקים. תוכלו ללמוד עוד על השימוש בצ'אט ג'יפיטי בסדנה המלאה שלי, המוצעת במחיר נגיש וידידותי, כדי לעזור לכם להתחיל ולהשתמש בכלי המצויין הזה שרלוונטי לכולנו.

האם צריך לרכוש מינוי בתשלום?

הניסיון מראה שהגרסה החינמית של ChatGPT מספיקה לרוב המוחלט של בעלי העסקים: היא מאפשרת יצירה כמעט בלתי מוגבלת של תכנים, וההבדל העיקרי בינה לבין הגרסה בתשלום היא במהירות וזמינות התוצרים. לכן, אני ממליץ לכם להירשם לשירות ולהתחיל לשחק עם מנוע הבינה המלאכותית, גם אם אתם לא בטוחים ב-100% שתרצו להשתמש בכלי. זה משהו שכדאי מאוד מאוד להכיר.

איך זה בעצם עובד ומדוע זה כ"כ מלהיב את המשווקים בארץ ובעולם?

ChatGPT היא מנוע טקסטואלי, ולכן החוזקה העיקרית שלה היא ביצירת טקסטים. יש לכך משמעות עצומה עבורנו, כמשווקים, משום שהיא עושה קיצורי דרך משמעותיים ויוצרת עבורנו טקסטים מצויינים ומקצועיים, ברמה גבוהה מאוד. בנוסף, היא גם מבינה מושגים שיווקיים, למשל, היא יודעת מה זה ניתוח SWOT והנעות לפעולה, ויודעת ליצור את התוכן בהתאם לפקודות שניתן לה. לכן, ככל שהפקודות יהיו ברורות ומדויקות יותר, כך נשיג תוצאות טובות יותר. 

לצד זה, המערכת ידידותית מאוד לשימוש. היא בנויה בממשק של צ'אט פשוט וקל להתמצאות, וכל מה שצריך לעשות זה להיכנס ולהתחיל להתכתב עם הצ'אט:

כעת, בואו ונראה כמה דוגמאות לדברים שאנחנו יכולים לבקש מ-ChatGPT לעשות עבורנו.

1. כתיבת הטקסט לדף מוצר או שירות

בעלי עסקים רבים מתקשים ליצור את דפי המוצר או השירות באתרים שלהם. מדובר בדפים חשובים ביותר, המציגים אינפורמציה על המוצר, ביחד עם כל המסרים המשכנעים הרלוונטיים שצריכים להוביל את הלקוח לרכישה. הדפים האלו צריכים להיות מאוד ברורים, כתובים היטב ומדויקים מבחינת היעדים השיווקיים והמכירתיים שלהם, וזה לא עניין פשוט לרוב האנשים שיוצרים את התוכן שלהם בעצמם.

ChatGPT יכולה לבוא לעזרנו בקלות ובפשטות. כל שעלינו לעשות הוא לבקש ממנה לכתוב את דף המוצר, ולצרף פרטים נוספים המוצר (או, כאמור, השירות) שאנחנו מציעים. בכמה דקות, ועם מינימום מאמץ, נוכל לקבל טקסט מצויין לדף המוצר שלנו. 

הדבר יעיל במיוחד כאשר יש לנו וריאציות שונות על אותו המוצר, ואנחנו רוצים ליצור טקסטים שונים לכל דף, משיקולי SEO (קידום אורגני). נוכל לבקש מ-ChatGPT לייצר טקסטים בנוסחים שונים, לדפי מוצר שונים, כדי להימנע מכפילויות תוכן וחזרה על עצמנו. 

2. עריכה של טקסט - קיצור, הרחבה, סגנון

ChatGPT יודעת לעשות מניפולציות על טקסט שיצרה בעצמה, או על טקסט שהכנסתם לתוכה. למשל, אם כתבתם מאמר ארוך ואתם רוצים לקצר אותו, אפשר פשוט להדביק את הטקסט בצ'אט ולכתוב shorter:

זה עובד גם לכיוון ההפוך, אפשר להכניס טקסט קצר ולבקש מ-ChatGPT להרחיב אותו, על ידי הוספת הפקודות detailed, longer וכדומה. בדומה למנועי AI אחרים, גם כאן השימוש בשפה מדויקת ופקודות חדות וברורות יוביל לתוצאות טובות יותר.

3. התאמת התוכן לקהל היעד

מלבד עריכה סגנונית וצורנית, ChatGPT יכולה להתאים את הטקסטים שלנו לקהל היעד. בדוגמאות הבאות ביקשתי ממנה לכתוב עבורי טקסט מכירתי לקידום עסק של יוגה עם כלבים, ולהתאים את הפוסט לשני קהלים שונים לגמרי: מילניאליז ואנשים מעל גיל 40. הפניה לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות שונה, וזה מה שקיבלנו בתוצאות. הפוסט לצעירים דיבר יותר על טרנדים, להיות מעודכנים ותחושת הפומו (Fear of Missing Out, חשש מפני החמצה) ואילו הפוסט לבני 40+ עסק יותר בבריאות, בצורך לצאת לנשום אוויר צח ועוד, בהתאם לצרכים ולמה שיעבוד טוב יותר על קהל היעד:

4. רעיונות לפוסטים ולפעילויות שיווק

ChatGPT היא מעיין נובע של רעיונות לפעילות השיווק שלנו. אנחנו יכולים לבקש ממנה רעיונות לפוסטים, מאמרים, מוצרים - ומה לא, בעצם, ואפילו לבקש ממנה לכתוב את הכל בשבילנו. כמו תמיד, נעשה את זה פשוט בהתכתבות:

וכמובן שאנחנו יכולים וצריכים לדייק את הבקשה, למשל, לבקש לתת רעיונות לכותרות לפוסטים המיועדים לקהל יעד מסויים ולרכישה מסוג מסויים (כמו לדוגמה נשים שקונות את המוצר במתנה לגברים):

אפשר לבקש מ-ChatGPT לכתוב עבורנו את הטקסטים, לדוגמה, עבור פוסט לקידום ברשתות החברתיות. לרוב, נרצה להדגיש היבטים שונים בפוסט שלנו, כמו למשל להתמקד באיכות המוצר, וכן נבקש שהסגנון יהיה סמכותי ומעורר ביטחון ואמון:

5. רשימת דיוור

הזכרתי קודם ש-ChatGPT מכירה מושגים שיווקיים ויודעת להתאים את עצמה אליהם, וזו יכולת מטורפת שנוכל לרתום לשיווק העסק שלנו. למשל, אנחנו יכולים ליצור בעזרתה סדרה של חמישה מיילים, שאנשים נרשמים אליהם ומקבלים אותם בהפרשים של כמה ימים זה מזה - עם הנעות מדורגות לפעולה. כך, אפשר לתכנן ולהפעיל משפך שיווקי אפקטיבי ביותר. 

שימו לב כמה זה קל:

בשלב הבא נבקש להוסיף הנעות לפעולה, ולעשות אותן מדורגות - מהנעה רכה לפעולה עד להנעה קשה לפעולה:

6. פיתוח מוצרים דיגיטליים

אחד מהכלים המשמעותיים ש-ChatGPT מציעה לנו היא היכולת לפתח מוצרי ידע - סדנאות, קורסים, הרצאות, ספרים, חוברות, הדרכות - בצורה קלה ופשוטה. כיועץ וכאסטרטג אני מכיר היטב את השוק ואת רמת התכנים הירודה של הרבה מאוד מהמוצרים שמתרוצצים בשוק. לכן, התוצאות ש-ChatGPT מפיקה הן בד"כ גבוהה ביותר, בוודאי אם משווים את זה לעבודת השיווק של כותב התוכן הממוצע.

נוכל להתחיל ולבקש רעיונות למוצרים דיגיטליים חינמיים, למשל, להורדה:

ואז לבחור את הרעיון המועדף עלינו ולהתחיל לכתוב אותו ביחד עם ChatGPT, שלב שלב:

לסיכום, כמה המלצות לשימוש חכם ואחראי ב-ChatGPT

יש כמה כללי אצבע שכדאי לשמור עליהם, כאשר עובדים עם מנועי בינה מלאכותית בכלל, ועם ChatGPT בפרט:

  1. השתמשו בכלים האלו כמקור ראשוני להתייעצות, רעיונות ומחשבות בנושא שיווק, אסטרטגיה, פיתוח מוצרים וכדומה. זו נקודת פתיחה טובה ויצירתית ביותר.
  2. אף פעם אל תשתמשו בטקסטים AS IS - אתם לא רוצים לאבד את הקול הייחודי והמבודל שלכם, וליצור טקסטים כמו כולם. הכניסו תמיד את נקודת המבט שלכם, טיפים, המלצות ורעיונות.
  3. בדקו אלף פעם את הטקסטים שמנוע ChatGPT יוצר. המנוע מצויין בדברים מסויימים, אבל לפעמים עושה פאדיחות וכותב שטויות בביטחון מלא. לכן, יש לקרוא תמיד את הטקסטים, לבדוק את העובדות, לוודא שהכל מדויק, נכון ומתאים וששום דבר לא נשכח או הוחמץ. כאן המקום שלכם כאנשי מקצוע להיכנס לטקסט ולהתערב במידה והוא לא 100% מדויק, מתאים או קולע לידע שלכם. 
  4. זכרו שמדובר בצ'אט - ChatGPT זוכר את השיחה שלכם, ולכן אפשר לבקש ממנו לחזור לשלבים קודמים, לשנות טקסטים שיצר עבורנו, להוסיף / להוריד דברים וכדומה. דמיינו שאתם מתכתבים עם כותב/ת תוכן מקצועי/ת, שנענה לכל הדרישות שלכם, ופשוט "דברו" עם המנוע.
  5. כדאי מאוד להתאמן - להתנסות בשאילתות ופקודות שונות, לשחק עם המערכת ולהבין איך היא יכולה לעבור עבורכם. נסו להגדיר אותה כך שתייצר פוסטים ותכנים בשפה ובסגנון של העסק שלכם. 
  6. הקפידו על זכויות יוצרים. קראו את תנאי השימוש בכלי ה-AI שבהם אתם משתמשים, הבינו מה מותר לעשות ומה לא ופעלו בהתאם. ניתן להתייעץ בנושא בקבוצה המשפטית שלנו, שואלים עו"ד בכיף.

כלי AI הם העתיד, לפי כל ההערכות מדובר בשינוי דרמטי ומשמעותי שצפוי לעצב את עולם השיווק והאופן שבו כולנו עובדים. לכן כדאי להכיר את הכלים האלו וללמוד את האפשרויות השונות שהם מציעים כבר היום. 

תוכלו להתעדכן בכלים חדשים, הדרכות ושימושים שונים לכלי AI בקהילה שלנו - אסטרטגיה שיווקית בכיף. אולי תרצו גם לבדוק את ההדרכות שלי בנושא, למשל, הדרכת המבוא לעולם ה-AI ולכלי התוכן ChatGPT, או הסדנה המתקדמת שלי לשימוש במידג'רני. אני ממליץ בחום להכיר את הכלים האלו, לשחק איתם, ללמוד אותם, ולהבין האם ובאיזה אופן הם יכולים לשדרג את העסקים שלכם. 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: