כאן מדוורים בכיף: כך תוכלו להשתמש ברשימת תפוצה כדי לשווק ולהגדיל את הרווחים בעסק שלכם

רשימת תפוצה טובה מאפשרת לגדר את המשתמשים ולפלח אותם בצורה חכמה, מסייעת בקידום האורגני וגם בקידום הממומן, מציעה יתרונות רבים בביסוס אוטוריטה ויצירת אמון ביניכם לבין הלקוחות העתידיים שלכם ועוד. הכירו את הדרכים שבהן תוכלו להשתמש ברשימות תפוצה כדי לקדם את השיווק והצמיחה העסקית שלכם

לפני מספר שבועות קיבלתי הודעה מלקוחה שעזרתי לה לאפיין רשימות תפוצה שיווקיות בעסק. באישורה, אני מביא כאן את הדברים שלה כלשונם. "תמיד חשבתי שניוזלטר זה כלי שעבר מהעולם", היא כתבה לי בווטסאפ, "אני בהלם מאיך שזה עובד, תוך חודשיים יש לי שתי רשימות קטנות אבל איכותיות וגורמות ללקוחות ליצור קשר ולקנות". תגובות מהסוג הזה הן משהו שהתרגלתי לקבל מלקוחות. אני מתרשם שבניגוד להרבה מאוד ערוצי שיווק אחרים, שבהם לא רואים תוצאות מהירות וצריך הרבה מאוד סבלנות, כשזה מגיע לרשימות תפוצה, גם כשהן קטנות בהיקפן וכוללות מספר מצומצם של משתמשים, התוצאות הרבה יותר מוחשיות. יש משהו מאוד פיזי בלראות את האנשים, השמות והמיילים, מצטברים לאט לאט ברשימה שלכם. יש משהו מאוד מספק, בלגלות שהם פותחים את הדיוורים שאתם שולחים להם, קוראים אותם ומגיבים להם.

למרות שיצא להן שם רע - בעיקר בגלל משווקים שעושים בהן שימוש גרוע ומציף - רשימות תפוצה הן, באופן עקבי ולאורך שנים, כלי שיווקי ראשון בחשיבותו בעסק שלנו. בפרט כשמדובר בעסק קטן, עם תקציבי שיווק מועטים עד לא קיימים, הן עוזרות לשמור את הקהל חם, קרוב ללב, ובעיקר, זמין וקשוב. 

לרשימת תפוצה שיווקית יש יתרונות רבים ושונים. הן מחממות את הקהל, יוצרות קשר עקבי ורציף, עוזרות להכניס אתכם ואת המוצרים והשירותים שלכם לתודעה, ועוזרות לנו לבנות קהלים מדוייקים ואיכותיים יותר לקידום הממומן. במאמר זה ריכזתי את היתרונות העיקריים של רשימות תפוצה, ואת הדרך שבה הן יכולות לעזור לכם לקדם ולפתח את העסק שלכם.

גידור המשתמשים

אחד המטרות העיקריות של רשימת תפוצה היא לקבל את פרטי הקשר של הלקוחות הפוטנציאליים (מייל ולפעמים גם מספר טלפון ופרטים נוספים), כדי שנוכל לפנות אליהם באופן עצמאי. הלקוחות שנרשמים לתפוצה מבקשים - באופן פעיל - להיות חשופים לתכנים שלנו. הם רוצים לקבל עדכונים, מבצעים, הטבות, מידע - כל מה שמפורסם בדף ההרשמה לרשימת התפוצה שלכם וכל מה שאתם מציעים למי שנרשם או נרשמת לדיוורים. 

על ידי עבודה נכונה אנחנו יכולים לבנות קהלים איכותיים מאוד שכבר מכירים את העסק או לכל הפחות את הצעת הערך שלו, והתרשמו מהם מספיק כדי להירשם ולבקש לקבל עוד. פניה לקהל הזה תהיה בד"כ יעילה יותר מאשר פנייה לקהל שכלל לא מכיר אותנו, וכאשר המשתמשים 'מגודרים' בתוך רשימה סגורה אנחנו יכולים לפנות אליהם ולהגיע ישירות אל תיבת האימייל שלהם. אחוזי ההמרה (מספר הלקוחות שרוכשים בפועל מתוך כלל האנשים שנחשפו לפרסום) גבוהים ביותר ברשימות תפוצה, בדיוק מהסיבות האלו.

פילוח לקוחות ברשימת התפוצה

רוב העסקים יוצרים רשימת תפוצה ראשית אחת ומדוורים לכל המשתמשים באותו האופן. עם זאת, רוב מערכות הדיוור מאפשרות היום ליצור פילוחים (סגמנטים) של קהלי יעד שונים, בתוך הקהל הרחב שלנו. לדוגמה, אפשר לפלח את המשתמשים לפי גיל, מצב משפחתי, מגדר, מקום מגורים. ניתן ליצור רשימות בשפות שונות, ואפשר גם ליצור רשימות שפונות לקהלים בשלבים שונים של החיים, כמו לדוגמה יועץ פיננסי שינהל רשימה אחת לצעירים וצעירות בתחילת חייהם, רשימה שניה למשפחות צעירות ורשימה שלישית לאנשים לקראת או אחרי גיל פרישה. 

בצורה כזו, גם כאשר העסק פונה לקהלים מאוד שונים בצרכים ואפילו במוצרים ובשירותים שהם צורכים, הוא לא צריך לנהל מערכי שיווק שלמים וגדולים (כמו דפי פייסבוק נפרדים לצעירים / מבוגרים, גברים / נשים וכדומה) - את זה אפשר לעשות בקלות רבה יותר באמצעות רשימות תפוצה. 

בניית קהלים איכותיים לצורך קידום ממומן

רשימת לקוחות איכותית וטובה היא נכס בל יסולא בפז במושגים של שיווק דיגיטלי. מעבר לאפשרות שלנו לשלוח ניוזלטרים והודעות בתפוצה לנרשמים, אנחנו יכולים גם להשתמש בפרטים שלהם כדי להציף להם קמפיינים בקידום ממומן בפייסבוק, באינסטגרם בגוגל וכדומה. אנחנו יכולים להציג מודעות שונות לאנשים שרשומים לתפוצה שלנו (לעומת כאלו שלא), וכמובן, להשתמש בפילוחים שיצרנו קודם (גברים/נשים, צעירים/מבוגרים, מצפון הארץ/מרכזה וכדומה) כדי לטרגט את הקהל בצורה מדויקת יותר. 

מהקהל האיכותי שנרשם לרשימת התפוצה שלנו אנחנו יכולים ליצור קהל חדש. לדוגמה, בפייסבוק ניתן להגדיר קהל דומה (lookalike audience) בצורה שאומרת לאלגוריתם "תציג את המודעה שלי לאנשים דומים לאלו שכבר נרשמו לתפוצה". בעזרת הכלי הפשוט אך רב עוצמה הזה, אנחנו יכולים לדייק את הקהלים ולהשיג תוצאות מצויינות גם בקידום ממומן בתקציבים נמוכים. כאן תוכלו ללמוד איך להשתמש ברשימת התפוצה שלכם כדי לשווק בפייסבוק

בנוסף, קיימת סינרגיה בין ערוצי השיווק השונים, והיא מתחזקת מאוד בהוספה של רשימת תפוצה למשוואה. למעשה, במחקר רחב היקף שערכתי בין שנת 2021 ל-2022 עלה ששילוב בין רשימות תפוצה, פעילות אורגנית ברשתות החברתיות וקידום ממומן המבוסס על רשימות התפוצה - מעלה משמעותית את הביצועים והמכירות בכל ערוצי השיווק. במילים אחרות, עצם השימוש ב-3 ערוצים שונים (לדוגמה: אתר, רשימת תפוצה, קידום ממומן בסושיאל) הביא לסינרגיה שבה ההכנסות היו גבוהות מאשר כל ערוץ בנפרד. זה המקרה הקלאסי שבו השלם באמת גדול יותר מסך כל חלקיו.

מיילים אוטומטיים לנטישת עגלת קניות ופעולות ממשק

כאשר יש לנו את פרטי הקשר של המשתמשים, אנחנו יכולים ליצור סדרות שלמות של דיוורים אוטומטיים. לדוגמה, לשלוח דיוור לכל האנשים שלא פתחו את האימיילים שלנו בחודשיים האחרונים, או לדוור למי שרכש מוצר מסויים אבל עדיין לא השאיר עליו משוב. בקישור הזה תמצאו מאמר מפורט על מיילים אוטומטיים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי לשווק את העסק שלכם.

ישנם הרבה שימושים לדיווריים אוטומטיים, אבל הם מסתמנים להיות חזקים במיוחד בכמה חזיתות:

  • רכישות חוזרות - על ידי הפעלה של דיוורים לאנשים שרכשו מוצרים ניתן לעודד אותם לרכוש יותר, בין אם כאשר המוצר שרכשו עומד להיגמר (לדוגמה: סבון או שמפו), כאשר מגיע מועד חדש (יום הולדת - זמן טוב לרכוש מתנה), או 'סתם' להציע מוצרי המשך, מוצרים נלווים או מוצרים משלימים שקשורים לרכישה המקורית.
  • נטישת עגלת קניות - באמצעות דיוורים מדויקים אנחנו יכולים להזכיר למשתמשים שהשאירו מוצר/ים בעגלת הקניות ולא השלימו את הרכישה שלנו, לשוב ולבצע את הרכישה. זו דרך מצויינת להגדיל את הפעילות באתר ולמרות שיש אנשים שלא מתחברים לגישה, אי-אפשר לפקפק ביעילות שלה ובחשיבות שלה באתרי מסחר מקוון. דיוורי נטישת עגלה יכולים להציל אחוז גבוה של העסקאות באתר שלכם, ואצל רוב העסקים הקטנים שאני פגשתי, מדובר בהכנסה נוספת של כמה מאות עד אלפי ש"ח בחודש לפחות (תלוי בסדר גודל העסק).
  • קבלת המלצות - דיוורים אוטומטיים יכולים להיות גם דרך מצוינת לבקש מאנשים לכתוב לכם המלצה, לתת משוב, להפיץ אתכם הלאה, להפוך לשגרירים של המותג שלכם. כאשר הלקוח מרוצה ושמח, והוא מקבל את הדיוור הזה בתזמון המדויק, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא ישאיר משוב חיובי שיעזור מאוד לשיווק שלכם. 
  • תזכורת - אנשים מוצפים במידע והצעות שיווקיות מכל עבר. דיוור אוטומטי יכול לאפשר לעסק להישאר בזיכרון, בצורה עדינה ומתחשבת, ולהעלות את הסיכויים לרכישה, המלצה וכל שאר הדברים הטובים והחשובים בעסק שלנו. 

שימוש בניוזלטר ליצירת קהילה ברשימת התפוצה

על פי רוב, כאשר אנחנו שומעים את המושג "קהילה" במובן השיווקי, אנחנו חושבים על קבוצות פייסבוק, ווטסאפ וכדומה. אבל גם בתוך רשימות תפוצה יכולות להתפתח קהילות אמיתיות מסוג אחר - כאלו שבהן המסרים זורמים ע"י גורם אחד (בעל/ת העסק) אל קהל רחב של אנשים. ללא אינטראקציה בין המשתמשים עצמם נוצר סוג אחר של קהילה, שיש חוקרים המכנים אותה 'קהילה מדומיינת' (אני קורא לה 'כאילה' :)). זהו תחום שנמצא ממש בחיתוליו מבחינת המחקר האקדמי והמעשי, אך הולכות ומצטברות עדויות על כך שאנשים מרגישים חלק מקהילה גם בלי להכיר אף אחד מהחברים - כמו בדיוורים שמדברים בלשון רבים ומעבירים מסר של "אנחנו" ו"הקוראים הם חלק מקבוצה".

יש מגוון דרכים לפנות אל הקהל שלכם ולעזור לו להרגיש שהוא חלק מקהילה. הדרך הטובה ביותר שאני מכיר - גם בעסק שלי וגם במאות העסקים שאני מלווה ומנהלים רשימות תפוצה - היא פשוט להיות פתוח, אמיתי וישיר עם הקהל שלכם. שיתוף, פתיחות, נתינה של ידע וערך - כל אלו דברים שמאוד מועילים לקשרים עם הלקוחות באופן כללי, ובאימיילים בפרט משום שהם מאפשרים ליצור אינטימיות של שיחה פרטית ולא דיבור מעל הראש של המשתמשים. 

הנה כמה דוגמאות לדיוורים מוצלחים שאני ולקוחותיי הוצאנו בעבר, והשיגו תוצאות מצויינות:

  • אילו מוצרים/שירותים הכי נמכרו? שימו את הבסט-סלרים שלכם בפרונט. זוהי האסטרטגיה של "לחזק את החזק". 
  • אילו מוצרים/שירותים מפוספסים בעסק שלכם? מה ממש מוצלח - אבל הקהל לא קולט את זה מספיק טוב? זוהי האסטרטגיה ההפוכה (שעובדת נהדר במקביל), של "לחזק את החלש". 
  • איך הקהל הגיב לתכנים שלכם? בחרו את התכנים הפופולריים ביותר והציפו אותם שוב.
  • על מה הקהילה שלכם דיברה? אילו נושאים עניינו את הקהל שלכם, מה הוא שאל, חיפש, בירר?
  • מהם הנושאים החמים והטרנדים הפעילים ורלוונטיים כעת בתחום המקצועי שלכם? כיצד הקהל יכול להשתמש בהם?
  • אילו תופעות ואירועים חדשותיים קרו לאחרונה בזירה העסקית שבה אתם פועלים?
  • מה השתנה בעסק שלכם? בחיים שלכם? שתפו הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק.
  • אילו לקוחות מעניינים היו לכם (מקרי מבחן)?
  • איזה דברים חדשים למדתם? איזה ידע אתם מחזיקים שאחרים לא?
  • לאמיצים: איזה טעויות עשיתם? איפה למדתם להשתפר?

יש עוד עשרות רעיונות ותכנים שאפשר ליצור, כמובן, תוכלו ללמוד על הכל בצורה מסודרת בקורס הניוזלטרים שלי :)

שיפור מוניטין וביסוס אוטוריטה

רשימת תפוצה איכותית ובעלת ערך משפרת מאוד את המוניטין שלכם. בגלל כל הסיבות שציינתי למעלה, היא יוצרת מעין 'סחף של אמון' - הנוצר באופן רציף לאורך זמן, על ידי חשיפה לתכנים שלכם בתיבת האימייל שלהם. מקלוהן אמר ש"המדיום הוא המסר", וכנראה שזה עובר גם ברשימות התפוצה. כאשר הקוראים חשופים לתוכן שלכם האמון שלהם בכם עולה וכך גם הסבירות שהם ירכשו מכם מוצר כאשר ייתקלו באחד הפרסומים העתידיים שלכם. 

אגב, נתון מעניין שעלה באחד המחקרים הכמותיים שלי: גם כאשר אנשים לא פותחים בכלל את המיילים, רואים עליה במכירות ובביצועי השיווק של המותג. הנושא נמצא במחקר מעמיק בימים אלו, ואחת ההשערות שלי אומרת שגם כאן עצם הקיום של הדיוור מכם בתיבת המייל של המשתמש/ת - קריאת הכותרת, השם שלכם והנוכחות שלכם - מבססת את האמון ואת הידיעה שיש כאן מישהו עקבי, שנותן לי ערך איכותי (גם אם אין לי כרגע פנאי, חשק או סבלנות לצרוך אותו). אנשים כאלו, שלא קוראים את הדיוורים שלכם, יכולים להפתיע יום אחד, לשלוח מייל ולומר "במקום לקרוא את כל הדיוורים שלך, אני רוצה לקבוע פגישה ולדבר על הכל מסודר". זה מה שקורה בעסק שלי כמעט על בסיס יומיומי, ואין שום סיבה שזה לא יעבוד גם בעסק שלכם :)

לסיכום: רשימת תפוצה טובה תעזור מאוד לשיווק ולמכירות שלכם

בשורה התחתונה, רשימות תפוצה הן כלי שיווקי ועסקי ראשון במעלה בעולם השיווק הדיגיטלי. כפי שראינו במאמר זה, הן מציגות בפני העסק מספר רב של אפשרויות שכל אחת, בתורה, תורמת רבות למארג הכולל. התוצאה היא פעילות שיווק יעילה ורווחית הרבה יותר.

אני ממליץ לכם ללמוד ולהבין עוד את העולם המופלא של רשימות תפוצה, ואת השימושים השונים שלהן בשיווק שלכם. כאן תוכלו למצוא מאמרים שונים על רשימות תפוצה בשיווק, ואם תרצו, אתם יכולים ללמוד את הכל בצורה מסודרת וכייפית בקורס שלי על רשימות תפוצה בכיף. הקורס מוצע במחיר נגיש וידידותי ותוכלו להשתמש בו ללא הגבלה ואף להוריד את התכנים וחומרי העזר אליכם למחשב/נייד, כדי ללמוד לעומק ולבנות רשימת תפוצה איכותית לעסק שלכם. 

DMCA.com Protection Status
הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: