כיצד משתמשים ב-ChatGPT כדי לנתח את משובי הלקוחות ולהפיק תובנות מדהימות על עצמנו ועל העסק

מלבד כתיבת תוכן שיווקי, העלאת רעיונות מקוריים ויצירת מוצרים דיגיטלים, כלי הבינה המלאכותית ChatGPT יכול גם לנתח טקסטים (כמו למשל משובי לקוחות, תגובות ועוד) ולהפיק עבורנו תובנות עסקיות ושיווקיות משמעותיות. נוכל להיעזר בו כדי לחקור את הפעילות בעסק שלנו (למשל, לזהות חולשות וביקורות שליליות) או כדי לנתח את פעילות הקולגות שלנו, ולהבין מה הם עושים נכון. מדריך

כמשווקים, אנחנו יכולים להשתמש במחולל הטקסטים מבוסס הבינה המלאכותית ChatGPT כדי ליצור טקסטים שיווקיים, לקבל רעיונות, לייצר מוצרים ולגבש אסטרטגיה לפעילות העסקית שלנו. הפעם אני רוצה להציג בפניכם יכולת נוספת של ChatGPT: ניתוח תוכן. 

בהדרכה המתקדמת שלי על ChatGPT, אלמד אתכם כיצד להשתמש ב-GPT לצרכים מתקדמים רבים, ובהם ניתוח תוכן. נלמד כיצד "לתכנת" את המערכת ולגרום לה לעבוד עבורנו. במאמר זה אני רוצה להדגים את אחד השימושים למה ש-GPT מציע לנו - היכולת לנתח תכנים.

בפשטות, המנוע יודע לקחת טקסטים מסויימים שאנחנו מזינים אליו, לעבד אותם לפי ההנחיות שלנו, ולייצר עבורנו טקסטים חדשים או תובנות בהתבסס על המסרים. לדוגמה, אנחנו יכולים להזין 5-6 פוסטים פרי עטנו, ולבקש מהמנוע לנסח עבורנו טקסטים בנושאים חדשים, באותה השפה ובאותו הסגנון.

דרך נוספת להשתמש ביכולת הזו, היא להזין ל-ChatGPT טקסטים שאנחנו רוצים להבין מה עומד מאחוריהם, לזהות דפוסים, מגמות ונושאים החוזרים על עצמם. הנה כמה דוגמאות:

  • אנחנו יכולים להזין למנוע מיילים שקיבלנו מלקוחות, ולבקש ממנו לעבד אותם לדף שאלות ותשובות (FAQ) אותו נפרסם באתר שלנו.
  • אפשר לנתח את הפוסטים שאתם ו/או המתחרים שלכם מפרסמים, ולזהות אילו פוסטים עובדים יותר מאחרים (ומדוע).
  • ניתן להזין תגובות שאנשים כתבו לכם בפוסטים ודיונים שונים בקהילה, ולהסיק מזה תובנות מרתקות.
  • ועוד שימושים לפי הצרכים הספציפיים שלכם.

איך משתמשים ב-ChatGPT כדי לנתח טקסטים?

בואו נדגים בעזרת דוגמה פשוטה. אני מבקש מ-ChatGPT לקרוא משובים שלקוחות כתבו עלי בדף הפייסבוק שלי, ולדווח על המסרים העיקריים שחוזרים על עצמם בטקסטים. לצורך הדוגמה, הזנתי 10 משובים על הקורסים והסדנאות שלי. ככה הפקודה נראית:

Please read the following costumer reviews, in Hebrew (separated by ***) and report the main sentiments and highlights in a list, also in Hebrew.

בואו ננתח מה בעצם אמרתי ל-ChatGPT לעשות:

א. לקרוא את משובי הלקוחות הבאים (הדגשתי בפניו שהם בעברית, ושהם מופרדים זה מזה בעזרת שלוש כוכביות)
ב. לנתח את הטקסטים
ג. לדווח, בסיום, על הרגשות ועל המסרים העיקריים בטקסט, גם כן בשפה העברית

ולאחר הפקודה הדבקתי (באמצעות copy & paste פשוט) עשרה משובים מתוך הדף העסקי אל תוך הצ'אט. הפרדתי בין המשובים ב-***, כדי שהמנוע יידע להתייחס לכל אחד מהם בפני עצמו, ולא יתבלבל. 

אמנם המערכת לא מצויינת בעברית, אבל בגלל שאנחנו ממילא יוצרים טקסטים לשימוש פנימי שלנו - זה פחות חשוב לנו, הפעם, לדייק במילים. בואו נקליד את הכל לתוך ה-ChatGPT ונראה מה קורה:

זה לקח כמה שניות בודדות, וקיבלתי את התשובה הבאה:

קודם כל, זה מאוד מרגש ומשמח לקרוא את התובנות של ChatGPT מתוך מה שלקוחות מספרים עלי. עבורנו, כבעלי עסק, זו הזדמנות מעולה להבין מה אנחנו עושים נכון, ולהשתמש במידע הזה כדי לחזק, לשפר ולהדגיש את הצדדים החזקים האלו בשיווק שלנו. עכשיו יש לנו מעין גושפנקא, לכך שאנשים נהנים ואוהבים את התכנים שלנו.

לצד זה, אם נכניס משובים רבים ומגוונים, נתחיל לקבל גם דגשים מגוונים יותר - בעוד שכל משוב מדבר על נושא אחר שעזר לאותו לקוח, כולם ביחד מספרים סיפור הרבה יותר מורכב ומעניין, ו-ChatGPT עוזר לנו להביא את זה אל קדמת הבמה. 

שימו לב שלאורך הכתבה השתמשתי במתכוון בגרסה החינמית (3.5). בגרסה 4 יכולות הניתוח טובות יותר, ואפשר לרדת לרזולוציות מאוד יסודיות במחקר. עם זאת, גם הגרסה החינמית נותנת תוצאות טובות, בוודאי לצרכים של רוב העסקים הקטנים. 

דוגמה נוספת

במקרה הזה, הזנתי ל-ChatGPT משובים שנאספו מלקוחות במסגרת סקר פנימי בעסק שאני מלווה. ביקשתי מהמנוע לנתח את המשובים ולכתוב (בנקודות) את הדפוסים החיוביים והשליליים המרכזיים:

analyse the following costumer reviews in Hebrew, write (in bullets) the positive and negative themes.

התוצאה הגיעה בתוך מספר שניות:

המנוע יודע לבצע עבורנו פעולות ניתוח מתקדמות יותר, למשל, ניתוח כמותי של המשובים וחלוקה שלהם לקטגוריות:

אנחנו יכולים גם לבקש מ-ChatGPT המלצות, למשל, כיצד לתקן ולטפל בנקודות השליליות שעלו בניתוח:

זו הדגמה ראשונית ליכולות של ChatGPT בניתוח של תכנים - נסו לחשוב באיזה אופן אתם יכולים להשתמש בכלי הזה לניתוח תכנים בעסקים שלכם. 

שימושים אפשריים בכלי הניתוח של ChatGPT

  • ניתוח תוצאות של שאלונים וסקרים - ChatGPT יכולה לעזור לנו בניתוח התשובות לשאלות סגורות ושאלות פתוחות גם יחד.
  • ניתוח תגובות - נוכל להזין פוסט ואת התגובות של הגולשים אליו, כדי להבין אילו פוסטים עובדים טוב יותר, מה התגובות מספרות לנו על הצרכים של קהל היעד ועוד.
  • ניתוח טקסטים של מתחרים - אם אנחנו רוצים להעמיק את הידע שלנו על המתחרים שלנו, נוכל להזין את הפוסטים שלהם אל תוך המערכת ולבקש מ-ChatGPT להסביר לנו מדוע הפוסטים האלו אפקטיביים, מה הופך אותם לטובים ומדוע הקהל מגיב אליהם טוב כל כך. עוד אופציה היא להזין דפי מוצר של המתחרים, לנתח אותם, ועל בסיס זה לנסח דפי מוצר מקוריים משלנו. חשוב מאוד לשמור על אתיקה מקסימלית ולא להעתיק טקסטים או רעיונות מקוריים, אלא להשתמש במידע המודיעיני הזה לביסוס פעילות שונה ומבודלת משלנו.
  • ניתוח משובים - בדוגמה שהצגתי, המשובים חיוביים לגמרי, ולכן קיבלנו תוצאה של רשימת מחמאות ודגשים לשיווק הפעילות שלי. אבל פעמים רבות יש לנו גם משובים פחות חיוביים, למשל בסקירות מוצר ושירותים, וגם אותם כדאי לנתח. אפשר להזין את המשובים השליליים ל-ChatGPT ולבקש מהמנוע להסביר מה גורם לביקורות האלו וגם לתת המלצות איך אפשר להתמודד עם זה. 
  • ניתוח ידע ארגוני - אני, למשל, משתמש בכלי ניתוח אחרים (Atlas.ti) כדי לנתח לעומק את סיכומי הפגישות של הלקוחות שלי, במטרה להבין אילו שאלות חוזרות על עצמן, עם איזה בעיות הלקוחות מתמודדים ואילו אסטרטגיות אנחנו מגבשים יחד. הנתונים האלו - כאשר מדובר במאות לקוחות ייעוץ - הם בעלי ערך רב ומספרים סיפור על העסקים שאני פוגש בקליניקת הייעוץ, כמו גם שופכים אור על מגמות ותופעות במשק. השימוש ב-ChatGPT מאפשר לי לעשות את הכל אוטומטית בצורה מהירה, ועם תוצאות מדויקות ביותר, דיוק סטטיסטי, מובהקות ותוקף גבוהים. 
  • ניתוח מהיר של מידע מלקוחות - אם אתם אוספים מידע מלקוחות (לדוגמה, לפני פגישת ייעוץ, אפיון, עיצוב, ליווי וכדומה), אפשר להשתמש ב-ChatGPT לניתוח התשובות של הלקוחות ולהבנת הצרכים שלו. בעזרת "אימון" אנחנו יכולים ללמד את המנוע לנתח את הטקסטים בכמה שניות, ולבנות תוכנית עבודה ואיתה להגיע לפגישה. זה יכול לקצר מאוד תהליכים ליועצים ונותני שירותים אחרים. 

וכל הכיף הזה לגמרי בחינם (נכון לכרגע)

השימוש ב-ChatGPT (נכון להיום) הוא לגמרי בחינם - אפשר אמנם לרכוש מינוי בתשלום, אבל לרוב העסקים הגרסה החינמית היא די והותר. אני ממליץ לכם להתחבר לשירות (כאן) ולהתחיל לחקור את היכולות של המערכת.

אם כל מה שכתוב כאן נשמע לכם כמו סינית, או אם תרצו ללמד את הכלי הזה בצורה מסודרת ויסודית, אני ממליץ לכם להירשם להדרכה שלי, הנפתחת ממש ביסודות (צעדים ראשונים ב-ChatGPT) ומסתיימת בשימושים מתקדמים ויצירתיים במנוע. היא תסגור לכם את הפינה ותיתן לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל ולעבוד עם ChatGPT.

יש גם הדרכות מתקדמות יותר, כמו הסדנה המתקדמת שבה נלמד לתכנת ולפתח כלים מתקדמים על הממשק של GPT, וסדנה משולבת המחברת בין היכולות של GPT לבין מידג'רני ליצירת דימויים ויזואליים מדהימים.

כל התכנים שלי מונגשים תמיד במחירים ידידותיים, ואת קורסי וסדנאות ה-AI אני מתמחר נמוך במיוחד - כדי לאפשר לכולם ללמוד וליהנות מהמהפכה המרתקת שעוברת על העולם. ההשפעות של הטכנולוגיות האלו על המשווקים הקטנים הן רבות, ולכן אני מסדר לכם מושב בשורה הראשונה, להדרכות מקצועיות, מעניינות ויצירתיות :) 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: