שישה רעיונות לדיוורים מנצחים שאתם יכולים לכתוב ולשלוח כבר היום

אם יש לכם רשימת תפוצה רדומה או נגמרו לכם הרעיונות לדיוורים - הגעתם למקום הנכון. מהצצה מאחורי הקלעים, דרך טעויות נפוצות במקצוע שלכם ועד התייעצות עם הקוראים שלכם: הכירו שישה סוגי דיוורים שיווקיים מצויינים, שכיף לכתוב ולדוור

רשימת תפוצה איכותית יכולה לתרום רבות לקידום העסק שלכם משום שהיא היא מאפשרת ליצור קשר ישיר ולהעמיק את ההיכרות עם קהל המתעניינים, שנרשמו מרצונם ונתנו אישור לשלוח אליהם עדכונים, דיוורים ופרסומים.

אחת השאלות המרכזיות בקשר לרשימות תפוצה היא איזה תוכן ליצור, כדי להוביל לאחוזי פתיחה והקלקה גבוהים. על מה לכתוב, כדי שהקוראים יפתחו ויקראו את המיילים שלכם, ולא יזניחו אותם בתיבת הדואר הנכנס או קידומי המכירות שלהם.

אבל לפני שחושבים על אחוזי פתיחה ותוצרים, צריך להתמקד בשאלה חשובה: כיצד המיילים האלו ישתלבו באסטרטגיה השיווקית הרחבה של העסק, ויוסיפו שכבה של היכרות, אמון ואינטראקציה ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. הרי שיווק הוא מסע, לפעמים ארוך, ובעוד שאחוזי פתיחה הם עניין ראוי וחשוב, הם בטח לא העיקר. חשובה הדרך שעושה הלקוח והתחנות הקטנות שבהן הוא עוצר בדרך.

ישנם סוגים רבים של דיוורים אפקטיביים שעוזרים לנו בדיוק בזה: להתקרב, להעמיק את הקשר ולחזק את האמון של הקוראים בנו. במאמר זה אני מציג שישה רעיונות לתוכן שיהיה לכם קל ליצור: אתם יכולים להשתמש ברעיונות הפשוטים שכאן כדי לכתוב ניוזלטר איכותי ומעניין, וגם לכתיבת פוסטים טובים לרשתות החברתיות.

מבט אל מאחורי הקלעים

בין אם מדובר במפעל, משרד, סטודיו או גלריה, אנשים תמיד אוהבים לראות את ׳מאחורי הקלעים׳, לקבל הצצה אל תהליכי הייצור והשירות, ללמוד יותר עליכם ועל העסק שלכם. אימייל כזה מתאים לכל סוגי העסקים, ונוכל להשתמש בו כדי להציג את עצמנו ללקוחות שלנו. אתם יכולים לתאר את סביבת העבודה שלכם במילים, כדאי להוסיף גם צילומים ואפילו קטעי וידאו שונים. הראו את שולחן העבודה שלכם, את הציוד והמכשירים שאתם משתמשים בהם, הציגו את האנשים שמעורבים בתהליך, את המחסן, המדפים, וכל מה שאתם מרגישים בנוח לחשוף. חשבו על סקיצות, מוצרים בעבודה, דברים שירדו בעריכה, כל מה שמעניין ומשתף.

אם העסק שלכם נותן שירותים, הציגו את תהליכי העבודה, איך זה עובד, מה יש בכל שלב ומה התוצרים שלו. חשבו על זה כמו סיור במפעל, רק בלי מפעל :)

מדוע אני עושה את מה שאני עושה

זהו מייל אישי שבו נשתף את הלקוחות שלנו בסיבות, נסיבות ומניעים שהובילו אותנו לעסוק במקצוע שלנו ומדוע אנחנו בוחרים בו מדי יום ויום מחדש. כאן נוכל לספר בקצרה על הביוגרפיה שלנו, ועל הדברים שעיצבו אותנו, כבני-אדם וכאנשי מקצוע. נסביר מתי, איך ומדוע בחרנו את המקצוע, האם זו הייתה בחירה מושכלת או שהתגלגלנו לעסוק בו באופן אקראי. נפרט בצורה מורחבת על החזון שלנו, על האני-מאמין, על הערכים ועל הדברים שמובילים ומנחים אותנו ואת המקצועיות שלנו. מה חשוב לנו ומה השינוי שאנחנו רוצים לראות בעולם, דרך העשייה שלנו.

לא רק שאלו ממילא היסודות שבונים את האסטרטגיה השיווקית והם ליבת השיווק שלנו, אלו גם תכנים אפקטיביים ביותר שעוזרים ללקוחות המתאימים להתחבר ולהעמיק את היחסים איתנו.

טעויות שאנשים עושים

תוכן מקצועי שמציג טעויות שאנשים עושים בקשר לשדה המקצועי שלכם מצליח כמעט תמיד למשוך תשומת לב רבה ולעורר עניין בקהל היעד. זה די ברור מדוע אנשים נמשכים לסוג כזה של דיוורים - הכותרת מושכת לבדוק האם אני עושה את הטעויות האלו בעצמי, וגם כדי ללמוד דברים חדשים על התחום. כאן חשוב להקפיד לעמוד בציפיות: המטרה היא לא רק ליצור כותרת מושכת, אלא תוכן בעל ערך משמעותי שיתרום לקוראים שלכם. במילים אחרות, אתם צריכים למצוא טעויות אמיתיות שאנשים עושים, להסביר אותן ולתת רעיונות יצירתיים להימנע מהן או להתמודד איתן.

ואגב, כדאי שתהיה לכם רשימה של הטעויות הנפוצות בתחום שבו אתם עוסקים, גם בלי קשר לניוזלטרים. זו דרך מצויינת לחנך את הקהל ולהסביר לו תופעות שקורות, לגונן עליו מפני טעויות ולעזור לו למצוא את הדרך הנכונה לפעול, לפי השקפתכם המקצועית.

טעויות שאנחנו עשינו

אם בסעיף הקודם המלצתי לכתוב על טעויות שהלקוחות שלכם עושים, בסוג הזה של דיוורים נכתוב דווקא על טעויות שאנחנו עשינו בעבר. זה המקום להראות סקיצות של מוצרים לא מוצלחים, להתוודות על פאדיחות, אולי אפילו לספר סיפור מצחיק על תקלה מביכה במיוחד. היו אותנטיים ואמיתיים, שתפו ברגעי החולשה שלכם - זה מקור עוצמה משמעותי שמחבר אותנו, האמיתיים, לקהל הקוראים שלנו. בעידן שבו כולם מושלמים ונפלאים (בעיקר בשיווק שלהם ברשתות החברתיות), זה גם יהיה קול מרענן - כשמישהו בא ומודה בגאון ׳טעיתי׳, ׳שגיתי׳, ׳התבלבלתי׳, ׳התפדחתי׳. סוג כזה של דיוור מתאים לקהל חם, שמכיר אתכם ואת העסק שלכם, וכבר יש לו רמה ראשונית של אמון. לא הייתי שולח אותו לאנשים שנרשמו הרגע לתפוצה, אבל בהחלט כדאי לחשוב על תוכן אותנטי כזה בשלבים היחסית מוקדמים של ההיכרות, כדי שהלקוחות ידעו שאתם כנים, אמיתיים ואנושיים.

התייעצות עם הקוראים

בקורס הניוזלטרים שלי אני נותן עשרות רעיונות לדיוורים ואינטראקציות עם הקוראים שלנו ברשימת התפוצה, אבל יש כמה טיפים שבולטים מעל כולם במשובים שאנשים שולחים לי לאחר שהם לומדים ומיישמים את הקורס. אחד מהם, הוא הטיפ הקליל של לעודד אינטראקציה עם הקוראים, ולהזמין אותם להגיב לניוזלטר שלכם ב-reply. בעיניי זה נראה מתבקש, אבל מתברר שאנשים שיישמו את הרעיון הזה והתחילו לחתום את המיילים בהזמנת הקהל לתגובה, ראו ישועות.

סוג אחד של דיוור יכול לנצל את המעורבות הזו, ולבקש מהקוראים לחוות דעה על מוצר חדש שאנחנו שוקלים להשיק, שירות שעובר שינוי ועוד. זה המקום לשתף בהתלבטות שלכם בעסק, קטנה כגדולה. "אריזות ממוחזרות או מעוצבות", "שחור או לבן", "בטעם שוקולד או שמא וניל"? תנו לקוראים אפשרות לבחור בין שתיים עד שלוש אופציות, הזמינו אותם לכתוב לכם ב-reply או הוסיפו לינק לשאלון מקוון. הדיאלוג הזה מגביר את המעורבות של הקוראים, מאפשר להם להשפיע על העסק ועל ידי כך להרגיש שייכים ובמידה מסויימת גם יותר נאמנים אליו.


לקט מאמרים

אין לכם זמן או סבלנות לכתוב אימייל מפורט? תוכלו ליצור לקוראים שלכם תוכן עשיר על ידי חיפוש, ליקוט, ארגון והנגשה של מידע מרחבי הרשת. תוכן כזה משקף ללקוח את הבקיאות שלכם בשוק, את העדכניות ואת העובדה שאתם חיים ונושמים את המקצוע. זה יהיה רעיון טוב לעקוב אחרי התפתחויות מעניינות בשדה המקצועי שלכם, לגלות ידע חדש וגם לאצור חומר איכותי עבור השיווק.

חשוב מאוד לציין: אסור להעתיק תוכן, בשום מקרה ובשום צורה, אלא באישור בעלי הזכויות בכתב ומראש. תוכלו לקרוא את המאמר, לסכם את עיקריו במילים שלכם בקצרה, להוסיף את הפרספקטיבה שלכם ולצרף קישור וקרדיט למקור. מייל כזה יכול לכלול שלושה עד חמישה קישורים טובים, שייתנו ערך לגולשים שלכם ויאפשרו לכם להמשיך להיות איתם בקשר - גם בלי לייצר תוכן חדש משלכם.

 

אלו שישה רעיונות זריזים לדיוורים שאתם יכולים לכתוב ולשגר (או לתזמן) ממש עכשיו. אני ממליץ לכם לקחת כמה דקות, לבחור את אחד הרעיונות כאן ולרוץ איתו :) זרקו על הדף או המקלדת את המילים, בלי לערוך, פשוט לכתוב. לאחר הכתיבה הראשונית והמשוחררת תוכלו לחזור, לערוך, להוסיף, לקצץ, לערוך הגהות. אך מה שחשוב הוא פשוט לגשת לכתוב: ברגע שיש לנו גוש טקסט ראשוני, גם אם גולמי - הכל הופך להרבה יותר קל.

מחפשים רעיונות נוספים? בדקו את קורס הכתיבה שלי ואת קורס השיווק באמצעות רשימות תפוצה - כמו כל הקורסים שלי, גם הם מוצעים במחירים ידידותיים והם עמוסים במידע, המלצות, טיפים וכלי עבודה בדוקים. השילוב של שניהם יחד יאפשר לכם ליצור רשימת תפוצה איכותית ולכתוב הרבה מאוד תוכן שיווקי בכיף. אתם מוזמנים גם להצטרף לקהילת "אסטרטגיה שיווקית בכיף" בפייסבוק, לעוד טיפים, המלצות, ואינספור דיונים בנושאי ניוזלטרים, כמו גם שיווק, אסטרטגיה, יחסים עם לקוחות ועוד. 

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: