שבעה רעיונות לרשימות תפוצה מקוריות ויצירתיות שתוכלו ליצור כבר היום כדי לקדם את המוצרים שלכם

לצד רשימת התפוצה הרגילה בעסק שלכם, אפשר - ואף מומלץ - ליצור רשימות תפוצה קטנות ומפולחות יותר, הנותנות מענה לקהלים ספציפיים בעסק. מרשימת תפוצה לחובבי מבצעים והטבות ועד רשימת תפוצה ללקוחות נאמנים - כך תוכלו להגדיל את פעילות השיווק שלכם במייל ולהפיק יותר הכנסות מקהל היעד הקיים שלכם

רשימות תפוצה הן אחד הכלים המשמעותיים בארגז הכלים שלנו כמשווקים. הן מאפשרות לנו ליצור קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים ו/או לקוחות שרכשו בעבר מוצרים או שירותים בעסק שלנו, ומדובר בערוץ שיווק שבאופן קבוע מניב תוצאות טובות, עם מינימום השקעה. במאמרים קודמים הסברתי כיצד ניתן להשתמש ברשימות תפוצה כדי להגדיל את הרווחיות בעסק, להחזיר משתמשים שנטשו את המוצרים בחזרה לרכישה ועוד. הפעם, אני רוצה להציג חמישה רעיונות לסוגים של רשימות תפוצה, ולהתמקד בעסקים מוכרי מוצרים. 

כל אחת מהרשימות המוצעות כאן עומדת בפני עצמה, זאת אומרת שהן יכולות לעבוד ביחד, במקביל, בעסק שלכם. מדובר ברעיונות כלליים כמובן, שאתם צריכים לקחת ולפתח לפי הצרכים שלכם. המטרה המרכזית שלי במאמר זה היא להציג דרכי חשיבה ותכנון של רשימות תפוצה לקידום העסק בכלל, בדגש על עסק למכירת מוצרים. שנתחיל? :)

רשימת מבצעים והטבות

רשימת תפוצה שמאוד פופולרית בחו"ל אבל לא כל כך נפוצה בישראל, היא רשימה ייעודית למבצעים והטבות. בדרך כלל, אנחנו מדוורים מבצעים לכלל הנמענים שלנו, אבל כאן מדובר בסוג אחר של קהל, שחובב מבצעים והטבות. לכן, נרצה לייחד לו רשימת תפוצה עצמאית ולשלוח מבצעים תכופים יותר מאשר לקהל הרגיל.

כחלק מהרשימה הזו, אפשר ליצור הטבה חודשית משתנה, לתת הנחות ולעשות מבצעי חיסול מלאי בצורה שקטה, רק לרשימת התפוצה הזו. על ידי כך, אנחנו לא שוחקים את המותג בפרונט השיווקי, ושומרים על ערך המוצרים (ובמקביל נהנים מהמכירות הרבות לקהל חובב המבצעים, מאחורי הקלעים). 

רשימת מדריכים וטיפים

רשימה זו מתאימה בעיקר ללקוחות שכבר רכשו מאיתנו בעבר, אך יכולה לעבוד יפה - עם התאמות קטנות - גם לקהל חדש שלא רכש עדיין. ברשימה זו ניתן לנרשמים הדרכות מקצועיות כיצד להשתמש במוצרים שלנו, וטיפים לשימוש יצירתי. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים כלי בישול ואפייה, רשימת מדריכים יכולה לכלול טיפים לתחזוקת המוצרים, איך להשתמש בהם נכון, מתכונים יצירתיים ועוד.

מדריכים וטיפים עוזרים לקהל להשתמש במוצר יותר, ובצורה טובה ומדויקת יותר. הם יהנו מהרכישה שלהם ויפיקו ממנה ערך מתמשך, וחשוב מכך, יזכרו אתכם לטובה כשיצטרכו לרכוש מוצר חדש או לתת המלצה לחברים. רשימה כזו טובה מאוד גם לביסוס קשר עם אנשים שטרם רכשו את המוצרים שלנו, אבל יכולים להשתכנע לרכוש מתוך התכנים העשירים שנשלח אליהם לאורך זמן. 

רשימת חשיפה למוצר ולתהליך הייצור שלו

ישנם ענפים שלמים - כמו למשל כל ענפי היצירה, עבודת היד, העיצוב, הסטיילינג - שבהם חשיפת מאחורי הקלעים של העסק תורמת רבות למותג. ברשימת תפוצה זו נקדיש את כל תשומת הלב למוצר שאנחנו מקדמים. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים סבונים טבעיים, ניצור רשימת תפוצה בנושא סבונים כלליים באופן כללי, עם התמקדות במוצר שלנו. נספר על היתרונות של סבונים טבעיים, על סוגים של סבונים טבעיים, וכמובן, על חומרי הגלם המשובחים ותהליכי הייצור המוקפדים שלנו.

דוגמה אחרת יכולה להיות של אמן/ית קרמיקה, המשתף בעבודה בסטודיו, בסקיצות של המוצרים, בפתיחת תנור לאחר שריפת גלזורה ועוד ועוד. במקרה כזה, החשיפה של הקהל לתהליכי העבודה יכולה להוביל לחיבור עמוק ליוצר/ת ולתהליך העבודה, הערכה של התהליך ונכונות לרכוש את המוצרים. 

רשימת יתרונות המוצר

זו רשימה שבה נתמקד - בכל דיוור - באחד היתרונות שיש למוצר שלנו. אם להמשיך את קו הדוגמאות מקודם, נוכל ליצור רשימה שמסבירה בכל דיוור, בנפרד, על יתרונות הסבון הטבעי. בדיוור הראשון נדבר על כך שהוא מועיל יותר לעור ולגוף, בשני נסקור את יתרונות הארומתרפיה על הנפש, ובמייל השלישי נדבר על כך שהמוצר ידידותי לסביבה ומופק מחומרים אורגניים טהורים.

בסוג רשימה זה, על ידי הצגת אספקטים שונים במוצר אנחנו מלמדים את הלקוחות שלנו עד כמה שהמוצר איכותי ומתאים לצרכים שלהם, ועל ידי כך מעודדים אותם לרכישה. הדיוורים האלו יכולים להיות קצרים וממוקדים, או להיפך, ארוכים ומפורטים - הכל תלוי באופי העסק ובסוג הצרכים של קהל היעד שלכם.

סיפורי לקוחות, פידבקים ומשובים

בדרך כלל, אנחנו משלבים סיפורי לקוחות כחלק מהשיווק הרגיל שלנו, כמו למשל ברשימת התפוצה הכללית של העסק. עם זאת, אפשר לשקול ליצור רשימת תפוצה ספציפית עם סיפורי לקוחות, שבה התוכן הזה יהווה כ-80% ואפילו יותר מכלל התכנים הנשלחים לנמענים. סיפורי לקוחות מתאימים למוצרים רגישים, כמו מוצרים קוסמטיים לטיפול בבעיות עור, או מוצרים שבהם דרושה רמה גבוהה של אמון בין הלקוח לבין העסק/המוצר כדי להוביל לרכישה.

זהו סוג של רשימת תפוצה שמתאים מאוד גם לעולם השירותים, עם מספר התאמות קלות. 

חדשות התעשיה / מחקרים

עוד סוג של רשימת תפוצה שעובד יפה מאוד גם בעולם המוצרים הוא חדשות התעשייה, עדכונים ודיווחים מהנעשה בתחום. סוג כזה של דיוור מתאים במיוחד לעסקים שמוכרים מוצרים לעסקים אחרים, כמו למשל יצרן חומרי גלם שיכול לעדכן את הלקוחות שלו בחומרים חדשים, שיטות עבודה וכלים. 

אנחנו יכולים לשלוח גם עדכונים מעניינים על מחקרים, מאמרים ופרסומים רלוונטיים לקהל היעד שלנו. למשל, מחקרים על סבונים טבעיים, עדכונים על גילויים חדשים בעולם צעצועי ההתפתחות לילדים ועוד. על ידי הצגת החדשות מחזית העשייה, אנחנו מעבירים ללקוחות מסר של מקצועיות, אמינות ואהבה עמוקה למקצוע שלנו, ועל ידי כך יכולים להגדיל את יוקרת המודג והאמון בו, כל הדרך לרכישה והמלצה. 

רשימת מעקב (פולו-אפ)

זו רשימה שאנחנו יוצרים עבור לקוחות שכבר ביצעו רכישה בעסק, ומתזמנים דיוורים במרווחים קבועים במטרה לשמור על קשר עם הלקוח, לאסוף ממנו משוב וכמובן, להזכיר לו שאנחנו קיימים. למשל, אם הלקוחות רכשו סבון טבעי, נשלח להם אחרי שבועיים דיוור ששואל "האם אתם נהנים מהסבון שלכם", ואם אנחנו מוכרים כלי קרמיקה, נוכל לדוור טיפים כמו "כך תוכלו ליהנות מכלי הקרמיקה שלכם לשנים ארוכות". 

רשימת המעקב נועדה לתת ללקוח ערך נוסף ברכישה ולהדק איתו את הקשר. הניסיון מראה שרשימות כאלו יוצרות קשר טוב יותר עם קהל הרוכשים, מאפשרות לקבל משובים ועל ידי כך לשפר ולדייק את הפעילות שלנו, ולהוביל את הלקוחות להיות ממליצים ואפילו שגרירים של המותג, וכמובן, רוכשים חוזרים ומרוצים. 

 

חשוב לזכור: רשימות התפוצה האלו לא חייבות להיות גדולות - חשוב שהן יהיו מדוייקות ומפולחות :) 

העליתי כאן מספר רעיונות כללים שאתם יכולים לקחת ולהתאים לצרכים של העסק שלכם. כדי ללמוד עוד על רשימות תפוצה, אני ממליץ לכם ללמוד את הקורס שלי שמוצע תמיד במחיר כייפי ונגיש, ולעיין ברשימת המאמרים המקיפה כאן באתר. בנוסף, רוב התכנים שאני יוצר מתפרסמים בקהילה שלי - אסטרטגיה שיווקית בכיף - ולכן כדאי להצטרף, לעקוב ולקחת חלק בדיונים ובשיחות בנושאי שיווק, אסטרטגיה וכל הכיף הזה 🥰

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: