סימן שבא אביב: רעיונות יצירתיים ומלבלבים לשיווק העסק בתקופת האביב והחגים

הכניסו צבעים חדשים ואווירה חדשה ומשמחת, עדכנו את האתר, השתתפו בירידים, פופ-אפים ומכירות בוטיק, בצעו ניקיון אביב יסודי ברשתות החברתיות, ערכו אירועים ומפגשי outdoors - ועוד המלצות נהדרות לשיווק העסק שלכם בתקופת האביב

הימים מתחילים להתארך ולהתחמם, הכל פורח ומלבלב - שוב הגיע האביב, תקופה של התחדשות, שינוי - וזמן נהדר לשיווק ולמכירות. תקופת האביב מתחילה בעסקים בישראל בדרך כלל במהלך חודש מרץ ונמשכת עד לחודשים מאי ויוני. זו רצועה שכוללת בתוכה את פסח, חג צרכני משמעותי, שבועות - חג של אוכל, את יום העצמאות ועוד כמה אירועים נוספים שממלאים את היומן במפגשים ואירועים משפחתיים וחברתיים. יחד עם מזג אוויר נעים ונוח וחופשות מלא החופן לילדים ולמבוגרים גם יחד, והרי לכם מתכון מנצח לחגיגה שיווקית.

כדי להכין את העסקים שלנו לתקופה הזו, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לשווק בתקופת האביב ולהתכונן למכירות של הקיץ.

הכניסו צבעים חדשים ואווירה חדשה ומשמחת

תקופת האביב מסמנת התחדשות, פנימית כמו גם חיצונית. זה זמן מתאים למתיחת פנים בערוצי השיווק שלכם, השתמשו בצבעים חמים יותר, פרצו את גבולות העיצוב הרגילות שלכם, חשבו איך אתם מהדהדים את הוויב של הטבע, הפריחה, ההתחדשות - בתוך הפעילות השיווקית שלכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בצבעוניות, בצילומים ובאיורים שאתם בוחרים, במוזיקה שאתם מצרפים לסרטונים שלכם וכמובן שגם בכתיבה השיווקית.

עדכנו את קטלוג המוצרים ואת האתרים / דפי הנחיתה

במקביל למתיחת הפנים ולצבעוניות החדשה ברשתות החברתיות, זה הזמן לעדכן את האתרים שלנו, את קטלוג המוצרים (דפי המוצר באונליין, למשל) ואת דפי הנחיתה הרלוונטיים. אם הדוגמנים/ות לובשים בגדים ארוכים, זה הזמן לעבור לדוגמנים בבגדי אביב וקיץ. ערכו את עמוד הבית והציגו מוצרים רלוונטיים לתקופה, כמו למשל מוצרים שמתאימים לרכישה כמתנה לקראת פסח, או אפילו צרו קטגוריה "מוצרים מושלמים לאביב מושלם" באתר שלכם. כל מה שרלוונטי ומתאים לעסק ולמוצרים שלכם.

חשבו מה הלקוחות שלכם עושים באביב

בתקופת האביב אנשים יוצאים הרבה יותר מהבית, מבלים עם המשפחה וחברים, מטיילים בארץ ובחו"ל, קונים יותר מתנות ופריטים חדשים לבית ולעצמם (בעיקר פריטי לבוש, שבאים בהלימה עם העלייה במפגשים החברתיים), נוסעים ונתקעים בפקקים. נסו לדמיין מה עושה הלקוח הממוצע שלכם, בתקופה הקרובה. איך נראה היומיום שלו, ואיך נראית תקופת החגים והחופשות. האם הוא פנוי יותר ונמצא עם הילדים והמשפחה, או שהוא דווקא עמוס יותר מהרגיל, ואולי זה לא הזמן לפנות אליו? התשובה שונה מעסק לעסק, ולכן יש לחשוב היטב על פרופיל הלקוח שלכם (ואם צריך, אז גם להתייעץ ולשאול אנשים כיצד הם מעבירים את התקופה הזו). 

הדגישו את יתרונות המוצרים / שירותים שלכם לתקופה

עברו על רשימת המוצרים או השירותים שלכם בעסק, ולגבי כל אחד ואחד מהם חשבו האם ובאיזה אופן הוא מתקשר לאביב. האם יש מוצרים שמתאימים לקנייה כמתנה לאורחים או למארחים? האם יש שירותים שמתאימים עכשיו, לתקופה של חגים ומפגשים ולקראת הקיץ שמגיע? זה הזמן להדגיש את כל השימושים האפשריים של המוצרים בהתייחס לאביב. לדוגמה, אם אתם מוכרים סבונים, תוכלו לספר שהם מתאימים לתקופה של חילופי העונות ועוזרים לעור להתמודד עם השינויים במזג האוויר. אם אתם מוכרים תוכנית תזונה ייעודית, הסבירו מדוע כדאי להתחיל אותה עכשיו, דווקא לפני ובמהלך החגים. 

מבצעי מכירות

אנשים שמים הרבה דגש על הבית שלהם בתקופה הזו, בין אם בגלל פסח ובין אם בגלל תכיפות המפגשים והעובדה שהרבה אנשים קופצים לבקר. יש גם משהו מאוד ישראלי ב"ניקיון פסח", אפילו אצל החילונים האדוקים ביותר, וכולנו אוהבים לחדש ולהתחדש עם בוא קרני השמש החמימות. זה גם הזמן שבו השוק מוצף בהרבה מאוד מבצעים, חיסול מדפים, סוף עונה, תחילת עונה, סייל אביב, מכירות פסח ועוד. זה זמן שבו נצטרך לבחור האם אנחנו עורכים מבצע מכירות עונתי, ואם כן, אז איזה. כאן תוכלו לקרוא עוד על תכנון מבצע מכירות יעיל. 

מתנות

במסגרת המבצעים (או בלי קשר אליהם) חשבו על האביב כתקופת המתנות הגדולה. אנשים נפגשים ומביאים איתם משהו טעים לנשנש, משהו טוב לשתות, משהו יפה במתנה לחבר/ה או בן/ת משפחה. נסו לחשוב באילו נסיבות המוצרים וגם השירותים שלכם יכולים להירכש כמתנה. היו יצירתיים, והכניסו את הרעיונות לראש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, דרך פוסטים ברשתות החברתיות וגם באתר שלכם. זה יכול להיות רעיון מצויין לפרסם פוסט בבלוג שלכם, עם הכותרת "מוצרים שכיף לקנות במתנה לאנשים שאוהבים", ואפילו לייחד לכך קטגוריה ייעודית באתר.

אירועים ומפגשי outdoors

האביב הוא זמן מושלם לאירועים ומפגשים, ואם הנושא הזה מדבר אליכם - כדאי לשקול אותו בחיוב. כנסים, סדנאות, טיולים, סופ"שים, ריטריטים, ערבי עיון ומפגשים חברתיים הם עניין פופולרי מאוד בתקופה האחרונה, ובפרט עכשיו כשמזג האוויר מתחמם אבל עדיין לא חם מדי. אתם יכולים לארגן מפגשים רשמיים או לא רשמיים של העסק שלכם, כמו למשל מפגש קהילה או אפילו יום כיף בפארק למשפחות הלקוחות. אלו יכולים להיות אירועים בחינם או בתשלום, במקום סגור או תחת כיפת השמים. הלקוחות יעריכו מאוד את המחווה יוצאת הדופן, את המפגש הפיזי, את האוויר ואת הביחד. 

שיתופי פעולה

כל זמן הוא זמן טוב לשיתופי פעולה - ובמיוחד תקופת האביב שהיא הזדמנות לחמם מנועים ולהגדיל פעילות בשיווק ובמכירות. אפשר לחבור לעסקים שכנים ולמכור חבילות משותפות, להציע מוצרים חדשים ביחד, לעזור זה לזה בשיווק ובמכירות. לדוגמה, חנות תבלינים יכולה לחבור לקרמיקאית ולמכור האחת את מוצריה של האחרת, ביחד או בנפרד.

ירידים, פופ-אפים ומכירות בוטיק

לאחר ההתאוששות מתקופת הקורונה, אנחנו צופים חזרה לשגרה ואפילו עלייה מהרגיל בתחום הירידים, מכירות הפופ-אפ והשווקים הזמניים שמאפיינים את התקופה. ברחבי הארץ, עסקים שונים משתפים פעולה ועורכים ירידים ופעילויות משותפות - ואתם יכולים להצטרף לירידים האלו או אפילו להקים אחד בעצמכם. זה הזמן להתחיל לחקור על ירידים בסביבה שלכם ו/או כאלו שרלוונטיים לקהל היעד שלכם, ולא לשכוח שחוץ מירידים פיזיים אפשר להצטרף או ליצור ירידים וירטואליים (כמו למשל הירידים בקהילה שלי, אסטרטגיה שיווקית בכיף). 

היעזרו (הרבה) ברשימת התפוצה

אם יש לכם רשימת תפוצה, זה הזמן להעלות הילוך ולהתחיל לדוור קצת יותר מהרגיל - הוסיפו דיוור חודשי נוסף אחד לפחות, למשל, עם מבצעי אביב, חדשות צבעוניות ודברים שמהדהדים את כל מה שדיברנו עליו עד עכשיו במאמר. אם רשימת התפוצה שלכם לא פעילה, כתבו אסטרטגיה קצרה לפעילות (תוכלו לעשות את זה בעזרת הקורס שלי) ואל תפספסו את כלי השיווק החשוב והמשמעותי הזה. אם אין לכם רשימת תפוצה, ובכן, אולי הגיע הזמן לחשוב על אחת כזו.

🌻🌻🌻

זהו רק מקבץ דוגמאות קטן לדברים שתוכלו לעשות כדי להפוך את שיווק העסק שלכם להרבה יותר יעיל ומותאם לעונת האביב. לעוד עצות ורעיונות, מוזמנים לקפוץ לקהילה "אסטרטגיה שיווקית בכיף" בפייסבוק, שם תוכלו להעלות כל שאלה שיש לכם בנושא שיווק, אסטרטגיה וניהול העסק, להתייעץ, ללמוד - וליהנות ממאות (אולי כבר אלפי!) מדריכים, טיפים וכלים מתקדמים לשיווק העסק שלכם.

הרשמו לעדכונים על מאמרים חדשים: